Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko 35 liian vanha äidiksi??

Vierailija
06.04.2009 |

Apua iski joku ikäkriisi ekaa kertaa, kun onkin vielä yksi lapsi lisää tulossa ja olen jo 35vee!!

Tsempatkaa. :)

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse yritän vielä ja ikää 45.

Vierailija
42/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin odotan, rv 38+0 menossa ja ikää tänä torstaina 35... Koko tuttavapiirissäni(mukaanlukien duuni, suku,naapurit ja kaikki kaverit) ei ole yhtään ainuta naista, itseäni lukuunottamatta, joka olisi saanut lapsia alle 30 v... Kun sain esikoisen 28 v olin ihan friikki ja ainokainen. : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haaveilen neljännestä ja olen miettinyt kovasti, että 35v olisi takaraja (nyt 31v). Jos ei tule sitä ennen niin sitten saa olla tulematta....mutta tiedän, että kun se 35v tulee täyteen niin mieli on varmasti minullakin muuttunut. Silti jo nyt ajatus vielä yhdestä näin "vanhana" tuntuu välillä hullulta. Lähinnä sen vuoksi että esikoinen syntyi kun olin 20v, joten pikkulapsi aikaa olisi silloin kestänyt yli 15v putkeen.

Ja yhdyn samaan kuin monet muutkin: silloin on liian vanha äidiksi kun luonto niin määrää (enkä tarkoita pareja joilla muuten raskautumisvaikeuksia)

Vierailija
44/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan miehen kanssa suunnittelemassa vauvaa tai haaveilemassa vauvasta minä 43v ja mies 35v

Vierailija
45/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain esikoisen 20v ja kuopuksen 24v mutta olen sitä mieltä että noin 20-40v on sellainen hyvä väli tehdä lapsia.

Vierailija
46/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kuitenkin hieman eri asia kuin olla 40-vuotias ensisynnyttäjä.

Vierailija
47/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen sain 35 ja toisen 17 kk myöhemmin. Nyt vanhin 10 vuotta. Turha hurskastella, että lapset pitää tehdä varhain. Kauhulla ajattelen, jos olisin tehnyt lapset miehen kanssa, jonka kanssa seurustelin 20-25 vuotiaana. Itsetunto silloin nin matala, ettei saanut erotuksi aiemmin. Nykyisen miehen kanssa yhdessä 15 v ja naimisissakin 12. Ainut huono puoli, minkä keksin, että valvominen olisi ehkä ollut helpompaa kymmenen vuotta nuorempana. Mutta toisaalta 35 oli jo vaki työ, hyvä palkka molemilla ja tujojen puolesta mahdollsisuus viettää lasten kanssa enemmän aikaa yhdessä, kun ei tarvi joka hetkeä olla töissä ja miettiä rahan riittämistä. Toki joidenkin sairauksien riski kasvaa iän myötä, mutta suurin ongelma on hedelmällisyydenn laskeminen 35 vuoden jälkeen, mutta sekin on yksilöllistä.

Vierailija
48/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluais et olen jo yli viiskymppinen kun lapseni pääsee ripille. Noloo molemmille ja kyllä elämässä pitää muutaki tehdä ku lapsia keski-ikäsenä!

Vierailija
49/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en joutunut. Ilmeisesti se koskee esikoisensa vanhempana kuin 35-vuotiaana saavia.

Itselleni tämä on hyvä ikä. En edes ollut tavannut lasteni isää kymmenen vuotta sitten. Jos olisin saanut lapseni silloin silloisen mieheni kanssa, olisin nyt kuitenkin eronnut. Onneksi näin ei ole.

Vierailija
50/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsethan pitää tehdä heti kun 16:sta tulee täyteen tai sitten viimeistään 22-vuotiaana mummoäitinä. Elämän parhaat nuoruusvuodet pitää vietää paskavaippojen keskellä, eikä suinkaan bailaten ja itseensä tutustuen. Naisen elämän tarkoitushan on olla synnytys- ja kotitalouskone.

Vierailija
51/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluais et olen jo yli viiskymppinen kun lapseni pääsee ripille. Noloo molemmille ja kyllä elämässä pitää muutaki tehdä ku lapsia keski-ikäsenä!

Vai mikä tässä olisi "noloa"?

Vierailija
52/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt olen kyllä ajatellut jo sterilointia, 3 lasta rittää enkä jaksaisi enää neljättä vaikka vauvat onkin niin ihania ja vauvan kaipuu kaihertaa.

Vierailija
53/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 v ja ainut kaveripiirissäni jolla vielä lapsia... osa etsii vielä elämänkumppania, joillakin jo on mutta ei vielä lapsia, nythän eletään nuoruutta.. ehkä sitten nelikymppisenä. eli mielestäni 35 on nykypäivänä parhaassa lastensaanti iässä. niin hassua kuin se onkin eikä se niin ole tarkoitettu mutta niin se vaan nykyään on. 10 v vielä niin suurin osa synnyttäjistä yli nelikymppisiä.

Vierailija
54/56 |
06.04.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä muu on tärkeempää tai hienompaa tai whatever kuin lasten tekeminen?

kyllä elämässä pitää muutaki tehdä ku lapsia keski-ikäsenä!

Vierailija
55/56 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäs hankkia alle 30v

Vierailija
56/56 |
29.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit hankkinut ajoissa