HELMIKUISET 2012
Kommentit (410)
Crystal, pakko kommentoida tuota ajoitusmietintääsi, että vaikka monet toivovat vakituista työpaikkaa ennen vauvan tuloa niin oikeastaan me ketkä ollaan määräaikaisia, ollaan paremmassa tilanteessa taloudellisesti (ainakin jos on riittävästi työkokemusta ansiosidonnaiseen päivärahaan) kun voidaan vanhempainvapaan jälkeen jäädä työttömäksi eikä hoitovapaalle. Mulla ainakin tulot on moninkertaiset siihen verrattuna et olis ollu työpaikka mihin palata ja olisi täytynyt jäädä hoitovapaalle. Tietty toishan se turvaa jos tietäis et olis työpaikka mihin palata kun sen aika on, mutta nyt kotona ollessa oon vaan ihmetelly tätä meidän järjestelmää. Noh, toivotaan et ne uudet ehdotukset vanhempainvapaista menee läpi ja tilanne tasoittuu joskus, mutta tässä vain pointtina tämäkin että ei kannata suotta siirtää lapsen yrittämistä vain siksi ettei oo vielä vakituista työpaikkaa. :)
Eilen alkoi menkat, kierto oli 26 päivää.. Kohta alkaa kesäloma ja reissua on tiedossa, niin ei niin kova pudotus ollut.
Plussaonnea kaikille!
Iltatähti2011 2/25-28
Taidan kuulua tähän porukkaan :) Elikkä toinen lapsi olisi haaveissa. Jos tästä kierrosta tärppäisi, niin laskettu aika näyttäisi olevan 19.helmikuuta.
Yrityskerta viisi on käynnissä ja joka kerta kuukautiset ovat olleet yhtä kova pettymys. Mulla lisämausteena puolessa vuodessa kehittynyt paha endometrioosi, joka aiheuttaa kipuja nykyään 2 viikkoa kierrossa. Endometrioosin suhteen olen joutumassa leikkaukseen, jotta kipuja saataisiin lievitettye ellen sitten raskaudu joka kuivattaisi endometrioosin pois. Eli tämäkin aiheuttaa paineita tähän touhuun, huoh!
Tässä kierrossa otin ensimmäistä kertaa ovistestit käyttöön ja ovis oli kp10, niinkuin aikaisemminkin olen oireiden mukaan ajatellut sen olevan (limat, vihlova kipu). Ovulaatiota varten on talletukset tehty ja nyt sitten odotellaan taas kerran.
Olen yövuorossa ja luin teidän kaikkien viestit, mutta täytyy sanoa et kaikki nimimerkit meni sekaisin. Mutta toivottelen kaikille oikein paljon plussatuulia, toivottavasti saisimme oikein monta helmivauvaa alulle!!!!
Unisin terveisin.... heh, eräs liian väsynyt joka ei muista enää edes minkä nimimerkin valitsi
Catti? 12/25-28
Ihanaa Heddy, onnittelut plussasta, saatiin se veturinkuljettaja viimein :) Toisille raskaaksi tuleminen on todella helppoa eikä tarvitse kun sen yhden kerran, jotkut saavat sitten yrittää paljon kauemmin ennenkun vauva ilmoittaa tulostaan :(
Tervetuloa Catti! Endometrioosista en paljon mitään muuta tiedä kun että raskaaksi tulo helpottaa oireita ja saatttaa parantaa se kai kokonaan. Toivottavasti teillä tärppää pian!!
Pahoittelut katjulille ja iltatähdelle negasta! :(
Nyt vaan katseet kohti uutta kyllä se plussa sieltä tulee!!
Itse olen ällikällä lyönyt, menkkanippailut vaan jatkuu, verta ei ole ainakaan vielä tullut tippaakaan ei nyt vielä kuuluisikaan. Viluttaa vieläkin mutta luulen VAHVASTI että menkat alkaa ihan pikapuoliin, tai ainakin testipäivänä! En tosin haluakaan turhaa testiä tehdä, masentaa se yksi viiva niin paljon. Jos ei tästä nyt onnistuttu niin sitten vaan UUTTA YRITYSTÄ putkeen :) Gyne 13.6 sinne pääsee vähän juttelemaan ja voisi sitten samalla vihjaista vauvahaaveistakin.
Ihanaa kun on nää kaksi ihanaa lasta jo maailmassa, välillä tuntui että en enempää voisi toivoakaan, mutta niin se vauvakuume vaan yllätti :)
Ensi viikko yhtä kiirettä töissä, joten en tiedä kuinka usein pääsen kirjoittelemaan kuulumisia, mutta yritän jossain välissä. :)
Mukavaa tosin hieman harmaata sunnuntain jatkoa kaikille!
Plussatuulia puhallellen: Enisa kp 24/27
Kolmatta yritellessä:
Eilen on vietetty nyt surun päivää miehen lähisukulaisen hautajaisia viettäen. Hautajaiset olivat kyllä kauniit, jos sitä sanaa voi käyttää tässä yhteydessä. Kyllähän se suru ja itku jossain vaiheessa lakkaa, mutta on ollut kyllä raskas viikko takana tästä syystä.
Vauvaprojekti ei silti ole jättänyt ajatuksia taka-alalle, koska eilen hautajaisissakin ihmiset muistelivat, miten tämä sukulainen piti lapsista ja joka kerta mietin, miten hän meille sanoi sairaalassa, että ruvetkaahan tekemään lapsia. Ja miten hän olisi ollut varmasti ensimmäinen sukulainen, jolle olisimme kertoneet raskaudesta. Eli hän olisi mennyt molempien meidän vanhempienkin edelle. Hän tiesi myös meidän kihlauksestamme ensimmäisenä.
Onneksi eletään jo näitä piinapäiviä, että kohta tiedetään tärppäsikö tästä kuusta.
Alexandra, kyselit tuossa jossain vaiheessa fiiliksiäni näistä ”puhtaista labratuloksista”. Olen tyytyväinen ja fiilis on hyvä. Ehkä mieluummin näin kuitenkin, ettei tarvitse ehkä loppuelämää kärsiä jostain väärästä hormoniarvosta, vaikka sen olisi ehkä vauvaprojektia ajatellut saanutkin korjattua hetkellisesti.
Cherry, toki se vuoto voisi johtua kuivista limakalvoistakin, mutta kun se tulee vain tiettynä ajankohtana kuukaudessa, niin en jaksa uskoa senkään olevan syynä. Enkä kyllä koe limakalvojani siten kuivaksi, että se häiritsisi seksin aikana.
Heddylle hurjasti onnea! Hienoa, että veturinkuljettaja on löytynyt tässä sillä aikaa, kun olen ollut pois linjoilta. :)
Satinin kertomus ensimmäisen raskauden alkamisesta oli kaunis. Voin kuvitella miten hieno tunne se plussatulos on ollut.
Crystal, et todellakaan mieti yhtään enempää tuota ajoitusta! Töitä ehtii kyllä etsimään ja tekemään. Vauvan saaminen vaikeutuu koko ajan. Ei se vakituinen työpaikka ole tosiaankaan se edellytys. Varsinkin, kun nykyisin niin moni tekee pätkätöitä. Vaikka itselläni onkin vakituinen paikka, niin siitä huolimatta olen tätä mieltä.
Kaikille muillekin tasapuolisesti tsemppiä tilanteisiinne! Meinasin jo parissa päivässä tippua kärryiltä mitä täällä on tapahtunut. =P
Oma napa oireilee… Rinnat on niin järkyttävän kipeät, ettei meinannut eilen kärsiä ihmisiä halata.
Olo on flunssainen, mutta sitä se voi olla ihan ilman raskauttakin. Tänäänkin aamulämpö 37,1, mutta toki se voi johtua ihan flunssastakin. Valkovuotoa on tullut joka päivä.
Yksi asia piristi mieltäni huimasti: Eilen ässäiltiin, eikä tullut minkäänlaista veristä tai verensekaistakaan vuotoa! Olin aivan varma ja odotin sitä vuotoa, mutta ei tullut. Kahdessa viime kierrossa ei olisi ollut puhettakaan, että olisi loppukierrossa pystynyt ässäilemään ilman sitä vuotoa. Eli jotain on nyt toisin kuin parissa viime kierrossa.
Marjana kp 28/32-33 Dpo 11
Marjanan oireethan kuulostaa varsin mainioilta! Nyt peukut ja varpaat pystyyn, ttä tämä tietäisi hyvää :)
Crystal, olen samaa mieltä muiden kanssa eli vauvantekoa ei kannata lykätä! Töitä ehtii painaa vielä vuositolkulla, mutta vauvan tulosta ei koskaan voi olla varma. Vauva mahtuu aina maailmaan ja kyllä ne asiat aina jollain lailla kuitenkin järjestyy :)
ON: Mulla myös alkaa ne menkkamaiset kivut nostamaan päätään :/ Voihan surkeus. No ennen peli ei oo menetetty ku täti tulee vierailulle :)
Lauantaina meinaan testata herkällä testille..malttamaton kun oon ;D Silloin kp31.
Satin kp25/34-35 yk11
Unohdin ihan mainita, että sain kuin sainkin kaupungin terveyskeskuslääkäriltä lähetteen naistentautien polille. Varmasti menee ainakin yli kuukausi siihen aikaan, mutta ainakin tietää, että pääsee ultraan ja mitä ne siellä ikinä sitten ottavatkin. Mutta kyllä siinä piti itse ihan tiukasti sitä vaatia. Muuten ei olisi lähetettä tippunut.
Toki toivon, että raskaus alkaisi sitä ennen, eikä enempää tarvitsisi tutkiakaan.
Paljon onnea Heddylle plussasta!!
ON: Eilen aamulla huomasin päälle pukiessani että rinnat on aivan tuskallisen kipeät ja tänään niihin ei sitten ole tarvinnut koskea ollenkaan. Valkovuotoa on normaalia enemmän, mut enemmän sellaista kirkasta venyvää ovisvuotoa. Voi tietysti olla et uudet hormoonit divina ja estradot aiheuttaa sen rintojen arkuuden ja vessassa ravaamisen, mut sitä vaan toivoo et josko se nyt jo olis meidän vuoro.
Cami kp 24/30
Mä oon käyny aina tasasin väliajoin lueskelemassa täälä muiden juttuja, mutta itse en ole oikein osannut kirjoittaa mitään..
Täälä taisi olla muutama muukin, joka on jo synnyttänyt kerran tai useammin? (pahoittelen, että en muista teidän nimimerkkejä. :/) Kuinka nopeasti tai hitaasti teillä alkoi kuukautiset? Mitä ehkäisyä käytitte? Meillä lopetettiin ehkäisy, kun lopetin imettämisen, eli Maaliskuun lopussa. Ehkäisynä käytettiin minipillereitä. Kuukautiset eivät ole vielä alkaneet. Välillä on kyllä ollut nippailuja alavatsassa, mutta ei mitään muuta. Ennen esikoista ehkäisynä oli yasmin-pillerit, ehkä noin 4-5vuotta. Esikoinen sai alkunsa heti, ilman luomumenkkoja. Ikinä en ole ovista tunnistanut.
Mukavaa alkuviikkoa kaikille ja toivottavasti saadaan lisää plussia!
Ansku: Mullon kolme aikaisempaa synnytystä, kuukautiset on aina alkaneet noin 2 kuukautta synnytyksen jälkeen vaikka olenkin imettänyt, imetyksestä huolimatta myös olen aina heti raskaaksi tullut:)
Heddy: Onnittelut plussasta ja veturinkuljettajan paikasta:)
Oma napa: Nyt en tajua, siis täti kurvasi silloin dpo 11 paikalle ja poistui samoin tein... mitä tämäkin on olevinaan, pari rkl kirkasta verta ja sitten ruskeeta tuhrua vain pyyhittäessä... Nyt olen taas ihan kahden vaiheilla.. voisko näin myöhäisessä vaiheessa tulla kiinnittymisvuoto? Ja jos se oli kiinnittymisvuoto koska vois ajatella testissä näkyvän plussan?? Mulla ei kyllä edes koskaan ole aikaisemmissa raskauksissa ollut mitään kiinnittymisvuotoja joten tiedä häntä...
Kuukautiskipuja tullut ja mennyt sen jälkeen mutta täti loistaa poissaolollaan. Menee hermot kun taas alan toivomaan ja muka löytämään "oireitakin" mutta tiukasti negaa vielä ainakin tänään on raskaustesti näyttänyt.
Pitää varmaan palata takas siihen edelliseen kiertoon kun ei sitä tätiä vielä ole kuulunut.
Eli nyt on kp 26/26-28 dpo 14 yk1
Marjana: Minulle hautajaiset on jotenkin olleet helpottava vaihe surutyössä. Ikäänkuin se akuutein vaihe on saatu pois ja läheinen lepoon. On jotenkin ollut helpompi olla sen jälkeen.
ON: On nimittäin melkoisen kipeät nännit olleet jo kolmatta päivää. Ei siis sitten ekan imetyksen alun ole olleet näin kipeät. Pe iltana olin tuntevina oviksen, mutta saas nyt nähdä, että onko pian koko rintavasrustus yhtä kipeä. Kun saisi miehen edes pussaamaan paremmaksi...
Jos ovis nyt sitten oli, niin kierto on varmasti lähempänä 30 kuin 35... Kuin tässä voi ilman vierailuja odotella niiiin kauan kuin kesäkuun puolivälin tienoille?!
Jamsuliini
Maatis: Ainakin lämpösi kuvailut vaikuttavat hyvältä… :)
Enisa84: Oireesi kuulostavat mahtavalta! Niin ja olet raskaana kunnes toisin todistetaan, ja toivottavasti ei todisteta, eli täti pysyy poissa.
Katjuli02: Olen todella pahoillani puolestasi! Jaksamista sinulle! Katse uuteen kiertoon, vaikka tiedän kuinka vaikeata se on.
Katmam: Toivottavasti ovis oli silloin kuin luulitkin! Onnea piinailuun!
Tintti-tyy: Mekin olemme kyllä molemmat varsinaisia jääräpäitä, joten ihan pikkuasioista voi tulla pitkiäkin riitoja :) Jos jotain positiivista tästä yrittämisestä hakee (sen lopputuloksen lisäksi totta kai), niin ainakin riidat on lyhyempiä ja niitä on harvemmin, kun minäkin harrastan tuota kielen puremista enemmänkin nykyään :) Mutta, teillä kuulostaa siltä että ajoituksen onnistuminen olisi tässä kierrossa helppoa, hienoa!
Heddy: Onneksi olkoon, tulihan se veturinkuljettaja sieltä vihdoin!
Jamsuliini: Kyllä sitä varmasti on vähän hullu, kun haluaa sitä yövalvomista ja muuta… Varsinkin te, jotka tosiaan tiedätte mihin päänne laitatte :D Mutta, eiköhän se ole sen arvoista :)
Sarkkuli: Tervetuloa!
Crystal: Pahoittelut! Ihanalla asenteella kyllä olet! Tsemppiä ja jaksamista teille! Elämä on välillä monimutkaista ja usein epäreilua… :)
Satin: Toivottavasti oireettomuutesi on hyvä merkki ja se täti jättäisi kyläilemättä tästä kierrosta. Menkkamaiset kivut ovat kuitenkin ihan normaali raskausoire. Jännityksellä odotamme siis lauantaihin! (Itsekkin meinaan testata lauantaina…)
Iltatähti: Pahoittelut! Toivottavasti kesäloma ja matkailu vie ajatukset juuri sopivasti pois yrittämisestä ja sitten siinä nauttiessa teille pärähtääkin se plussa! Tsemppiä!
Catti76: Tervetuloa!
Marjana: Teillä oli varmasti rankka viikonloppu! Hirveätä menettää noin läheinen ihminen! Mutta oireesi ja tuntemuksesi kuulostavat niin hyvältä että olen jo niin varma onnistumisesta teidän kohdalla! Olen NIIN onnellinen puolestasi. Mutta, yritetään nyt vielä odotella kunnes testailet. Hyvä tunne minulla tosiaan tästä asiasta nyt on.
Hyvä että sait sen lähetteen vihdoin, vaikka tosiaan toivotaan ettei sitä tarvitse käyttää ollenkaan. On se ihme että oikeasti sait vaatimalla vaatia sen saadaksesi!
Cami: Kuulostaa hyvältä! Toivotaan parasta! Koska ajattelit testata?
Ansku: Itse vasta esikoista yritetään. Mutta, oletko ajatellut gynellä käymistä? Niin saisit varmuuden tilanteeseen. Varmasti turhauttavaa odotella niitä menkkoja noin.
UmmNoora: Oudolta tuo vuoto kyllä kuulostaa, ehkä se tosiaan oli kiinnittymisvuotoa! Toivotaan niin!
On kyllä pakko taas sanoa, että ihmeen monelle on taas tullut täti käymään ja toistaiseksi vasta veturinkuljettaja löytynyt. Kyllä sinne junaan pitäisi niitä matkustajiakin saada, joten ei muuta kun plussaamaan!
ON: Vatsa on nippaillut perjantaista lähtien. Välillä enemmän, välillä vähemmän. Koska en oikein tiedä kuinka pitkä kierto on tulossa, niin en tiedä että voisiko olla ovis, vaiko oire. Varmuuden vuoksi on perjantaina ja eilen varmisteltu ässäilyllä, joten kumpi vain kelpaa :) Lauantaina meinaan joka tapauksessa testata. Olen nimittäin lähdössä Tallinnaan ystävien kanssa ja pitää sitten tietää että voiko sitä juoda vai ei. Hirveästi en kyllä meinaa juoda, vaikka nega lauantaina tulisikin.
Kukas onkaan seuraava testaaja?
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
Alexandra, kp24/27-32 (34?)
Enisa, minulla ensimmäiset epäilykset tärpistä heräsivät juuri aikaisin alkaneiden menkkakipujen vuoksi.
Ensin luulin, että kierto on yhtäkkiä paljon lyhyempi kuin normaalisti. Lopulta alkoi ihmetyttämään kun oli ollut lähes viikon menkkamaista juilintaa, muttei verta lainkaan.
Lisäksi palelin (kuten sinäkin), mutten pitänyt sitä minään, sillä olen vilukissa muutenkin.
Näillä oireilla/ oireettomuudella sain siihen testiin ne maagiset viivat =)
Plussatuulia kaikille=) Ja onnea Heddylle!
Tellu rv 5+4
Cami, oireet kuulostaa kyllä lupaavilta. Toivottavasti ovat hyvän merkkejä, eivätkä vain hormonien haittavaikutuksia.
UmmNoora, viikon päästä tuosta vuotohetkestä kannattaa testata uudelleen. Voi toki näkyä aiemminkin, mutta eipähän tarvitse sitten arvuutella, kun tekee riittävän myöhään testin. Tai sitten menkat on olleet jostain syystä kovin niukat. Toivotaan kuitenkin tuon ensimmäisen vaihtoehdon pitävän paikkansa. =)
Jamsuliini, ehkä minustakin tuntuu samalta, että hautajaisten jälkeen on ollut jo helpompi olla. Tiedän kyllä, että vaikea hetki on sitten, kun menemme taas käymään kotiseudulla. On varmasti vaikea nähdä vaimo ja lapset, kun tämä isä puuttuu tutusta talosta. Mutta uskon, että siihenkin tottuu ajan kanssa.
Odottavan aika on pitkä, mutta kesäkuun puoliväliin on ”enää” kaksi viikkoa. =P
Täällä pidetään edelleen flunssaa. Olen aivastellut ihan koko aamun ja nenä on tukossa tai vuotaa. Eilen en meinannut jaksaa urheilla mitään. Olin pienen lenkin jälkeen ihan poikki. Toivon edelleen tämän olevan raskausoire, eikä mitään typerää tavallista kesäflunssaa.
Rintojen arkuutta on täälläkin. Ovat kyllä kokonaisvaltaisen kipeät, eikä ilman rintsikoita pysty tekemään mitään! Aamulämpö 37,0. Menisipä nopeasti tämä alkuviikko, että saisi vastauksen tämän kierron onnistumisesta tai epäonnistumisesta.
Marjana kp 29/31-33 Dpo 12 yk 14
Se siitä fiilistelystä, että saa pitää miehen kotona sairaslomalla. Jaksoi se 4 päivää olla kotona, mutta lähti jo lauantaina töihin(muka vain kääntymään) ja on sen jälkeen käynyt säännöllisesti töissä "kääntymässä" joka päivä 8 tuntia.
Heddy- Onnittelut!!
Jamsuliini- Mäkin mietiskellyt ihan samaa, jos ja KUN se vauveli tulee taloon. Lapset on jo ihanan isoja, niin mitenköhän siihen yöheräilyyn ja 24/7 lapsenhoitoon taas jaksaa lähteä. Huomaan että aika kultaa muistot hyvin tehokkaasti...
Sarkkulille tervetuloa!
crystal- ethän sä vielä ole mitenkään vanha äidiksi. Suomessa ensisynnyttäjien keski-ikä on melkein 30v. Mä olen jo 35, eikä tunnu yhtään oudolta yrittää raskautua, luultavasti yrityksessä olisi vielä toinenkin sikäli-mikäli saatais edes tää ensimmäinen tulemaan ja kaikki menis hyvin. Mulla on monta kaveria, jotka on tulleet äidiksi lähempänä 35:ttä vuotta, siksi varmaan mäkään en koe tätä mitenkään oudoksi.
Iltatähti- Pahoittelut ja ihanaa lomanodotusta.
Catti- Tervetuloa.
Marjana- Sä taisit lähettää ne ässäilyvuodot mulle. Mulla nimittäin alkoi toi sama ongelma viikonloppuna.... Paljon ei tullut, mutta tuli kuitenkin.. pöh.
Sulla kuulostaa lupaavalta. Oliskohan nyt vihdoinkin sun vuoro hypätä junaan. Peukut pystyssä!!
Cami- Tissikipu on hyvä asia :)
ansku- mulla on 2 lasta, ja jos oikein muistan, niin molempien kohdalla alkoi menkat noin 4 kuukautta synnytyksestä. Imetyksen lopetin joskus 3 kuukauden paikkeilla, kun maito yksinkertaisesti vaan loppui.
UmmNoora- Toivotaan, että sulla oli sitä kiinnittymisvuotoa. Mulla oli talvella myös muutama ihan outo kierto(kesti 19 päivää tai oli just tollaset superniukat menkat), mulla ne vaan ei tarkoittanut yhtään mitään, hyvää ainakaan. Odottele muutama päivä ja testaa uudestaan. Ties vaikka ne ihanaiset viivat pamahtaisi paikalle:)
Alexandra-Huiiiii. Sais sullekkin se plussa jo pamahtaa, ja niin tietysti kaikille muillekkin. Mutta miksei tää homma toimi niinku pankissa? Vuoronumeroilla mennään järjestyksessä eikä etuilla!!! Mä olen ottaut jo joka osastolle numeron ja kokoajan pomppaa mun ohi, mitä hlv:ä? No en mä tosissaan....vai? ;)
Ja sitten määää. Tänä aamuna tuli taas yritettyä pakkoässäilyä, tuloksetta... Aamulla hieroin takamustani äijää vasten, kun mikälie känninen horatsu. Isäntäkin heräili kun mikälie teinipupu teltta perustuksia myöten pystyssä. Äijä vaan totesi, että "onpa mun *** innostunut tänään" ja mä mietin, että "mitä jos tunkisit sen h***:n ****:n minuun ja lakkaisit vaan ihastelemasta sitä, perkele!!" Tuloksena oli vaan se, että mies totesi kellon olevan jo paljon ja pomppas ylös sängystä ja lähti töihin. Se siitä viiden viikon sairaslomasta.
Tänään on kp 13 ja mä alan jo huolestua. Tutut ovista edeltävät kahden päivän jomotukset loistavat poissaolollaan. Ei mitään oo tuntunut vieläkään ja oletin oviksen tulevan tänä iltana tai viimeistään huomenna. Voi käydä niin ihanasti etten ovuloi ollenkaan, voi p. sanon mä. Alakerta on kyllä tosi kostea, että se puoltaisi kuitenkin oviksen tuloa.
Viikonloppuna käytiin vähän shoppailee ja mies oli jo ostamassa ties mitä vauvajuttuja, pinnasänkyä, leluja ja vaatteita. Niitä vaatteita se lykkäsi jo kärryyn asti, mutta mä pessimisti-ei-pety-asenteella kiikutin ne kiltisti takas hyllyyn. Tollaset ihanat vauvanvaatteet ei ainakaan vähennä yritystä=stressiä. Mikäköhän rumba siitä tulee, KUN(nyt taas optimisti:)raskaudun. Meillä on varmaan kämppä täynnä kaikkea mahdollista ja mahdotonta vauvatavaraa 8 kuukautta ennen LA:ta. Se kiikuttaa jo nyt mun pojille kaikkea mahdollista, mitä ikinä pienet pojat voi tarvita, mm. kaikki mahdolliset markkinoilla olevat pelikoneet, kännykät, lelut, vaatteet ja namit... Ja mä yritän pistää vastaan...tuloksetta.
Että sillee. Mä jään tänne odottelemaan, josko se ovis kuitenkin tulisi vähän viiveellä. Parempi niin, että saisi tuoreet talletukset sisään.
Tintti-tyy kp 13/28
Fiilis on sama kun ulkoilma tällä hetkellä, synkkä ja vetinen. Loppukierto käsillä ja mieli on apea.
Täysin oireetonta ollut ja alavatsaa alko juuri polttelemaan.
Ei mitään pientä nippailua, blääh.
On kyllä ollut tunne että tässä kuussa ei onni suosi.
Välillä toivo on kuitenkin herännyt.
Eipä tässä voi kun odotella..
Harmittaa kyllä jos maaliskuisiin joudun.
Meillä yksi lapsista on syntynyt maaliskuussa.
Sillon on synnärillä todella ruuhkaa, monet vauvat kun saavat alkunsa juhannuksena.
Kätilöt juoksevat huoneesta toiseen ja osastolla on ahdasta.
Heh, ajattelen ehkä liian kaukaisia asioita ;)
Mutta yleisesti toivottelen tsemppiä kaikille.
Monilla on kadehdittavan hyvältä kuulostavia oireita.
Uskon että plussajunaan saadaan vielä monta matkustajaa.
Alexandra: Koska voisin olla testaamatta?!? Odottelen klinikan soittoa et saatais lähete labraan ja verikokeeseen. Tein jo apteekin testin ja negan, mut mulla ei ole mikään aikaisemmista näkynyt niillä käsikaupan testeillä ja niitä menijöitähän täältä löytyy jo neljä.
ON: Tissit senkun muuttuvat kipeämmiksi. Lämmöt pysyvät siellä 37-37.6 välillä sitkeästi koko päivän illalla vähän suuremmat kun aamulla.Väsyttää aivan vietävästi aina välillä luimii tuolta alamahasta ja limaa tulee niin että isäntä jo asiasta mainitsi et sen kuulemma huomaa...Viime yönä sittenvalvottiin närästyksen takia. Tissit on miehen mielestä kasvaneet jonkun verran, mut itse en sellaista ole huomannut. Hikoilen aivan koko ajan niin että paitaa ei kotona ollessaan voi päällä pitää ja yöt on tuskaa kun koko ajan on niin valtavan kuuma. Mietin vaan et onkos liian aikaista mennä käymään sielä verikokeissa vai olisikos pitänyt odottaa vielä muutama päivä. Tänään siis oli viimeinen divinan hormooni ja huomen aamulla otan keltarauhas laastarin pois. Sitten vaan odotellaan et kurvaako täti paikalle vai olenko raskaana. Jonkun verran kyllä pelottaa kun edellisestä kierrosta söin 1 kpl clomia ja silloin kasvoi 3 follikkelia ja ne irroitettiin piikillä .Tässä kierrossa on clomia syöty kp3-5 1kpl ja kp6-7 2kpl eikä annettu irrotus piikkiä ollenkaan eikä ultrattu. Mulla on siis historiassa luomo tuplat junnuna ja nyt jännittää et onko niitä tulossa vaan yksi vai kenties enemmän. Olisin itse halunnut sitä ultraa, mut lääkärin mielestä se on turhaa rahan tuhlausta kun takana nyt sekundaarinen lapsettomuus niin mahdollisuudet on paremmat jos irtoaa enemmän ja niistä edes yksi kiinnittyisi, mut mun tuurilla niitä sitten irtoaa enemmän ja sitten kaikki kiinnittyy. Omasta mielestä kohdunsuu ei kuitenkaan ole muuttunut mihinkään suuntaan. Kun luulis sen menevän tiukasti kiinni jos raskaudun ja minusta se on edelleenkin vähän auki. Voihan se tietysti olla ettei uudelleen synnyttäjällä se enää niin tiukkaan menekään.
Nyt vaan toivon et tämä piina viikko menisi nopeasti.
Cami kp 25/30
täällä onkin keskusteltu ahkerasti, viime käynnistä on muutama päivä :) Kiirettä on pitänyt, töitä, siivousta ja mökkeilyä, ei mukamas riitä aika mihinkään.
Itselläni alkaa olemaan ovulaatioajankohta takanapäin, johan on nyt tässä viikon sisään koiteltu peittoja heilutella oikein urakalla, eilekin kolmesti.. Että ns. talletuksia pitäisi olla urakalla :D katsotaan nyt miten käy..
Ensimmäiselle plussaajalle suuret onnittelut :) Ehkä me muutkin täältä tullaan perässä.
Ja Marjana, jännitän sun puolesta ihan mielettömästi. *PEUKKUJA* Sitten vaan heti kertomaan uutiset tänne.
Cami, iik, nyt on jännät paikat! Tuo viimeinen viikko ennen oletettuja menkkojen alkamista on yhtä piinaa. Aika kuluu hitaammin kuin ikinä.
Kesäloman alkamista odotellessa, vielä pari viikkoa pitää kärvistellä töissä. Itse saisin tietää mahdollisesta raskautumisesta heti kesäloman alussa, saisi rauhassa pomppia riemusta kotona pari päivää, eikä yrittää töissä käyttäytyä normaalisti :D Eikä heti tarvitse työkavereille kertoa, itse olen sellaisessa työpaikassa, että työnkuvan vuoksi pitää esimiehelle tiedottaa raskaudesta heti, sen mukaan sijoitellaan sitten työpisteisiin.
Jännitysnäytelmienne mukana eläen
Christabel kp 17/30 yk 3
Veturinkuljettaja löyty jei! Onnea Heddy :)
Olen itse samaa mieltä siitä, että vauva tulee silloin kun juuri vähiten odottaa! Meillä esikoista odotettiin kaksi vuotta ja lähestyvät häät alko mietityttämään, että jatketaanko yrittämistä. No tottakai jatkettiin siinä hulinan keskellä ;) Viimeinen kuukausi oli niin hektinen, että vauvaprojektia ei ehtinyt juuri miettiä ja siitä se sitte napsahti. Maailman parhaan häälahjan sain häiden jälkeen häämatkalla kun tikkuun ilmestyi maagiset kaksi viivaa :)
Nyt yritän kovasti aina olla asiaa miettimättä, mutta vaikeaahan se on niinkuin moni tietää. Asia kun pyörii päässä aamusta iltaan ja päivästä ja viikosta toiseen...
Muuten täällä melko rauhallinen meininki. Ei minkään näköisiä oireita suuntaan tai toiseen. Jos menkat alkaa ni näinä päivinä alkaa ärsyttävät menkkakivun omaiset nippailut. Toivotaan ettei ala.
Nyt tuli pikakirjotus, joten en ehdi muille yksityisemmin kommentoida. Tasapuolisesti tsemppiä kaikille alkukiertoon, oviksen bongailuun tai testailuun! Ja pahoittelut niille joille täti on tullu kylään, ei kiva :(
Satin kp 24/34-35 yk11