Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HELMIKUISET 2012

Kommentit (410)

Vierailija
161/410 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. piti vielä kysyä viisaammilta neuvoa. Tässä illan aikana on taas alkanu hirveät oviskivut! Sunnuntai-iltapäivän ja illan siis jo kärvistelin, kuten normaalisti. Mutta nyt taas?? Voiko se juilia kolme päivää, vai mitä ihmettä.. Ei kai sentään toinen munasolu irtoa (sori en ole niin hirveesti perehtynyt miten nää menee)? Ei uskalla buranaa ottaa, tarvii kyllä lähteä etsimään panadolia jostain..

Maatis ihmeissään

** muoks**** vastaankin itselleni. Netistä googlaamalla löytyikin että voivat kestää sen 2-3 päivää. Tosin sieltä löytyi myös sana endometrioosi, mutta toivottavasti ei ole sitä.

162/410 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyihän ne alkupään piinailijat. Tinkan tilanne kuulostaa varsin lupaavalta. Peukutan!

Testailkaahan naiset, että päästään kunnolla jännäämään mukana. :)

Satin, minulla on myös pari kertaa koskenut niin järkyttävästi alavatsaan oviksen aikaan, että ässäilystä on kyllä kaikki nautinto kaukana. Toivottavasti teillä se nyt kannatti.

Minä ulkoilin hurjassa tuulessa 3 tuntia eläinten kanssa ja nyt tuntuu, että nukahdan pystyyn.

Paksua valkovuotoa on tullut tänäänkin ja pariin otteeseen ”vihlaissut” oikean munasarjan kohdalta.

Voi itku, että tämä oireiden kyttääminen on naurettavaa! :D

Marjana kp 23/32-34 Dpo 6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
163/410 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjanalle lisää iloa: on: Illalla sain jostain intopiikin ja jumppasin tunnin. Suihkuun sitten suuntasin ja joku löi kuvainnollisesti halolla päähän. Nännit ovat ihan tahmaiset. Suihkussakin tuntuivat edelleen tahmeilta. En jaksa edes muistaa milloin viimeksi on sama tilanne ollut. Ehkä raskaana ollessa, tai ainakin ennen kuin kierukka laitettiin. Mistähän tämä oikein kertoo? Onkohan kroppa nyt palautunut normaaliin hormonitasoon vai mikä on?

Katsotaan josko mun tuotantolaitos on muuttanut nivusiin, kun juili viime to ja pe ja nyt ei mitään. Vai ehkä heijasti sinne. En tiedä. Tuskastuttaa, kun ei ole kunnon hajua kierrosta. Selviäähän tuo, ehkä ;-)

Että meillä taitaa kaikilla olla samaa vikaa, näiden oireiden kanssa...

Kesälomani on ammattiniharjoittajien osasyy ammattiin ;-). Johan tässä on vuoden paskakiintiö saatukin täyteen.

Vierailija
164/410 |
24.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovasti tässä odotan sitä aikaa,kun kuukautisten pitäisi alkaa.Aika on pitkä! Vielä ainakin viikko..Tänään alkoi runsaampi valkovuoto.Mulla on ollut suunnilleen oviksesta lähtien pieni päänsärky,mitä ei yleensä ole..lupaavaa? hm.Mies meinasi perua koko vauvaprojektin toistaiseksi,mutta näyttää siltä että on kuitenkin taas mukana.Tästä on aika vaikea kirjoittaa..mieli musteni kyllä totaalisesti.Osasin vähän pelätäkin semmosta..taisi silti olla ohimenevä suutahdus,eilen ainakin antoi mennä loppuun asti heh.. : D Meillä on nyt muutenkin jännää kun hänellä on huomenna lääkiksen valintakoe,johon hän on antaumuksella valmistautunut vuoden ajan..fiksu hän kyllä on! Marjana,ikävää että teillä on surua..mutta onnea vauvaprojektiin! Meillä on muuten samanpituiset kierrot,mulla siis 32-38 päivää..

165/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jamsuliini, onhan se mahdollisesti joku oire siitä, että elimistössä tapahtuu hormonaalisia muutoksia. Toki voihan se olla ovulaation oireitakin, jos kiertosi onkin vaikka lyhyempi kuin oletat.

Morning Butterfly, toivottavasti saatte miehesi kanssa juteltua tuon vauva-asian läpi. Yhteinen projektihan tämä on, vaikka toki siellä joskus saattaa käydä niin, että toista alkaakin hirvittämään se vanhemmuus ja tekisi mieli lyödä jarrut pohjaan. Eikun kissa pöydälle ja keskustelu käyntiin. :)

Miten Tinkan kävi? Testasitko tänä aamuna? Nimimerkillä utelias.

Apua tämä muuttuu koko ajan piinallisemmaksi. Vasta dpo 7!! Viikko pitäisi vielä malttaa eteenpäin ennen kuin pääsisi testaamaan. Toki viikonloppu menee varmasti omalla painollaan, kun on lauantaina hautajaiset. Mutta ensi viikon alkupäivät voi olla tuskaista pyörimistä.

Marjana kp 24/32-33 Dpo 7 yk 14

Vierailija
166/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä liittyisin teihin nyt,vaikka tuskin mulla tästä kierrosta tärppää, kun lähden sunnuntaina reissuun lapsen kanssa ja mies jää kotiin töiden takia :( Ovis menee ohi jokatapauksessa.. Mutta en malta pitää taukoa täältä :) ihana lukea muiden jännäämisiä..

Tein tuossa pe alkuillasta positiivisen testin (vaikka olikohan to aamu kun tein negan)No joka tapauksessa luulin että tärppäs mut yöllä heräsin siihen kun menkat alko:( Tänä aamuna sit vielä piti kokeilla testillä jos vaikka oisinkin ollut vielä raskaana mut ei nega tuli.. Toisaalta sitä odotinkin, harmittaa silti.

Mies on edelleen sitä mieltä että olen raskaana, ja keksii mulle jo oireitakin :D taitaan olla sillä jo pahempi kuume kuin miulla tästä vauva asiasta:)

sassu kp5-28/32 yk4

Vierailija
167/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katjuli02: Ei heitetä vielä toivoa! Sehän on ihan normaalia että vähän tiputtelee, kun on raskaana, joten toivotaan parasta! Ryhdy nyt vaan veturinkuljettajaksi!

Satin: Kuulostaa nyt kyllä niin hyvältä teidän ässäilyt että! Siis, ajoituksen kannalta, kivun kannalta ei :) Nyt sitten piinailemaan!

Vauvahaaveilija: Itsekkin juon tota valion greippimehua. Ei sitä kyllä maukkaaksi voi sanoa, mutta makuaisti on tottunut niin ettei enää irvistele sitä juodessa :D Mitä sitä ei raskautumisen vuoksi tekisi… Vaatekaapin siivoaminen pitäisi kyllä tehdä aina puolivuosittain! Heittäisi vanhoja pois ja tekisi nimenomaan noita löytöjä! Itse olen aivan suunnattoman huono siinä, en ikinä saa heitettyä mitään pois, kun aina ajattelen että ehkä sitten jonain päivänä…

Tiiuli: Ihanaa että olen hyvällä tuulella! Ja miksi ei, kevättä rinnassa! Kyllä hitaasti laskee hormonit sulla, mutta en osaa yhtään sanoa tekeekö se aina niin… Onneksi kuitenkin oireet on jo helpottanut, eihän niitä kukaan kestä, jos ei sitten raskaana ole. Sillon se on sen arvoista.

Tinka83: Hienoa! Nyt sitten ryhdyt meidän veturinkuljettajaksi! Kuinka kauan meinaat odotella, ennenkun testaat? Huomiseen, vai? Plussaonnea!

Maatis: Ymmärrettävää olla huolissaan, mutta yritä ajatella muita asioita, ehkä aikakin kuluu sitten nopeammin. Piinailu on niin tuskaista! Ihanaa kuitenkin että tiedät että ajoitukset meni kohdilleen. Silloin tietää että kaikkensa on tehnyt. Toivotaan oikein plussavyöryä tähän kuuhun! :)

Heddy: Onnea testailuun. Mitä pidempään jaksat odotella, sen varmempi tulos. Mutta, ymmärrän kyllä jos et jaksa viikonlopulle asti piinailla.

Marjana: Oireiden kyttäileminen on normaalia. Sä et kuitenkaan vielä haistele pissaasi niinkun eräs viime kierrossa… :D Sitä paitsi sun oireesi on aitoja, niitä ei voi kuvitella. Kyllä olet ollut reipas ulkoillessasi noin kauan! Hattua nostan! Tsemppiä piinailuun!

Morning butterfly: Keskustelkaa miehesi kanssa tästä projektista, eiköhän se sillä helpotu. Kyllä tuntuu siltä että kaikilla vähänkin pidempään yrittäneillä on jossain vaiheessa puolisonsa kanssa noita keskusteluja. Kai se on jonkin asteisesti normaaliakin. Ainakin oma mies sanoo että on niin vaikeeta katsoa suruani kun täti sitten kurvaa paikalle… Toivottavasti lääkiksen valintakoe menee tänään miehelläsi hyvin!

ON: Täällä edelleen yritetään ovista hyödyntää. En sitä tosiaan tunnista ja koska kaksi viimeistä kiertoa oli niin pitkiä, niin pitää olettaa että tämäkin ehkä on ja sen takia oviksen ajankohta on vieläkin epäselvempi kun yleensä... Aika kuluu nopeasti ja kohta onkin taas viikonloppu, ihanaa. Ilmakin on ollut paljon parempi kun mitä säätiedotus sunnuntaina lupasi. Hyvillä fiiliksillä!

Alexandra, kp19/27-32 (34?), yk5

Vierailija
168/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella tylsä tilanne! Varmistele vielä vaikka testaamalla uudelleen, niin saat ainakin varmuuden itsellesi. Niin olen itsekkin tehnyt pari viime kiertoa, varsinkin viime kierrossa kun oli niin niukat menkat, niin testasin vielä useaan kertaan. Ihannetilanne olisi totta kai se plussa sinulle!

Ihanaa matkaa joka tapauksessa!

169/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta!

Tervetuloa mukaan kuumeilemaan Sassu!

olen pahoillani menkkojen alkamisesta, joskushan voi olla vähäistä vuotoa, vaikka onkin raskaana, aiotko testata vielä?

Itselläni on eilisestä asti ollut menkkakipua, en tiedä mitä merkitsee, valkovuoto ei ole lisääntynyt, rinnat suht normaalit, jo tuosta epäilen vahvasti että ei ole tärpännyt, koska molemmissa raskauksissa rinnat olleet arat, esikoisesta odottaessa oli ihan kosketusarat. Mutta nähtäväksi jää..

En halua testata kuitenkaan liian aikaisin, vaikka tämä kierto alkaa jo uhkaavasti olemaan loppumaan päin, silti aika matelee ja luulen että en ehdi edes testaamaan, kun menkkavyöry jo yllättää :(

Marjanan oireet kuulostaa tosi lupaavilta!!

Työn ja lasten parissa oleminen saa kyllä vauvakuumeen hieman väistymään, mutta silti kokoajan se on mielessä, väksisinkin :)

Onnea muille piinapäivien kanssa painiville! ja myös oviksen bongailijoille.

KOSKAKOHAN EKA PLUSSA TULEE ja löytyy se veturinkuljettaja :) odotan innolla!!

Palaillaan taas, oikein mukavaa päivää kaikille!!

Tinka, joko testasit? oireesi todella lupaavat!!! plussaonnea sinne!!

t. Enisa84 kp 20/27 yk1

Kolmatta yritellessä :)

Vierailija
170/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En meinaa testata ennen seuraavia menkkoja, kun jotenkin vaan on semmonen tunne etten ole raskaana.

Kuukautiset on kyllä lyhentyneet n2pv normeista mut empä tiedä voi olla että vaikutti se kierukanpoisto sillon maaliskuussa..

Vierailija
171/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alexandra84: Kannattaa tosiaan kokeilla tuota vaatekaapin siivoamista. Siinä menee hetki(ainakin minun vaatemäärälläni:)) ja saa ajatukset pois vauva-asioista. Tai no, kyllä välillä tuli mietittyä, että mitäs vaatteita kannattaa säilyttää tulevaa raskautta varten:) Mutta löydöt oli kyllä ihan kivoja...

Tinka83: Luulen, että täällä kaikki muut jännää puolestasi enemmän, kuin sinä itse, joten teehän testi mahdollisimman pian ihan meidän muiden mielenterveyden vuoksi;)

ON: Minä tässä odottelen ovulaatioaikaa erityisen paljon tällä kertaa, koska pääsen tosiaan rentoutumaan juuri silloin mökille ihanan mieheni kanssa ja uskon, että se auttaa paljon tässä vauvaprojektissa. Alunperin mies ei ollut vauvan hankkimisesta ihan yhtä innokas, kuin minä, mutta suostui minun mielikseni yrittämään. Nyt hän tuntuu jo olevan yhtä innokas vauvahaaveilija, kuin minäkin:) Saimme ystävältämme, joka muuttaa kesällä ulkomaille, hänen vanhan pehmolelunsa jonka hän halusi antaa nimenomaan vauvalle:) Pesin sen ja laitoin kaappiin odottamaan vauvaa. Tämä ystävämme on ainoa, joka tietää vauvasuunnitelmistamme, joten on todella ikävää, kun hän lähtee pois eikä paluusta ole tietoa:/ Ei ole ketään, kenen kanssa saisi jutella asiasta kasvotusten(taidankin siis pyöriä täällä entistä ahkerammin:)).

Kannattaa muuten yrittää keksiä itselleen mahdollisimman paljon muuta tekemistä, niin ei ehdi stressaamaan vauva-asioista(tiedän, voi olla vaikeaa). Itse päätin eilen järjestää vaatekaappini lisäksi myös työ/vierashuoneemme aivan uuteen uskoon ja siihen vierähti pari tuntia ja oli ihan mukavaa yhteistä puuhaa miehen kanssa:)

Vierailija
172/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitin pitkän tekstin ja sit se hävis. Voi rähmä, ei oo aikaa toiseen samanmoiseen. :(

Mut uusille tulijoille (olenkohan mä uusin? =D) tervetuloa, oviksen bonganneille onnea ja plussapuhureita niille, jotka piinailee! Plussataan kaikki vaan tästä kierrosta ni saadaan paljon vauvoja ensi vuoden alkuun!

Mun kp:t vois päivittää kp2/28. Kyl se vuoto kuitenkin vasta eilen kunnolla alkoi ja tänään onkin se helvetillisin päivä - koskee selkään, mahaan ja joka paikkaan + vuotaa ihan sikana. Pallo olo toisin sanoen, turvoksissa joka suuntaan. =D Kohta se helpottaa, parin päivän sisään.

Onko jollain kilpparin vajaatoimintaa?

Millä arvoilla porskutatte menemään?

Mä varasin jo verikoeajan perjantaille ja tsekkaan mikä tilanne arvojen kanssa.

Mistä kannattaisi tilata ovistestejä?

Mä en kehtaa enää pienen paikkakunnan apteekissa vierailla, ku juoksin siellä edelliskierrossa koko aika. :) ja netissä ne näyttää olevan halvempiakin.

Mut nyt töihin.

Iloa ja valoa kaikille!

Onnenehelmi kp2/28

Vierailija
173/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tarvinnut edes testata, vuoto alkoi nyt aamupäivällä, joten eipä tärpännyt tälläkään kertaa :( Ei muuta kuin uuteen yritykseen, mutta täytyy kyllä myöntää, että kyllä siinä taas itku tuli, kun vuoto alkoi.

Tinka

Vierailija
174/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa kaikille tutuille ja mulle vielä tuntemattomille!

Niin siinä kävi, että tänne putosin minäkin ja putoaminen sattui tälläkin kertaa. Nyt ehkä erityisesti koska olin juuri sopivina päivinä miehen kanssa lomalla ja kerrankin oli aikaa nauttia toisistamme paljon :-P Mutta ei tärpännyt.. Nyt on alkanut pelottaa ihan tosissaan, että en enää voi tulla raskaaksi ikäni takia. Olen varmasti tämänkin ketjun seniori 40v täyttänyt. Olen alkanut miettiä adoptiota, tosin vielä vasta mietintätasolla, en ole esim lukenut aiheesta vielä mitään.

Meillä menee ajoitukset usein pieleen kun mies tai minä ollaan reissussa. Tässä kierrossa olen vuorostani minä matkalla kp14-18, joten aika hintsusti on mahdollisuuksia tärpätä jo siksi. Mutta yritetään...

Ajattelin jo, että pitäisin palstailutaukoa, mutta enhän täältä osaa olla poiskaan ;-)

Onnea kaikille, plussatuulia, tsemppiä piinaviikkolaisille ja toivottavasti mahdollisimman monella tärppää ja kaikki menee hyvin loppuun asti!!!

Gabriela 6/25-31 (yk 15+)

Vierailija
175/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi harmitus. Tiedän, että tuntuu pahalta, koska minulle kävi juuri samalla tavalla. Oireita oli, jotka antoi edes pientä toivoa, mutta vuoto tosiaan alkoi(vieläpä pari päivää aikaisemmin,kuin niitä odotin). No, uudella kierrolla sitten vaan eteenpäin. Itseasiassa se on vähän niin, että mitä enemmän on yrityskertoja takana, sitä suurempi todennäköisyys tulla raskaaksi on seuraavalla kierrolla. Nimittäin suurin osa naisista tulee raskaaksi 6kk-12kk kuluessa. On harvinaisempaa olla täysin lapseton, joten sitä vaihtoehtoa on turha etukäteen harmitella. Toivottavasti harmitus menee pian ohi ja jaksat ajatella positiivisesta ja uskallat toivoa vielä tässäkin kierrossa onnistumisen mahdollisuuteen. Kyllä se vauva sieltä meille kaikille tulee vielä jossain vaiheessa. Odotus on toki kurjaa(itse kun en tosiaan ole sieltä kärsivällisimmästä päästä), mutta sitten jossain vaiheessa se odotus palkitaan maailman parhaalla palkinnolla. Onnea siis tähän kiertoon:)

Itse tässä odottelen tädin vierailun päättymistä ja luulen, että jo huomenna päästään taas tositoimiin miehen kanssa. Olen laskenut , että jos nyt tämä kierto tärppää, saan tietää raskaudesta juuri ennen juhannusta. Eli vaikka juhannuksena sataisi kaatamalla, minun on vaikea olla vaan hymyilemättä:) Tämä olisi siis nyt tavoite, johon toivon greippimehun(ja maca-jauheen) voimin pääseväni.

Vierailija
176/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut pudonneille ja Tinkalle, onnea seuraavaan kiertoon.

Minulla ollut jo pari päivää "turnausväsymystä".

Ketuttanut koko yrittäminen. Tekis mieli kaataa greippimehutkin viemäristä alas, argh!

Jos ei tässä kierrossa plussa pamahda ruutuun niin seuraavaan kuukauteen en kyllä jaksa näin paljon panostaa.

Toi peittojen heiluttelu stressaa myös.

Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 16vuotiaasta eli 17vuotta.

Ei ole vuosiin tullut näin paljoa pupuiltua (paitsi teininä)

Menee kyllä petipuuhista hohto tuolla joka toinen päivä meiningillä.

Jaksamista kaikille ja toivotaan että ensimmäiset plussauutiset tulevat lähipäivinä.

Se kyllä tsemppaa kummasti taas jaksamaan :)

Vierailija
177/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää olla tälläinen luulosairas...joka ikinen asia muka viittaa raskauteen, silti tänään ja eilen raskaustesteissä tyylipuhdas nega... nyt vielä alamahaa juilii siihen malliin että eiköhän ne menkatkin sieltä ala varmaan jo vähän etuajassa. Toisaalta senkun alkaisivat jo niin en elättelis toiveita että jos vaikka huomenna oliskin plussa testissä...

UmmNoora dpo 10 yk 1

Vierailija
178/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maatiainen: en olisi kovin huolissani noista oviskivuista, mulla kestää poikkeuksetta sen kolme päivää.. Itseäkin kieltämättä pelotti ja kävin kahteen eri otteeseen tutkimuksissa mutta molemmilla kerroilla on sanottu että kaikki paremmin kuin hyvin ja ei endometriaa..:) Kyllä se siitä, mutta jos hermostuttaa niin kannattaa tsekkauttaa, ei siinä mitään menetä..

Vierailija
179/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todellakin pitänyt matalaa profiilia, kohta kesäloma ja ajatukset muualla. (toivottavasti)

Oviskin oli ja meni, ei ollut hirveästi yhteistä aikaa.. Mutta! kun aikaisemmilla kierroilla on rinnat olleet reilu viikon ennen menkkoja arkana, nytpä on olleet koko ajan oviksesta asti!!! Eli noin viikko oli normaalielämää ilman menkkoja ja PMS:iä! Alkaa jo mennä herrrrmooo.. Just kun aikoo ottaa rennommin. Ja kuten muutama muukin, olen muutaman viimepäivän aikana siirtänyt ajatuksia muuhun, kyllä koti on siistimpi kuin koskaan :)

Ainiin ja plakkariin tuli 37 v tällä viikolla. kyllä tuntuu että oonko jo lapseni saanut... Mieskin jo on ollut luovuttavalla mielialalla, mutta ehkä mä vaan kuvittelen.

Nyt kuski meille nopeasti! Onnea viikonlopun jännittäjille!

Iltatähti2011 25/25-28

Vierailija
180/410 |
25.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän oli tullut juttua vaikka kuinka paljon, kiva lukea teidän juttuja ja huomata, etten ole yksin näiden sekavien tuntemusten kanssa..! Itselläni on kierron viimeiset päivät menossa, eikä oikeastaan mitään oireita ole..tissit on kipeät ja turvonneet, kuten lähes aina ennen menkkoja. Nälkä on kans koko ajan ja masu turvottelee, nekin taattuja menkkaoireita :D Ihan pikkuinen toivonkipinä vielä on jäljellä, sillä ainakin ässäilyt osuivat juuri oikeaan ajankohtaan..menisi nyt tämä viikko mahdollisimman nopeaa ohitse, ilman vuodon alkamista tietty ;)

Tinkalle pahoittelut, on se vain aina yhtä masentavaa kun vuoto alkaa :/ Ja kaikille muille piinailijoille kovasti plussaonnea, toivottavasti pian saadaan veturinkuljettaja tällekin kuulle!

Crystal 26/26-31 yk 9