Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi lapset tehdään niin hiton myöhään nykyään?

Vierailija
06.04.2009 |

enkä nyt tarkota että alkakaapas 14 vuotiaat tekemään muksuja:D

tarkoitan kun se hedelmällinen ikä kaikilla on tiedossa ja myös ne riskit yli n.30.v

tai eikös se ole vähän jopa itsekästä että kun minulle sopii että olen xxx.v niin otan kaikki riskit lapsen terveyden kustannuksella..

ja onhan niitä riskejä nuorilla pareillakin mutta miksi tuplata ne??

ja sen nyt vielä tajuaa että jos löytää oikean miehen siihen vasta iällä x tai ei jostain syystä OIKEASTI pysty siihen aikaisemmin.. ehkä joku sitten haluaa ottaa riskin syystä???

en itse ottaisi enää näin kohta nelikymppisenä kahden teini-ikäisen äitinä.. vaikka vauvakuume onkin..olisi se mun mielestä vähän itsekästä..

Kommentit (144)

Vierailija
121/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman miestä ei tehdä lapsia. Mä sain lapsen 30v.

Vierailija
122/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja ihan tyytyväinen että nyt 40v kun vanhin täytti jo 17v.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ne päivänvalon aikaan tehdä, ei välttämättä aamuyöllä.

Vierailija
124/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska

A) Pitää olla paljon säästöjä, jotta voi olla kotona hoitamassa lapsia ainakin 3v per kappale

B) Pitää olla löydettynä ihminen, joka kykenee olemaan tasapainoinen vanhempi ja puoliso. Voi mennä vuosia hukkaan täysin sopimattomien tyyppien kanssa kun yksi toisensa jälkeen osoittautuu vääräksi vaihtoehdoksi.

Vierailija
125/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska

A) Pitää olla paljon säästöjä, jotta voi olla kotona hoitamassa lapsia ainakin 3v per kappale

B) Pitää olla löydettynä ihminen, joka kykenee olemaan tasapainoinen vanhempi ja puoliso. Voi mennä vuosia hukkaan täysin sopimattomien tyyppien kanssa kun yksi toisensa jälkeen osoittautuu vääräksi vaihtoehdoksi.

Ensimmäinen kohta ei ole totta. Nykyään suurin osa lapsista menee päiväkotiin 1-vuotiaana. Hoitovapaita ei juuri käytetä. Ihmisillä ei ole sellaiseen varaa.

Vierailija
126/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opintolainojen räjähdysmäinen kasvu. Korkeakoulusta valmistuvilla on nykyään keskimäärin yli 20 000 euroa opintolainaa.

Hallituksen leikkaukset tuovat opintolainaa noin 5000-10 000 euroa lisää. Pariskunnalla voi valmistuessaan helposti olla yhteensä yli 50 000 euroa opintolainaa. Kuka uskaltaa lisääntyä ennen kuin ne on maksettu? 

Vierailija
127/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minun tai sinun asia puuttua muiden lastentekohhommiin. 

Vierailija
128/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole minun tai sinun asia puuttua muiden lastentekohhommiin. 

Pitkällä aikavälillä nykyinen yhteiskunta romahtaa, koska lapsia ei synny.

Vierailija
129/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä on ainakin kaksi:

1. Televisiosta tulee jännäreitä jopa puolen yön jälkeenkin.

2. Ravintolat ovat auki niin myöhään, jopa 04.00 ja niissähän ei saa seksiä harrastaa.

Näistä syistä lapsien tekoaika on siirtynyt niin kauhean myöhään.

Vierailija
130/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska

Ensimmäinen kohta ei ole totta. Nykyään suurin osa lapsista menee päiväkotiin 1-vuotiaana. Hoitovapaita ei juuri käytetä. Ihmisillä ei ole sellaiseen varaa.

Niin jos on pakko. Mutta pitäisi olla fiksu ja kunnollinen vanhempi, joka kerää ensin säästöt, jotta on varaa olla kotona eikä  Pitäähän olla sitten myös varaa tarjota lapsille kohtuullisen kiva elämä eikä mitään kädestä suuhun elämistä. Lisäksi pitää olla varaa kuluttaa, jotta Suomen talous pyörii. Samalla täytyy saada säästettyä yllätyskuluja varten, työttömyyden varalta + eläkesäästöt. Paljon säästettävää siis.

Vierailija
131/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska

Niin jos on pakko. Mutta pitäisi olla fiksu ja kunnollinen vanhempi, joka kerää ensin säästöt, jotta on varaa olla kotona eikä  Pitäähän olla sitten myös varaa tarjota lapsille kohtuullisen kiva elämä eikä mitään kädestä suuhun elämistä. Lisäksi pitää olla varaa kuluttaa, jotta Suomen talous pyörii

Pitkään kotona oleminen on tosiasiassa matalasti koulutettujen ja heikon työmarkkina-aseman omaavien äitien juttu. Heillä lasten tulevaisuus on heikompi kuin muilla.

Vierailija
132/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten jahkailun takia

Vierailija
133/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin koulut ja akateemisella uralla en ole vieläkään vakituisessa työssä yli nelikymppisenä. Eli se siitä sitten.

Vierailija
134/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin koulut ja akateemisella uralla en ole vieläkään vakituisessa työssä yli nelikymppisenä. Eli se siitä sitten.

Tuo vakityö on kyllä yksi harmittavimmista vaatimuksista mitä lastenteolle on asetettu.

Vierailija
135/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on myöhäinen ikä ap:n mielestä lapsen saamiseen? 30v? Mihin riskeihin viittaat n. 30 vuotiaana lapsen saamiseen? Itse en näe mitään riskejä tuossa iässä.

Itselleni oli tärkeää kouluttautua, elää parisuhteessa, olla vakituisessa mieluisassa työpaikassa  ennen lasten saamista.

Mielestäni lasten saaminen ei saa mennä sen edelle kenen kanssa niitä saa. Ja myös se, että parisuhdetta on eletty ennen lasten syntymää on tärkeää.

Toki mietin välillä, että jos lapseni olisi syntynyneet 8 vuotta aiemmin olisikovatko he saaneet olla pidempään tekemisissä itselleni tärkeiden sukulaisten kanssa. Tosin elämäni olisi varmaan joiltain osin silloin erilainen, sillä seurustelin eri ihmisen kanssa.

Vierailija
136/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo vakityö on kyllä yksi harmittavimmista vaatimuksista mitä lastenteolle on asetettu.

Sekään nykyään ole enää mitenkään varmaa että vakityökään säilyy, kun irtisanomisehtoja muutetaan. Ikälisiä kun alkaa kertyä niin kenkää persuksille ja nuorta halvempaa tilalle.

Joka lävessä huudetaan, miten ei pidä lisääntyä ellei ole varaa niitä pentujaan sitten elättää. Siispä jos ei ole varallisuutta valmiiksi tai isoa perintöä tulossa, niin näin lapsivihamieliseen maahan ei kyllä kannata alkaa lapsia tekemään.

Vierailija
137/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tunnen paljon melko nuorena lapsia saaneita. He ovat niitä, joilla on vahvin halu saada lapsia ja sitoutua perheeseen. Vanhana lapsia saaneet ovat useammin niitä, jotka vain taipuvat lasten tekoon siltä varalta, että vanhana lapsettomuus kaduttaisi.

Vierailija
138/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella on oma sopiva aika saada lapsia. Suomalaisten kannattaisi tehdä lapsia. Pysyvät uskontokunnat ennallaan ja väestörakenne tasapainottuu. 

Vierailija
139/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman miestä ei tehdä lapsia. Mä sain lapsen 30v.

Sama. Tapasin miehen, kun olin 29v ja lapsi syntyi, kun olin 30v. Ei meillä mitään kiirettä ollut, mutta ei myöskään mitään jahkailua tai epävarmuutta asian suhteen. Huomenna on 24-vuotishääpäivä.

Vierailija
140/144 |
30.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sekään nykyään ole enää mitenkään varmaa että vakityökään säilyy, kun irtisanomisehtoja muutetaan. Ikälisiä kun alkaa kertyä niin kenkää persuksille ja nuorta halvempaa tilalle.

Joka lävessä huudetaan, miten ei pidä lisääntyä ellei ole varaa niitä pentujaan sitten elättää. Siispä jos ei ole varallisuutta valmiiksi tai isoa perintöä tulossa, niin näin lapsivihamieliseen maahan ei kyllä kannata alkaa lapsia tekemään.

Miksi pitää olla rikas voidakseen elättää lapset?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän