Tiesittekö että ihanne yhteiskunnassa ihmiset oikeasti seuraisi vahvinta ja älykkäintä yksilöä
Ei heikointa ja tyhmintä. Ainut miten tämä on mahdollista toki, on se että ihmiset ovat manipuloitu uskomaan niin että se heikoin ja tyhmin on vahvin ja älykkäin, koska ihminen itse on heikko ja yleensä tyhmä.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Asia nyt ei ole niin yksinkertainen, vahvimman ja älykkäimmän idea siitä millainen yhteiskunnan pitäisi olla ei välttämättä ole muiden ihmisten etujen mukainen, ehkä vaan tämän johtavan yksilön etujen.
Siksi demokratia.
Vahvin ja älykkäin ei tarkoita automaattisesti että se sortaa toisia, itseasiassa se on päinvastoin yleensä, se haluaa muutkin tasolleen.
Ap edustaa sitä tyhmintä, ainakin kirjoitustaitonsa puolesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia nyt ei ole niin yksinkertainen, vahvimman ja älykkäimmän idea siitä millainen yhteiskunnan pitäisi olla ei välttämättä ole muiden ihmisten etujen mukainen, ehkä vaan tämän johtavan yksilön etujen.
Siksi demokratia.
Vahvin ja älykkäin ei tarkoita automaattisesti että se sortaa toisia, itseasiassa se on päinvastoin yleensä, se haluaa muutkin tasolleen.
Ilmeisesti meillä on erilaiset käsitykset siitä mitä älykkyys tarkoittaa. Oman näkemykseni mukaan se ei estä millään tavalla ihmistä olemasta täysi kusipää ja aivan hirveä ihminen.
Ei vaan moraalisinta.
Vahvuus ja älykkyys ovat yhtä tyhjän kanssa, jos niitä käyttää moraalittomaan toimintaan.
Meille lajityypillinen yhteiskunta ei olisi hierarkinen, missä seurataan yhtä johtajaa, vaan yhteistyöhön perustuva, missä ihmisen rooli yhteiskunnassa riippuu siitä millaiset hänen henkilökohtaiset vahvuutensa ovat.
Minulla on hieman eriävä käsitys ihanneyhteiskunnasta, siellä johtaisi se empaattisin ja älykkäin. Hänen rinnallaan olisi sitten vaikka 12 neuvosto, jonka kansa olisi valinnut eri alojen edustajista. Tämä neuvosto vaihtuisi aika ajoin ja jos joku tekisi jotain väärinkäytöksiä, hän joutuisi lähtemään heti ja kansa valitsisi uuden edustajan hänen tilalleen. Ennen kansan valintaa ehdokkaiksi pyrkivät kävisivät monivaiheisen testin läpi, heiltä testattaisiin älykkyyden kaikki lajit, yleistieto sekä heille olisi monivaiheisen psykologiset testit. Tarkoitus olisi saada ne parhaat päättäjät, ei vain vahvinta ja älykkäintä psykopaattia.
Kindness is the highest form of intelligence.
– Albert Einstein
Miksi pitää seurata yleensä ketään? En ymmärrä. Aikuistuminen tarkoittaa sitä, että ajatellaan omilla aivoilla. En ole mikään sopuli tai hive mind-yhteisön jäsen. Kiitos ei.
Minä olen tämän palstan älykkäin!
Jeesus on älykäs ja vahva. Jeesus sanoi: "minä olen totuus."
Miksi kukaan itseään älykkäänä pitävä ihminen ei siis ottaisi selvää oliko Jeesus sitä mitä hän väitti olevansa, eli totuus ja Jumalan poika. Oliko hänellä todella valta antaa syntejä anteeksi maan päällä? Nousiko hän todella kuolleista? Kun niin moni sanoo että Jeesus on juuri sitä, mitä hän sanoo olevansa, eikö olisi suurta tyhmyyttä olla selvittämättä asiaa itselleen perinpohjin?
Vierailija kirjoitti:
Jeesus on älykäs ja vahva. Jeesus sanoi: "minä olen totuus."
Miksi kukaan itseään älykkäänä pitävä ihminen ei siis ottaisi selvää oliko Jeesus sitä mitä hän väitti olevansa, eli totuus ja Jumalan poika. Oliko hänellä todella valta antaa syntejä anteeksi maan päällä? Nousiko hän todella kuolleista? Kun niin moni sanoo että Jeesus on juuri sitä, mitä hän sanoo olevansa, eikö olisi suurta tyhmyyttä olla selvittämättä asiaa itselleen perinpohjin?
Ei kiinnosta joku hippi aavikkomaasta tuhansien vuosien takaa.
Vierailija kirjoitti:
Meille lajityypillinen yhteiskunta ei olisi hierarkinen, missä seurataan yhtä johtajaa, vaan yhteistyöhön perustuva, missä ihmisen rooli yhteiskunnassa riippuu siitä millaiset hänen henkilökohtaiset vahvuutensa ovat.
Sikäli olemme varmaan hyviä yhteistyössä, kun olemme selvinneet kaiken maailman sorrosta. Alistuimme jonkin verran emmekä ärsyttäneet herroja.
Ap on niitä ääliöitä jotka haluavat vahvoja harhaan johtajia. Älykkyys olisi plussaa johtajissa. Koko nykyisestä hallituksesta ei löydy älyä eikä järkeä. Ahneet ja tyhmät johtaa...
Ihanneyhteiskuntaa ei ole olemassa ja usein ihmiset seuraavat karismaattisinta henkilöä, eikä sillä ei ole mitään tekemistä älykkyyden kanssa.
Siksi demokratia.