Tyhmin ammattiryhmä? Stereotypiat kehiin!
Kommentit (51)
Missit ja mallit maailmanrauhahaaveineen ja posliininmaalauksineen.
Muuan entinen alpinisti!
Keittäjät, siivoojat, roskakuskit, portsarit...
Moni yliopisto-opiskelija työskentelee esim. siivoojana. Ei varmaan ole tyhmin ryhmä...
Täällä alkaa olemaan sen verran motna ammattiryhmää lueteltuna, että eiköhän olisi helpointa vain tiivistää yhteen lauseeseen: olette kaikki ihan yhtä tyhmiä.
muuttunut totaalisesti. Itse en reilut 10 vuotta sitten kuvitellutkaan hakevani sihteerinpaikkaa, olin jotain paljon fiksumpaa olevinani. Nyt olen tehnyt sihteerin työtä 4 vuotta ja voin sanoa rehellisesti, että olen tosi tyytyväinen työhöni. Siihen sisältyy hyvin paljon ns. erikoistehtäviä, toki myös tätä perinteistä matkojen, kokousten ym. järjestelyä. Jokainen päivä on taatusti erilainen ja yllätttäviä tilanteita tulee eteen tuon tuostakin. Niin kuin monessa muussakin työssä.
t. sihteeri, joka on ylpeä työstään eikä koe mitenkään olevansa tyhmä
No joo, teenkin tätä hommaa opintojen ohessa :D
t. Minusta ei tule merkonomia eikä tradenomia
poikkeuksia tietenkin on.Mutta työssään joutuvat kosketuksiin hyvin erilaisten ihmisten kanssa ja siinä jos missä tarvitaan älykkyyttä että pitävät asiakaspiiriään koossa.Heiltä vaaditaan tosiaan paljon tunneälyä,empatiaa ja psykologisia taitoja.Usein kampaajat ovat asiakkaittensa uskottuja joille kerrotaan niin ilot kuin surutkin.
T:parturi-kampaaja yrittäjä
Vierailija:
onko kevytkenkäinen juoppohoro = tyhmä?
Kuka nyt sitten mitäkin älykkyyttä arvostaa. Itse arvostan ihmisissä sosiaalista älykkyyttä. Tätä lajia harvemmin löytyy korkeasti koulutetuista, esim. dippi-insseistä. En välitä pätkääkään, tunteeko joku kaikki mahdolliset koulutusasteet, tai onko päässä satoja matemattikan kaavoja, joilla ei oikeassa elämässä tee yhtään mitään. Elämänkoulu on parasta koulua meille kaikille! :) Älykäs ihminen ymmärtää elämää ja muita ihmisiä, on hyvä ihmistuntija ja sosiaalinen luonteeltaan.
mutta montaa-muotosi on väärä. Se on monta. Montaa voi sanoa, jos vaikka Pekka söi montaa (eri) kiisseliä, mutta ei mitään loppuun asti. Mun mies on DI, eikä muuten lainkaan tyhmä. Ehkä outo monen silmissä, mutta en usko, että kenenkään mielestä tyhmä.
jos stereotypioida pitää niin tietenkin DI:)
Välillä käynyt mielessä miten ihmeessä ovat selvinneet opinnoistaan läpi vai ovatko tyhmistyneet vasta valmistuttuaan.
Joku ihminen voi olla käytökseltään idiootti, mutta yllämainittuihin ammatteihin ei kyllä tyhmä pääse.
Oman kokemukseni mukaan tyhmiä:
- laitossiivoojat
- keittäjät
- lähihoitajat
- varastomiehet
- vihertyöntekijät
- yleisesti " yleismiehet" kunnan hommissa
Kaikki siis ammatteja, joihin ei paljon karsintaa ole.
Vierailija:
mutta montaa-muotosi on väärä. Se on monta. Montaa voi sanoa, jos vaikka Pekka söi montaa (eri) kiisseliä, mutta ei mitään loppuun asti. Mun mies on DI, eikä muuten lainkaan tyhmä. Ehkä outo monen silmissä, mutta en usko, että kenenkään mielestä tyhmä.
olette sitten mistä AMMATTIRYHMÄSTÄ tahansa. Moititte täällä tradenomeja, merkonomeja, kandeja, diplomi-insinöörejä... mikähän heidän ammattinsa mahtaa olla?
Sitäpaitsi moni sihteeri tai jopa siivooja voi olla koulutukseltaan vaikka filosofian tai kauppatieteiden maisteri.
Toivottavasti ei tullut montaa kielioppivirhettä
t. myyjä (äo 135)
Professorit. Niitä ei voi laittaa edes kulkemaan kaupungin kadulle ilman ohjausta eikä tekemään vähäistäkään käytännön homaa. Ovat lähellä holhouksen alla olevaa.