Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaikki opettajat / tarhatädit! Mikä on paras tai huonoin kesälahja ikinä,

Vierailija
02.05.2011 |

minkä olet saanut?

Kommentit (81)

Vierailija
1/81 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lämmin kiitos riittää...

Parhaita:

-paikallislehden tekstaripalstalla "Kiitos Outi Opettajalle kuluneesta lukuvuodesta"

-kukat (mieluiten itsepoimitut)

-kortit (jossa lukee oppilaan koko nimi ja päivämäärä)

Huonoja:

-vaasit, posliiniesineet, taulut tms. koristekrääsä

-suklaa, karkit joissa on liivatetta tai likööriä(lapseni on allerginen suklaalle ja mieheni on muslimi)

-pannulaput, mukit, avaimenperät tms. jossa lukee OPE tms. vastaavaa

Ongelma on siinä, että nuo "lahjukset" lisäävät oppilaiden eriarvoisuutta: muistan kerrankin kun suurin osa oppilaistani kantoi röykkiöittäin paketteja minulle, ja yksi pieni ekaluokkalainen ei ollut tajunnut, että opettajalle "kuuluu" (siis ei todellakaan kuulu!!!) tuoda lahja, ja alkoi sitten ihan nolona/ hätääntyneenä, melkein itku silmässä selitellä,että äiti ei muistanut ostaa mitään, voinko mä tuoda sulle lahjan vielä tänään myöhemmin...

Eli mulle ei mitään tavaraa lahjaksi, kiitos :)

Vierailija
2/81 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai max A4 piirustus.

Nuorempana olin kovin onnellinen, kun minua muistettiin runsain määrin, jotenkin ajattelin, että se ulkoinen on merkki myös vanhempien sisäisestä arvostuksesta.

Kun ikää on tullut enemmän, niin tajuaa, että vaikka antaisi kaikkein parhaan mahdollisen kasvatuksen lapselle, niin joku lapsen vanhempi ei sitä kuitenkaan arvosta/osaa arvostaa omien huonojen elämänkokemustensa takia. Ja myös sen, että ne lahjat eivät välttämättä kerro minusta itsestäni mitään.

Kuitenkin ymmärrän tarpeen muistaa ja antaa jotain arvostuksen merkiksi, koska itsekin luen näitä ketjuja nykyään siksi, että haluan ilahduttaa niitä omien lasten kerho-ohjaajia/päiväkodin henkilöstöä/opettajaa/jumppaohjaajaa, koska ovat panostaneet minun lapseeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/81 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on hyvä lahja ja itse ilostuisin juustosta, mutta mieheni mielestä minua tullaan pitämään hulluna juusto-äitinä.

Vierailija
4/81 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta se on hyvä lahja ja itse ilostuisin juustosta, mutta mieheni mielestä minua tullaan pitämään hulluna juusto-äitinä.

Toki päiväkodeissa/kouluissa on jääkaapit, joissa juustoa pystyisi säilyttää päivän mutta hieman erikoiselta lahjalta se tuntuisi. Siis yksi juusto :D

Vierailija
5/81 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki päiväkodeissa/kouluissa on jääkaapit, joissa juustoa pystyisi säilyttää päivän mutta hieman erikoiselta lahjalta se tuntuisi. Siis yksi juusto :D

Vierailija
6/81 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että perhepäivähoitajalle se juusto-lahja ei tuntuisi niin hassulta! :) Mutta veisin kyllä sitten juustolajitelman, en yhtä könttiä :D

Vierailija
7/81 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu Juusto-Äiti iskee... =D

Vierailija
8/81 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu Juusto-Äiti iskee... =D

Vierailija
9/81 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tosi hyvä idea. Varsinkin jos teillä on leipomo, niin siinä on samalla se juju siihen muistamiseen.

Antopäivä vaan ei esim. perjantai tai juuri ennen lomaa että kerkee kakun syödäkin. Sitä joutuu kuitenkin säästelemään seuraavallekin päivälle niin kaikki työntekijät pääsee maistelemaan. :)

Vierailija
10/81 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budjetti on sen verran pieni, että mitään järkevää ja pysyvää ei sillä rahalla saa. Kerran keräsimme neljät vanhemmat pph:lle (sama ryhmä kolme vuotta ja kaikki kerralla päiväkotiin) design-kulhon. Se oli ok, mutta yksin en olisi yli satasen lahjaa ostanut.

Mun lahjoja pitkältä, monen lapsen pph ja pk -uralta:

- kukkasia: sidottuja kimppuja, ruukkukukkia, joulukukkaa jne.

- suklaata, muttei mitään tavallista vaan jostain suklaapuodista haettuja, käsintehtyjä kauniissa paketissa motolla: "laatu korvaa määrän"

- 0,375 aidot shampanjapullot molemmille pk-ryhmän hoitajille, isompi olisi ollut liian tyyris.

- herkkukoreja jouluna

Vierailija
11/81 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi tarhantädit tai opettajat pitäisi lahjoa, vai lahjotteko siwan kassat ja bussikuskitkin,kaikki tekee työtään.

jene

Vierailija
12/81 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä mistä tuo tarhantätien lahjonta on lähtenyt, ennemmin annan tippiä kaupankassaklle, tai lehdenjakajalle kukkakimpun- kiva olis tietää ketä' muita lahjotte.

Vierailija
13/81 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli koulupuku kehitysmaahan, Kirkon ulkomaanavun kautta hankittu netistä, arvo 5e. Tuli TOSI hyvä mieli, kun idea oli niin ihana ja kun tuota tavaraa on meidän taloudessa (neljä lasta) enemmän kuin laki sallii...

Mitä sanotte lto:t ja hoitajat; olisiko mitään järkeä ostaa joku noin 20 € arvoinen kehitysapulahja kaikille tarharyhmän tädeille yhteiseksi? Tulisiko siitä minkälainen mieli?

Vierailija
14/81 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä miksi tarhantädit tai opettajat pitäisi lahjoa, vai lahjotteko siwan kassat ja bussikuskitkin,kaikki tekee työtään.

jene

mutta meidän perheessä päiväkodin työntekijät ja tulevaisuudessa opettajat ovat huomattavan osan päivästä lapsemme kanssa eli huolehtivat omalta osaltaan hänen kasvatuksestaan. Siwan kassa ja bussikuski näkee harvemmin lastamme, eikä osallistu hänen kasvatukseensa. Ehkä teillä asiat on toisinpäin sitten.

Vierailija
15/81 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanin oli viime keväänä, sain ongen kohon :)

se oli vain niin kesäinen ja kiva. myös kukat on kivoja ja itsetehdyt kortit tiytty, kaikki on tallella. ei mitään kallista

Vierailija
16/81 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ottaa vastaan, niin tekee sen vastoin säännöksiä.

Lahjat ovat olleet aina kiva lisä kauden päätteeksi, mutta se, niinkuin itsetehdyt synttäriherkut tai kaneli puuroon on mennyttä aikaa..

Vierailija
17/81 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaa kerhon tädeille itse idätettyjä yrttien taimia. Onko ihan pöhkö idea, voihan ne heittää bio jätteisiin jos ei tykkää käyttää.

Ja mä olen kyllä muistanut sitä "siwan" kassaa, kun lähti meidän lähikaupasta muualle

Vierailija
18/81 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjottavat tarhantädit nyt niitä samoja, jotka ei tee työtä palkkansa eteen ja vaarantaa lastenne turvallisuuden juoruilemalla julkeasti omista asioistaan...?

Niin se ääni muuttuu kellossa muutamassa tunnissa...

Vierailija
19/81 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla on tuttuperhe kuka tuo naapurin mummulle lapset lähes joka viikonloppu, eikä ikinä muista mitenkään. heidän mielestä se on vain kummien ja mummien velvollisuus auttaa.

Vierailija
20/81 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku ottaa vastaan, niin tekee sen vastoin säännöksiä.

Lahjat ovat olleet aina kiva lisä kauden päätteeksi, mutta se, niinkuin itsetehdyt synttäriherkut tai kaneli puuroon on mennyttä aikaa..

No just eilen niitä jakoi ainakin meidän kevätjuhlassa yks sun toinen ja kyllä ottivat vastaan. Tämä siis Helsingissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi