Äitisi sanat, kun sanot hänelle "On ollut tosi rankkaa lasten kanssa"?
Kommentit (72)
Mun äiti on kerran vastannut: kuule sinähän ihan itse halusit miehen ja lapsen. ja sellaista se on.
Onko meidän nyt äiti-iässä olevien mutsit aivan kusipäitä..?
Oma äitini hoiti minua pitkään kotona, ja isäni kantoi vastuun elatuksesta. Olen asunut jo 17 vuotta pois lapsuudenkodistani, ja vanhemmat ovat pitkään olleet velattomia. Saamme kyllä heiltä apua (rahaa hankintoihin ja joskus lapselle hoitoapua), ja olemme siitä kiitollisia. Äitini ei kuitenkaan todellakaan ymmärrä, millaista on
a) perheessä, jossa on pieni lapsi ja molemmat vanhemmat käyvät töissä
b) perheessä, jossa molemmat vastaavat perheen elatuksesta
c) perheessä, jossa oikeasti huolehditaan ystävyyssuhteista, lapsen harrastuksista yms.
Äitini mielestä pääsen helpolla, koska emme ole köyhiä vaan keskituloista paremmin tienaavia. Joopa joo, mutta teemme myös töitä sen eteen jne.
Miksi sen pitäisikään olla rankkaa.
että uskoo sen, että työ ja lapset ja kotityöt ei sitä aina kaikkea jaksa ja hän voi käydä imuroimassa jne. Ja niin hän tekeekin, joskus hakee lapset hoidosta, silittää meillä jne jne. Hän on eläkkeellä (62 v) jaksaa vielä touhuta ja isäni ei enää elä. Asumme lähellä toisiamme. Minulla on ihana äiti!!
Mun äiti on kerran vastannut: kuule sinähän ihan itse halusit miehen ja lapsen. ja sellaista se on. Onko meidän nyt äiti-iässä olevien mutsit aivan kusipäitä..? Oma äitini hoiti minua pitkään kotona, ja isäni kantoi vastuun elatuksesta. Olen asunut jo 17 vuotta pois lapsuudenkodistani, ja vanhemmat ovat pitkään olleet velattomia. Saamme kyllä heiltä apua (rahaa hankintoihin ja joskus lapselle hoitoapua), ja olemme siitä kiitollisia. Äitini ei kuitenkaan todellakaan ymmärrä, millaista on a) perheessä, jossa on pieni lapsi ja molemmat vanhemmat käyvät töissä b) perheessä, jossa molemmat vastaavat perheen elatuksesta c) perheessä, jossa oikeasti huolehditaan ystävyyssuhteista, lapsen harrastuksista yms. Äitini mielestä pääsen helpolla, koska emme ole köyhiä vaan keskituloista paremmin tienaavia. Joopa joo, mutta teemme myös töitä sen eteen jne.
Munkaan äitini ei ihan hahmota, että on ollut pikkaisen eri juttu tulla työpäivän jälkeen kotiin tarhan kautta kuin hänen aikoinaan kotiin, jossa apulainen oli a) hoitanut lapset b) laittanut ruuan c) pitänyt kodin siistinä. Verrattuna mun tule-kotiin-laita-ruoka-jne rumbaani.
Sitten kun ei enää ollut apulaista (= me lapset isompia) niin meillä kävi siivooja. Mulla ei ole ollut varaa palkata :)
Mutta siis osa ei selkeästi yhtään tajua, että kaksi työssäkäyvää aikuista taloudessa ilman sitä kotiapua on tosiaan hankalampaa.
Äitini on kuollut. Olkaa onnellisia, että teillä edes on äiti. :(
"sellaista se on"
tai "arvaapas minkälaista oli kun te kuusi olitte pieniä..."
eli ei pahemmin apua.
ja sitten se pyytäisi tuomaan penkat mummolaan yöki kun sillä tavalla se itsekin aikanaan jaksoi.
kun äiti on vittumainen jos ei jätä omaa elämäänsä ja säntää aina apuun vaikka on jo oman osansa tehnyt, kun on teidät ja sisarukset hoitanut?
Äiti: "Uskon, olet niin kovassa pyörityksessä siellä koko ajan"
Anoppi: "Sellaista se on pienten lasten kanssa"
Arvatkaa kumman sanat lohduttavat enemmän.
niin sanoa. Aina pitää olla sitä mieltä, että kaikki kunnossa.
koiratkin on sellaisia - herättävät aamulla ja pissivät sisään ja syövät kännykät ja kaket. oon kyl niiiin väsynyt mut on ne niin ihania kuitenkin. + sama jatkaa noin 10 min.