Miksi aikuiset ihmiset syö välipalaa? Sehän on tarkoitettu
kasvaville lapsille. Ilmankos on paino-ongelmiakin kun pitää väliä mussuttaa jotain.
Kommentit (18)
mikäs sun yleisivistystaso/sosiaaliluokka on?on tyttö aivan normaalia syödä 5-6 ateriaa/pv
Kumarramme viisauttasi ja tottelemme tahtoasi
verensokeri laske liian alas. Jos en syö, saan päänsäryn. Paino-ongelmia ei ole, sillä varsinaista ruokaa ei tarvitse tankata kovin paljoa, kun on syönyt välipalan : )
Miä PIDÄN syömisestä. Siksi. ja voin syödä välipalaa lihomatta, kun valikoin, mitä syön.
Mietin että voiko olla tottakaan että joku olisi noin tyhmä kuin ap mutta vastaanpa varmuuden vuoksi.
Lounastauko klo 11 ja kotona ruoka klo 17. Ihan mielelläni syön hedelmää, jogurttia tms. välipalaksi iltapäivällä vaikka se jonkun mielestä olisi lasten hommaa. Ei itse asiassa kiinnosta pätkän vertaa mitä muut mun syömisistä ajattelee. Ihan normaalipainoinen olen enkä mussuta "koko ajan".
ap:n kanssa. Ihmiset syövät koko ajan. Itselleni sopii se, että syön vain muutaman kerran päivässä, mutta silloin vatsan täyteen. Toisaalta, mikä sopii toiselle ei sovi toiselle...
Aamupala n. klo 6, lounas klo 12, iltaruoka (ei yleensä enää lämmintä ateriaa) n. klo 17 ja pieni iltapala klo 21. Joskus on aamupäivällä nälkä hetkittäin, mutta se menee aina ohi. Ei ole ikinä ollut paino-ongelmia.
miksi et syö terveellisesti eli sen mainitun 5-6kertaa/pv?Tiesitkö että verensokerin voimakas heittely rasittaa kehoasi jopa enemmän kuin lievä ylipaino?Lisäksi epäilen ,ettet saa tarpeeksi ravintoaineita.Ylipainoa ei suinkaan tule siitä,että syö säännöllisesti ja terveellisesti,vaan siitä että syö enemmän kuin kuluttaa
t.th
lounas 12
välipala 15
päivällinen 18
Lounaasta riippuen nälkä alkaa kurnia 3-4h kuluttua ja se tuntuu tosi pahalta ja tulen kiukkuiseksi kuin ampiainen.
ap:n kanssa. Ihmiset syövät koko ajan. Itselleni sopii se, että syön vain muutaman kerran päivässä, mutta silloin vatsan täyteen. Toisaalta, mikä sopii toiselle ei sovi toiselle...
Nykyisinhän neuvotaan syömään useamman kerran päivässä pieniä aterioita. Minulle ei sovi vain kolme isoa ruokaa päivässä, syön mielummin kuusi pientä. Pysyy verensokerit tasaisena, samoin ajatus kulkee ja jaksaa käydä iltalenkilläkin:)
Nykyisinhän neuvotaan syömään useamman kerran päivässä pieniä aterioita. Minulle ei sovi vain kolme isoa ruokaa päivässä, syön mielummin kuusi pientä. Pysyy verensokerit tasaisena, samoin ajatus kulkee ja jaksaa käydä iltalenkilläkin:)
Kunpa sen tajuaisi nuo th:kin... että meitä on erilaisia. Minun ruoansulatukseni menee sekaisin, jos syön koko ajan. Syön vhh-ruokaa, joten eipä heittele sokerit. On hyvä olo.
ja nälän myös. Syön kevyen lounaan lapsen kanssa klo 12. Kyllä siinä ehtii nälkä tulemaan ennen kuuden iltaruokaa. Jos en olisi raskaana, voisin joskus tehdä poikkeuksenkin, mutta nyt saa olla tarkkana.
Joo, ja esimerkiksi ranskalaiset ovat perinteisesti syöneet 3 ruokaa päivässä ja ovat olleet yksi Euroopan hoikimmista kansoista. Nyt kun heillekin on rantautunut tämä välipalakulttuuri, niin on alkanut tulla ylipainoa lapsille.
Minulle on myös aina sopinut harva ateriarytmi, 3 kertaa päivässä. Tosin nyt kun olen raskaana,olen joutunut opettelemaan välipalojen syöntiä, kun muuten alkaa pyörryttää. Ehkä monilla on siis samankaltainen olo, vaikka ei olisikaan raskaana, jolloin heille tuo välipalattelu sopii. Ihmiset ovat tosiaan erilaisia, mutta luulisin, että usein kyse on vain tottumuksesta.
Miten joku jaksaa pohtia toisten syömätapoja? Oikeasti?
Mä syön yhden lämpimän aterian päivässä, joten tulee sitten syötyä pari välipalaa, kun en pelkällä aamupalalla ja yhdellä ruualla pärjää. Mä syön yleensä aamupalan, sitten yhden välipalan, jos en syö lsilloin ämmintä ruokaa, sitten lämmintä ruokaa, sitten toisen välipalan. Eli yleensä aamupalan, ruuan ja kaksi välipalaa. Joskus enemänkin, kun nyt raskaana ollessa kykenen syömään aika vähän kerralla. Sopii kauhistella.
besserwissereille pitkät (get a LIFE!!!) ja jatkan syömistäni kahden tunnin väliajoin. Olen pitkä ja hoikka ja onnellinen etten ole ap!
Toisekseen painon hallinnassa auttaa se, että pitää huolta siitä, etteivät ateriavälit kasva liian suuriksi ja sitten tule nälkäisenä ahmittua jättiannosta. Ottaisit nyt vähän selvää, kuulostat ap melko yksinkertaiselta.
ei tarvi sitten mättää ruokaa hulluna.