Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 35 liian vanha äidiksi??

Vierailija
06.04.2009 |

Apua iski joku ikäkriisi ekaa kertaa, kun onkin vielä yksi lapsi lisää tulossa ja olen jo 35vee!!

Tsempatkaa. :)

Kommentit (56)

Vierailija
21/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen 25v. ja mulla on kolme lasta (5v,.2v. ja11kk.).

Ammattikin on mutta kotona olen lasten kanssa kun mies (31v.) opiskelee uutta ammattia.

Miksi lasten saantia pitää venyttää?

Vierailija
22/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikin on mutta kotona olen lasten kanssa kun mies (31v.) opiskelee uutta ammattia.

ei kai niitä lapsia ihan kenen kanssa tahansa viitsi tehdä, jospa ei ole esim. löytänyt sopviaa isäkandidaattia ennen 35- vuotispäiviä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun aina löytyy joku, joka tulee tänne palstalle jälkiviisastelemaan, että sun "olis pitänyt tehdä sitä sun tota silloin 10 vuotta sitten".

Ap:lle:

35 vuotta on mainio ikä saada vielä yksi lapsi (tai ihan vaikka ensimmäinenkin). Sulla on jo kokemusta sun edellisistä, oma elämä, työ- ja kotiasiat hallussa. Voit ottaa huomattavasti rennommin, kuin aiemman (aiempien) lastesi kanssa. Nautit varmasti tulevasta kotivuodesta tai muutamasta sellaisesta ja siitä erityisesti, että saat vielä yhden ihanan lapsen perheeseesi. Olet ehkä jo nähnyt ympärilläsi ihmisiä, jotka eivät vielä ikäisenäsi ole saaneet lapsia, vaikka niin ovat toivoneetkin. Osaat arvostaa siis onneasi vieläkin enemmän kuin aiemmin.

Vierailija
24/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänenhän olisi pitänyt tehdä tenavansa kaksikymppisenä jonkun muun kanssa. Nyt hän on jo liian vanha isäksi.

Vierailija
25/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisin kirjoittanut, että olet...Sen ikäisenä suunnittelin, että kaikki lapset pitää tehdä alle 30v..

Nyt olen kolmekymppinen ja kirjoitan, että et todellakaan ole liian vanha;)

Vierailija
26/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan kolmatta lastani ja ikää on jo 38.

Itsestäni tuntuu, että tämä on varsin hyvä ikä saada "viimeinen" lapsi enkä ole missään vaiheessa (neuvolassa ym) saanut kuulla olevani "iäkäs" odottaja, vaikka sitä melkein odotinkin.

Vierailija
27/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain esikoisen 22-vuotiaana ja toisen lapsen 27-vuotiaana, aika pitkään olen siis äiti. Nyt odotetaan meidän kolmatta lasta, tää on ihanaa!

Vierailija
28/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ON mun mielestä. Eikös neuvolassakin joudu tarkempaan seurantaan 35:n jälkeen...

Vierailija
29/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tajusin juuri muutama päivä sitten, että klassinen ehkäisy-petti-tapaus kävi sitten omaan nilkkaan... Eli meidän veljeskaksikko saa pikkusiskon tai -veljen loppusyksyllä... Ja mulla ikää jo 37!!! Että toivottavasti 35 ei ole liian vanha, mikäs mä sitten olen...? Hiukan kyllä kauhistuttaa, vaikkei nuo vanhemmatkaan vielä ole edes koulussa, mutta just on päästy yöheräilyistä ja vaipoista, ja taas tää alkaa... ;) Tsemppiä, samassa veneessä meitä on muitakin!

Vierailija
30/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

35-vuotta on hyvä ikä saada lapsia! Itse sain kaksoseni (esikoiseni) 35-vuotiaana ja hyvin on kaikki mennyt:)

Vierailija
31/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ON mun mielestä. Eikös neuvolassakin joudu tarkempaan seurantaan 35:n jälkeen...

Entä jos joutuu seurantaan vaikka kohonneiden maksa-arvojen takia, niin onko silloin "liian sairas"?

Tai jos joutuu sektioon perätilan takia, niin onko silloin "epäonnistunut synnyttäjä"?

Seurantahan on vain hyvä asia. Eri synnyttäjillä on erilaisia riskejä johtuen eri tekijöistä.

Vierailija
32/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 lasta on jo ennestään, ne alle kolmikymppisenä saatu.

Vierailija
33/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni liian vanha on äidiksi se joka ei enää lapsia saa. miksi ihmiset ovat keksineet jotkut ikärajat kun kerran luonto jo sen asian on hoitanut?!

Vierailija
34/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle:

35 vuotta on mainio ikä saada vielä yksi lapsi (tai ihan vaikka ensimmäinenkin). Sulla on jo kokemusta sun edellisistä, oma elämä, työ- ja kotiasiat hallussa. Voit ottaa huomattavasti rennommin, kuin aiemman (aiempien) lastesi kanssa. Nautit varmasti tulevasta kotivuodesta tai muutamasta sellaisesta ja siitä erityisesti, että saat vielä yhden ihanan lapsen perheeseesi. Olet ehkä jo nähnyt ympärilläsi ihmisiä, jotka eivät vielä ikäisenäsi ole saaneet lapsia, vaikka niin ovat toivoneetkin. Osaat arvostaa siis onneasi vieläkin enemmän kuin aiemmin.

Kiitos, juuri noinhan se on vaikka ei järki tahdo mitään ikäkriisi tunteelle :D

Kyseessä on viides lapsi. Esikoisen sain 24 vuotiaana. Meillä on isossa talossa tilaa ja rakkauttakin riittää uudelle tulokkalle. Pitkä toimiva parisuhde ja jo ihan pikkulapsiajasta kasvaneet sisarukset vauvelille. Olen sitten päivät yksin vauvan kanssa kotona isompien ollessa koulussa ja jos jo kolmannesta ja neljännestä osasi nauttia ihan eri tavoin kuin kahdesta ensimmäisestä lapsesta niin voin kuvitella miten sitä nauttii viidennestä vieläpä kun saa olla niin paljon kahden vauvan kanssa ilman muita pieniä lapsia kotona.

Mutta kuten sanoin, alkoi vain jotenkin heti ikä painaa ja keski-ikäkriisiä pukkaamaan :)

Vierailija
35/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ainakin neuvolakäyntejä ollut vähemmän kuin ensisynnyttäjillä. Ilmeisesti ajatellaan, että näin kolmannella kerralla ei tarvitse enää juosta niin tiuhaan.

T: Se 38-vuotias odottaja

Vierailija
36/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni nainen on liian vanha äidiksi sitten kun iän puolesta ei voi enää saada lapsia.

Vierailija
37/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta myöhemmin raskautta syynättiin paljon vähemmän, kun mitään erityisvaivoja ei ollut.

Vierailija
38/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ikä äidiksi tulemiseen! ;) t. 30-v. ja kaksi lasta, kolmas suunnitelmissa sitten viimeistään 35-v. ;)

Vierailija
39/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se äitiys vaan jatkuu vaikka kuinka tulee ikää lisää. Vai meinaatko että lapselle ei ole hyötyä yli 35 vee äidistä:-O

Vierailija
40/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset