Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Timo Soini sanoi Ei tukipaketille tänään hallitusneuvotteluissa!!

Vierailija
02.05.2011 |

Että mikä "takinkääntö"?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/Soini%20heitti%20tulikuuman%20pallon%…

T. Soini ilmoitti tänään Kataiselle hallitusneuvotteluissa, ettei aio hyväksyä tukipakettia Portugalille niinkuin se on jo valmiiksi (Keskustan ja Kokoomuksen taholta) Suomen osalta valmiiksi neuvoteltu.

Kataiselle jäi nyt pallo siitä, miten seuraavaksi edetään.

Kataisen kannattaisi kuitenkin muistaa, että monet johtavat talousneuvojat eri maista ovat ottaneet viime aikoina kantaa kaavailtujen EMU-alueen tukipakettien mielettömyyteen; viimeksi tänään Taloussanomissa haastateltiin tätä saksalaista asiantuntijaa (ekonomisti):

http://www.taloussanomat.fi/kansantalous/2011/05/01/kriisi-paattyy-sane…

Ketju jo vauvalla tästäkin:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1386490/saksalaiseko…

No niin läyhääjät esiin koloistaan; palan halusta nähdä, kun kommentoitte pois tätä uusinta käännettä. ;)

Kommentit (441)

Vierailija
301/441 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

BUHAHAHAHAHAHHHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Pelle

Naurukin hyytyisi hyvin lyhyeen.

Ap.

Vierailija
302/441 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ihan pokkana valehteli

Kerro toki lisää täällä:

http://www.vauva.fi/keskustelut/alue/2/viestiketju/1388358/ma_oon_luken…

Ap. (joka tiedotti myös suorasta lähetyksestä!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soini kertoi kuitenkin eilisessä Ylen Ykkösaamussa, että Portugalin apupaketista voidaan vielä neuvotella

Tiedätkö sinä mitä neuvotteleminen tarkoittaa? Sinulla on tuo kanta, ja minun kantani on tämä; nyt me neuvotellaan.

Soinin mukaan Portugalin etu on mahdollisesti myös Suomen etu. Soini pyörsi aiemmat Portugal-puheensa myös toissapäiväisessä Iltalehdessä

Juu juu, niin varmaan. Se linkki itse tapahtumaan; mielellään audio, olisi kiva.

Ei semmoinen ole mahdollista, että otetaan asento, mikä oli ennen vaaleja

Mitä kohtaa sinä et ymmärrä siitä, että yhden puolueen varaan rakennettu enemmistöhallitus tarkoittaisi yhdelle puolueelle yli 51% äänisaalista?

Silloin, kun äänimäärä on jotakin vähemmän kuin tuo 51%, hallitukseen mennään tekemään hallitusyhteistyötä yhdessä muiden puolueiden kanssa.

Huom. Soini puhui asennosta; asento voi olla eri. Mielipide, ja se asia mitä eteen päin ajetaan, on edelleen ihan sama.

Millaisiakohan otsikoista revittäisiin siitä, jos Soini olisi hallitusneuvotteluissa totaalisen yhteistyökyvytön? Voitteko kuvitella?

Ap.

Vierailija
304/441 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa lisävaltionvelka; kiitos Katainen, kiitos Urpilainen. Kiitos Soini, kun vastustit tätä hulluutta viimeiseen asti.

Ap.

Vierailija
305/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tulee hikiset neljä vuotta kun vaaleista ei ole kuukauttakaan ja kaikki valveillaoloaika menee persujen tekemisiä selitellessä.

Ap.

Vierailija
306/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurella rummutuksella hoettua linjaa. Eipä jatkanut. Piste.

Vierailija
307/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurella rummutuksella hoettua linjaa. Eipä jatkanut. Piste.

uudestaan, että näköjään se on sittennkin mahdollista, asennoista ja yhteistyökyvyistä viis.

Vierailija
308/441 |
11.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/jyrki-katainen-tiukkaan-vedetty-umpis…

Soini:

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini sanoi aiemmin päivällä, että hallituksen muodostaminen näyttää nyt vaikealta.

Soini ei halunnut kommentoida sitä, millaista yhteyttä hän on pitänyt Kataisen kanssa keskiviikon mittaan.

– Katainen puhuu, Soini totesi.

Ovatko hallituspuolueet selvillä perjantaihin mennessä?

– No se riippuu hänestä (Kataisesta). En tiedä meneekö ensi viikkoon. Minä olen nyt määritellyt meidän kantamme kansallisesti ja kansainvälisesti, se on selvää tekstiä, Soini sanoi.

IS-STT

Ap.

Vierailija
309/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huom. Soini puhui asennosta; asento voi olla eri. Mielipide, ja se asia mitä eteen päin ajetaan, on edelleen ihan sama.

takakenossa entisen etukenon asemesta.

Vierailija
310/441 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään sen ihmeellisempää kuin muillakaan ja ap joutuu vaan kopioimaan tänne jotain keksiäkseen muiden leikkauslistoja. Nice.

Vierailija
311/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soinin olisi vain tarvinnut jatkaa ennen vaaleja suurella rummutuksella hoettua linjaa

Niin hän jatkoikin. Puhui vaan neuvottelusta, se ei ole sama asia kuin, että olisi luopunut linjastaan.

Eipä jatkanut. Piste.

Oi, mitkä valovoimaisen säkenöivät perustelut! Koitapa lähestyä asiaa perusteellisesti perustellen, ne linkit olisivat myös tosi kivat.

Ap.

Vierailija
312/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/politiikka/artikkeli/Arhinm%C3%A4ki+Suomen+on+kaadetta…

Muutama herkkupala yllä olevasta linkistä:

"Vasemmistoliiton puheenjohtaja Paavo Arhinmäki vaatii, että Suomi kaataa Portugalin tukipaketin"

Ja etenkin tämä on priceless:

Pääministeri Mari Kiviniemeä (kesk) ja valtionvarainministeri Jyrki Kataista (kok) Arhinmäki syyttää ylimielisyydestä.

"Kiviniemen ja Kataisen ylimielisyys on pöyristyttävää, kun he jo ennen vaaleja ilmoittavat, että hallitukseen pääsee vain hyväksymällä vakausjärjestelmäksi kutsutun pankkituen. Demokratiaan kuuluu, että kansa voi vaaleissa valita toisin."

Ap.

Vierailija
313/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustan valkoiseksi. Harrastuksensa kullakin.

Vierailija
314/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylä huokuu omahyväisyys sieltä suunnasta. Olisikohan käynyt kuitenkin niin, että tuossa vaalien alla olet saanut Persu-herätyksen, niinkuin miljoonaa muutakin suomalaista?

Täytyy nostaa tämä esille. Onneksi törmäsin tähän vielä selatessani ketjua taaksepäin; toivottavasti tämän pointin esittäjä on vielä linjoilla!

Monta ihmistä Suomessa tosiaan (onneksi!) heräsi ennen näitä vaaleja Perussuomalaisten pointteihin; kun tosiasioilta ei enää voinut kääntää katsetta pois.

Todella monille on käynyt niin, että asioista selvää ottamalla, on poliittinen kanta kääntynyt Perussuomalaisten puoleen, sillä heidän kantansa kestävät kriittisen tarkastelun, historian kertomat faktat (patriotismi, ihmisluonne, liittovaltioiden totaalisen epäonnistumisen, joka ainoa kerta, kun niitä ollaan perustettu, kansallisvaltio on ainoa, joka todellisuudessa mahdollistaa pitkällä tähtäimellä demokratian).

Olin aikaisemmin Kokoomuksen vannoutunut äänestäjä, ja taustoiltani mm. yrittäjä itsekin. Nuiva (eli maahanmuuttokriittinen ts. maahanmuuttotiedostava) olen ollut Aina. Jo oma lapsuudenkotini perhetilanne mahdollisti sen, että kasvoin 3 eri kulttuurin parissa lapsuuteni ja olen nähnyt maailmanmenoa sisäpiiristä käsin.

Näiden vaalien alla en kuitenkaan ensin meinannut äänestää nuivuuteni perusteella, vaan vasemmistolaisten arvojen perusteella. Koska olin nähnyt kokoomuslaisen silmin tätä maailmanmenoa jo tarpeeksi; nähnyt minkälaisia arvoja Kokoomuksen leirissä edistetään ja eteenpäin viedään - en voinut millään muotoa enää allekirjoittaa niitä.

Portugalin tukipaketin ideaa olen myös alusta asti vastustanut (koska olen nähnyt todellisuutta Espanjan sisäpiiristä käsin; olen nähnyt asioita, joita turistin näkökulmasta ei näe).

Olen oikeistolaiseen tapaan henkeen ja vereen arvokonservatiivi, isänmaallinen ja lisäksi ajattelen niin, että jokaisella kansalla tulisi olla oikeus ja mahdollisuus olla juuri sitä, mitä ovat.

Näiden arvojen / syiden takia luonnollinen valintani oli Perussuomalaiset. Olen löytänyt poliittisen kotini - ja täällä aion pysyä.

Ja kun sattuu vaikeampi kysymys vastaan tulemaan, ohitat sen vain kierolla olan kohautuksella

Millä kierolla olankohautuksella? Vastaan mielelläni myös haasteellisiin kysymyksiin; sehän on keskustelun koko pointti, että vaikeitakin asioita nostetaan esille.

Olen monta kertaa keskustelun kuluessa sanonut, että vastaan (mielelläni!) asiallisesti esitettyihin, ei-ennakkoasenteellisiin kysymyksiin! Tai pointteihin / huomioihin / työstettyihin ajatuksiin tmv., mitä vaan haluatte "hyvässä hengessä" esittää itse aiheesta minulle.

Ap.

Vierailija
315/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vihreät äänestävät Portugali-pakettia vastaan, kyseessä on melkoinen takinkäännös.

Omituinen tulkinta, et taida oikein ymmärtää kokonaisuutta. Mikäli Vihreät äänestävät Portugalin tukipakettia vastaan se johtuu siitä, että nyt hallitusneuvotteluja käyvät puolueet, Kok,SDP ja PS eivät ole onnistuneet pääsemään yhteisymmärrykseen portugalipaketista. Hallituksen on otettava asiaan kanta, perussuomalaiset toimivat törkeästi jos yrittävät teetättää likaisen työn muilla ottamatta vastuuta omista sanomisistaan. Jos paketista sopiinen ei onnistu komen suuren hallituspohjalla, pitäisi kataisen vetää johtopäätökset ja luopua hallitustunnustelijan roolista demareiden hyväksi. Onhan edusskuntakin nyt vsemmistovoittoinen kun kaksi kolmesta suuresta on vasemistopuolueita ja siihen vielä Vasemmistoliito päälle. Punapersus hallitus suomeen olisi johdonmukainen ratkaisu.

Vierailija
316/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri siihen asentoon missä menee rintamalinjat akaselilla vastuuta - ei vastuuta. Soini yritti hivuttaa vastuuta-osastolla puoluettaan kohti vastuullista toimintaa mutta joutui perumaan kun kannattajat ärähti. Ja oppositio rupeaa nyt sitten tietty opponoimaan sitä mitä kokoomus yrittää :).

Vierailija
317/441 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ne eivät lennä mihinkään (sitting duck).

Muutama muutaman kymmenen ja parinsadan miljoonan vähennys ei auta mitään, kun vajetta on lähes kymmenen miljardia per vuosi.

Nalle Wahlroosilla on hyviä esimerkkejä asioista, jotka ovat pielessä, ei se mitään.Jospa ap kuitenkin kommentoisi noihin yksinkertaisiin kommentteihin hänen omasta listastaan?

Vierailija
318/441 |
09.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muiden puolueiden leikkauslistoja ja -kohteita ennen vaaleja, olkaa hyvä: Hyvä nro 380, olen nyt kuluttanut kallisarvoista aikaani kanssani näistä asioista vääntäen useita tunteja; kertoen sinulle yhä uudestaan ja uudestaan asioita, joita et ilmeisesti halua ymmärtää tai hyväksyä.

Olen pyytänyt lukuisia kertoja sinua näyttämään vastaavia lukuja ja leikkauskohteita kannattamaltasi puoleelta, jotta keskustelu olisi siltä osin edes pikkuisen enemmän konkretian tasolla.

Sinä jatkat mieluummin passiivisesti ampumalla puskista alas kaikkia pointtejani, esittämiäni ehdotuksia ja leikkauskohteita.

Ap.

Kyllä sä olet käyttänyt kallisarvoista aikaasi ihan johonkin muuhun kuin asiallisiin vastauksiin!

Ei ole mikään vastaus että vetoat siihen, etteivät muutkaan puolueet olisi esittäneet leikkauslistoja. Bullshittiä, kyllä mä ainakin löysin kohtuullisella ponnistelulla ehdokkaan, joka osoitti hyvinkin tarkkaan, mistä kaikkialta vähentämällä saadaan menot vastaamaan tuloja.

Jos tässä ruvetaan arvuuttelemaan, kuka ei ole ollut konkreettinen, niin haukut ihan väärää puuta jauhamalla samoja höpöjä uudestaan ja uudestaan ja lisäämällä linkkisaastaa toisten mielipiteistä!!

Vierailija
319/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

NO MIKÄ TEKEE POLTIKON MIELIPITEESTÄ PAREMMAN KUIN JONKUN TAVIKSEN MIELIPITEESTÄ???

Sivulta 3 onkin monta hyvää kysymystä jäänyt unholaan keskustelun velloessa kuumimmillaan, ja siirtymässä syrjään olennaisista asioista, kuten Hakkaraisen tekemisistä tai tekemättä jättämistä.

Tässä ylläolevassa kysymyksessä on kyse blogikirjoitusten hyväksymisestä linkkeinä.

Suomessa (ja maailmalla) on monta (MONTA) hyvää, asiapitoista ja upeaa bloggaajaa, joilla on painavia mielipiteitä. Blogeista löytää todellisia helmiä!

Mutta tässä ketjussa on kyse tosiasioista ja niiden tosiasioiden perusteluista - se, että jokin yksittäinen bloggaaja on asiasta jotakin mieltä, ei ole yksistään validi peruste.

Poliitikko on nähnyt politiikkaa sisäpiiristä käsin. Asiantuntija on nähnyt asiaansa sen sisäpiiristä käsin. Tavallinen ihminenkin voi olla varustettuna vaikka minkälaisella elämänkokemuksella, ja voi siitä muille kertoa, mutta kollektiivista informaatioarvoa asialla on vasta siinä vaiheessa, kun ne omista kokemuksista muodostetut mielipiteet pystytään perustelemaan asiatiedon varassa.

Ap.

Vierailija
320/441 |
06.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on viakea vieläkään ymmärtää, miksi niin monet suomalaiset valitsivat juuri perussuomalaiset. Jos kyse oli portugalin tukipaketista, oli vaaleissa mukana muitakin puolueita joiden kanta tukipaketille oli ei.

Perussuomalaiset edustavat sellaisia arvoja, jotka minulle ovat todella kaukaisia. On jotenkin esimekriksi todella outoa väittää, ettei perususomalaiset olisi rasistinen puolue, jos se hyväksyy lisotilleen ihmisen, joka on nimitellyt toista ihmistä homoneekeriksi. En ole myöskään unohtanut viedota, jossa uusi persujen kansanedustaja Hakkarainen puhuu maahanmuuttajista todella epäkunnioittavaan sävyyn ja käyttää myös rasistista sanaa neekeri.

Myös Soinin abortti-kanta ihmetyttää. Minusta se, että naisilta poistettaisiin aborttioikeus, pinentäisi naisten asemaa entisestään. Soini ei siis hyväksyä aborttia edes sellaiselle naiselle, joka on joutunut raiskauksen uhriksi.

Soinin ja monen muunkin perussuomalaisen kanta homoseksuaaleihin on hyvin selvä: homoliittoja ei pidä hyväksyä. Minusta on suorastaan julmaa, että kielletään toiselta hänen identiteetti.

On myös hyvin ahdistavaa tiedostaa se, että jotkut ihmiset haluavat kieltäytyä antamasta apua niille, jotka ovat tulleet tänne hakemaan meiltä turvaa sotien ja ties minkä keskeltä.

Miettikää kuinka montaa ihmistä loukaa, kun tälläinen puolue on saanut näinkin suuren suosion? Miettikää vähemmistöjä ja ja niitä, jotka eivät sitä apua enää kohta välttämättä saa.

PEACE

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän