Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te kenellä on ulkomaalainen mies...

Vierailija
11.05.2011 |

tai poikaystävä... tai on ollut!

Kysymys teille:

Ällöttäviä, outoja, ärsyttäviä anoppinne ja appiukkonne tapoja?

Jos ette heitä tunne (jos asuvat vaikka eri maassa) niin kertokaa miehenne ällöjä tapoja, jotka ovat siinä maassa "normaaleja"? Mikä teitä ärsyttää, pistää ällöttämään? Mikä heidän käytöksessään ei sovi suomalaiseen kulttuuriin? Maata ei tarvitse paljastaa jos ei halua... ollaan anonyymeja!

Kommentit (155)

Vierailija
141/155 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2012 klo 01:53"]

Mitkään hänen tai hänen perheensä tavat eivät ällötä. Kovaa puhuminen sen sijaan ärsyttää.

mieheni on Espanjasta, mutta hänen tai perheensä kova puhuminen ei minua haittaa ollenkaan! Päinvastoin :) Nyt kun on talouskriisi pahimmillaan, niin ruokapöydässä keskustelu voi nousta koviinkin desibeleihin kun väitellään kenen syy tämä kriisi oikeastaan on, PP:n vai PSOE:n ;)
Hyvä ruoka ja mahtava juttuseura, ja se kovaääninen keskustelukin, se on espanjalaista elämää parhaimmillaan! Jos ei kieltä ymmärrä, niin silloinhan tilanne on eri, suomalaisen korviin espanjalainen keskustelu kuulostaa varmastikin suoralta huudolta :D

Kuulostaa tutulta :). Mullakin on espanjalainen mies.

Vierailija
142/155 |
08.11.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin meilla. Amerikka. Ihmiset tulevat sisalle muina miehina eivatka ota kenkia pois jalasta. Harvoin kysyvat etta haluatko etta otan pois. Muuten ei mitaan omasta menosta poikkeavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/155 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vedä  vessaa

ei pese käsiä

kaivelee koko ajan kikkeliä

piereskelee

puhuu ruoka suussa

syö suoraan kauhasta tai salaattiottimilla

käyttää toisten juomalaseja

sylkee räkäklimppejä lavuaariin mutta ei huuhtele niitä pois

ulostaa niin että vessanpönttö on täynnä keltaisia ja ruskeita roiskeita

tökkii toisten ruokia sormellaan

kaivelee lisää kikkeliä ja siitä kuuluu "naks naks"

Vierailija
144/155 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ette heitä tunne (jos asuvat vaikka eri maassa) niin kertokaa miehenne ällöjä tapoja, jotka ovat siinä maassa "normaaleja"?

- Ei tule mieleen muuta kuin jo linnun näköiseksi kehittyneen kananmunan syöminen. Ei tee tuota usein kyllä.

Mikä teitä ärsyttää, pistää ällöttämään? Mikä heidän käytöksessään ei sovi suomalaiseen kulttuuriin? Maata ei tarvitse paljastaa jos ei halua... ollaan anonyymeja!

- Ei mikään ällötä, en ymmärrä mitä haet takaa. Aasialaisesta ruoasta nyt en itse kauheasti pidä, mutta ei se liity mieheeni ihmisenä. Hän on puhelias, hyvin auttavainen ja hymyilevä, mikä on ehkä harvinaista suomalaisten kesken. Siitä en pidä, että heilläpäin naiset voivat olla alistuvia ja passata miestään aivan mielettömiin - olen tehnyt selväksi, että suomalaisena naisena olen heihin verrattuna erilainen ja että olemme suhteessa tasavertaisia. Eipä haittaa siis tämäkään puoli meidän suhteessa.

Vierailija
145/155 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että saatetaan juoda samasta lasista (jos tarjotaan vaikka kahvia, niin tuodaan yks vesilasi siihen ja kuka vaan voi siitä hörpätä) ja joskus syödään samoista astioista ruokailussa yms (leivän kanssa siis otetaan sitä kyseistä ruokaa). Mut ei se enää "inhota" alussa vain kummastutti, kun oon jotenkin niin "bakteerikammoinen". Nyt ihan normi juttu. samasta lasista en tosin joisi ikinä kuin ehkä mieheni kanssa.

Vierailija
146/155 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mulla on kyllä maailman ihanimmat appivanhemmat, mieheni sukuineen on siis arabeja. Tosi mukavaa ja ihanaa porukkaa! Huomaavaisia, vieraanvaraisia ja toisista välittäväisiä, että paljon olen mieheltäni oppinut. Mut esim ärsyttää vähän semmonen, että sukulaisiin/tutuille voidaan vaan tuppautua kuin myöhään tahansa ja se on sitten veiraanvaraisena kestettävä vaikka olisi mikä väsymys tai kiire. Itse suomalaisena kun tykkään omasta rauhasta. Mieheni suvussa on myös perhekäsitys niin laaja, että joskus kauhistuttaa, kun hänelle on ihan normaalia, jos omat tai mun vanhemmat asuis meijän kanssa...

Sit huvittava asia on just se, kun pienestäkin flunssasta ollaan ihan kauhuissaan ja pitää käydä lääkärissä. Nykyään mieheni jo rauhoittunut tämän kanssa, mut jos vähänkään mainitsee vaikka äitilleen, että on pääsärkyä, niin ne on ihan kamalan huolissaan :) sit naurattaa joskus heidän "kylmän pelkonsa", ja mietin että miten ne ininä ajattelee, että pohjois-eurooppalaaiset on tällä planeetalla selvinny, jos mitään ei voi tehdä, kun on pakkasta ja kylmää pitää varoa, muuten tulee sitä tätä ja tota :D

T 165

Vierailija
147/155 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikealla kädellä syöminen, varsinkin riisiruuat, niistä tehdään oikean käden sormilla sellaisia pallukoita ja napsitaan suuhun. Kuuluu vaan namsk namsk... :D

Vessan lattia on usein vetinen ja pöntön reunus. on kyllä muuten hygieeninen mutta voisi oppia kuivaamaan edes pöntön reunuksen. PERKELE jaksa aikuista miestä kouluttaa :D

Eipä kai muuta. Osaako maata kukaan arvata? :)

Vierailija
148/155 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tule mieleen kuin se, että pikkulapsia pussataan suulle(kin). Italia kyseessä.

Mieheni on oppinut arvostamaan tuttavallista hiljaisuutta, muut ovat aina äänessä. :)

Vierailija
149/155 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan joka flunssasta ja vatsataudista pitää mennä lääkäriin! Tämä on käytäntö myös Albaniassa. Mistäköhän tuokin johtuu? Monesti olen sanonut ettei se lääkäri ihan mitään voi tehdä virustaudille eikä pienestä vatsataudista vielä joudu tiputukseen.

Vierailija
150/155 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään hänen tai hänen perheensä tavat eivät ällötä. Kovaa puhuminen sen sijaan ärsyttää.

mieheni on Espanjasta, mutta hänen tai perheensä kova puhuminen ei minua haittaa ollenkaan! Päinvastoin :) Nyt kun on talouskriisi pahimmillaan, niin ruokapöydässä keskustelu voi nousta koviinkin desibeleihin kun väitellään kenen syy tämä kriisi oikeastaan on, PP:n vai PSOE:n ;)

Hyvä ruoka ja mahtava juttuseura, ja se kovaääninen keskustelukin, se on espanjalaista elämää parhaimmillaan! Jos ei kieltä ymmärrä, niin silloinhan tilanne on eri, suomalaisen korviin espanjalainen keskustelu kuulostaa varmastikin suoralta huudolta :D

Vierailija
151/155 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään muuta kuin tuo, ettei tiskejä huuhdota, vaan ne kuivataan pyyhkeeseen saippuaisina. Siis jos käsin jotain pesee.

Meillä kyllä huuhdellaan eli on mieskin siihen oppinut :)

Eikö saippuaa kuivaamisesta huolimatta jää tiskehin? Kaikki kemikaalit kulkeutuu vesilasista nesteen mukana myöhemmin elimistöön! Eikö Englannissa tai Tanskassa, tai maissa joissa tällainen käytäntö on käytössä, käydä koskaan keskustelua noista kemikaalijäämistä??

Vierailija
152/155 |
03.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Appi ja anoppi sen sijaan, anoppi tekee kaikki kotityöt ja mies istuu vaan, polttavat sisällä, ja autossa ei käytetä turvavöitä.

Ehkä jos jotain pitää keksiä väkisin niin grillattua maksaa en pysty syömään ja se on heidän herkkuruokaa.

Niin joo ja lapsia saa lyödä avokämmenellä takaraivoon jos ovat tuhmia.

Itselläni on enempi niitä ärsyttäviä tapoja, pakotan miehen tekee kotitöitä, juon alkoholia, en siivoa ja kokkaa koko ajan vaan käyn päivät työssä. Joskus jää se suihkukin väliin jos väsyttää. Meillä on kissoja lemmikkinä vaikka heidän maassa niitä ei ole kenelläkään sisällä koska ne ovat epähygieenisiä... Ehkä siinä suurimmat.

Vierailija
153/155 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ruokailu.

En pidä siitä miten he mässyttävät ruoka suussa. Puhuvat ruoka suussa ihan koko ajan. Yskivät ruoka suussa niin että sitä lentää muiden lautaisille.

Käyttävät vain yhtä lasia kaikki yhdessä ja kun lapseni ei halua antaa omaa lasiaan, he katsovat nyrpeinä! Minä laitan siis meille jokaiselle oman lasin myös kun he syövät meillä, ja anoppi ja appiukko saattavat yrittää ottaa lapsen mukin ja tämä vastustelee ja sanoo että ei, tämä on minun, ota oma, isovanhemmat ovat nyrpeitä :D

Syövät myös suoraan salaattikulhosta tai vanukaskulhosta sillä kauhalla minkä olen siihen laittanut, että sillä otetaan omaan kuppiin ja syödään jokainen omasta kupista omalla lusikalla! Mutta ei, he eivät "muista" sitä koskaan vaan yrittävät syödä siitä tarjoilukulhosta.

Minä jaan aina äkkiä ruokaa lapsilleni ja itselleni ennen kuin anoppi ja appi ehtivät apajille, sillä kun he ovat syöneet niistä tarjoilukulhoista, minun ei tee enää mieli ruokaa!

Missä maassa tehdään näin? Onko miehesi oppinut, ilmeisesti on(?!) tavasta eroon? On kyllä hyvä että olet nopea, ettet jää itse ilman :D En söisi itsekkään tuon jälkeen...

on yksi afrikkalainen maa. Mieheni ei tee tuota! Hän on oppinut "suomalaisille" tavoille kun on asunut täällä jo yli 20 vuotta. Mutta anoppi ja appiukko asuvat siellä afrikkalaisessa maassa ja käyvät meillä kylässä, ja käytös on tuollaista!

Vierailija
154/155 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania olivat samoin kun tämä suomalainenkin!

Vierailija
155/155 |
13.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aika paljon tämänkin ketjun avulla halutaan mässäillä ulkomaalaisten mahdollisella "huonommuudella". Tai jotkut haluais.

Itsellä suomalainen mies ja anoppi ja appi... ja niiiin paljon ärsyttävyyksiä tulis mieleen kaikista, että en jaksa alkaa edes listaamaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi