Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki niskavaivaiset katse tänne päin!

Vierailija
05.05.2011 |

Mä olen epätoivoinen!

Mun niska on ihan jumissa, tuntuu et pahenee koko ajan vaan. Oon syöny sirdaludia ja buranaa, kokeillu voidetta, lämpöä, liikuntaa. Mutta ei parane! Yksi syy mikä tätä pitää yllä on varmasti ahdistus/pelko mun kasvo-oireilusta. Se mua huolestuttaa ihan sairaaaaasti. Mulla on siis ollut näitä vaivoja jo varmaan 8 viikkoa!! Ne alko stressikauden ja vatsataudin yhteydessä.. Olin monta päivää stressanut ja jännittänyt, sitten iski vatsatauti ja sekin lisäsi pelkoa kun pelkään sairauksia ja se ei meinannut mennä ohi.

No sitten tuli toi kasvo-oire. Kiristystä, puutumista, outoa tunnetta kasvolla. Auttakaa! Mitä tunteita teillä on ja onko parantunut?!

Kokeilen nyt purentakiskoa noihin kasvo-oireisiin, kun leuatkin on kipeät ja kaikki puremalihakset.. Johtuiskohan niistä en tiedä mut oon niin peloissani, haluan kuolla jos naamani ei paladu! Oireet enimmäkseen vasemmalla puolella, välillä tuntuu myös oikealla puolella :(

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kävin kokeilee uutta hoitoa. semmosta joka parantaa nestekiertoa, et lihakset rentoutuu ja sillai. toivottavasti tämä auttas :) ainaki oli tosi kivan tuntuista!!

Vierailija
2/38 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieronta auttaa kyllä jännitysniskaan, mutta yleensä ihmiset käyvät liian liian lyhyen sarjan, liian pitkillä väleillä.

Jos lihakset on jo kunnolla jumissa, niin yleensä tarvitaan vähintään 10 kertaa hierontaa ja niistä ainakin ensimmäiset 5 krt intensiivisesti, eli muutaman päivän väleillä.

Yksi kerta hierontaa silloin tällöin tai edes se 5-10krt jos käyntien välillä 1-2viikkoa, ei auta tuohon vaivaan kuin korkeintaan ihan hetken.

Ja jotte hieronnasta olisi jotain hyötyä (muutakuin henkistä rentoutumista) niin sen pitää tuntea. Hyvin usein asiakkaat toivovat, ettei "niin kovasti, kun se sattuu". Joo niin sattuu jos sieltä jotain halutaan aukikin ja lihakset todella jumissa.

Ja en nyt tarkoita, että mustelmille murjottaisi, mutta ei se "silittely" mitään auta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö löydy hieroja suosituksia? espoo/helsinki? vai eks tääl saa mainostaa :(

Vierailija
4/38 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että häneltä loppui selkäkipu, kun erosi miehestään. Alan itsekin uskoa tuota, vaikka eniksi pidin huuhaana, mutta kun minulla on ollut vuosia mielettömiä niskajumitussärkyjä, jotka hetlpottavat tarkalleen aian silloin, kun mies on matkoilla tai minä muualla.

Joten mieti tuotakin vaihtoehtoa.

Vierailija
5/38 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun neuvo on: 20minuuttia piikkimattoa rullattu tukevasti niskaa tukien niskan alle joka päivä. Ei mene montaa päivää kun alkaa helpottaa oireet.

Mulla oli myös kasvojen puutumistä huimausta jne.

Ja jos piikkimatto ei viikon sisällä oireita lievitä, kannattaa mennä lääkäriin.

Niskannaksauttajat mulla auttaneet vain hetken ja kallista lystiä käydä siellä jatkuvasti.

Halpa piikkimatto mutta toimii: ).

Vierailija
6/38 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta se auttoi minua.

Vierailija
7/38 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin varaat mitään muita kalliita hoitoja.

Itsellä ollut niskat tosi jumissa, kaula-, korvantaus- ym. kipuja.

Hyvä hieroja auttoi, samoin LIIKUNTA.

Aloitin lentopallon harrastuksen. Niskakivut olleet poissa siitä lähtien lähes kokonaan.

Lopeta tietokoneella oleminen ehdottomasti, tai vähennä minimiin, mulla ainakin pahenee oireet kun istuu koneella!

Mutta tosiaankin itse voit vaikuttaa paljon kuntoosi! Lisäksi huomioi esim. sosiaaliset suhteesi, että saat muuta ajateltavaa kuin nuo vaivasi.

Vierailija
8/38 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyviä vastauksia kiitos :) vois vaikka käydä ton piikkimaton hankkimassa, niitä saapi vissiin aikas halvalla.. mikähän siinä on se idea tai mikä siinä niiku auttaa.. perustuuko se niiku akupainaantaan et "piikit" painaa niitä kipupisteitä vai mikähän siinä on..

yritän kyl urheillla, eilen tein jumppaa vähän kuminauhalla ja flexibarilla ja kävin illalla vähän hölkkäämässä. koneilun ja googlailun voisin jättää kyllä vähemmälle :/ vietän liikaa aikaa konella murehtien.

Vierailija
9/38 |
12.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jes alan viimein uskoa tai ainakin tänään on semmonen olo et uskon et tää on vaan niskasta ja puutuminen paranee kunhan saan niskan taas "liikkeelle" eli jumit pois ja pahkurat pois. vois tilaa sen hieronnan, kunhan vaan tietäisin et millaiseen hierontaan menisin, kun noita on niin monenlaisia.

tänään on ollu vähemmän puutumista :) ihanaa

Vierailija
10/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useinkin ihan totaalisen jumissa, syön samoja lääkkeitä kuin sinäkin, ja samoja konsteja käytän, mutta ei ne auta. Ainoa mikä kunnolla auttaa on kunnon hartiahieronta. Ikävä kyllä se on kallista lystiä, enkä pääse läheskään niin usein kuin pitäisi.

Jos noin paljon huolestuttaa, niin käy lääkärissä?

Vierailija
11/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on välillä parempana, välillä huonompana.

Puoli vuotta kun toteutat noita konsteja niin helpottaa.

Minulla on ollut jännitysniska 6 vuotta ja se ei parane.

Pyydä tuohon ahdistukseesi lääkkeet lääkäriltä.

Vierailija
12/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos nopeista vastauksista. siis eikö tää puutuminen lopu koskaan??? voiko täää tosiaan jäädä :(( ei elämästä sitten tuu mtn :(

ku ei lääkärit anna lääkkeitä :( ne on rauhottavia vastaan eikä halunnu masennuslääkkeitäkää alottaa ku ne sano et kyl sun ahdistus poistuu kun saat niskan kuntoon...

Vierailija
13/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kivut kestän, mut toi kasvo-oire. se on vieny mun elämän. se pelottaa niin paljon. vain hetkittäin pystyn sen unohtamaan. joten kaikki neuvot ja kokemukset sen suhteen on enemmän kuin tervetulleita.

Vierailija
14/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos stressaat ja jännität, ei se oikein paranekaan.

Itse jouduin aikanaan sairaalaan epäilyllä aivoverenvuodosta, oli halvausoireita ym.

Syyksi löytyi jännitysniska.

Puutumisoireiden loppumiseen meni monta kuukautta, muut oireet tulevat ja menevät.

Helpottaa se, usko pois

Vierailija
15/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me miehen kanssa käydään siellä aina kun joku paikka on jumissa/puutuu ja aina on tullut apua. Toimii paljon nopeampaa kuin hieronta. Hierojalla saat rampata jatkuvasti ja silti jumittaa.

Vierailija
16/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hierojalla saat rampata jatkuvasti ja silti jumittaa.

vaatii toistuvaa hierontaa loppuiän, ei yksi kerta kiropraktikolla auta.

Pitää vain löytää hyvä hieroja

Vierailija
17/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos stressaat ja jännität, ei se oikein paranekaan.

Itse jouduin aikanaan sairaalaan epäilyllä aivoverenvuodosta, oli halvausoireita ym.

Syyksi löytyi jännitysniska.

Puutumisoireiden loppumiseen meni monta kuukautta, muut oireet tulevat ja menevät.

Helpottaa se, usko pois

mä oon itkeny enemmän kuin koko elämäni aikana. tää on vaa nii rankkaa. ku ei uskalla toivoa enää tulevaisuudelta mitään. oltii suunnittelemassa vauvaa kun tää maailma romahti tän oireilun takia. noh, ehkä tää on merkki siitä ettei mun pidä hankkia vauvaa, ehkä mä en ole hyvä äiti kun oon näin herkkä. vaikka rakastan kyllä yli kaiken lapsia ja muitakin ihmisiä ja rakastan hoivaamista, mut aika luuseri oon kun en oo saanu itseäni kasattua tämän kahdeksan viikon aikana. vaan juuri toisin päin, lahoan enemmän ja enemmän kun oireet ei helpota.

oliko sulla puutumista kasvojen tai pään alueella? oliko päivittäistä?

Vierailija
18/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedättekö hyviä hierojia ym. auttavia tahoja espoon/helsingin alueelta?!

Vierailija
19/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliko sulla puutumista kasvojen tai pään alueella? oliko päivittäistä?

toinen käsi puutui, puristusvoimaa ei ollut.

Tiedän, että tunne on epämiellyttävä.

Käy fysiatrilla, osaa selittää sinulle tarkemmin vaivasta.

Vierailija
20/38 |
05.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten pääsee tapaamaan fysiatria? huh miten pahalta kuulostaa toi silmäluomen roikkuminen ja puristusvoiman katoaminen. oot siis parantunut siitä?? ja muistakin oireista? mut ne tulee ajoittain? mikä sulla auttaaa parhaiten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan