Kongossa raiskataan 1000 naista joka päivä
http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Ulkomaat/1194678293343/artikkeli/s…
Mutta ei voi yleistää, yksittäistapauksia!
Kommentit (92)
ollutkaan osa sodankäyntiä, se on nykyaikainen ilmiö.
Aikanaan vihollinen tappio jopa raskaana olevien naisten syntymättömät lapset kohtuun!
in Brussels you can still today find in chocolateries, the sweet chopped off hands inspired from african slaves misfortune. Szenario: if the slaves did not harvested enough rubber they have been punished by cutting of there hands, the district managers got more bonuses if they supplied more baskets full of chopped off hands.
http://www.mazine.ws/files/Congo.jpg
Mikä on ratkaisumallisi?
En kuvittele että olen viisaampi kuin ne jotka sitä työtä jo tekee. Hidastahan auttaminen on, mutta kyllä tilanne aikaa myöten sielläkin paranee kun apua saavat ja mallia länsimaista
Monissa sysi-Afrikan maissa, Kongo mukaan lukien, elää ns. luonnonkansoja, joilla on omat vuosisatoja jatkuneet perinteensä luonnon viljelyn ja sen ehdoilla elämisen suhteen - länsivaltioiden jatkuva interventio näiden kansojen elämässä aiheuttaa paljon pahaakin, ei pelkkiä hyviä asioita.
Kaikenlaisen kohdemaassa tapahtuvan kehitystyön pitäisi perustua kohdemaan omia toimintamalleja ja -kulttuuria tukien perustuvalle ihmislähtöiselle työlle. Sinä ajattelet, että me vaan täältä tulemme, ja kerromme kuinka asiat tulee hoitaa ja miten näiden kansojen tulee elää.
Samalla kerrot täällä Suomessa meille suomalaisille, että me emme saa kirjoittaa tosiasiallisia faktoja tänne nettiin, sillä se on "vihakirjoittelua".
Salli minun nyt hieman ihmetellä sinun ajatuksenjuoksuasi.
t. Se, joka sinua on tässä jo jututtanut muutaman viestin verran.
kun minä en ymmärrä.
Pitäsikö näistä kongon raiskauksista nyt vetää jotakin maahanmuuttoa koskevia johtopäätöksiä? Anteeksi mutta minä en ymmärrä.
Tämäkö nyt on sitä paljonkaivattua "asiallista maahanmuuttokeskustelua?"
Monissa sysi-Afrikan maissa, Kongo mukaan lukien, elää ns. luonnonkansoja, joilla on omat vuosisatoja jatkuneet perinteensä luonnon viljelyn ja sen ehdoilla elämisen suhteen - länsivaltioiden jatkuva interventio näiden kansojen elämässä aiheuttaa paljon pahaakin, ei pelkkiä hyviä asioita.
No kaikin mokomin tällaisia asioita pitää kannattaa! Mutta onko tuhat raiskausta päivässä mielestäsi hieno perinnetapa vai olisiko kongolaisilla sitten kuitenkin jotain oppimista länsimaisesta naiskäsityksestä, jonka mukaan naisella pitää olla oikeus omaan kehoonsa? Nyt kyllä kompastut nokkeluudessasi jo omiin jalkoihisikin.
kun minä en ymmärrä.
Pitäsikö näistä kongon raiskauksista nyt vetää jotakin maahanmuuttoa koskevia johtopäätöksiä? Anteeksi mutta minä en ymmärrä.
Tätä minäkin olen yrittänyt saada muotoiltua.
ja huoletta vetää sen johtopäätöksen jonka älykkyystutkimus on vetänyt jo aikoja sitten, eli että toisilla roduilla ei vaan ole edellytyksiä sivistyneen ja toimivan yhteiskuntajärjestyksen luomiseen.
Tästä voitte sitten ihan itse päätellä miten tuo em. sitten liittyy maahanmuuttoon vain onko sekin liikaa pyydetty?
kun minä en ymmärrä.
ja huoletta vetää sen johtopäätöksen jonka älykkyystutkimus on vetänyt jo aikoja sitten
Hommafoorumi ei käy
No kaikin mokomin tällaisia asioita pitää kannattaa! Mutta onko tuhat raiskausta päivässä mielestäsi hieno perinnetapa vai olisiko kongolaisilla sitten kuitenkin jotain oppimista länsimaisesta naiskäsityksestä, jonka mukaan naisella pitää olla oikeus omaan kehoonsa? Nyt kyllä kompastut nokkeluudessasi jo omiin jalkoihisikin.
Tässä yhteydessä täytyy jokaisen ymmärtää, että ihmiset ovat varustettuja erilaisilla käsityksillä oikeasta ja väärästä; ei ole mitään yhteistä, universaalia kaikkia kansoja koskevaa moraalikäsitystä tai arvopohjaa, jolle kaikki ihmiset olisivat "palautettavissa".
Tasa-arvon ongelma juontaa syvemmälle. Millä aiot kouluttaa kohdemaan miehet suhtautumaan kylänsä naisiin tasa-arvoisemmin? Miten pyrit muuttamaan vuosisatoja jatkuneita perinteitä esimerkiksi lapsen aseman parantamiseksi? Mille pohjalle perustat oman ylivertaisemman moraalisi? Mitä arvopohjaa aiot heillekin opettaa, ja millä oikeudella sinä niin teet? (Huom. olen kanssasi samaa mieltä siitä, että naisilla, puhumattakaan lapsista, tulee tietenkin olla oikeus omaan kehoonsa - mutta tapa, jolla ajattelet, ei ole realistinen).
Nyt pois ne olkiukot, ja konkretiaa kehiin!
Laajat rokotusohjelmat lapsikuolleisuuden laskemiseksi.
Käymälähygieniakasvatus ja -rakentaminen.
Reilun kaupan mahdollistaminen kongolaisille.
Mitä luulet, kumpi auttaa kongolaisia naisia enemmän, nämä vai se että suollat vihapuhetta netissä kongolaisia vastaan?
kongolaisten naisten yritystoiminnan lainoitus pienimuotoisilla lainoilla. Mulla on se käsitys että näillä on saatu aika hyviä tuloksia.
Laajat rokotusohjelmat lapsikuolleisuuden laskemiseksi. Käymälähygieniakasvatus ja -rakentaminen. Reilun kaupan mahdollistaminen kongolaisille. Mitä luulet, kumpi auttaa kongolaisia naisia enemmän, nämä vai se että suollat vihapuhetta netissä kongolaisia vastaan?
Nämä ovat kaikki kehitysyhteistyön hyviä apukeinoja, mutta niitä tulee tehdä kohdemaan ihmisiä kunnioittaen ja heidän kanssaan yhteisymmärryksessä. Aikasemmassa viestissäsi lähdit sille linjalle, että länsimainen interventio on puhtaasti hyvä asia ja me tullaan ja näytetään heille kuinka heidän pitäisi elää.
Ja vihakirjoittelua netissä ei ole puhua tosiasioista niiden oikeilla nimillä - se on tosiasioista puhumista. Yhtä lailla voisimme puhua vaikka suomalaisten jöröjukkamaisuudesta ja taipumuksesta ottaa tämän ominaisuutensa kestämiseksi suuria määriä viinaa - eikä se olisi rasistista vihakirjoittelua netissä, vaan siinäkin todettaisiin kansallisia ominaispiirteitä ja ruodittaisiin niiden lainalaisuuksia.
Meillä tulee olla oikeus omiin kansallispiirteisiimme, kuin myös kongolaisilla tulee olla oikeus omiin kansallispiirteisiinsä. Tästä tässä on lyhyesti sanottuna kysymys.
Tiputetaan sinne pari lentokone lastillista suomalaisia naisfeministejä, niin eiköhän siellä kohta olisi naisten oikeudet kunnossa.
Ja vihakirjoittelua netissä ei ole puhua tosiasioista niiden oikeilla nimillä - se on tosiasioista puhumista.
ja siitä seuraava rasistinen joukkkomasturbointi tosiasioista puhumista? Miksi nämä vihakirjoittajat ei millään pysty asiallisiin aloituksiin?
mutta katso nyt vaikka tuo. Osia siinä on 6.
Se kertoo esim. että 60-70 tutkimusta antaa mustalle Afrikalle ÄO:n 70 ja kertoo selvästi mitä se käytännössä tarkoittaa.
ja huoletta vetää sen johtopäätöksen jonka älykkyystutkimus on vetänyt jo aikoja sitten
Hommafoorumi ei käy
mutta katso nyt vaikka tuo. Osia siinä on 6.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=ufzI1dnd0Uw" alt="http://www.youtube.com/watch?v=ufzI1dnd0Uw">http://www.youtube.com/watch?v=ufzI1dnd0Uw</a>
Se kertoo esim. että 60-70 tutkimusta antaa mustalle Afrikalle ÄO:n 70 ja kertoo selvästi mitä se käytännössä tarkoittaa.
Hommafoorumi ei käy
Ei kelpaa.
Wikipedia: Rushtonin tutkimustulokset ja -menetelmät ovat saaneet osakseen laajaa kritiikkiä
Ja vihakirjoittelua netissä ei ole puhua tosiasioista niiden oikeilla nimillä - se on tosiasioista puhumista.
ja siitä seuraava rasistinen joukkkomasturbointi tosiasioista puhumista? Miksi nämä vihakirjoittajat ei millään pysty asiallisiin aloituksiin?
Eikö teille saa tosiasioista kertoa? Siitäkö tässä on kyse?
Miksi te ette pysty asiallisesti keskustelemaan tämän kaltaisista ongelmista ilman, että leimaatte vastapuolen rasistiseksi vihakirjoittelijaksi?
<a href="http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Ulkomaat/1194678293343/artikkeli/s…" alt="http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Ulkomaat/1194678293343/artikkeli/s…">http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Ulkomaat/1194678293343/artikkeli/s…;
Mutta ei voi yleistää, yksittäistapauksia!
ei kosketa millään lailla. siitä vaan. go for it.
vai--meinaako ap.että ne kongolaiset miehet pitäisi ottaa tänne raiskailemaan suomalaisia?
kun minä en ymmärrä. Pitäsikö näistä kongon raiskauksista nyt vetää jotakin maahanmuuttoa koskevia johtopäätöksiä? Anteeksi mutta minä en ymmärrä. Tämäkö nyt on sitä paljonkaivattua "asiallista maahanmuuttokeskustelua?"
Perustavaa laatua oleva ongelma on se, että te "suvaitsevaiset" ette ymmärrä minkälaisista ja minkä mittaluokan asioista maahanmuutossa oikein on kysymys. Te haluatte ajatella, ettei sen tuomat ongelmat koske meitä - monien kohdalla se on 'poissa silmistä, poissa mielestä'.
Tämä, mikä on maan toimintamalli ja käytäntö, mitä suurimmissa määrin koskee meitä suomalaisia ja maahanmuuton kysymyksiä, jos ja kun otamme ihmisiä tänne vastaan Kongosta. Te vain haluatte ajatella kotouttavanne kaikki ja ymmärtämällä rajattomasti kaikenlaisia kulttuurillisia omituisuuksia te rakastatte terveiksi nämä miehet, ja ihmiset - järkevämpi ymmärtää sen, ettei se niin mene.
Olisitko itse kotoutettavissa kongolaiseen kulttuuriin; sen moraalikäsityksiä ja arvopohjaa myöten? Mies on parempi naista, lapsi on alin arvoasteikossa, mies saa raiskata naisen, naisen kuuluu lähettää pieni tyttärensä naimakaupoille naapurikylään jne. jne. Miksi et olisi? Miksi luulet, että kongolainen on valmis kotoutumaan meille tänne niin kuin me kotoutumisella tarkoitetaan?
En kuvittele että olen viisaampi kuin ne jotka sitä työtä jo tekee. Hidastahan auttaminen on, mutta kyllä tilanne aikaa myöten sielläkin paranee kun apua saavat ja mallia länsimaista. Vaikka nyt sillä lailla että sieltä tulee tänne muutama ihminen näkemään toisenlaista tapaa elää. Onhan muslimimaissakin nyt halu demokratiaan ja toisenlaiseen yhteiskuntaan. Tuskin se sillä lailla syntyisi, että yritettäisiin eristää ne keski-ajalle muurien taakse ja otettais niiltä vain halvat raaka-aineet ja elintarvikkeet.
Ja ainakaan mun ratkaisu ei ole se että levitän voitonriemuisena netissä vihaa jo valmiiksi syvällä kusessa olevaa kansakuntaa kohtaan.