Kaikki opettajat / tarhatädit! Mikä on paras tai huonoin kesälahja ikinä,
Kommentit (81)
Minusta se on hyvä lahja ja itse ilostuisin juustosta, mutta mieheni mielestä minua tullaan pitämään hulluna juusto-äitinä.
Hullu Juusto-Äiti iskee... =D
Minä olisin onnessani juustolahjasta!
T: pph joka rakastaa juustoa ja jonka lapset myös.
nico-petteri saa open voimaan pahoin. Parhaassakin tapauksessa open kaappi on jo täynnä lahjamukeja, eikä oppilaan kuvamuki ole tosiaankaan suosikki. Opella on ehkä omia lapsia tai kummilapsia tai muita läheisiä lapsia, joiden kuvalla on tunnearvoA.
siis miksi kuvamuki olisi huono lahja?
Minusta se on hyvä lahja ja itse ilostuisin juustosta, mutta mieheni mielestä minua tullaan pitämään hulluna juusto-äitinä.
Lapseni ovat kaikki leimautuneet !
En siis odota koskaan mitään lahjoja. Monet kuitenkin ostavat jotain, joten tässä parhaimpia. (ei missään järjestyksessä)
-punaviini
-kukat
-ystävällis-humoristiset lahjat esim. omena kauniisti pakattuna
t: ope
ja herkkukorejaan.
Yök, yök, yöks. Hei haloo, luuletteko te tosiaan, että päiväkodin henkilökunta jaksaa vetää niitä kuivakakkuja ja kuivia keksejä joka päivä naamaansa. Sinne ne jää kaappiin kuivettumaan.
Jouluisin suklaat on jo todellinen riesa
tyttö juuri piirsi kortin päiväkotiin vietäväksi, se on suunnattu koko talon väelle (pieni pk) ja lisäksi ostan jotain kahvihuoneeseen eli pikkuleipiä, kuivakakkua, karkkia, mitä nyt sopivaa löydän, sellaista mikä säilyy vähän pidempäänkin (ei siis tarvi syödä heti).
mutta kallis, varsinkin jos useampia aikuisia lahjottavana. Itse sain sellaisen juuri vieläpä kauniin runon saattelemana ja ilahduin kovasti!
Olen tykännyt myös kukista, suklaasta, piparimuoteista... niin oikeastaan kaikki muistaminen on aina tuntunut kivalta!
http://www.vaaka.org/virtuaalilahjapuoti
Tää vois olla hyvä juttu ja sitten tulostaa kortti kaikille lahjottaville.
Kivoja:
- Pieni rasia mansikoita nätisti pakattuna. Oli kyllä espanjalaista sorttia, mutta oikein hyviä ja maistuivat kesän alussa kotimaisia odotellessa. Hauska idea mielestäni.
- Kukat. Rakastan kukkia.
- Itse tehdyt kortit tai muut askarrellukset. Söpöjä varsinkin pikkuoppilailta.
- Mariskooli. Niitä onkin tullut jo monta ja hyviä ovat tarjoiluastioina kahvipöydässä.
Ei niin kivoja:
- Suklaa. Hyvää toki, mutta kun jouluna sitä tulee muutekin joka tuutista, niin mihin sen työntää kun kaikkea ei voi syödä! Samaan kategoriaan laitan vihreät kuulat jotka lisäksi ovat tosi pahoja.
- Halpahallin feikki-mariskooli, josta rapisi maali irti kun veteen kastoi. Roskiin lensi. En kehdannut edes kiertoon laittaa...
Huippulahjoja ovat olleet koko luokan keräämät lahjakortit esim. kauneushoitolaan tai ravintolaan. Niitä on tullut harvoin, mutta tosi ihana lahja siis!
paras ja kekseliäin lahja ikinä oli pyykinpesuaine-pullo. Vanhempi perusteli että heidän pieni lapsensa kuolaa niin paljon, joten pyykkiä tulee tädeille :) Tuli ainakin käyttöön :)
Vähiten käyttöä on ollut ulkomailta (Virosta?) tuoduilla lautasliinoilla. Muuten kiva idea, mutta väri ei sovi mihinkään kattaukseen ja tekokuitu ei ime mitään... Tuli tunne, että ne oli laitettu kiertoon minulle..?
Kukat on ihania ja suklaa on aina hyvää. Erittäin mukava on saada ruukkukukkia (esim. orvokkeja), kun ne ilostuttavat pitkin kesää.
koska sen voi käyttää kuten haluaa. Myös "kuluva" lahja, esim. viini, kahvi, mansikat jne. on hyvä, koska ei jää tukkimaan kaappeja. Niitä voi myös antaa eteenpäin jos ei itse käytä.
Koriste-esineitä yms. ei kannata antaa, ellei tiedä toisen makua. Itsetehdyt kortit tms. ovat kivoja!
Ylipäätään en ihan täysin ymmärrä isoja lahjoja. Mielestäni kortti on ihan riittävä.
muutenhan vain pienet vauvat kuolaavat...:(
paras ja kekseliäin lahja ikinä oli pyykinpesuaine-pullo. Vanhempi perusteli että heidän pieni lapsensa kuolaa niin paljon, joten pyykkiä tulee tädeille :) Tuli ainakin käyttöön :)
jäi mariskooli käyttämättä, musta kun ne on auttamattoman rumia. Mutta sain sen kiertoon, aito kun oli.
Mä tykkään eniten just kukista, kertakäyttölautasliinoista
ja syötävästä, joka katoaa, joko omiin suihin tai jonkun muun suihin.
parhaita:
-kukat
-shampoo ja hoitoaine (perheen äiti oli kampaaja)
-omatekoiset pikkuleivät
-yhteiskeräyksellä hankittu lahjakortti koruliikkeeseen
-5 euron lahjakortti kahvilaan
huonoin:
-tuikkukipot ja posliiniesineet
-mukit
Ja pakko vielä lopuksi sanoa, että en erityisesti odota lahjoja. Toki lahjat lämmittää mieltä, mutta ei se ole tärkeintä. Tiedän ja ymmärrän, että perheillä on erilaisia tapoja toimia: toiset ostaa lahjoja, toiset kiittää sanallisesti, joku ei sano mitään... Paras palaute on ollut vuodesta toiseen ryhmällemme tullut postiivinen palaute asiakastyytyväisyyskyselyssä...
T:eräs lto
ja heille maksetaan palkkaa, siis ei mitään lahjuksia. Olen kuullut kun nämä fiksut kansan kynttilät manaavat liikoja kukkia, typeriä posliinijuttuja. Korkeintaan itse tehty kortti ja sekin mieluiten koko luokalta.
Mieleen on jäänyt joulun aikaan saadut piparitalon muotit... niistä on iloa joka vuosi. Nyt jos saisin, niin ei ois samalla lailla iloa, koska nyt jo sellaiset. Mut laittaisin ne varmaan kiertoon.
Muumimukista tykkään juoda maitoa :)
muutenhan vain pienet vauvat kuolaavat...:(
Mulla on 2,5-vuotias hoitolapsi, joka kuolaa ihan koko ajan. Ei ole kehitysvammainen eikä muutenkaan vammainen, mutta kuola valuu.
Mulle ei ole "huonoja" lahjoja tullut koskaan. Tykkään suklaasta ja karkista ja kukista. Herkkukoreista ja lahjakorteista olen tykännyt erityisen paljon, mutta mitään lahjoja en ole väheksynyt.
tai kerätkää useamman perheen kesken rahat ja laittakaa johonkin hierontaan tai hemmotteluhoitoon lahjakortti.
Omatekoiset leivonnaiset lentää roskiin, samoin lasten kuvat yms.
Hyttysmyrkky tai aurinkovoide on alentavaa. On minulla varaa ostaa sentään hyttysmyrkyt itse.
En ymmärrä, miksi pitää raahata sitä krääsää.