Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Timo Soini sanoi Ei tukipaketille tänään hallitusneuvotteluissa!!

Vierailija
02.05.2011 |

Että mikä "takinkääntö"?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Soini%20heitti%20tulikuuman%20pallon%…

T. Soini ilmoitti tänään Kataiselle hallitusneuvotteluissa, ettei aio hyväksyä tukipakettia Portugalille niinkuin se on jo valmiiksi (Keskustan ja Kokoomuksen taholta) Suomen osalta valmiiksi neuvoteltu.

Kataiselle jäi nyt pallo siitä, miten seuraavaksi edetään.

Kataisen kannattaisi kuitenkin muistaa, että monet johtavat talousneuvojat eri maista ovat ottaneet viime aikoina kantaa kaavailtujen EMU-alueen tukipakettien mielettömyyteen; viimeksi tänään Taloussanomissa haastateltiin tätä saksalaista asiantuntijaa (ekonomisti):

http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2011/05/01/kriisi-paattyy-sane…

Ketju jo vauvalla tästäkin:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1386490/saksalaiseko…

No niin läyhääjät esiin koloistaan; palan halusta nähdä, kun kommentoitte pois tätä uusinta käännettä. ;)

Kommentit (441)

Vierailija
121/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs meni taas veikkaukset nappiin. Ap antoi periksi, kun ei kertakaikkiaan osannut tuohon budjettiasiaan vastata ;) Jos se huomenna kehtaa vielä tulla tähän ketjuun kirjottamaan niin nolonhan se ittestänsä tekee!

Korjaan vielä nolomman. nolonhan se on jo ittestänsä tehny

Vierailija
122/441 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauslukuja ja -kohteita, sekä säästökeinoja olen laittanut jo..

Ja kustantaa edelleen yli 10 miljardin € arvosta kriisipankkien tukemista maissa, joiden luottokelpoisuus on matala. Ja EMU-liittokelpoisuus on kyseenalainen. Onko se kestävää vertailua, että minä annan sinulle leikkaus- ja säästökohteita, joita Perussuomalaiset ja SDP ajavat (ja olen niin jo lukuisia kertoja tehnytkin!! Te ette ole antaneet vastineeksi mitään, yhtään mitään), ja sinä hassaisit niistäkin saatavat säästöt ulkomaille? Edelleen; ne linkit kannattaa aukaista ja koko ketju kannattaa lukea (joka sana) ajatuksella läpi. Olen näitä asioita moneen kertaan jo tässä puinut; missä viipyy vastine? Olen saanut jo aika kauan sitä odotella. Ap.

Me muut olemme odottaneet paljon pidempään Olisi kohtuullista, että vastaisit viimeinkin.

Sinun puoleltasi on totaalisen hiljaista. Oletko lukutaitoinen? Sivunumeroa tuolta ylhäältä klikkaamalla tai valitsemalla edellinen sivu pääsee lukemaan ketjua taakse päin. Ap.

eli alle 10% jo tällä hetkellä tarvittavasta, ilman että lisätään kustannuksia millään menomomentilla. Se ei riitä mihinkään. Voit tarkistaa itse antamasi "vastaukset" samalla menetelmällä, jonka äskeisessä vastauksessasi kiitettävän seikkaperäisesti kuvasit. Ei muuta kuin sivuja rullailemaan.

Olen maininnut nämä asiat myös aikaisemmissa teksteissäni:

Lisäämällä työllisyyttä 1%:lla saadaan 1 miljardi € lisää valtiontalouteen rahaa.

Työttömiä maassamme on omasta takaa tällä hetkellä 215 000, työelämän parempi jousto suhteessa tukimalliin (koko paletin järkevöittäminen) on ensiarvoisen tärkeä asia.

Hallintoa järkevöittämällä saadaan X määrä säästöjä, tässä on vielä paljon varaa säästää - ilman, että suorittava työ siitä kärsii. Tarkkoja euromääriä on mahdotonta tällä saralla tässä vaiheessa kenenkään antaa (ymmärrät sen varmaan?), tulokset tästä nähdään kaikessa laajuudessaan hallituskauden kuluessa.

Olen myös kertonut, että omasta mielestäni tuloveroprosenttia tulisi nostaa, jotta me saamme turvattua hyvinvointiyhteiskuntamme palveluja edes alkeellisella tasolla. SDP:n kanssa tästä samoilla linjoilla. Muistuttaisin myös teitä siitä, että demarihallituskausien jälkeen valtionkassa oli 3 miljardia € ylijäämäinen.

Olen ihan varma, että suuri osa kansaa on tästä kanssani samaa mieltä - mutta en millään voi ymmärtää tai hyväksyä sitä, että suomalaista veronmaksajaa verotettaisiin ansiotyöstä lisää, jos se raha sitten delegoitaisiin luottokelvottomiin maihin ja pankkeihin, joista eri maiden sijoittajat saisivat suurimman hyödyn. Ei tälläistä voi kukaan normaalilla oikeustajulla varustettu ihminen hyväksyä, tämän luulisi olevan ihan kaikille selvä asia! (?)

Jo yksin näistä toimenpiteistä saamme kasaan oikeudenmukaisemman ja toimivamman yhteiskunnan, mutta ei meillä ole pienenä maana varaa pumpata rahaa Kataisen haluamalla tavalla ulkomaille, sijoittajien riskien loiventamiseksi etenkään kohteisiin, joista ei takuita ole, että koskaan saisimme rahojamme takaisin. Se ei ole kestävää kehitystä se.

Loppukaneetiksi vielä tämä tärkeä huomio:

Aikaisemmin joku toinen linkitti tähän ketjuun Tanskassa toteutetun tutkimuksen, jonka mukaan heidän maassaan maahanmuuttoa kiristämällä oltiin saatu aikaan 6,7 miljardin € säästöt 10 vuoden aikana. Se on suuri raha se.

Minä sentään olen kertonut tarkkoja leikkauskohteita ja myös niitä lukuja; minusta on tässä keskustelussa melko kummallista se, että minulta pumpataan näitä ajatuksia suurella intensiteetillä antamatta mitään vastineeksi.

Jos te seuraisitte itse politiikkaa ahkerasti, tietäisitte, että itseasiassa Perussuomalaiset olivat vaalien alla poikkeuksellisen avoimia leikkauskohteissaan ja luvuissaan verrattuna muihin puolueisiin - muut suuret puolueet (etenkään Kokoomus tai Keskusta) eivät julkistaneet näitä kohteitaan tai lukujaan juuri lainkaan.

Penäätte siis nyt minulta sellaista asiaa vielä paremmaksi ja paremmaksi, johon ette itse pysty edes alkeellisella tasolla vastaamaan. Pidän tätä asetelmaa hyvin mielenkiintoisena. Ja, jos ette tienneet tätä aikaisemmin (vaan äänestitte tästä seikasta epätietoisina), viimeistään nyt sen olisi pitänyt selvitä tämän ketjun lukuisista linkeistä, joita olen tähän luettavaksi kaikille laittanut.

Edelleen suosittelen siis, että klikkaatte niitä linkkejä auki ja luette / kuuntelette / katselette ajatuksella.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/441 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä kauhee läyhääjä ;)

Vierailija
124/441 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kaataa hyvää rahaa huonon perään?

Kestääkö meidän talous kymmenien miljardien vastuut jotka olemme antaneet PIGSeille? Mistä sinä olet valmis säästämään taloutensa huonosti hoitaneiden PIGSien hyväksi?

Vierailija
125/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kuin sammuttaisi bensalla ap:n paloa.

Vierailija
126/441 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

1% työllisyyttä lisäämällä saadaan miljardi lisää valtiontalouteen. Miten se käytännössä tapahtuu? mihin nuo luvut perustuvat? Mistä edes teet sen 21 500 uutta työpaikkaa, joiden nettovaikutus on tuo, kun valtio ei voi juuri muuta käyttää kuin tempputyöllistämistä, jolloin kulut ovat käytännössä samat kuin työttömyyden hoitamisessa, rahat otetaan vain vasemman perstaskun sijasta oikeasta perstaskusta? Nämä työpaikat pitäisi saada oikeisiin tuottaviin töihin eikä vanhusten pyllyjä pesemään.

Mitä tarkoitat työelämän paremmalla joustolla suhteessa tukimalliin?

Hallintoa järkevöittämällä x määrä säästöä -> puutaheinää, kun ei ole mitään konkreettista esittää.

Demarihallituskausilla viittaat varmaankin Lipposen hallituksiin 1995-2003. Lähihistorian pahin lama osui 1990-luvun alkuun eli Holkerin ja Ahon hallitusten aikaan ja ne, etenkin Ahon hallitus, selvitti meidät hämmästyttävällä taidolla siitä. Lipposen hallitusten aikaan vaan elettiin päin vastoin voimakasta nousua, joten pikemminkin olisi ollut suuri ihme, jos alijäämälinjalla olisi pysytty. Demarit pystyisivät kyllä siihenkin, ellei hallituksessa olisi ollut Lipposta ja etenkin Niinistöä kirstunvartijana.

Tanskan maahanmuuttotilanne on täysin erilainen kuin Suomessa. Tanskassa muslimien (suurimmat pakolaisryhmät ovat tulleet Somaliasta, Turkista, Libanonista, Pakistanista ja Irakista) väestöosuus on n. 7% ja he kuluttavat valtiollisista sosiaalikustannuksista vuosittain noin 40 %. Suomessa pakolaisia on Tilastokeskuksen mukaan 1973 alusta tullut 37500 pakolaista eli vastaava prosentti meillä on 0,7% väestöstä, ja vuosittain uusia pakolaisia tulee 1000-2000 lisää. Pystytkö siis vakavalla naamalla tosiaan väittämään, että meillä saataisiin tässä samanlaisia säästöjä (700 miljoonaa/vuosi) aikaan kuin Tanskassa? Ei varmasti saada, joitakin kymmeniä miljoonia max. Samaa luokkaa kuin puoluetuen poistoideasi.

Joten todellisia leikkausehdotuksia, kiitos. Jäämme edelleen odottamaan.

Leikkauslukuja ja -kohteita, sekä säästökeinoja olen laittanut jo..

Ja kustantaa edelleen yli 10 miljardin € arvosta kriisipankkien tukemista maissa, joiden luottokelpoisuus on matala. Ja EMU-liittokelpoisuus on kyseenalainen. Onko se kestävää vertailua, että minä annan sinulle leikkaus- ja säästökohteita, joita Perussuomalaiset ja SDP ajavat (ja olen niin jo lukuisia kertoja tehnytkin!! Te ette ole antaneet vastineeksi mitään, yhtään mitään), ja sinä hassaisit niistäkin saatavat säästöt ulkomaille? Edelleen; ne linkit kannattaa aukaista ja koko ketju kannattaa lukea (joka sana) ajatuksella läpi. Olen näitä asioita moneen kertaan jo tässä puinut; missä viipyy vastine? Olen saanut jo aika kauan sitä odotella. Ap.

Me muut olemme odottaneet paljon pidempään Olisi kohtuullista, että vastaisit viimeinkin.

Sinun puoleltasi on totaalisen hiljaista. Oletko lukutaitoinen? Sivunumeroa tuolta ylhäältä klikkaamalla tai valitsemalla edellinen sivu pääsee lukemaan ketjua taakse päin. Ap.

eli alle 10% jo tällä hetkellä tarvittavasta, ilman että lisätään kustannuksia millään menomomentilla. Se ei riitä mihinkään. Voit tarkistaa itse antamasi "vastaukset" samalla menetelmällä, jonka äskeisessä vastauksessasi kiitettävän seikkaperäisesti kuvasit. Ei muuta kuin sivuja rullailemaan.

Olen maininnut nämä asiat myös aikaisemmissa teksteissäni:

Lisäämällä työllisyyttä 1%:lla saadaan 1 miljardi € lisää valtiontalouteen rahaa.

Työttömiä maassamme on omasta takaa tällä hetkellä 215 000, työelämän parempi jousto suhteessa tukimalliin (koko paletin järkevöittäminen) on ensiarvoisen tärkeä asia.

Hallintoa järkevöittämällä saadaan X määrä säästöjä, tässä on vielä paljon varaa säästää - ilman, että suorittava työ siitä kärsii. Tarkkoja euromääriä on mahdotonta tällä saralla tässä vaiheessa kenenkään antaa (ymmärrät sen varmaan?), tulokset tästä nähdään kaikessa laajuudessaan hallituskauden kuluessa.

Olen myös kertonut, että omasta mielestäni tuloveroprosenttia tulisi nostaa, jotta me saamme turvattua hyvinvointiyhteiskuntamme palveluja edes alkeellisella tasolla. SDP:n kanssa tästä samoilla linjoilla. Muistuttaisin myös teitä siitä, että demarihallituskausien jälkeen valtionkassa oli 3 miljardia € ylijäämäinen.

Olen ihan varma, että suuri osa kansaa on tästä kanssani samaa mieltä - mutta en millään voi ymmärtää tai hyväksyä sitä, että suomalaista veronmaksajaa verotettaisiin ansiotyöstä lisää, jos se raha sitten delegoitaisiin luottokelvottomiin maihin ja pankkeihin, joista eri maiden sijoittajat saisivat suurimman hyödyn. Ei tälläistä voi kukaan normaalilla oikeustajulla varustettu ihminen hyväksyä, tämän luulisi olevan ihan kaikille selvä asia! (?)

Jo yksin näistä toimenpiteistä saamme kasaan oikeudenmukaisemman ja toimivamman yhteiskunnan, mutta ei meillä ole pienenä maana varaa pumpata rahaa Kataisen haluamalla tavalla ulkomaille, sijoittajien riskien loiventamiseksi etenkään kohteisiin, joista ei takuita ole, että koskaan saisimme rahojamme takaisin. Se ei ole kestävää kehitystä se.

Loppukaneetiksi vielä tämä tärkeä huomio:

Aikaisemmin joku toinen linkitti tähän ketjuun Tanskassa toteutetun tutkimuksen, jonka mukaan heidän maassaan maahanmuuttoa kiristämällä oltiin saatu aikaan 6,7 miljardin € säästöt 10 vuoden aikana. Se on suuri raha se.

Minä sentään olen kertonut tarkkoja leikkauskohteita ja myös niitä lukuja; minusta on tässä keskustelussa melko kummallista se, että minulta pumpataan näitä ajatuksia suurella intensiteetillä antamatta mitään vastineeksi.

Jos te seuraisitte itse politiikkaa ahkerasti, tietäisitte, että itseasiassa Perussuomalaiset olivat vaalien alla poikkeuksellisen avoimia leikkauskohteissaan ja luvuissaan verrattuna muihin puolueisiin - muut suuret puolueet (etenkään Kokoomus tai Keskusta) eivät julkistaneet näitä kohteitaan tai lukujaan juuri lainkaan.

Penäätte siis nyt minulta sellaista asiaa vielä paremmaksi ja paremmaksi, johon ette itse pysty edes alkeellisella tasolla vastaamaan. Pidän tätä asetelmaa hyvin mielenkiintoisena. Ja, jos ette tienneet tätä aikaisemmin (vaan äänestitte tästä seikasta epätietoisina), viimeistään nyt sen olisi pitänyt selvitä tämän ketjun lukuisista linkeistä, joita olen tähän luettavaksi kaikille laittanut.

Edelleen suosittelen siis, että klikkaatte niitä linkkejä auki ja luette / kuuntelette / katselette ajatuksella.

Ap.

Vierailija
127/441 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen muuttaa vuosittain 30.000 mamua ja tästä porukasta noin 15-20% muuttaa Suomeen työn perässä, eli loput muuttavat sossutukien takia. Siitä sä sitten voit laskea kuinka kalliiksi tämän porukan elättäminen tulee. Tiedot löytyvät migrin sivuilta josta voit ne halutessasi tarkistaa.Yksi vuorokausi pakolaiskeskuksessa maksaa hiukan päälle satasen, eli 30.000 mamun vuosittainen elättäminen maksaa yli miljardin vuodessa ja se rahan haaskuu jatkuu heidän elämänsä loppuun asti.

Vierailija
129/441 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvapaikanhakijoita oli enimmillään 2009 vähän vaille 6000 ja viime vuonna 4000.

http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html#turvapaikanhakijat

Vierailija
130/441 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvapaikanhakijoita oli enimmillään 2009 vähän vaille 6000 ja viime vuonna 4000. <a href="http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html#turvapaikanhakijat" alt="http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html#turvapaikanhakijat">http://www.stat.fi/tup/suoluk/suoluk_vaesto.html#turvapaikanhakijat</a&…;

Unohdat tarkoitushakuisesti oleskelulupien hakijat joita oli viime vuonna noin 26.000.

Vierailija
131/441 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomeen muuttaa vuosittain 30.000 mamua ja tästä porukasta noin 15-20% muuttaa Suomeen työn perässä, eli loput muuttavat sossutukien takia. Siitä sä sitten voit laskea kuinka kalliiksi tämän porukan elättäminen tulee. Tiedot löytyvät migrin sivuilta josta voit ne halutessasi tarkistaa.Yksi vuorokausi pakolaiskeskuksessa maksaa hiukan päälle satasen, eli 30.000 mamun vuosittainen elättäminen maksaa yli miljardin vuodessa ja se rahan haaskuu jatkuu heidän elämänsä loppuun asti.

Sähän olet ihan naurettava!

Ei Suomessa ole 30 000 mamua pakolaiskeskuksissa!

Vierailija
132/441 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joten missä ne kaikki kymmenettuhannet oleskeluluvan odottajat ovat?

Vierailija
133/441 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on kuin sammuttaisi bensalla ap:n paloa.

sopii mulle. hyvästi ap. toivottavasti sulla oli antoisa viikko. oot ollu loppujen lopuks kuitenkin aika paljon täällä vastailemassa meille. Ite en jaksias niin paljon kuluttaa av-paltalla enkä ainakaan kirjottaa niin saakelin pitkiä satuja ku sinä. Onnee elämään, nimittäin sitä sä tulet tarvitsemaan luottaessasi persuihin.

Minä hiljenen. iäksi.

Vierailija
134/441 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oleskeluluvan saamista ei ole oikeutta lailliseen työhön eikä uuden kotimaan tarjoamaan taloudelliseen tukeen.

Vierailija
135/441 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

TIMO SOINI KUNNIAAN!!

Vierailija
136/441 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

EIKÖ TÄSSÄ KETJUSSA SAA ARVOSTELLA PERSUJA???????!!!!! ETKÖ SINÄ JUMANKAUTA OSAA LUKEE JA VASTATA NÄIHIN YKSINKERTAISIIN KYYMYKSIIN

Eivät ymmärrä, mitä kritiiki on. Leijonakoru kaulassa vaappuen maailman tärkein asia on jääkiekko ja olut. Sotaveteraanimme, kuten isoisäni häpeävät tuota paskasakkia.

Vierailija
137/441 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.talouselama.fi/uutiset/article622820.ece?s=r&wtm=talouselama…

"Kreikan velat ovat kasvaneet niin suuriksi, että useimmat ekonomistit uskovat, ettei Kreikka pysty maksamaan niitä takaisin.

Saksalaislehden mukaan Kreikka harkitsee euron jättämistä ja oman drakma-valuuttansa palauttamista."

Tilannehan käy aina vaan mielenkiintoisemmaksi.

Ap.

Ps. Eihän teitä voi yksin tänne jättää, te heitätte koko touhun ihan lekkeriksi. ;)

Vierailija
138/441 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallia leikkauslistaan on haettu 90-luvun lamavuosilta, joilloin "mikään ei ollut pyhää" - mistä vaan voitiin leikata:

Nelosen uutiset 15.4.2011

http://www.ruutu.fi/video?vt=video&vid=138931

Uusi hallitus joutuu ensi töikseen valmistelemaan jättileikkaukset valtion menoihin. Yksi teoria on, että tulevalla hallituskaudella täytyy riipiä kokoon 3½ miljardin säästöt.

SDP vaati Kokoomukselta vaalien alla leikkauslistojen julkistamista:

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Sdpn+Viitanen+Katainen+esitt%C3%A…

http://www.iltasanomat.fi/vaalit2011/Kataiselta%20vaaditaan%20selityst%…

Muistakaa tässäkin vaiheessa se, että Suomen osuus kriisipankkien tukemiseen luottokelvottomissa maissa on varovaisten arvioiden mukaan 10 miljardia € ja luku on kasvava. Aika paljon saadaan tuohon summaan (ja sen ylitsekin) leikkailla.

Te, jotka äänestitte Portugalin tukipaketin puolesta, mistä otamme rahat tähän lystiin? Tarkat leikkauskohteet ja ne luvut, kiitos. Haluan tietää missä teidän arvonne sijaitsee, ja mille ne perustuvat.

Ap.

Vierailija
139/441 |
08.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sähän olet ihan naurettava! Ei Suomessa ole 30 000 mamua pakolaiskeskuksissa!

No onhan. Veneen allako mamujen pitäisi asua?

Vierailija
140/441 |
07.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhuksiin, omaishoitajiin ja muuhun hyödylliseen ja tarpeelliseen: mistä otamme tämän rahan ja lisäksi täytämme jo olemassaolevan hyvinvointirahoitusvajeen, joka on lähes 10 miljardia euroa vuositasolla? Tarkat leikkauskohteet ja ne luvut, kiitos. Sinulta on kysytty tätä jo useita kertoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi