Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki niskavaivaiset katse tänne päin!

Vierailija
05.05.2011 |

Mä olen epätoivoinen!

Mun niska on ihan jumissa, tuntuu et pahenee koko ajan vaan. Oon syöny sirdaludia ja buranaa, kokeillu voidetta, lämpöä, liikuntaa. Mutta ei parane! Yksi syy mikä tätä pitää yllä on varmasti ahdistus/pelko mun kasvo-oireilusta. Se mua huolestuttaa ihan sairaaaaasti. Mulla on siis ollut näitä vaivoja jo varmaan 8 viikkoa!! Ne alko stressikauden ja vatsataudin yhteydessä.. Olin monta päivää stressanut ja jännittänyt, sitten iski vatsatauti ja sekin lisäsi pelkoa kun pelkään sairauksia ja se ei meinannut mennä ohi.

No sitten tuli toi kasvo-oire. Kiristystä, puutumista, outoa tunnetta kasvolla. Auttakaa! Mitä tunteita teillä on ja onko parantunut?!

Kokeilen nyt purentakiskoa noihin kasvo-oireisiin, kun leuatkin on kipeät ja kaikki puremalihakset.. Johtuiskohan niistä en tiedä mut oon niin peloissani, haluan kuolla jos naamani ei paladu! Oireet enimmäkseen vasemmalla puolella, välillä tuntuu myös oikealla puolella :(

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerrewn joudut varmasti käymään, mutta toimii tosipaljon nopeampaa kuin hieronta. Minä en enää edes hierojaa tarvitse. Käyn naksautuksessa pari kertaa vuodessa ja niillä pärjään. Mutta opma valinta haluatko pikaista apua vaiko et.

Vierailija
22/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paniikkihäiriö ja aina on hartiat jumissa vaikka miten jumppaissa tekis koska jännitän niitä jatkuvasti paniikkihäiriön vuoksi. Vaikka ei olis edes paniikkikohtausta niin silti, yleisolemus on lähes aina jännittynyt. Puutumis oirelukin kuuluu paniikkihäiriöön, googletappa. Kannattaa. Sitten jos tuntuu siltä että sulla vois olla sitä niin kannattaa käydä lääkärillä juttelemassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pääsee tapaamaan fysiatria? huh miten pahalta kuulostaa toi silmäluomen roikkuminen ja puristusvoiman katoaminen. oot siis parantunut siitä?? ja muistakin oireista? mut ne tulee ajoittain? mikä sulla auttaaa parhaiten?

puutumisoireista olen parantunut, mutta muita oireita tulee.

Lihasrelaksantti, hieronta ja huomion kiinnittäminen työasentoihin auttoi parhaiten.

Tyyny pitää olla myös sopiva.

Vierailija
24/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paniikkihäiriö ja aina on hartiat jumissa vaikka miten jumppaissa tekis koska jännitän niitä jatkuvasti paniikkihäiriön vuoksi. Vaikka ei olis edes paniikkikohtausta niin silti, yleisolemus on lähes aina jännittynyt. Puutumis oirelukin kuuluu paniikkihäiriöön, googletappa. Kannattaa. Sitten jos tuntuu siltä että sulla vois olla sitä niin kannattaa käydä lääkärillä juttelemassa.

Hei mulla on diagnosoitu 10 vuotta sitten paniikkihäiriö. se parani aikas hyvin, oireilee vaan jos oon kipeenä koska mun pelkoni on sairauspelko. sen takia pelkään ihan sairaaasti näitä kasvotuntemuksia. tiedän et paniikkihäiriö on yks vaihtoehto, mut se puutuminen ei kyl kestäis 8 viikkoa. ku mul on ollu näitä oireita joku 7-8 viikkoa. välil hetkittäin on suht normaalit kasvot, mut suurimmaks osaks ajasta vasen puoli ei tunn normaalilta. "pahaa" puutumista on aika vähän, yleensä tunne on semmonen outo vaan. välil sit tuntee ihan semmosta puutumistaki, mut yleensä tuntuu oudolta, kireeltä, siis vaikee selittäää, mut oudolta. sit ku kääntelee päätä tai tekee venytyksiä nii tuntee kui jumissa koko kaula ym on. kiristää nii pirusti kaikki lihakset.

Vierailija
25/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pääsee tapaamaan fysiatria? huh miten pahalta kuulostaa toi silmäluomen roikkuminen ja puristusvoiman katoaminen. oot siis parantunut siitä?? ja muistakin oireista? mut ne tulee ajoittain? mikä sulla auttaaa parhaiten?

puutumisoireista olen parantunut, mutta muita oireita tulee.

Lihasrelaksantti, hieronta ja huomion kiinnittäminen työasentoihin auttoi parhaiten.

Tyyny pitää olla myös sopiva.

mut sullaki siis puutumisoireet kesti pitkään? et tällaisista pitkäkestoisistaki voi parantua? paljonkohan fysiatrilla käyminen maksaa?? varmaan iaka kallista. ooon opiskelija nimittäin... pääseköhän terveyskeskuksen kautta?? valmistun kesäks nii sit on rahaa hoidattaa itseään enempi.

Vierailija
26/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyyh. kävin valittamassa lääkärille terveyskeskuksessa. no se teki neurologisia testejä, kaikki okoo. refleksit ok, silmät okooo... lopuksi vain sanoi että usko paranemiseen ja lakkaa murehtimasta, niska aukeaa kun lakkaa jännittämästä ja murehtimasta. sano ettei sille t mtn neurologista sairautta mieleen mistä tää vois johtua. et uskoo että kyllä se niskaperäistä/lihasperäistä on.

kun pääsin autolle aloin itkemään. eihän tästä tuu mtn. miten mä pääsen tästä kierteestä, miten mä paranen. ääää :(

Vierailija
27/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene oikealle fysioterapeutille ja/tai naprapaatille!

Mulla myös välillä noita puutumisoireita, mutta 5-10 krt naprapaatilla auttaa. Vaiva helpottaa usein jo 1-3 käynnin jälkeen, mutta pidemmän sarjan jälkeen pysyykin sitten pitkään poissa.

Pyydä lääkäriltä lähete fysioterapiaan. Jostain syystä jotkut lääkärit eivät haluaisi sitä kirjoittaa tai kirjoittavat "pitkin hampain", mutta vaadi sitä!

Voimia! Tuo on ihan kamalaa, kun ahdistus iskee päälle. Se on tuttua. Mutta kyllä se helpottaa!

-I-

Vierailija
28/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene oikealle fysioterapeutille ja/tai naprapaatille!

Mulla myös välillä noita puutumisoireita, mutta 5-10 krt naprapaatilla auttaa. Vaiva helpottaa usein jo 1-3 käynnin jälkeen, mutta pidemmän sarjan jälkeen pysyykin sitten pitkään poissa.

Pyydä lääkäriltä lähete fysioterapiaan. Jostain syystä jotkut lääkärit eivät haluaisi sitä kirjoittaa tai kirjoittavat "pitkin hampain", mutta vaadi sitä!

Voimia! Tuo on ihan kamalaa, kun ahdistus iskee päälle. Se on tuttua. Mutta kyllä se helpottaa!

-I-

kiva kun tulit kirjoittamaan mulle :)

mä oon käyny omt-fysioterapeutilla jo 4 kertaa, yks kerta jäljellä. sit oon käyny tavallisella fysioterapeutilla kaks kertaa. lisäksi kerran hierojalla ja kerran naprapaatilla. merkittävää apua ei oo ollut. mut lääkäri epäili sen johtuvan ahdistuksesta, et jos oon ahdistunu ei myöskää kroppa pääse paranemaan.

Vierailija
29/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sä et osaa nyt muuta tehdä kuin elää tuosta vaivasta ja oireista, juokset rinkiä kuin koira häntänsä perässä

Vierailija
30/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

manipulatiivista hierontaa.

Sinulla on leuat jumissa ja niistä säteilee kireyttä niska-hartia seudulle. Jumitus aiheuttaa myös muita oireita kasvoihin.

Olen 100% varma että sinun tapauksessasi kasvosi palaa ennalleen kunhan saat kaikki kiristykset pois.

Siihen auttaa kunnon fysioterapeutti, joka samalla opastaa kuinka saat itsekin rentoutettua lihaksiasi.

Vierailija
31/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistukseen sä tarviit hoitoa

Vierailija
32/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onpas mukavia vastauksia. totta helvetissä olisit itsekin ahdistunut jos sun naama olis outo joka ikinen päivä 7-8 viikon ajan!

ei se lääkäri halunnu mitään kirjoittaa, vaikka kuinka sanoin et ahdistaa ja masentaa, nii käski vaa opetella rentoutumisharjoituksia...

Vierailija
33/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistukseen sä tarviit hoitoa

ja vielä lisään et mul on yks aikaisempi ketju täällä! eikä yhtään enempää.

Vierailija
34/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

manipulatiivista hierontaa.

Sinulla on leuat jumissa ja niistä säteilee kireyttä niska-hartia seudulle. Jumitus aiheuttaa myös muita oireita kasvoihin.

Olen 100% varma että sinun tapauksessasi kasvosi palaa ennalleen kunhan saat kaikki kiristykset pois.

Siihen auttaa kunnon fysioterapeutti, joka samalla opastaa kuinka saat itsekin rentoutettua lihaksiasi.

mä oon saanu nyt neljä kertaa sitä manipulatiivista hierontaa.. ei oo oikeen auttanu, ei ainakaa kasvo-oireeseen. joo noi puremalihakset on tosi arat, et voi kyl johtua niistä. täytynee vielä kokeilla lisää hierontaa, vesijuoksua, noita fysioterapeuttisia liikkeitä mitä sain kotiläksyks. äh. mulla menee tähän hermot, miehelläki varmaa menee kohta hermot, koko elämä kärsii. prkl et oon nii tyhmä enkä saa itseäni uskomaan et tää oire on vaa niskoista.

Vierailija
35/38 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on piikkimatto ostettu, halvalla irtos! 11,90. Toises paikas sama matto 29,90 :D Kohta siihen makoilemaan.

Vierailija
36/38 |
17.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jes, monta parempaa päivää ollu tässä. en tiedä mistä sitten johtuneet. käytiin pelaa koripalloa ja sulkapalloa ja niska ei siitäkään suuttunut, päinvastoin, ihan ku ois auttanut. hierontaaika on vieläkin tilaamatta, ku en tiedä vieläkään minne soittaisin.

te jotka ootte käyny hierojalla nii saako hieroja pois noita kuonainepahkuroita? vai onks ne ikuisia? ku mul on niitä aika mones kohdas niskassa.

Vierailija
37/38 |
10.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosi kiva matto :) avomies ei pystynyt makaamaan sen päällä sattu kuulema lapoihin liikaa. musta se oli hauskan tuntuista. alko veri kiertää tuli lämmin selkä ja uskon et varmasti alkaa auttaa jatkuvassa käytössä!

Vierailija
38/38 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieronta auttaa kyllä jännitysniskaan, mutta yleensä ihmiset käyvät liian liian lyhyen sarjan, liian pitkillä väleillä.

Jos lihakset on jo kunnolla jumissa, niin yleensä tarvitaan vähintään 10 kertaa hierontaa ja niistä ainakin ensimmäiset 5 krt intensiivisesti, eli muutaman päivän väleillä.

Yksi kerta hierontaa silloin tällöin tai edes se 5-10krt jos käyntien välillä 1-2viikkoa, ei auta tuohon vaivaan kuin korkeintaan ihan hetken.

Ja jotte hieronnasta olisi jotain hyötyä (muutakuin henkistä rentoutumista) niin sen pitää tuntea. Hyvin usein asiakkaat toivovat, ettei "niin kovasti, kun se sattuu". Joo niin sattuu jos sieltä jotain halutaan aukikin ja lihakset todella jumissa.

Ja en nyt tarkoita, että mustelmille murjottaisi, mutta ei se "silittely" mitään auta.

joo mä ajattelin tilaa hierojalle aikaa ens viikolla.. missähän ois parhaat hierojat.. onks ne urheiluhierojat vai? :P

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kaksi