Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitisi sanat, kun sanot hänelle "On ollut tosi rankkaa lasten kanssa"?

Vierailija
12.05.2011 |

Mun äiti:

"Sellaista se on!"

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi myös sanoa, että Uskon sen.

Vierailija
2/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mielestään liian vanha auttamaan. Ikää on 71 v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kysyisi joskus, että voisiko hän auttaa jotenkin.

Vierailija
4/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti sanoi ihan saman :)

Tsemppiä Ap.

Vierailija
5/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on huomenna vapaapäivä, tulen käymään.

Tulikin sitten kylään, antoi mulle 200e ja passitti mut kaupungille.

Soitti hetken päästä perään ja kysyi sopiko minulle että ottaa tytöt yökylään.

Tykkään mun äidistä ihan hirmu paljon :)

Vierailija
6/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuten aiotte sanoa omille lapsillenne? "Voi kuule, tuo muksut minulle viikonlopuksi! Meidän piti mennä oopperaan ja sieltä mökille ystävien kanssa, mutta kyllä pikkuiset piiperöt ovat tärkeämpiä!" ?

Vierailija
7/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vastasin jo mielessäni, että äitini sanoisi "sellaista se on". Sellaista se näemmä on monella muullakin... :-)

Vierailija
8/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmoittaessani, että meille tulee kolmas lapsi päätti äitini sit tokaista, et turha on sit valittaa kun on rankkaa ja väsyttää. Nyt on 3 lasta ja oon yrittän olla rasittamatta häntä omalla väsymykselläni :)

Vierailija
9/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuten aiotte sanoa omille lapsillenne? "Voi kuule, tuo muksut minulle viikonlopuksi! Meidän piti mennä oopperaan ja sieltä mökille ystävien kanssa, mutta kyllä pikkuiset piiperöt ovat tärkeämpiä!" ?

Aion ehdottaa, että tulen käymään pariksi tunniksi tai tuo lapset meille yhdeksi illaksi, niin pääset vähän tuulettumaan.

Vierailija
10/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen joskus valitellut että allergioiden kanssa on raskasta. Äitini vastaus on "Allergisen lapsen kanssa on TOSI raskasta ja kyllä se helpottaa kun asiat selviää".

Vierailija
11/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänellä oli kun me lapset olimme pieniä.

Aika rankkaa! Se on kuulemma vaikuttanut siihen millälailla auttaa meitä lapsia, vaikka olemme jo aikuisia.

Vierailija
12/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanomalla juurikin noin, että "sellaista se on" :D

Joskus varmaan ehdotan, että voisin auttaa, mutta en suinkaan aina ja kaikenaikaa.

Vierailija
13/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä minä olen aina sanonut, sinä olet niin heikko!"

Vierailija
14/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun kysyisi joskus, että voisiko hän auttaa jotenkin.

Ja yleensä jatkaa sitten omilla "tärkeämmillä" ongelmilla/asioilla tai veljeni lapsen asioilla jotka kiinnostavat vanhempia enemmän kuin minun lapset. Onneksi löytyy ihana anoppi.

Vierailija
15/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en osaa keksiä mitä äitini vastaisi. Riippuisi varmaan siitä onko lukuvuosi vielä menossa vai jo kesäloma, äitini on opettaja ja asuu 200km päässä meiltä.

Jos oltaisiin vaikka mummolassa käymässä ja sanoisin että lasten kanssa on tosi rankkaa, äitini voisi sanoa vaikka että "lähdetäänkö vaikka lenkille, kyllä nuo muut katsoo lasten perään".

Vierailija
16/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoin äitille, kun on niin raskasta,hän oli valmis ottamaan molemmat lapset yökylään jotta saisin nukkua,mutta en halunnut viedä kun vauva oli vasta kuukauden. Auttaa kyllä, jos sitä tarvitaan.Anoppi sen sijaan sanoi, että olisitte jättäny lapset tekemättä.Onneksi ei olla enään missään tekemisissä.

Vierailija
17/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysellä miten asian saa hoidettua. (asuu kaukana)

Vierailija
18/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään hyötyä.

Äitini ei myöskään ota meidän (kaukana asuvien) lapsia yökylään, vaikka lähellä asuvan siskoni lapset ovat olleen yökylässä jo vuosia silloin tällöin (äitini itse pääsääntöisesti pyytää lapsia hoitoon, aloite on siis häneltä). Nuorempi siskon lapsista oli vain 4kk, kun oli ensimmäisen kerran yön yli.

Minun nuorempi lapsi on jo 4v. Eikä siis kyse ollut siitä, että siskon perhe olisi tarvinnut jaksamisen takia yöhoitoa, tuo nuorempi lapsi nukkui käytännöllisesti katsoen 1vko iästä lukien kellon ympäri yöunta.

Vierailija
19/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se ehkä, etten viitsi edes valittaa kertoo jo aika paljon. Meillä on aina kaikki hyvin ja kahden pienen lapsen kanssa kyllä jaksaa :)

Vierailija
20/72 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoa äidilleni tuommoista.

Muutenkin uuvuttaa minut liiallisella 'auttamisella'.

'Auttaa' minua esim. soittelemalla ihan jatkuvalla syötöllä (10 puhelua päivässä on melko normaalia).

Tulee mielellään myös meille 'auttamaan'.

Tarkoittaa kyllä hyvää, mutta on kovin peräänkatsottava.

On kovin ehtiväinen, ja toimii ajatustakin nopeammin.

Viime kerralla ehti pestä sekaisin valkopyykkiä, mustia ja punaisia vaatteita. Onneksi kaikkiin valkoisiin ei väri tarttunut.

Meni myös pyyhkimään märällä tiskirätillä keraamista liettä, sen ollessa vielä kuuma. Tiskirättihän tarttuii lieteen kiinni ja irroittamiseen ja puhdistamiseen kului aikaa pari tuntia :(

Kivahan se tietty on, että jaksaa auttaa. Perään katsominen vaan tuntuu raskaalta. Varsinkin kun hän 'tietää' aina parhaiten miten asiat kuuluu tehdä. Siitä liedestäkin olin hänelle sanonut, mutta ei voinut uskoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi