Mitä tilalle?
Olen syönyt Mirtazapinia unettomuuteen, lihonut 14 kiloa. Mitä toista lääkettä suosittelisitte tilalle? Mirtazapin auttaa kyllä nukkumaan, mutta en voi jatkaa tuota kuuri lihomisen takia.
Kommentit (24)
Luin vaan ketjun, ja olen nähnyt kaltaisiasi "sankareita" syyllistämässä ihmisiä kuin katolilainen pappi konsanaan.
Täällä kysyttiin korvaavaa lääkettä, ja kerrot omia puusilmäisiä juttujasi täällä, moralisoiden kuin timo ta mikkonen.
Juuri, olen sankari. :(
Se etten ole syönyt noita Opamoxeja, jotka on määrätty mulle ahdistukseen lapsen kuolemisesta enkä sitä ole tehnyt tekee minusta jonkun "sankarin" jaa, kiitos vaan!
Sanoivat että ne auttaa nukahtamaan ja helpottaa suurimpaan kipuun, muttei vie kipua pois riippuen määrästä. Tapahtunut on ollut ja tässä tarttee pinnalla pysyä ja teen sen ilman lääkkeitä. En vaan halua turruttaa itseäni.
Jos tämä on "sankaruutta" niin oletteko te luusereita mielessänne vai miksi ei saa kyseenalaistaa?
Sen ymmärrän että haluaa tappaa itsensä mutta sekin on sitten taas monimuotosta: onko niin ajattelu pahasta? Jos on vaaraksi itselleen ja muille niin toki tarttee jotain hoitoa!!
Kunhan sanon ettei niitä pillereitä tartte vetää noin, enhän minä tiedäkään miksi te syötte pillereitä. Jokasella on omat vaikeutensa. Tottakai jokanen on yksilönsä ja plaa plaa mutta elää voi kyllä ilman lääkkeitäkin. Ja siihen lääkäreiden pitäisi pyrkiä että ihmiset kohtaa tunteensa.
Jos lääkkeet turruttaa parissa viikossa ja kuuria käytetään n. 4 kk sen jälkeen niin se on kuitenkin aika lyhyt aika. Ei niitä syödä lopun elämää, minulle tuttu kertoi että syö masennuslääkkeitä lopun elämänsä -niinkuin päättäisi ettei koskaan juo kahvia tai syö pizzaa seuraavat 60 vuotta joka perjantai, eikä sitten työstä sitä asiaansa jonka takia tuntee pistoa!
Millä ihmeellä alle 4-kymppinen päättää että syö näitä ikuisuuteen saakka?
En sano että sinä teet niin tai näin mutta jokanen saisi olla rehellinen tunteilleen ja miettiä sielä lääkärissä muutakin kuin pillereitä. Se varmaan on helpompi lääkärille kuin kohdata toinen haavoittuneena ihmisenä.
3
Siis tossa ekassa osiossa oli jääny lauseet hassusti kun muutin lauseitten järjestystä..
Mutta siis tarkoitin sanoa että Opamoxit rauhoittaa ja toimii unilääkkeenä.
Minulla oli enempi ahdistusta, saatoin herätä kesken unen ja jäädä vatvomaan ajatuksia.
Kirjoittelin niitä paperille kuin että otin pillerin ja menisin nukkumaan. Se oli mun juttu, sen halusin sanoa.
Ymmärrän että ne lääkkeet tuo turvaa ja saattaa olla pelottavaa kohdata elämä ilman niitä mutta minusta tähän saisi lääkärit kiinnittää enempi huomiota.
3
määrää? Ne määrää lääkäri.
Opamoxit on nukkumisvaivoihin, mutta koska niihin kehittyy riippuvuus, niitä ei suositella pitkäaikaiseen ja jatkuvaan käyttöön. Silloin tarvitaan jotain muuta lääkettä. Mulla ei edes auta pahimpaan unettomuuteen mitkään rauhoittavat tai edes useimmat nukahtamislääkkeet.
Mä pakenen ihan sitä, että en saa nukuttua. Siihen lääkkeet auttaa, kun ongelmaa esiintyy. Nukkumattomuus vaikuttaa terveyteen todella negatiivisesti. Mä en ymmärrä, mitä lääkkeiden syömisellä on tekemistä marttyyriuden maksimoinnin kanssa - annatko sä tällaisia neuvoja myös fyysisistä sairaudesta kärsiville, joilla on lääkitys? Mä oon saanut lääkkeistä apua, eikä mun ole tarvinnut syödä niitä edes kovin pitkiä aikoja.
Ei ole omasta asentesta kiinni unettomuus. Kukaan ei ole huutanut sulle tässä mitään, mutta huom! kukaan ei ole myöskään yrittänyt omien tuntemustensa perusteella antaa sulle neuvoja. SINÄ saat tehdä ihan kuten haluat tuon lääkeasian kanssa, anna muiden tehdä, kuten muut haluavat ja parhaaksi itselleen kokevat.
Jos mä en olisi saanut lääkitystä, en olisi pystynyt hakea terapiaa enkä kuntouttamaan itseäni muuten. Olisin varmaan tappanut itsesi.
Mä en ymmärrä, miten sä sekoitat toisiinsa tunteiden turruttamisen ja lääkkeiden syömisen. Se, että saa nukuttua ja pääsee eroon pakkoajatuksista, antaa kummasti voimaa käsitellä sitten niitä tunteita.
Mä en muuten ymmärrä, mistä sä oot keksinyt, että Mirtazapinia suositellaan käytettäväksi vain 6 kk. Googlasin pakkausselosteen ja siinä ei puhuta mitään tuollaista. Päin vastoin, siinä sanotaan, että hoitoa pitää jatkaa vielä 4 - 6 kk sen jälkeen, kun oireet ovat hävinneet.
http://spc.nam.fi/indox/nam/html/nam/humpil/6/746016.pdf (sivu 4)