Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Passikuvat itseotto kielletään

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Sulla jotain mielipidettä asiaan? 

Vierailija
2/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ymmärrän ja hyväksyn! Passikuva on kuitenkin tarkkaan säädelty ja niiden "selfie-räpellysten" läpikäyminen vaatii TYÖTÄ ammattitaitoisilta ihmisiltä. ..eikä se kuvaamossa käynti kuitenkaan omaisuuksia maksa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ymmärrän ja hyväksyn! Passikuva on kuitenkin tarkkaan säädelty ja niiden "selfie-räpellysten" läpikäyminen vaatii TYÖTÄ ammattitaitoisilta ihmisiltä. ..eikä se kuvaamossa käynti kuitenkaan omaisuuksia maksa

Näinpä, meidänkin tuppukylän kuvaamon tuotos kokonaiset 10 € ja kuva täytyy uusia joka toinen kerta eli 10 vuotta saa mennä samalla kuvalla kuin entinen. Mulla on jopa ajokortissakin sama kuva kuin 2 eri passissa. Kaikki poliisin tietokannasta.

Vierailija
4/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ottanut passikuvat tähän saakka ja laatu on hyvää. Siihen vaatimuksiin täsmäyttämiseen on olemassa useitakin softia/nettisivuja. En yllättyiso jos Rantasen tai Orpon lähipiiristä löytyisi valokuvausliikeketjun omistaja

Vierailija
5/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinpä, meidänkin tuppukylän kuvaamon tuotos kokonaiset 10 € ja kuva täytyy uusia joka toinen kerta eli 10 vuotta saa mennä samalla kuvalla kuin entinen. Mulla on jopa ajokortissakin sama kuva kuin 2 eri passissa. Kaikki poliisin tietokannasta.

Verkkokaupassa euron.

Vierailija
6/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki keinot joilla köyhäksi ryöstetty ihminen Suomessa voisi säästää rahaa, kielletään! Miten tässä maassa voi elää enää mitenkään??!!

Vierailija
7/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itse ottanut passikuvat tähän saakka ja laatu on hyvää. Siihen vaatimuksiin täsmäyttämiseen on olemassa useitakin softia/nettisivuja. En yllättyiso jos Rantasen tai Orpon lähipiiristä löytyisi valokuvausliikeketjun omistaja

Nykyset kännykät on kameraltaan ihan hyviä. En ymmärrä mihin tällä tähdätään. Hakemuksen vastaanottaja osaa arvioida kuvan.

Vierailija
8/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki keinot joilla köyhäksi ryöstetty ihminen Suomessa voisi säästää rahaa, kielletään! Miten tässä maassa voi elää enää mitenkään??!!

Mä en oo uusinut passia tai henkilökorttia 15 vuoteen. Laitan rahat mielummin ruokaan.

Vierailija
9/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tähän eri säännöt toisille? Poliisin sivuilla sanotaan, että kuva saa olla max. 6kk vanha

Vierailija
10/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö kuvaamon omistajankin mennä ottamaan passikuva kilpailevaan liikkeeseen?

Vierailija
11/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuvaamossakaan tarkisteta henkilöllisyyden  aitoutta.  Vois laittaa jonkun  paremman  näköisen  asialle. 

Vierailija
12/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tähän eri säännöt toisille? Poliisin sivuilla sanotaan, että kuva saa olla max. 6kk vanha

Samaa kuvaa voi käyttää sitten kun se on tuoreena viety sinne tietokantaan.

Vierailija
13/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kuvaamossakaan tarkisteta henkilöllisyyden  aitoutta.  Vois laittaa jonkun  paremman  näköisen  asialle. 

Kuvaamoilla ei taida olla oikeutta tarkistaa henkilöllisyytä.

Vierailija
14/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten noiden passien kanssa menee aikaa ennenkuin saadaan mitään tehtyä? Tuosta vain voidaan pistää työttömyysturva uusiksi ja nostetaan terveyspalvelujen hintoja, mutta pidemmän voimassaolon passit on niin vaikeita.

Vierailija
15/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa että jopa maan kansalaisena olemisesta pitää maksaa. Itsehän kun olen tällainen paper iton.

Vierailija
16/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö voitaisi tämän rävellyksen tilalle keksiä jo jotain modernimpaa. Vaikka dna-näyte korttiin joka luetaan niin ei tarvi edes kuvaa ja se olisi ikuinen.

Vierailija
17/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitus olennaisen äärellä.

Vierailija
18/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tekisit henkkarisi hyödyttömäksi, koska et näytä kuvalta?

Vierailija
19/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en oo uusinut passia tai henkilökorttia 15 vuoteen. Laitan rahat mielummin ruokaan.

Sitten varmaan joku kaunis päivä pankki keksii että laitetaan tilit jäihin ja avataan vasta kun käy henkilökortin kanssa näyttäytymässä. Tämä pienenä pelkona persiissä näin kans pape rittomana suomalaisena jolla pelkkä ajokortti.

Vierailija
20/62 |
04.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaha, onko Orpon luona käyty? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kaksi