Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kenellä on ulkomaalainen mies...

Vierailija
11.05.2011 |

tai poikaystävä... tai on ollut!

Kysymys teille:

Ällöttäviä, outoja, ärsyttäviä anoppinne ja appiukkonne tapoja?

Jos ette heitä tunne (jos asuvat vaikka eri maassa) niin kertokaa miehenne ällöjä tapoja, jotka ovat siinä maassa "normaaleja"? Mikä teitä ärsyttää, pistää ällöttämään? Mikä heidän käytöksessään ei sovi suomalaiseen kulttuuriin? Maata ei tarvitse paljastaa jos ei halua... ollaan anonyymeja!

Kommentit (155)

Vierailija
101/155 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea aina kehutaan ja kaikki on lovely. ei voi luottaa mielipiteeseen yhtaan.

Sä et osaa kuunnella, jos et tiedä mikä on oikeesti lovely ja mikä ei...

Mun mies on varmaan suomessa äänekäs myös. Tosin ei häiriöksi asti, koska on omassa maassaan vähän ujo:-) itse olen oppinut vasta hänen kanssaan nauramaan kunnolla ääneen, eli loppujen lopuks olla plussan puolella sen äänekkyydenkin kanssa:-)

Suomalainen jurotus ei todellakaan ole SE OIKEA tapa toimia.

Vierailija
102/155 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit seuraavaks AP voi kertoa näitä yksityiskohtia omakohtaisesit koettuina tosiasioina siitä millaisia kaikki ne "epäilyttävät" ulkomaalaiset on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/155 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskutelkaa miehenne kanssa mistä johtuu. Jotain alemmuudentunnetta taustalla kun ei osaa kommunikoida niinkuin ihmiset, rauhallisesti.

mun suomalainen äänenlaatuni ei siellä kuulu mihinkään. Täällä Suomessahan ei ole mitään taustamelua, joten hissuttelu kuuluu napuuriin asti.

Mikä ihmeen taustamelu? Ei kai ole miehesi jostain alikehittyneestä maasta?

isosta kaupungista, autoja juu nou? Jotka tööttäilee. Paljon ihmisiä, pitää huutaa, kun muut puhuu päälle, eikä muuten oma ääni kuulu muiden äänten päälle. Vaikka Lontoosta kun pyyhällät Suomeen, niin korvia särkee hiljaisuus. Siihen vielä autojen töötit päälle.

Mikä niissä alikehittyneissä maissa muuten päästää ääntä?

Vierailija
104/155 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sit seuraavaks AP voi kertoa näitä yksityiskohtia omakohtaisesit koettuina tosiasioina siitä millaisia kaikki ne "epäilyttävät" ulkomaalaiset on.

tosin ei tainnut paljon irrota.

Vierailija
105/155 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi se pitaa juuri taitella siihen lavuaarin viereen. eihan se ikina ehdi kuivua kun myttyna on.

Olen kyllä muistuttanut, että pesulaput pistetään naulaan että kuivuisivat, mutta yleensä ne on sitten mytyssä naulassa:-) Enkä minä niitä oikomassa kulje, seuraavana päivänä otetaan uusi, ei sen nyt niin väliä ole.

Vierailija
106/155 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että mies ei suostu puhumaan sanaakaan eikä pussaamaan eikä mitään aamulla ennen kuin on pessyt hampaat. eli sanaakaan ei tule ennen kuin on noussut ja päässyt hammaspesulle.

Vierailija
107/155 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appivanhempien ja mun väliset erimielisyydet ovat ihan henkilöön kohdistuvia, ei kulttuuriin.

Vierailija
108/155 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea aina kehutaan ja kaikki on lovely. ei voi luottaa mielipiteeseen yhtaan.

Sä et osaa kuunnella, jos et tiedä mikä on oikeesti lovely ja mikä ei...

Mun mies on varmaan suomessa äänekäs myös. Tosin ei häiriöksi asti, koska on omassa maassaan vähän ujo:-) itse olen oppinut vasta hänen kanssaan nauramaan kunnolla ääneen, eli loppujen lopuks olla plussan puolella sen äänekkyydenkin kanssa:-)

Suomalainen jurotus ei todellakaan ole SE OIKEA tapa toimia.

Jos tuohon ikään et ole oppinut nauramaan niin olet vähän outo.

Vierailija
109/155 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanankoiven kokonaan. myos luut. ja muut tekee samoin. ja syovat suut auki.

Vierailija
110/155 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan hänen äitinsä, eli anoppini, kanssa olemme välillä napit vastakkain. Käytös sinänsä on sivistynyttä ja moitteetonta. Ongelma välillä on se, että hän ei tahdo hyväksyä, että olemme aikuisia ja meillä on oma elämä ilman, että olisimme riippuvaisia hänestä.

Anoppi siis haluaa olla hyvin, hyvin tarpeellinen. Jos emme pidä tarpeeksi yhteyttä, saamme takuulla kuulla siitä. Ja kun pidämme yhteyttä, hän kokee, että teemme sen, koska haluamme hyötyä hänestä ja sitten saamme kuulla siitäkin. Parhaillaan meillä on taas draamaa, kun olemme lähettäneet vain 6 sähköpostia viimeisen 3 viikon aikana. Hän myös odotti soittoamme viikonloppuna (emme tienneet siitä) ja kun sitä ei yllättäen kuulunut, hän itki muulle perheelleen ja suvulleen, kuinka emme välitä hänestä.

Mutta näiden episodien välissä, kun hän saa häärätä kotonamme, laittaa ruokaa, siivota, ostaa vaatteita lapsenlapselleen, hän on elementissään ja säteilee tyytyväisyyttä. Etenkin keittiömme on hänen valtakuntaansa ja en meinaa mahtua edes kääntymään siellä vierailujensa aikana.

Jos ei oteta lukuun näitä rasittavia "haluan huomiota"-puuskia, anoppini on suorastaan täydellinen. Upea, vahva nainen ja huokailtavan elegantti :)

Anoppi on italialainen (appi-ukko toisesta maasta ja mieheni syntynyt kolmannessa maassa).

Vierailija
111/155 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisittain kova ääni kyllä on, mutta se ei haittaa minua. Osaa kyllä hiljentää ääntään tarvittaessa, silloin kun pitää olla hiljempaa, ihan itsestään.

Vierailija
112/155 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että antavat lapsille jälkiruokaa vaikka ovat vain pelleilleet pöydässä eivätkä syöneet mitään!

Vierailija
113/155 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika paljon tämänkin ketjun avulla halutaan mässäillä ulkomaalaisten mahdollisella "huonommuudella". Tai jotkut haluais. Itsellä suomalainen mies ja anoppi ja appi... ja niiiin paljon ärsyttävyyksiä tulis mieleen kaikista, että en jaksa alkaa edes listaamaan.

Taitaa olla sulla elämä mennyt vähän vaikeaksi, kun pitää oikein hakemalla hakea rasisimia sieltä missä sitä ei ole.

Tiedätkö, täällä on ollut sellaisiakin ketjuja, joissa on pohdittu, mitkä suomalaisten tavat ovat ulkomaalaisten silmin aivan sietämättömiä. KÄvisitkö sellaisessakin huutamassa, kuinka nyt yritetään saada suomalaiset näyttämään idiooteilta?

Vai voisiko olla, että me vaan voitais nauttia ja lueskella ihmisten erilaisista tavoista ja eri kulttuurein tuomista näkökulmista?

Vierailija
114/155 |
16.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika paljon tämänkin ketjun avulla halutaan mässäillä ulkomaalaisten mahdollisella "huonommuudella". Tai jotkut haluais. Itsellä suomalainen mies ja anoppi ja appi... ja niiiin paljon ärsyttävyyksiä tulis mieleen kaikista, että en jaksa alkaa edes listaamaan.

Taitaa olla sulla elämä mennyt vähän vaikeaksi, kun pitää oikein hakemalla hakea rasisimia sieltä missä sitä ei ole.

Tiedätkö, täällä on ollut sellaisiakin ketjuja, joissa on pohdittu, mitkä suomalaisten tavat ovat ulkomaalaisten silmin aivan sietämättömiä. KÄvisitkö sellaisessakin huutamassa, kuinka nyt yritetään saada suomalaiset näyttämään idiooteilta?

Vai voisiko olla, että me vaan voitais nauttia ja lueskella ihmisten erilaisista tavoista ja eri kulttuurein tuomista näkökulmista?

Olen samaa mieltä kanssasi sinä joka kirjoitit "kiristääkö vanne päätä?"

Tyhmää etsiä rasismia joka paikasta! Tässä ketjussa sitä ei ole! Tässä puhutaan omista sukulaisista.

Vierailija
115/155 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epähygieenisyys. Kaikissa asioissa. Ihan kaikessa!!!

Mieheni ei ole ONNEKSI sellainen.

Vierailija
116/155 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika paljon tämänkin ketjun avulla halutaan mässäillä ulkomaalaisten mahdollisella "huonommuudella". Tai jotkut haluais.

Itsellä suomalainen mies ja anoppi ja appi... ja niiiin paljon ärsyttävyyksiä tulis mieleen kaikista, että en jaksa alkaa edes listaamaan.

melkein maassa kuin maassa paremmassa asemassa olevat hallitsevat käytöstavat niin, että pystyvät myös länsimaalaisittain olemaan. Jopa siistimmin/sivistyneemmin kuin se keskivertosuomipulliainen.

Vierailija
117/155 |
26.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se esim. että appivanhemmat ottavat hilloa, nuolaisevat siitä hillot pois ja työntävät lusikan sitten takaisin hillopurkkiin. Ei tee mieli tehdä lettuja kun he ovat kylässä. Lapsetkin katsovat kieroon.

Vierailija
118/155 |
14.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

afroamerikkalainen poikaystävä, eikä juurikaan mitään kulttuurieroihin liittyviä ongelmia... Poikaystäväni ei ole kovin tyypillinen amerikkalaismies, vaan ujo ja hiljainen, mutta hänen äitinsä kanssa on ollut joitain ongelmia. Kullallani on ollut vain valkoisia tyttöystäviä ja äippänsä on sitä mieltä ettei poika ole tarpeeksi ylpeä rodustaan, joten en ole ihan ykkösminiäehdokas näin suomalaisena kalpeanaamana :D Ruokakulttuurissakin on jotain eroja... en itsekään ole mikään terveysintoilija, mutta se että JOKA PÄIVÄ syödään jotain pizzaa tai hampurilaisia... no, jenkeissähän se on halvempaa kuin tehdä kotiruokaa, huoh...

Vierailija
119/155 |
22.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

afroamerikkalainen poikaystävä, eikä juurikaan mitään kulttuurieroihin liittyviä ongelmia... Poikaystäväni ei ole kovin tyypillinen amerikkalaismies, vaan ujo ja hiljainen, mutta hänen äitinsä kanssa on ollut joitain ongelmia. Kullallani on ollut vain valkoisia tyttöystäviä ja äippänsä on sitä mieltä ettei poika ole tarpeeksi ylpeä rodustaan, joten en ole ihan ykkösminiäehdokas näin suomalaisena kalpeanaamana :D Ruokakulttuurissakin on jotain eroja... en itsekään ole mikään terveysintoilija, mutta se että JOKA PÄIVÄ syödään jotain pizzaa tai hampurilaisia... no, jenkeissähän se on halvempaa kuin tehdä kotiruokaa, huoh...

Miehesi on tyypillinen musta tonttu jolle valkoinen nainen on pakkomille statussymboli

Vierailija
120/155 |
09.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi on tyypillinen musta tonttu jolle valkoinen nainen on pakkomille statussymboli

Ihanko tiedät noin hyvin että olen hänelle joku statussymboli? Salli mun nauraa. Et voi yhden viestin perusteella tietää mitään meidän suhteesta. Se että hänellä on ollut vaan valkoisia ei tarkoita että hän olis jotenkin tarkoituksella valinnut vain niitä (tai no, meitä) Täällä Usassa on paljon alueita joilla mustat ja valkoiset sekä latinot ja aasialaissyntyiset elää ihan sulassa sovussa ja etenkin nuoret seurustelee sen kanssa johon ihastuvat, riippumatta etnisestä alkuperästä. Poikaystäväni exät ovat nyt vain sattuneet olemaan kaikki valkoisia. On tosi rasistista ajatella että hän olis kanssani vaan koska olen valkoinen, samoin kuin mun mielestä anoppini ajatusmaailma on melko rasistinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi