Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka ette käytä ollenkaan alkoholia:

Vierailija
03.05.2011 |

miksi ette käytä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se on pahan makuista.

Vierailija
22/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole minkänlaista tarvetta, eikä syytäkään.. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

varastelevia apinoita ja niiden keskuudessa on ihan samanlailla jakautunut alkoholin käyttö kuin ihmistenkin. Tietty prosentti on ongelmakäyttäjiä, jotka juovat joka pisaran minkä saavat, tietty osa on absolutisteja, jotka pöllivät vain limsoja ja tietty osa on kohtuukäyttäjiä. Kaikki on paljon geeneistä kiinni. Asia on myös ihmistutkimuksissa todettu. Että se siitä gallupista.

Vierailija
24/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitämään alkoholia muuna kuin pahana ja pelottavana (lapsuudentrauma), joten ei ole ollut kiinnostusta opetellakaan sen käyttöä. Yleensä en edes pidä alkoholijuomista. Nyt yli 30-vuotiaana olen hämmästyksekseni huomannut, että muutamaa punaviiniä voin juoda 2-3 kulausta seuran vuoksi. Eli nyt siis käytän kulauksellisen verran alkoholia about 0-3 krt vuodessa.

Ja yksi konkreettinen syy: aivan liian usein tarjolla ei ole alkoholitonta. En halua tehdä itsestäni numeroa, joten otan lasiini jotain, mitä on, ja juon pari huikkaa ja jätän loput siihen. Jos on vaihtoehtoja, otan aina alkoholitonta.

Ps. Älä kysy suklaan kulutuksestani :)

Vierailija
25/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö sieniä eikä kukaa kysele, miksi en syö eli ei kaikkien tarvitse tehdä kaikkea

Sienethän on hyviä, nyt kyllä perustelet! Onko sinulla sienismi tai olet nähnyt lapsena sienismin aiheuttamia ongelmia?

Vierailija
26/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(ns.antabusreaktio)

Vierailija
27/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan pienestäkin alkoholimäärästä järkyttävän migreenikohtauksen. En myöskään pidä humalaisesta olosta ja koska isäni on alkoholisti, olen nähnyt mitä alkoholi voi tehdä ihmiselle. Tärkein syy on kuitenkin se, että pelkään migreenin tuomaa tuskaa ja pahoinvointia.

Vierailija
28/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetustihan alkoholi aiheuttaa ongelmia ja haittoja.

Eikö käyttäjien pitäisi perustella miksi silti käyttävät vaikka haitat ovat tiedossa.

Vierailija
29/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdestä lasillisesta järkyttävän krapulan. Ihan sama mitä juon. Oksennan välillä monta päivää (viimeksi join 3 vuotta sitten 2 pulloa siideriä päivän aikana ja oksensin seuraavat 2 vuorokautta). Ei kiitos enää näitä oloja joten paree olla ilman. Join nuorempana tosi reippaasti, juhlin joka viikonloppu 1-2 päivää ilman mitään darroja. No ehkä siinä on ollut mulle juhlaa riittämiin :D

Itse käytän alkoholia kohtuudella, enkä ole koskaan kokenut krapulaa. Onko se hyvä merkki? Onko maksa terveempi, jos krapulaa ei tule?

Vierailija
30/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan maistu. Joskus haluan lasin viiniä ruoan kanssa tai oikein kuumana kesäpäivänä voi mennä jopa yksi olut, mutta siinä se taitaa olla. Tämä harva tahti sopii mulle ja se lasillinen maistuu silloin hyvältä. Enempi ois liikaa :)

Vierailija
31/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdestä lasillisesta järkyttävän krapulan. Ihan sama mitä juon. Oksennan välillä monta päivää (viimeksi join 3 vuotta sitten 2 pulloa siideriä päivän aikana ja oksensin seuraavat 2 vuorokautta). Ei kiitos enää näitä oloja joten paree olla ilman. Join nuorempana tosi reippaasti, juhlin joka viikonloppu 1-2 päivää ilman mitään darroja. No ehkä siinä on ollut mulle juhlaa riittämiin :D

Itse käytän alkoholia kohtuudella, enkä ole koskaan kokenut krapulaa. Onko se hyvä merkki? Onko maksa terveempi, jos krapulaa ei tule?

tuo järkyttävä krapula nykyään. En oikein usko tuhonneeni maksaani parin railakkaan nuoruusvuoden aikana, voihan sekin toki olla mahdollista.

t-se joka saa sen sairaan krapulan jo parista siideristä

Vierailija
32/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonnollinesta syystä- olen muslimi. Tosin, vaikken olisi kääntynyt muslimiksi, niin en usko, että enää siltikään käyttäisin alkoholia, koska olen vaimo ja äiti, eikä minusta vain perheellisen kuuluu käyttää alkoholia, ainakaan humalaan ja lasten läsnäollessa. Lasia viini aterialla tai yhtä saunaolutta en pidä pahana, jos se ei ole arvoja vastaan.

Vierailija
33/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaan ollu koskaan mitään tarvetta. Nuorena sen onneksi osasi välttää kaverien painostuksestakin huolimatta, mutta sitten se jossain vaiheessa alkoi tuntumaan että eipä sitä mihinkään tarvi. sitten siitä tuli vaan se oma juttu. En siis ole koskaan tuntenut humalaa. Enkä myöskään jumalaa, eli mitään uskonnollista siinä mun valinnassa ei todellakaan ole. Kaikki ilot, surut, mokat ja morkkikset on koettu alkoholista huolimatta. Ilo viinan kanssa on teeskentelyä ja vaan sitä kemiallista iloa.

Vierailija
34/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitää selittää syitä siihen miksi ei käytä.. pikemminkin pitäisi kysyä MIKSI KÄYTÄT??

Vierailija
35/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina pitää selittää syitä siihen miksi ei käytä.. pikemminkin pitäisi kysyä MIKSI KÄYTÄT??

Sinä voit kysyä sitä omassa ketjussa. Usko itseesi ja tee se!

Vierailija
36/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole koskaan juonut. ei ole tarvetta ja maistuu pahalla joskus nuorena maistoin siideria kummitädin "pakottamana" ja oli vielä niin pahaa että sai olla viimeinen kerta. Mies ei juo koska hänellä on Isä ja Veli kuollut viinaan ja pelkää että jos aloittaa ei osaa juoda kohtuudella.

Vierailija
37/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kaippa tuohon on montakin syytä...en koe tarvitsevani alkoholia rentoutumiseen ( monet miehethän esim on estoisia tuppisuita selvinpäin, mutta juotuaan ihan erilaisia). Voin nauraa ja pitää hauskaa ilman aineita.

toisekseen aika kallista juoda, etenkään kun harva juoma maistuu edes hyvällä. Ennemmin ostan sitten sillä rahalla hyvää syötävää :)

ja sitten alkon käyttö ei sovi myöskään minusta lapsiperheen elämään. Haluan antaa raittiin mallin elämästä lapsilleni.

tutkimusten mukaanhan lapset kokevat turvattomuutta ja pahaa oloa vanhempien maltillisestakin alkon käytöstä (lasta pelottaa vanhemman muuttuminen alkon käytön seurauksena)

Vierailija
38/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pidä mausta erityisemmin, en pidä siitä olosta joka tulee jos juo (epäterävä olo, ei siis krapula). Krapulaa ei ole koskaan ollut. En halua sitä turhaa olotilaa, jolloin ei voi ajaa autolla, harrastaa liikuntaa tms. Siis aika jolloin on alkoholin vaikutuksen alaisena. Viinilasi periaatteessa menisi ruoan kanssa, mutta on alkanut tulla keisarin uudet vaatteet -olo; juodaan viiniä kun kuuluu ja se on hienoa, vaikka oikeasti se on pahaa ja kitkerää.

Lasin (max 2dl) voin juoda tummaa olutta, jotkut ovat ihan hyviä. Mutta en pysty juomaan esim. tölkillistä tai tuopillista, tulen ähkytäyteen (koskee myös vaikka kokistakin). Siiderit maistuu ällölle.

Enkä erityisemmin pidä humalaisista ihmisistä + siitä kaikesta mitä liittyy siihen, örvellys, sotku jne.

Vierailija
39/39 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuosikausia join aina kun oli mahdollista, mikään ei estänyt, edes antabus, josta ei tule mitään reaktiota. En juo koska enää vaan ei tee mieli, enkä juo koska jos joisin niin en osaisi lopettaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan