Isä tuo etälapset äidille tuntia aikaisemmin, koska uuden suhteen vauvalla vauvauinti, mitä mieltä?
Onko teidän mielestä ok?
Eli lapsen tapaavat isäänsä joka toinen pe-su, mutta isän täytyykin alkaa tuoda lapset jo tuntia aikaisemmin, kun uuden suhteen vauvalla on vauvauinti tuolloin sunnuntai-iltana.
Kommentit (94)
Tosin, voisiko isä nähdä lapsia vaikka 1 iltana sillä viikolla, kun lapset ovat äidillä vkonlopun. Vaikka 3 tuntiakin tekis hyvää kaikille
välimatka on pitkä, isällä on epäsäännölliset työajat ja äiti haluaa, että tapaamiset ovat säännölliset.
ap
jos olette jo nyt keväälläkin käyneet, eli vauva-aika taitaa jo loppua syksyyn? Lyhyestä poikkeusajasta siis lienee kyse?
kunnes lapsi jatkaa uimakouluun, jossa ei tarvita vanhempia mukaan.
ap
niin yksinkertaista. Ei tunnista kannata paineita ottaa, vaikka jokainen täällä ajattelee omista lähtökohdistaan puolueellisesti vaikka mitä.
Sanokaa vaikka että otatte tunnin aiemmin jos siitä kiinni. Hiukan voi joustaa puolin ja toisin, enempiä isoja joustoja ei kannata tehdä koska ne sotkee rutiinit mutta tässä ei siitä kyse.
Molemmat lapset, vanhemmat ja uusi on yhtä rakkaita miehellesi ja kun vauva hiukan kasvaa niin mukava sitten koko porukalla mennä uimaan. Uiminen on hyvä harrastus.
mina olen tuon uuden suhteen vauvan äiti...meillä nimittäin syksyllä vaihtuu uintiaika tuohon sunnuntai-iltaan, ja mietin, että onkohan ok ehdottaa lasten äidille, että tuntia aikaisemmin pitäisi tuoda. Lapset tulevat myös yleensä jo viidelta, vaikka "virallisesti" pitäisi tulla vasta kuudelta. (Ei häiritse minua mitenkään, vaikka mies useimmiten vielä töissä/matkalla kotiin) ap
Jos sinä vaivaudut huomioimaan sen että lapset tulevat teille tuntia aiemmin kuin kuuluisi "mutta ei se mitään" niin tulee vähän sävy että tuo tunnin muutos toisessa suunnassa saattaa synnyttää samanlaisen "no ymmärränhän minä sen"-asenteen. Kuulostaa että teillä on hyvinkin tarkkaan noudatettavat sopimukset?
huomaan joo kyllä, milloin lapset meille tulevat. Yleensä heidän äitinsä ilmoittaa, mihin aikaan tuo ja minä sitten olen kotona heitä vastaanottamassa. Onko tässä joku ongelma? Pitäisikö minun kenties istua koko perjantai kotona ja "huomaamatta" päästää lapset sisälle kun sattuvat tulemaan...?
ap
Miksi et vastaa neutraalisti yhtään kritisoiviin kysymyksiin? Pointtina se että koska sinä lasket lasten tulevan tunnin liian aikaisin tapaamissopimukseen verraten (siis on jokin juttu), niin varmaan samalla linjalla lasten äiti voi kiinnittää huomiota aikataulumuutokseen.
Siis se, että koko kirjoituksesta paistaa se että sinä lasket tunteja. Minulla ei tulisi mieleenkään että olisi ongelma ehdottaa tuollaista muutosta exälle tai että olisi ongelma jos ex ehdottaisi tuollaista minulle. Taidat olla itse aika kelloonkatsoja kun oletat tästä tulevan ongelman ja riennät kertomaan että sinulle ei ole ongelma vaikka lapset tulevat teille tuntia aikaisemmin kuin periaatteessa pitäisi.
Kyllähän ydinperheissäkin isommat on yleensä mukana kun kuopuksella vauvauintia.
Meillä isompi lapsi (silloin 6v) oli aivan mahdotonta ottaa mukaan vauvauintiin, sillä hän tarvitsi koko ajan huomiota ja seuraa ja "riehui" altaassa (polski jne.) niin, että häiritsi muita vauvoja. Tuntu pahalta olla koko ajan kieltämässä, niin päätettiin, että isompi lapsi sai mennä mummolle viettämään viikonlopun aamupäiväänsä piirrettyjä katsellen, mikä toimikin paremmin. Ja vauvauinnista tuli rentouttava ja hauska hetki meille loppuperheelle. Vastaavasti isompi sai sitten omaa aikaa vanhempien kanssa toisena päivänä, niin, että reiluus säilyi.
tapaamissopimuksessa siis lukee pe klo 18 - su klo 18. Silloin oletan, että voin sen mukaan suunnitella omia menojani ELLEI lasten äiti ilmoita, että lapset tulevat aikaisemmin. Mielstäni on huomattavasti helpompaa, kun on jokin noin-aika, minkä tietää olevansa "varattu" näille lapsukaisille. Nykyään oletan, että tulevat "jo" klo 17, kun yleensä tulevat. Äitinsä siitä kyllä ystävällisesti ilmoittaa. Tarkoitan siis, että kun esim. viime viikolla lapsia ei näkynyt vähän ennen kuutta, ihmettelin, ovatko unohtaneet tulla. Ja siinäkään ei ollut mitään ongelmaa. Mutta joo, jos et sinä ymmärrä, mitä tarkoitan, niin ei voi mitään.
ap
mina olen tuon uuden suhteen vauvan äiti...meillä nimittäin syksyllä vaihtuu uintiaika tuohon sunnuntai-iltaan, ja mietin, että onkohan ok ehdottaa lasten äidille, että tuntia aikaisemmin pitäisi tuoda. Lapset tulevat myös yleensä jo viidelta, vaikka "virallisesti" pitäisi tulla vasta kuudelta. (Ei häiritse minua mitenkään, vaikka mies useimmiten vielä töissä/matkalla kotiin) ap
Jos sinä vaivaudut huomioimaan sen että lapset tulevat teille tuntia aiemmin kuin kuuluisi "mutta ei se mitään" niin tulee vähän sävy että tuo tunnin muutos toisessa suunnassa saattaa synnyttää samanlaisen "no ymmärränhän minä sen"-asenteen. Kuulostaa että teillä on hyvinkin tarkkaan noudatettavat sopimukset?
huomaan joo kyllä, milloin lapset meille tulevat. Yleensä heidän äitinsä ilmoittaa, mihin aikaan tuo ja minä sitten olen kotona heitä vastaanottamassa. Onko tässä joku ongelma? Pitäisikö minun kenties istua koko perjantai kotona ja "huomaamatta" päästää lapset sisälle kun sattuvat tulemaan...? ap
Miksi et vastaa neutraalisti yhtään kritisoiviin kysymyksiin? Pointtina se että koska sinä lasket lasten tulevan tunnin liian aikaisin tapaamissopimukseen verraten (siis on jokin juttu), niin varmaan samalla linjalla lasten äiti voi kiinnittää huomiota aikataulumuutokseen. Siis se, että koko kirjoituksesta paistaa se että sinä lasket tunteja. Minulla ei tulisi mieleenkään että olisi ongelma ehdottaa tuollaista muutosta exälle tai että olisi ongelma jos ex ehdottaisi tuollaista minulle. Taidat olla itse aika kelloonkatsoja kun oletat tästä tulevan ongelman ja riennät kertomaan että sinulle ei ole ongelma vaikka lapset tulevat teille tuntia aikaisemmin kuin periaatteessa pitäisi.
olla molemmat vanhemmat??
mutta haluaisimme kuitenkin pitää sen yhteisenä harrastuksena molemmille vanhemmille lapsen kanssa.
ap
mutta haluaisimme kuitenkin pitää sen yhteisenä harrastuksena molemmille vanhemmille lapsen kanssa.
ap
Tommosista tilanteista tulee niin helposti epäreiluja oloja ja toisaalta toi asettaa lapset ja perheet eri arvoiseen asemaan.
Ehkä kannattais vain toisen vanhemman käyttää uimassa ja sitten keksitte viikolle jonkin vain teidän jutun.
Niitä on perheuinteja joihin voi ottaa isommatkin mukaan. Olisi varmaan hyvä ratkaisu teille.
Tai miten ajattelitte menetellä jos syntyy toinen lapsi ennen kuin se edellinen voi mennä itsenäisesti uimakouluun?
Ai jatkuu 5-vuotiaaksi asti?Niitä on perheuinteja joihin voi ottaa isommatkin mukaan. Olisi varmaan hyvä ratkaisu teille. Tai miten ajattelitte menetellä jos syntyy toinen lapsi ennen kuin se edellinen voi mennä itsenäisesti uimakouluun?
perheuinteja ei järjestetä meillä viikonloppuisin. Jos meille syntyy toinen lapsi, menemme varmaan perheuintiin tai sitten isä jatkaa harrastusta isomman lapsen kanssa ja minä olen vauvan kanssa.
ap
Jos yhdelle lapselle pitää antaa noin jakamaton molempien vanhempien huomio vuositolkulla niin todellakin kannattaa jättää lapsenteko tuohon.
johan tosiaan muuttui akoilla ääni kellossa kun selvisi ettei ap olekaan se eksä... Olette te huvittavia! XD
Ei kai se voi olla suuri ongelma jos äiti on vauvan kanssa kaksin uimassa niinä viikonloppuina kun isä on isosisarusten kanssa.
mutta haluaisimme kuitenkin pitää sen yhteisenä harrastuksena molemmille vanhemmille lapsen kanssa. ap
Tommosista tilanteista tulee niin helposti epäreiluja oloja ja toisaalta toi asettaa lapset ja perheet eri arvoiseen asemaan. Ehkä kannattais vain toisen vanhemman käyttää uimassa ja sitten keksitte viikolle jonkin vain teidän jutun.
Eikö sillä ole mitään väliä mitä isä tekee lasten kanssa viikonloppuna? Tai minkälaiset välit isällä on lapsiin noin ylipäänsä? Tai minkälaisessa asemassa nuo lapset ovat isällä ollessaan suhteessa tuohon uuteen lapseen?
Ei tuolla tunnilla ole minkäänmoista merkitystä lasten ja isän suhteen kanssa, kunhan nyt vaan ähisette, jotta saatte arvostella jotenkin.
Ehdotan myös, että kysäisette lasten äidiltä tätä ja koska tämä muutos ei ole teistä kiinni, niin kuvittelisin tämän hänelle sopivan. Aivan kuten hänkin on voinut joustavasti tuota tuloaikaa välillä muuttaa, eikä se ole sinulle aiheuttanut ongelmaa. Muuttakaa tarvittaessa vaikka pysyvästi nuo molemmat ajat tuntia aiemmaksi.
Ja sinulle, joka aloit nillittämään tuntien tarkkailusta: Nuo ajat sovitaan nimenomaan sen takia, ettei vaihto aiheuta mitään ylimääräistä stressiä, jota voi vaihtotilanteissa olla jo ennestään melkoisen paljon. Noista ajoista on myös hyvä pitää kiinni, mutta jos niistä joustetaan toisin päin, niin silloin on aivan perusteltua odottaa, että myös toisen pään ajassa on jouston varaa.
Ensin vastasi äitipuolet, sitten ne lähiäidit...
johan tosiaan muuttui akoilla ääni kellossa kun selvisi ettei ap olekaan se eksä... Olette te huvittavia! XD
Jos yhdelle lapselle pitää antaa noin jakamaton molempien vanhempien huomio vuositolkulla niin todellakin kannattaa jättää lapsenteko tuohon.
Teillä ei varmaan ole miehen ja lapsen kanssa ollut noita ihania yhteisiä hetkiä tipan vertaa. Me olemme käyneet miehen ja lapsen kanssa kolmestaan tuossa vauvauinnissa jo hyvän aikaa ja se todellakin on meitä kaikkia varten, ei vaan siksi, että vauva saisi jakamatonta huomiota.
Että jotkut vaan voi periaatteesta tekeytyä idiooteiksi. Vai et kai sinä ihan tosissaan tuommoista sanonut???
jos olette jo nyt keväälläkin käyneet, eli vauva-aika taitaa jo loppua syksyyn? Lyhyestä poikkeusajasta siis lienee kyse?