Kaikki opettajat / tarhatädit! Mikä on paras tai huonoin kesälahja ikinä,
Kommentit (81)
Seuraavana keväänä emme mitään (oltiin pidempään ulkomailla just siinä saumassa) ja viime jouluna leivoin kuivakakut jokaiselle. Tänä keväänä ehkä leivon jotain tai teen itse jonkin käsityön tms.
En halua antaa krääsää tai niitä iänikuisia mukeja.
En tiedä ovatko olleet tyytyväisiä vai eivät, kiitelleet kyllä ovat. Ryhmiksen kolmelle tädille siis lahjoja annamme.
en ymmärrä miksi tarhantädit tai opettajat pitäisi lahjoa, vai lahjotteko siwan kassat ja bussikuskitkin,kaikki tekee työtään.
jenemutta meidän perheessä päiväkodin työntekijät ja tulevaisuudessa opettajat ovat huomattavan osan päivästä lapsemme kanssa eli huolehtivat omalta osaltaan hänen kasvatuksestaan. Siwan kassa ja bussikuski näkee harvemmin lastamme, eikä osallistu hänen kasvatukseensa. Ehkä teillä asiat on toisinpäin sitten.
olen minäkin. Miksei osoittaa kiitosta pienellä muistamisella? Ei se mitään lahjontaa ole, vaan mukava ele. Ihmeen negatiivisia ajatuksia kaikesta pitää olla.
kivoja lahjaideoita esim koko henkilökunnalle.
http://www.pehmeapaketti.fi/kaikki-tuotteet
t. ope
kun joku meidän perheestä viettää sen tuolissa 8 tuntia viitenä päivänä viikossa.
Jää mitään pyörimään nurkkiin esim. leffaliput, viinipullo, lahjakortit, taimet ym.
Tylsiä kuvat hoitolapsista tai askartelut. En laita esille kun omiakin lapsia 3 ja sitä askartelumateriaalia tulee =)
Vessapaperista oli jostin syystä tullut vuoden aikana yhteinen vitsi johon aina palattiin kaikissa esimerkeissä. Lahja oli henkilökohtainen :) ja ilmensi meidän lämmintä ja sydämellistä suhdetta.
Myönnettäköön, että toisenlaiselta luokalta sama lahja olisi voinut tuntua loukkaavalta.
Kertoi siitä innostuneena, että on tilauksessa ja toivottavasti ehtii kevätjuhlaan mennessä. Mä meinasin tukehtua kuullessani. Mietin pitkään, että pitäisikö sanoa jotain, mutta ajattelin, ettei kuulu mulle. On tosi ihana ihminen, mutta yksinkertainen.
kipot ja kupit aika turhaa ellei satu lahjanantaja tietämään että kerään jotain tiettyä sarjaa.
Viini on aina hyvä lahja.
Toki kaikki lahjat otan ilolla vastaan, en siis nyrpistele nenääni tai tule tänne AV:lle haukkumaan jotain tiettyä huonoa lahjaa.
on VIINIPULLO!! Luuleeko ne että oon joku alkoholisti.. :P Ei tuu juotua viiniä.
Parhaita on olleet kukat :)
Aivan jättimäinen sininen superlonikukka, jossa mukana sydämellinen kortti lapselta ja vanhemmiltaan. Se oli paras, koska se tuli niin sydämestä. Lapsi oli sen itse valinnut, ja selvästi tosissaan ajatellut sen olevan minusta aivan ihana. Halasi minua niin pitkään ja kovasti. Myös vanhempien kirjoittama teksti oli ihana.
Huonoin se oli siksi, etten todellakaan tiennyt mitä sillä tekisin. :) Säilössä se on kyllä vieläkin.
ymmärrän sen että tarhan opelle ostetaan lahja, mutta muutkin hoitavat lastanne ja tekevät työtä lapsenne parhaaksi. Itse ostan joka joulu/kesä lahjat kaikille ryhmän lastentarhanopettajille (3kpl), lisäksi avustajalle (1kpl), harjoittelijoille (1-2 kpl) ja keittiön emännälle (1 kpl). Tässä päiväkodissa on vielä emäntä omassa talossa, alkaa olla harvinaisuus nykypäivänä.
Lahjottavia tulee paljon, mutta olen tässä asiassa ehdoton: mieluummin vähän halvempi lahja kaikille, kuin yksi kallis lahja vain omahoitajalle. Jokainen on kiitoksen ja huomion ja muistamisen ansainnut.
Lähes poikkeuksetta ilahtuneimpia ja kiitollisimpia ovat olleet juuri harjoittelijat/avustaja/emäntä, jotka eivät varmaan kovin usein saa konkreettista kiitosta vuoden mittaan tehdystä työstä.
luokassa olevaa avustajaa. En mä tiedä sen nimeä edes. Vaihtunutkin kahdesti. Avustaja on avustaja ja opettaja on opettaja. Päiväkodissa annoin lahjan kyllä ryhmän kaikille kolmelle hoitajalle, mutta tilanne oli ihan toinen kuin koululla.
Vitsi toi hullu juustomamma oli hyvä :D Selaan tässä työpaikalla niin katsoo kai nuo mua hulluksi..
Itse kyllä ihastuisin juustosta! Ja nauraisin kyllä :DD
vienyt kukkia myös hammaslääkärille :) Mulla epäiltiin kolmoishermosärkyä mut hän uskoi mua ja vika löydettiin hampaasta ja hän hoiti sen kuntoon. Erikoislääkäri antoi mulle jo lähetteen neurologille mut onneksi tajusin itse kääntyä hammaslääkärin puoleen...
luokassa olevaa avustajaa. En mä tiedä sen nimeä edes. Vaihtunutkin kahdesti. Avustaja on avustaja ja opettaja on opettaja. Päiväkodissa annoin lahjan kyllä ryhmän kaikille kolmelle hoitajalle, mutta tilanne oli ihan toinen kuin koululla.
jos lapsi on niin halunnut. Lapsen päätettävissä kouluiässä tämä.
Ja lahjaksi on viety kuluvaa. Milloin mitäkin. Mutta ei mtään sellaista, joka ptiäisi laittaa talteen. Tämän vuoden karkit jos ei kelpaa, pistäkää opet kiertoon!
en ymmärrä mistä tuo tarhantätien lahjonta on lähtenyt, ennemmin annan tippiä kaupankassaklle, tai lehdenjakajalle kukkakimpun- kiva olis tietää ketä' muita lahjotte.
että lapset ja heidän kasvatusvastuunsa jakaminen on aika tärkeää työtä, jopa tärkeämpää kun siwan kassa.
on ollut itse leivottu suolainen piirakka, jossa oli myös resepti mukana. Luokan yhdessä ostamat lahjakortit ovat myös olleet käytännöllisiä lahjoja.
Huonointa en osaa sanoa. Ajattelen, että jokaiseen lahjaan on kuitenkin nähty vaivaa ja mietitty mistä se ope tykkäisi.
Tuolla aikaisemmin joku mainitsi ostaneensa koulupuvun kehitysmaahan. Tosi hyvä idea! Jotain tämän tyyppistä hyväntekeväisyyslahjaa arvostaisin tosi korkealle :)
https://toivekauppa.pelastakaalapset.fi/?gclid=CN25vMXMpbACFQa-zAodonKS…
Tuolta voi esimerkiksi valita:
koulupuku 5€
pulpetti ja tuoli 10€
Ope varmasti osaa arvostaa tavarapaljouden keskellä.
tyttö juuri piirsi kortin päiväkotiin vietäväksi, se on suunnattu koko talon väelle (pieni pk) ja lisäksi ostan jotain kahvihuoneeseen eli pikkuleipiä, kuivakakkua, karkkia, mitä nyt sopivaa löydän, sellaista mikä säilyy vähän pidempäänkin (ei siis tarvi syödä heti).
oli kahvilippuja torikahvioon :-) Toisella sijalla vastaleivottu ruisleipä.