HELMIKUISET 2012
Kommentit (410)
Enisa84: Vielä on sinulla kyllä kiertoa sen verran jäljellä, että älä nyt vielä oireettomuudesta huolestu! Tsemppiä piinailuun, onneksi sinullakin paljpn muutakin ajateltavaa, niin ei ihan täysin ajatukset pyöri siinä.
Sassu90: Itse en pystyisi olemaan testaamatta, joten ihailen sitä että sinä pystyt ja olet niin rationaalinen!
Vauvahaaveilija: Teillähän on meneillään varsinainen kevätsiivous, ihanaa! On se totta että olisi mukava jos olisi joku, jonka kanssa puhua näistä vauvahaaveista. Mies kun jaksaa kuunnella hyvinkin rajallisen määrän siitä aiheesta… Itsellä ei kuitenkaan ole ketään, jolle olisin kertonut. Tuntuu siltä että sitten on vielä se joku muukin, joka innoissaan odottaa että koska tärppää… :)
Tinka83: Voi ei! Olen pahoillani! Itkeminenkin on hyvä asia, saa sitten sen pahan tunteen ulos. Voimahaleja sinnepäin ja jaksamista!
Gabriela: Voi harmi! Kiva ”nähdä” tuttuja totta kai, mutta olisin kyllä mielummin nähnyt sinut odottajien puolella. Pahoittelen! Ei varmasti ole helppoa kun vielä kaiken lisäksi on noita ylimääräisiä ongelmia ajoituksen kanssa.
Katmam: Turnausväsymys on normaalia! Vähemmästäkin sitä saa! Ja samaa mieltä olen siinä että on se varsinaista pakkopullaa tämä joka toinen päivä… Itselläkin alkaa taas olemaan samat fiilikset, mutta vielä pitäis vaan tsempata joku viikon verran, varmuuden vuoksi. Toivotaan että saadaan se veturinkuljettaja kohta, niin siitä sitten saisi sitä voimaa jatkaa vielä vähän.
UmmNoora: Ihan normaalia tollainen käytös on vauvakuumeisena. Sitä meillä on kaikilla! Ainakin itse olen sellainen että koko ajan kuulostelen kehoa ja kaikki onkin sitten olevinaan raskausoireita… Ehkä ne sinun tapauksessasi onkin, muista että kaikilla ei plussa näy ennenkun jopa viikon kierron viimeisen päivän jälkeen. Tsemppiä!
Iltatähti: Sinulla lähenee kierto jo loppuaan, ehkä sinä alatkin meille veturinkuljettajaksi? Toivottavasti!
Crystal: Nyt jo viikonloppu lähenee, joten sillon varmasti aikakin kuluu nopeammin. Tsemppiä piinailuun! Koska ajattelit testata?
Marjana: Olen TODELLAKIN ajatellut että jos sitä aloittaisi oviksen tikuttelun. Mies ei vaan ole ihan valmis siihen että alan sitä tekemään. Tulee suorituspaineita. Mutta, jos ei kohta meillä tärppää, niin sitten pitää kyllä harkita asia uudelleen ja keskustella miehen kanssa asiasta.
Sinullahan alkaa olemaan kaikki oireet, paitsi se plussa (ja sekin johtuu siitä ettet vielä ole testannut)! Saat kyllä hymyn naamalleni noilla uutisillasi. Olen aivan varma siitä että nyt teidän yrittäminen on palkittu ja kun testaat, saat sen plussan. Koska muuten meinaat plussata? :) Aivan ihanaa! Mahtavaa, olen niin iloinen puolestasi!
ON: Fiilikset on mahtavat! Ihanaa kun aurinko paistaa, vaikka ei vielä hirveän lämmintä olekkaan. Varasimme kesälomamatkan edellispäivänä ja innoissani jo odotan sitä! Loma on tiedossa heinäkuun puolestavälistä eikä sinne edes ole enää kauan. Mitään varsinaisia raskausoireita ei ole, tai siis, ei mitään sellaista mitä ei aikaisemmissa kierroissa olisi ollut. Valkkaria ja vatsan nippailuja...
Veturinkuljettajan pesti auki!!
Alexandra, kp20/27-32 (34?), yk5
Marjana: Tuota maca-jauhetta olen ostanut sellaisesta liikkeestä, joka on ihan erikoistunut näihin superfoodeihin. Myös netistä voi tilata ja luontaistuotekaupoista voi löytyä. Kannattaa googlettaa. Meillä on tapana juoda joka aamu smoothie, jossa on paljon marjoja ja tuota maca-jauhetta ja muita superfoodeja(Gojimarjoja esim.) En siis ole alunperin alkanut macaa syömään sen hedelmällisten vaikutusten vuoksi, mutta kun aloimme yrittämään vauvaa, mieheni vaan mainitsi, että macalla on positiivisia vaikutuksia myös siihen asiaan:) Se mm. vahvistaa limakalvoja naisilla ja lisää siittiöiden määrää miehillä. Lisäksi molempien seksihalujen pitäisi lisääntyä;) Kannattaa kokeilla.
Sinun oireesi Marjana vaikuttavat nyt kyllä todella lupaavilta, toivottavasti nyt on tärpännyt. Se olisi vaan niin oikein, että noin pitkän yrittämisen jälkeen vihdoin ja viimein palkitaan. Onnea:)!
Alexandra84 : Meillä on joo tosiaan kevätsiivousta täällä menossa. Kun aloitan työt kesäkuussa, niin sen jälkeen en enää jaksa ajatella mtn siivouksia, joten parempi hoitaa alta pois jo nyt, kun energiaa riittää:)
Tänään on aivan ihana päivä, aurinko paistaa:) Toivottavasti tämä hyväntuulisuuteni jatkuu koko päivän(ja koko loppukierron), niin on mukavampi alkaa taas puuhastelemaan vauvaprojektin parissa:) Stressiä ei nyt pitäisi mistään tulla(maca muuten vähentää sitäkin;)), joten on erittäin hyvät mahdollisuudet saada vauva alulle tässä kierrossa.
Minä olen ihan onneton kommentoimaan muiden juttuja. Ei pysy nikit päässä vaikka kuinka yrittäisi. Varmaan tarttee kirjoittaa muistiinpanoja... Alexandralle (?) olen ihan kade.
Tsemppaan nyt vielä kaikkia yleisesti ja odottelen niitä plussia. Erehdyin lukemaan tammikuisten odottajien viestejä... Ei hyvä idea lainkaan!! Siellä sitä olisi voinut itsekin olla.
ON: erehdyin myös katsomaan milloin olisi LA jos nyt tärppäisi. Ystävänpäivän tietämille tuo menisi. Jos kierto on 30pvä (mikä se normaalisi oli silloin joskus) nyt on tulossa ne tärppipäivät ja mies kotona pitkän viikonlopun ;-). Tiedä johtuuko siitä, että rinnat tuntuu jotenkin napakoilta nännien ympärillä. Ja ne nännit on edelleen vähän tahmaiset.
Lääkekuuri loppui eilen, joten nyt pitäisi olla kropan kunnossa. Saa nähdä miten käy. Välillä on todella varma olo onnistumisesta, joskus sitä miettii, että tätä kolmosta yritetään vielä vuodenkin päästä. Kolmannesta tai neljännestä yrityksestä on aiemmat lapset saaneet alkunsa. Katsotaan josko kolmas kerta lähtisi kivuttomasti heti.
Väsynyt olo.
Alexandra82: Kiitos tsemppauksesta vaikka kyllä se nyt valitettavasti meni niin että täti tuli sitten tänään visiitille vaikka on vasta dpo 11. Aivan ihme kierto muutenkin, yleensä olen aika tarkka toi 26-28 ja nyt yhtäkkiä joku 23 vaan kierron pituus, en muista että ois koskaan ollu näin lyhyttä kiertoa... Mut se voi kyl olla et oon sotkeunut systeemejä liiallisilla luontaistuotteilla.. Joku just mainitsikin Maca-jauheen. Eli sitä menee ja sit Gelee Royalea, greippimehua, omega3:sta, raskausmonivitamiinejä... luulisin et toi Maca on nopeuttanut kiertoa hmm...
Mitähän nyt, taidan jäädä tänne kuppailemaan vielä toiseksikin yrityskerraksi. Katoin kuukautisten mukaan niin laskettu aika olis tässä uusinnassa helmikuun lopussa kun se vielä eilen oli helmikuun alussa:)
UmmNoora kp 1/26 yk2
Täytyy heti aluks kompata Jamsuliinia tossa kommentoimisasiassa. Oon myös siinä surkee! Aina tekisi kauheesti mieli kaikille kommentoida, mut ei kykene, vaikka kuinka yrittäs samalla toisella selaimella pitää listaa auki ja luntata... :) Joitain juttuja muistaa, mut ei kauheen montaa kerrallaan. Mutta sit vaan tsempataan tosiaan kaikkia tasapuolisesti!
Alexandralle vehniksestä: otan ihan sellasenaan teelusikallisen päivässä ja vettä päälle. Ei oo herkkua, mutta yökkimättä alas menee :) Kaupasta löytyy luontaistuotehyllystä.
Onnenhelmi kyseli kilpparin vajaatoiminnasta, täällä käsi ylhäällä :) Mulla arvot otettiin viimeks viikko sitten. Tsh 1,1 (viitearvo 0,3-4,0) ja t4-v 15 (viitearvo 10,2-21). Eli kohdillaan ne. Mulla on pysyny jo pitempään balanssissa. Sairastatko sä kans? Ovistestejä mä oon tilannu raskauskeiju.fi. Nopeesti tulee ja oon saanu bongattua oviksen.
Voi Marjana kuullostaapa lupaavalta tuo lämpöjen nousu, nyt peukut lujasti ilmassa sulle! :)
Pahoittelut suuret heille joita täti on kohdannut =/ Se on aina yhtä ilkee tunne ja itkut on tullu tirautettua itsekkin ja tulee vastaisuudessakin ellei tuo vihulainen tajua pysyä poissa!
UmmNooralta piti vielä kysyä, että oletko käyttänyt hormonaalista ehkäisyä ennen yrityksen aloitusta? Sehän se voisi kiertoa häiritä vielä tässä vaiheessa, mikäli olet käyttänyt.
Ja mitäs oman navan ympärille sitten... Ööö, ei mitään :) Ei tuntemuksia suuntaan eikä toiseen. Nännit on vielä oviksen jäljiltä kipeet, mut muuten aika normaali olo. Päivissä mennään nyt siis niin että 25/33 ja dpo 5. En pistäis pahitteeks vaikka pikkuhiljaa alkais jotain oireen tynkää ilmestyyn... Jäämme odottamaan :)
Onkohan asteen pudotus 'hieman' laskua *muoks* ennen munasolun irtoamista? Mittasin piruuttani lämmön kun on niin kylmä, niin eikös toinen korva antanut lukemaksi 34.8C... Toinen oli sentäs hieman yli 35C. Tieä häntä, kun en ole aiemmin mitannut. Mahtaakohan mahikset mennä, kun mies on vasta huomisiltana kotona? No. Onneksi se harjoittelu on meille ainakin mukavaa, kun tulee kun on tullakseen. Ja jos ei tule, niin muutaman itkun jälkeen iloitaan kahdesta ihanasta lapsesta ja näistä meidän viidestä karvaisesta vauvasta.
Voin tosin hyvin kuvitella, kun muutama teistä kirjoitti seksin olevan puuta lähes, kun on pitkään odottanut, niin kyllä se olisi meilläkin maku mennyt, stressi päällä, jos ei esikoinen olisi lähtenyt tulemaan kun tuli. Tai toisesta tai kolmannesta lähti, mutta jo silloin tuntui, että mitä sitä pitää tehdä että saa plussan testiin. Lapsen kaipuu oli silloin juuri naimisiin menneenä niiiiin suurta.
Vaikken siis itse lapseton ole, niin erityisesti teille pitkään tuhdanneille niin äärettömän paljon tsemppiä ja tuhannesti onnea toivotan. Tyhjä syli on varmasti ihan kamala olotila. Lähipiirissä asian kanssa painiskelevia, joita olen yrittänyt tukea, mutta joskus tuntuu, ettei osaa sanoa niitä oikeita sanoja, kun itse on, aiemmin ainakin, raskautunut kun mies vähän kalsareita laskee...
Alexandra, minne varasitte reissun? Sinun pitää miehesi kanssa sopivilla sanavalinnoilla ottaa tuota oviksen tikuttaminen esiin. Eihän sen tarvitse merkitä suorituspaineita vaan hep-käskyä hypätä petipuuhiin. ;)
Älä vielä ole noin varma tästä meidän onnistumisesta. On näitä oireita ennenkin ollut. :D Mutta ainakin sain olla taas hetken iloinen näistä oireista, vaikka tärppiä tulisikaan. Yritän malttaa ensi keskiviikkoaamuun, jolloin olisi Dpo 13 ja testata silloin.
Vauvakuumeilija, kiitos maca-infopaketista. :) Pitääpä koittaa hankkia sitä lähiaikoina. Aina on vaan jäänyt, vaikka monesti on ollut mielessä kokeilla.
UmmNoora, pahoittelut tädin kyläilystä, mutta onneksi voit jatkaa vielä täällä kanssamme helmikuisissa. Kohti uutta kiertoa nyt vaan kaikki ajatukset!
Anju, kiinnittymisen jälkeenhän niitä oireita voisi ruveta esiintymään, joten parin päivän päästä voit ruveta jo kuulostelemaan tuntuuko kropassa mitään erityisiä tuntemuksia. :)
Jamsuliini, olikohan se niin, että lämmöt yleensä tippuu noin 0,5 astetta ja humpsahtaa sitten ylöspäin enemmän kuin mitä ovat tippuneet. Kai ne voivat asteenkin tipahtaa.
Lääkäri soitteli tänään noista labratuloksista. Se oli eri lääkäri kuin minkä vastaanotolla kävin. Ilmeisesti joku sairastuminen tai lomaviikko tms. Joka tapauksessa labroissa ainoa vika oli virtsakokeessa, jossa löytyi bakteeri. Eli oireeton virtsatietulehdus. Siihen sain antibiootit, mutta muissa arvoissa ei ollut mitään vikaa. Lääkäri alkoi selittää, että ”joillakin raskautumiseen menee vaan pidempään ja nyt vaan kannattaa jatkaa yrittämistä ym ym…” Siinä vaiheessa minä keskeytin ja otin voimakkaasti esille ne loppukierroissa esiintyneet vuodot erityisesti seksin jälkeen ja painotin, että minun mielestäni ne täytyy tutkia. Sitten se lääkäri (vasta valmistunut sellainen) sanoi, että hän konsultoi vanhempaa lääkäriä ja soittaa huomenna uudestaan. Saa nähdä irtoaako sieltä lähete gynelle ultraan. Ainakin olen vaatinut sitä ja jos eivät laita eteenpäin, niin varaan sitten yksityiselle ajan.
Toki toivon, että tästä kierrosta tärppäisi, eikä tarvitsisi mennä ollenkaan.
Tänään iltapäivällä kipeytyi kurkkukin sitten, mutta sitä ei taida voida lukea raskausoireeksi? Paleltaakin jonkin verran, mutta kuumetta ei ole. Lämmöt 36,9 eli laskenut vähän aamusta, mutta ovat kuitenkin normaalia ylempänä.
Marjana kp 25/32-33 Dpo 8 yk 14
Hellou! On niin kiva aina lukea teidän juttuja..toivisin vain niin kovasti sitä veturinkuljettajaa. Minäkin olen huono kommentoimaan kenenkään juttuja joten näin tasaisesti kaikille kirjoitan.
Minunmenkat kesti melkein kaks viikkoa ja nyt voi ehkä ruveta taas yrittämään...saatte uskoa että ärsyttää kun vaan vuotaa...onneks vain vähän enää. Otin greippimehun tälle kierokselle käyttöön jos siitä apua olisi.
UmmNoora: Pahoittelut! Kiva että pysyt vielä helmikuisissa!
Marjana: Jos tästä kierrosta ei tärppää, niin pitää sitten tosiaan miehen kanssa tikuttamisesta puhua. Sanavalintoja saan kyllä varmasti hetken vielä pähkäillä :D Varattiin lennot edestakaisin Keski-Eurooppaan, tarkoituksena on kiertää siellä sitten 2 viikkoa vuokra-autolla. Ihanaa!
Mulla on nyt vaan niin hyvä tunne teidän puolesta ja toivottavasti nyt olisin oikeassa. Mutta, yritetään siis odotella rauhassa keskiviikkoon asti. :) Muistelen että muut raskautuneet ovat puhuneet että ovat saaneet nimenomaan flunssaoireita, josko kurkkukipu laskettaisiin niihin? Hyvä että olit tiukkana lääkärin kanssa! Toivottavasti nyt saat sen lähetteen! Muuten sitten vaan varaat yksityiselle. Mitkä fiilikset nyt kun tulokset oli ”puhtaat”?
Pipiöysky: Todella pitkät menkat, varmasti turhauttavaa! Nyt ei sitten muuta kun uuteen kiertoon greippimehun avulla :) Tsemppiä!
ON: Kisakunto loppui eilen... Riideltiin miehen kanssa (ihan turhista pikkujutuista, meni miehen nälän piikkiin) ja en sitten saanut itseäni, saati miestä, leppymään niin että oltaisiin mihinkään sänkypuuhaan illalla ryhdytty. Heräsin sitten aamulla jo ennen herätystä herättelemään miestä ässäilyyn, mutta ei siitä sitten kovan yrityksenkään jälkeen tullut mitään. Mutta, toivottavasti saadaan homma pyörimään taas illalla. Pitäisi nyt vielä jaksaa varmistella, jos sattuu olemaan pitkä kierto (mikä ei periaatteessa minulle ole normaalia, mutta niitäkin on tosiaan nyt pari ollut).
Hyvää viikonloppua kaikille! Plussaonnea!
Alexandra, kp21/27-32 (34?), yk5
MInäkin olen tosi huono kommentoimaan, vaikka kaikki viestit tarkkaan luen ja elän niissä mukana. Sitten kun painan vastaa-nappia, niin kaikki mitä oli mielessä kommentoida, niin häviää..
Mä olen miettinyt tuota lämpöjen nousua. Tässä kierrossa en ole yhtään mittaillut, mutta eilen ja toissapäivänä palelsi tosi paljon, olin kahden peiton alla. Aiemmista kierroista muistan, kun niitä vähän seurailin, että oviksen maissa lämmöt romahti tosi alas ja olin aivan jäässä. Nyt on silleen jännä että perina ovispäivänä mulla oli hirveen kuuma, mieskin huomautti että oon tosi kuuma, kun se tuli itse palellen sänkyyn. ja nyt sitten sen jälkeen ollut tosiaan välillä kylmä, ja esim nyt on ihan normaali/ehkä hieman kuuma olo. Pitäis ehkä kaivaa mittari esiin, mutta tiedän että sitten alan kuvitteleen ties mitä, niin parempi että en ala mittailemaan.
Mä yhdessä kierrossa kokeilin sitä greippimehua, mutta sen kierron jäkeiseet menkat oli niin hirveen kivuliaat että jouduin päivystykseen. En tiedä oliko sillä osuutta asiaan ollenkaan, mutta en oo ennen sitä mehua juonut ja ei oo ennen semmoset kivut ollu, että pelkäsin kohdunulkoista tms kun tuntu etä kuolema korjaa niitten kipujen kans. Mitään ei kuitenkaan vikaa löytynyt. Tällä hetkellä ei oo muita "vippaskonsteja" käytössä kuin raskausvitamiini, joita aloin syömään reilu viikko sitten. Toivottavasti niistä on apua :)
Onneksi töissä on nyt rauhallisempaa ja mieli on aurinkoisempi kun kesä tulee ja kaikkea kivaa tiedossa. jospa se auttaisi raskautumiseen.
Plussatuulia kaikille meille, ja missä se veturinkuljettaja luuraa!
Maatis öö.. kp 18/28-32 ja DPO 5(tai 3, riippuu miten se ovis lasketaan kun tällä kertaa kipuja oli kolmena päivänä..)
Heissuli huomenta!
Niin se vaan viikko taas vierähti ja ollaan perjantaissa. Viettelen tässä tänään vapaa päivää. Ensi viikko onkin yhtä hullunmyllyä töissä, joten
täytyisi hieman lepäilläkin, tosinn kotona riittää tekemistä on pyykkiä, ja siivottavaa.. Lapsetkin haen tänään päikystä aikaisemmin näin perjantain kunniaksi. :)
Mutta sitten tärkeimpiin asioihin:
Aluksi tervetuloa kaikille uusille!
Tinka: olen pahoillani että tärppiä ei tullut, mutta teillä yritys vasta niin alussa, että ei mitään syytä vielä huoleen.. Kyllä se pikku nyytti ilmoittaa tulostaan ennemmin kun arvaatkaan. :)
Katmam: Juu ei ole meilläkään pupuiltu kyllä näin tiiviisti mitä nyt yrityksen aikoihin, kun joskus seurustelun aikaan.. Nyt tosin lapset vähän jarruttelee tahtia ja onhan sitä elämässä muutakin niinkun esim. riittävä uni! :) joskus valitsen sen pupuilun sijasta. Meillä aika lähekkäin tuo testipäivä: plussaonnea sulle!
Ummnoora: pahoittelut negasta :( tiedän mitä vuoristorataa vauvan yritys voi olla, ja itse keksin moneen kertaan vaikka mitä raskauteen liittyviä oireita, aina oli silti nega testissä.
Kyllä se yritys vielä palkitaan, olen varma siitä :)
Crystal: koska testailet?
Alexandra: kiitos tsempistä, katsotaan nyt hiljaa hyvä tulee :)
Marjana: kurja tuo virtsatulehdus :( mullakin ollut monen moista kertaa, mutta aina on oireillut ja vahvasti. Mutta onneksi ei muuta löytynyt. Itse käyn aina yksityisellä gynellä ja voin suositella lämpimästi, tietty hieman kalliimpaa, mutta lääkärit aina ihania ja ystävällisiä. Tärppionnea!! alapa vaan meille veturinkuljettajaksi!!
Pipiösky: toivottavasti greippimehu tuo kaivatun plussan!! Itsekin sitä join tässä kierrossa, en liion vaan pidä sen mausta :(
Mutta sitten omaan napaan viimeinkin:
Täällä pikkuinen toivo niminen kaveri nostaa päätään: lämmöt korkealla hyppii tuossa 37 yli, pikku menkkanippailut jatkuu, rintojakin on nyt alkanut nipistelemään, ja valkkariakin tulee kiitettävästi. :) lisäksi kokoajan viluttaa ( ollut mulla tärkeä oire tuo palelu) en silti kuvittele vielä mitään, koska en halua pettyä pahasti, mutta siis joitain oireita ilmeentynyt, mutta kaikki voi olla enne alkavista menkoista mutta toivoa on niin kauan kun se vuoto sieltä alkaa!!! Tosin vahva luulo on ettei tärppiä ekalla yrityskerralla meille suoda, kun ennen esikoista meni yli vuosi ja vasta hoidolla onnistuttiin, en tosin tikutellut silloin kertaakaan ovista, oltiin vaan ilman mitään, ja pikku kakkonen sai alkunsa ilman yritystä!! Tuskimpa ne miehen siittiöt itsestään lisääntyy tai korjaantuu, taikka mistä sitäkään koskaan voi tietää!!
Mutta nyt täytyy alkaa siivoilemaan ja silittelemään, että saa nöpönenät tänään aikaisemmin kotiin!!
Palailen taas kertomaan kuulumisia!
Plussaonnea kaikille joilla testauspäivä lähenee ja oikein ihanaa toivottavasti lämmintä ja aurinkoista viikonloppua!
T. Enisa84 kp 22/27
Kolmatta yritellessä:
Eli poistun takavasemmalle.. :-(
t. Katjuli
Pitkä postaukseni hävisi bittiavaruuteen joten uusi yritys hieman lyhennettynä..
Katjulille pahoittelut!
Tuo pistää mielen matalaksi :(
Voimia kuitenkin uuteen kiertoon.
Enisa: Oireet kuulostaa hyvältä. Sinulla ei ole enää montaa päivää testailuun. Jännään puolestasi, tsemppiä!
Marjana: Toivotaan että kurkun kipeytyminen on raskausoire, minulla ollut samaa jo pari päivää ;)
ON: Täällä täysin oireetonta oloa.
Viime kierrossa oli lämmöt päälle 37.
Oli nippailua ja paineentunnetta.
Hajuaisti oli voimakkaana, huonohko olo vaivasi.
Menkat kuitenkin alkoi ja olivat todella kivuliaat. Olisiko kyseessä ollu varhainen km, onneksi en tuolloin testannut.
Saas nähdä päästäänkö tässä kierrossakaan testailupuuhiin.
Peittoja ei olla heiluteltu niinkuin olisi pitänyt.
Jos ovis ei ollut sillon kun arvelin ja jos tästä tulee pitkä kierto niin peli on menetetty, pahus!
Mutta odotellaan miten meitin käy.
Hyvää viikonloppua kaikille!
Plussatuulia puhaltelen..
Katjulille pahoittelut :( harmittavaa..
Meidän pitäisi nyt saada veturi tänne,eikä tippujia yhtään!
Enisa: Oireet todella kuullostavat hyvälle.
Marjana: Jospa teidänkin pitkä yrittäminen vihdoin palkittaisiin ja saisitte hyviä uutisia pian :) En ole kuullut,että virtsatulehdus ainakaan estäisi raskautumista. Olisi hyvä jos ottaisivat vielä gynelle tarkistukseen,että mistä ässäilyn jälkeinen tiputtelu johtuu. Voisiko olla niin,että sinulla on kuivat limakalvot?
Itse en ole koskaan testaillut lämpöjä tms. En taida edes tietää paljon normaalilämpöni on... Heh.
Navassa: Olen ollut kipeänä :( Kuumetta ollut jo viikon,joten en ainakaan tiedä,että onko tiettyinä päivinä tosiaan ollut sitten lämmönnousua,mikä on toisaalta hyvä,koska näin tämä on jännempää. Enää 5 päivää testiin,iik ! Juuri Eilen kyselin mieheltä,että tietääkö se milloin olisi testailun aika,mutta arvailuksihan se meni,mikä on todella hyvä,koska haluaisin yllättää hänet jos on mitäään yllätettävää!
Alaselkää on kyllä juilinut jo jonkin aikaa,jospa se ois merkki ;)
Cherrypie 23/28 yk1 DPO10 tai 11
Enpä muista koska viimeksi olisin ollut näin kauan kirjoittamatta tänne. Joka päivä oon kuitenkin käyny lukemassa kuulumisia.
Jamsuliini- Mullakin menee testaukset kesäkuun puoleen väliin. Sinne on vielä mahdoton matka. Mulla tulee nykyään muutama maitotippa oviksen aikoihin. Voisko sullakin liittyä ovikseen? Mulle tää on ihan uusi oire, vaikka en ole juuri ehkäisyä käyttänyt viimesen kuuden vuoden aikana eli ei voi mistään hormonien palautumisestakaan johtua. Ollut kolmessa kierrossa sama juttu.
Cherrypie- Ei sulla mitään flunssaa ole, ainakin toivon niin :)
katmam-Älä vielä luovuta, yleensä tärppää just silloin ku vähiten odottaa.
Katjuli- pahoittelut
Enisa- Kuulostaa lupaavalta sun tilanteesi. Eihän siihen tarvii kuin yhden simpan, että onnistuu :)
Maatis- Mulla menee ovis yleensä niin, että 2 päivää kipuilee ja sitten kolmantena tunnen sen vihlauksen ja kivut loppuu kuin seinään. Olen olettanut, että ovis tapahtuu juuri tuossa viimeisessä vihlauksessa, kun siitä menee sitten se 14 vrk:tta tädin tuloon.
Alexandra- Niin tuttua.. Riidellään jostain täysin mitättömästä asiasta, joka sitten paisuu uskomattomiin mittasuhteisiin.. Ja kun me molemmat ollaan sellasia periksiantamattomia jääräpäitä, niin joskus saattaa mennä parikin päivää ennenkuin saadaan sovituksi.
Marjana- Hyvä että saat ainakin tulehduksen pois. Toivottavasti saat sen lähetteen gynelle etkä pelkkää sympatiaa.
Tarkoitus oli kommentoida vielä enemmän, mutta niin paljon tekstiä, että loppui into kesken.
Täällä on sitten kp 10. Viikonloppuna odotan taas jomotuksen alkamista ja toivottavasti se ovis ilmoittelee taas alkuviikosta itsestään. Viime kierrossa kävi niin, että ovis jäi tappeluiden yms takia kokonaan hyödyntämättä. Nyt puren vaikka kielen irti ettei taas mennä samaa rataa...
Mies on pitkällä sairaslomalla, joten ässäilykuntoa pitäisi löytyä, vaikka hieman käsipuoli onkin. Jotenkin pelottaa kamalasti, jos ajoitus menee nappiin ja silti ei tapahdu mitään.
Pitää lopettaa, mies tuli ja sen on ihan pakko yrittää kattoo mitä mä kirjottelen.
Sä oot ärsyttävä!!(ette te:)
Perjantain jatkoja kaikille!!!
Tintti-tyy kp 10/28
En voi uskoa mutta plussaa näytti testi aamupisusta! Pakko testata vielä lauantaiaamuna uudestaan koska en voi uskoa tuota. Ekalla yrityskerralla. Olen muutenkin hieman pessimistityyppiä, joten en uskalla vielä oikein hyppiä ilosta :)
Toivottavasti muilla tärppää niin nopeasti kuin mahdollista. Hyvää viikonloppua kaikille!
Onnea Heddy! Hienoa että se veturinkuljettaja löytyi!!
Omaan napaan ei juuri kuulu mitään. Miehen kanssa taas juhlistettiin kotiinpaluuta 'halailulla'. Lapset onneksi leikkivät omia leikkejään tyytyväisenä omassa huoneessaan. Että on ihanaa, että nämä mussut on niin isoja, ettei aina tarvitse yöhön odottaa.
Onkohan sitä hullu, kun haluaa taaas siihen yövalvomiseen ja muuhun hullunmyllyyn?
Viikonloppuja kaikille!
Hei vain kaikille! Täälläkin yksi kuumeilija ilmoittautuu ketjuun vaik meillä tää vauvakuume on vasta vahvistumassa yritykseksi mutta on mukavaa lukea teidän juttuja ja toivottavasti pääsen itsekin raportoimaan jossain vaiheessa omasta tilanteesta. Taustatietona siis: meillä on yksi lapsi ja nyt elellään kp 5/28-37. Ehkäisy ollaan hiljaisessa yhteisymmärryksessä jätetty viime kierron lopulla pois. Synnytyksen jälkeen kierron käynnistyttä kierto on tosiaan heitelly paljon enemmän kuin esikoista ennen joten hieman jännittää mikä vaikutus sillä sitten on.
Eli menkat alkoivat sitten heti seuraavan päivänä sen jälkeen, kun tänne toiveikkaana kirjoittelin..taas sitä niukkaa vuotoa ja tuhruttelua. Pitää ottaa viimeistään kesän jälkeen gynellä puheeksi tämä vauvahaaveilu ja menkkojen niukkuus, jospa sitten saisi apua raskautumiseen. Kierto sentään oli suht normaali 26 päivää, jotain positiivista. Ja eipä meillä tässä miehen kanssa vielä ole hätää, kun tämä oli vasta ensimmäinen yrityskierto yhteisen katon alla, vaikka ilman ehkäisyä olemme olleet jo loppukesästä asti...kovasti toivo elää siis vielä :)
Olen kyllä miettinyt, että nyt on tosi huono ajoitus tulla raskaaksi..olen määräaikaisella sopimuksella uudessa työpaikassa jouluun asti, ja sen jälkeen ei ole tietoa tulevaisuudesta. Tosin miehellä on melko varma työpaikka, se edes vähän lohduttaa. Tässä vain ikä tulee kovasti vastaan, kun 31 vee pamahtaa pian mittariin, ja esikoista vasta väsätään..voi huoh, tämän miehen kun olisin kohdannut jo vuosia sitten, niin ehkä olisin jo onnellinen äiti :) Elämä on välillä niiiin monimutkaista ;)
Tällaista vuodatusta tänään, oikein kovasti tsemppiä teille kaikille!! Itse vielä pyörittelen mielessäni tuota ensi kuun listaan liittymistä, luultavasti ainakin taustalla tulen pyörimään..jos ei kuumeilu sitten taas vie mennessään ;)
Crystal kp 2/25-31 yk 10
Ihanan paljon tekstiä tullut tänne viime käynnin jälkeen. Vähän huonoja uutisia ja hieman lupaavia oireitakin. :) Tinkalle ja Gabrielalle pahoittelut!
Alexandra, oletko miettinyt, että tikuttaisit ovista, jos sinulla ei kerran ole mitään tuntemuksia. Toki se joka toinen päivä-menetelmä varmasti toimii, mutta ei veisi niin paljon voimia, jos tietäisit ajankohdan tarkemmin. =)
Sassu, teretulemast vaan! Ja koskaahan ei tiedä, vaikka tärppi tulisi huonosta ajoituksesta huolimatta.
Enisa, voihan nuo menkkamaiset kivut olla kiinnittymisoireitakin. Toivotaan ainakin niin.
Vauvahaaveilijan kanssa samaa mieltä, että itselle pitää kehittää paljon tekemistä, ettei ehdi miettiä tätä projektia ihan niin paljon. Teillä sattuu hyvin se mökkireissu. Rento fiilis auttaa varmasti raskautumisessa. Mistä olet tuota maca-jauhetta ostanut? Ihanko luontaistuotekaupasta vai tilannut jostain? Olen miettinyt sen hankintaa ihan muutenkin, mutta tosiaan onhan sillä vaikutusta hedelmällisyyteenkin.
Katmam, se yrittäminen palkitaan vielä! Yritä jaksaa! :)
Chrystal, milloin testaat? Jännittäviä hetkiä!
Oma napa: Mittasin lämmöt tänä aamuna. 37,1 !!!!! Wuhuu, pieni toive siis on tärpistä, kun lämmöt on nousseet yli 37. Vaikka toki tämä lämpöjen mittaaminen on hyvinkin epämääräinen oire ja siinä on suuri virhemarginaali, mutta saa kai sitä silti hetken iloita.
Aamulla tuli nenästä vertakin niistäessä. Senkin voi toki lukea raskausoireeksi, vaikka epäilenkin enemmän sen johtuvan siitä, että itkin illalla pitkään, kun kirjoitin hautajaisrunoa.
Ja lisää oireita: Mies kävi aamulla tuossa ”halailemassa” ja kysäisi ihan ohimennen, että ”onko sinulla tissit turvoksissa”. Ja minä meinasin hyppiä silloinkin riemusta. Ei ollut edes omaa kuvitelmaa.
Eli näillä fiiliksillä tähän torstaipäivään. Tänään saan tietää loput labratuloksetkin tuossa aamupäivällä.
Marjana kp 25/32-33 Dpo 8 yk 14