miksi lapset tehdään niin hiton myöhään nykyään?
enkä nyt tarkota että alkakaapas 14 vuotiaat tekemään muksuja:D
tarkoitan kun se hedelmällinen ikä kaikilla on tiedossa ja myös ne riskit yli n.30.v
tai eikös se ole vähän jopa itsekästä että kun minulle sopii että olen xxx.v niin otan kaikki riskit lapsen terveyden kustannuksella..
ja onhan niitä riskejä nuorilla pareillakin mutta miksi tuplata ne??
ja sen nyt vielä tajuaa että jos löytää oikean miehen siihen vasta iällä x tai ei jostain syystä OIKEASTI pysty siihen aikaisemmin.. ehkä joku sitten haluaa ottaa riskin syystä???
en itse ottaisi enää näin kohta nelikymppisenä kahden teini-ikäisen äitinä.. vaikka vauvakuume onkin..olisi se mun mielestä vähän itsekästä..
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun tai sinun asia puuttua muiden lastentekohhommiin.
Pitkällä aikavälillä nykyinen yhteiskunta romahtaa, koska lapsia ei synny.
Kriittiset virheet on tehty jo vuosikymmeniä sitten. Nyt vain jatketaan niitä. Onneksi ainokaisellani tulee olemaan varaa muuttaa tarvittaessa muualle. Sivusta
Osa ihmisistä on käytännössä steriilejä, joten se lastenteko ei onnistu ilman lääketieteellisiä hoitoja. Siinä taas menee aikaa ja rahaa. Ennen ei osattu hoitaa asianmukaisesti esim. vauvojen laskeutumattomia kiveksiä. Tämä vaikuttaa nykytilanteeseen.
No olen onnelllnen pienen vauvan 40-vuotias äiti, tulin heti raskaaksi ja raskaus oli helppo. Sama mies 28-vuotiaasta ja odoteltiin minun vakityöpaikkaa (ei tullut koskaan), sitten jäi mies työttömäksi. Mies on edelleenkin työtön joten puitteet lapsen tekoon eivät olleet järkevät mutta nyt viime metreillä oli vaan pakko hankkia. Sydän särkyen olen jo töissä kun vauva vasta 3kk ja isä kotona. Mutta vauva saa paljon rakkautta ja minulla hyvä mies. Jos oltaisiin odotettu miehen työllistymistä näin lama-aikana olisi kyllä aikaikkuna lapsen tekoon sulkeutunut täysin.
Kyllä mun äitini jo kasarilla sanoi, että lapset kannattaa tehdä vasta sitten, kun "juoksut on juostu". Tarkoitti sillä, että lapsia vasta sitten, kun on asettunut aloilleen ja valmis perhelämän arkeen. Meillä kasarin nuorilla oli kuitenkin vähemmän erilaisia asioita, joita tehdä, nähdä ja kokea, kuin mitä on nykyisin. Kielikursseilla ja vaihto-oppilaana oltiin yleensä jo lukiossa, harvemmin enää jatko-opintojen aikana. Ei ollut kovinkaan tavallista sekään, että koko jatko-opinnot suoritettiin jossain ulkomaisessa yliopistossa. Kesälomalla ehkä tehtiin se "maailmanmatkailu" eli käytiin interreilaamassa ympäri Eurooppaa. Vaikka tekeminen, näkeminen ja kokeminen ei olekaan täysin mahdotonta myös lasten kanssa, niin onhan se kuitenkin erilaista kuin jos ei tarvitse ottaa lapsia mukaan.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/