Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lempihevosesi nuoruudestasi ja millä tallilla kävit?

Vierailija
02.05.2011 |

Mä aloitin Husön tallilla Sipoossa tunnit vuonna 1997. Lemppari oli Mink. :)

Kommentit (389)

Vierailija
361/389 |
18.04.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohdin ihan muistella muita talleja. Kävin yhden kauden, vai oliko vuoden, Etelä-Vantaan Ratsastuskoululla ja siellä on jäänyt mieleen Sharada, joten on täytynyt olla mieleinen. Sitten taas olen ollut ratsastusleirillä ja myöhemmin kesätöissä Vuohimäen ratsastuskoululla, siellä oli suosikkeja Martta (Magic Envoy, taisi olla yksityinen) Kalle (Galant/Cobalt) ja Felicia.

T. 360

Vierailija
362/389 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anemone, Anitra, Asteri, Bianette, Bonita, Dahlia, Daminta, Elaine, Fia, Fridolf, Halla, Isabell, Jessica, Kalla, Kirinia, Lina, Lisa, Magdalena, Ninna, Oliviana, Pedronessa, Polly, Rina, Rocita, Sussy, Toma, Ulla.

M arketta (?) muutti Linjalaan Rekolsta. Olin ekana kesänä leirillä, hoitohevoseni oli Fia, joka oli saanut varsan (Fiu). Siellä oli vielä iso Stjärna, islanninhevonen, pieni kiukkuinen russ-ori, olikohan Jupiter -  Silloin päästiin tekemään tallitöitä ja ratsastettiin satuloilla. Talvisin Marketta ratsastutti (rekolassa) usein ilman satulaa. Lämmin hevonen on pakkasella on unohtumaton.

Muistan noista Rekolan poneista niin monta! Kävin siellä monta vuotta ratsastamassa. Ekalla Linjalan-leirillä minullakin oli Fia hoitohevosena, oli juuri saanut varsan. Stjärna oli suosikkini. . Bonitasta tykkäsin myös ja Anemonesta. Talviset ilman satulaa ratsastukset ovat jääneet mieleen, kuinka Stjärna hohkasi lämpöä. Voi, onhan noista ajoista jo yli 40 vuotta aikaa. Aika hurjaa, että keskellä Rekolaa oli noin paljon eläimiä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/389 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mesopotsku Banaani ja Tytsin tallilla.

Vierailija
364/389 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Berre, Appe, Rose ja Rosary. Kuka tunnistaa tallin?

Vierailija
365/389 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin ratsastuksen -75 Poni-haassa, jossa suosikkini oli Moody. Ystäväni hoiti Savua, sitä pinetä valkoista ponia, muistan myös Syltyn, jolta putosin yksityistallilla. Muistan toki Mercun, Nikin, anselmin, Sputnikin, Rassen, Fuggin, Frodon, varsana ja monia muita. Muutaman vuoden jälkeen ratsastin sitten tuomarinkylässä, jossa mulla ei ollut suosikkia, mutta ratsastin Maken tunneilla usein Alua, vuonohevostammaa ja myöhemmin Armandia. Muistan kyllä Punaparran ja Niggerin. JA  Minkin.

Sitten taas tauon jälkeen kävin Lahnuksessa Ziven tallilla, ja tykkäsin Rosiesta ja Honeysta. Sieltä siirryin Savijärvelle, jossa suosikkini taisi olla joko Minni tai Mikki  (SG Ice Cream)  ja SG Javeline.

Sitten kävin leireillä myös, ekaksi Jämsässä Outin tallilla, jossa tapasin Frodon, ja siellä hoidin Prinssiä.

Seuraavat leirit olikin sitten Mäntässä, jossa suosikkini ja hoitoheppani oli Eri-Tähkä, tykkäsin kyllä Asanista myös, kävin Mäntässä leireillä aika monta vuotta, ja opiskelin sen takia myös Mäntässä.

Sitten menin Lahteen, Takkulan tallille, ja tykkäsin Simosta, Sibelius. (jatkuu)

Vierailija
366/389 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

(jatkoa)

Takkulan jälkeen minulla on ollut piiiitkä tauko. Aloitin kuitenkin uudelleen ratsastamaan vuosi sitten, ja olen pakosta joutunut ratsastamatta. En ole edes käynyt kuolaamassa hevosia aikoihin.

Nyt on suunnitelmissa aloittaa uusiksi...

Ehkä talvella...

Vierailija
367/389 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

366 jatkaa

Kävin tuolla välillä myös Knaperbackassa ja Husössäkin, en muista vuosia. Tai hevosia.

Niin ja Jepan luona kävin parilla leirilläkin, vuotta en muista. Loviisassa.

Vierailija
368/389 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama! Antulla mentiin aina. Esteistä nautti ja Nanua inhosi.

Vierailija
369/389 |
16.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

80-luvulla Hamlet ja Ruskeasuon tallit,Helsinki❤️

Vierailija
370/389 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lempparihevosia…. (Ei missään järjestyksessä)

Keskustallilla Filur, Sky Lady, Mörkö, Kevin Keegan, Mantua, Mark.

Ratsastin useimmiten Rurikilla ja Mariuksella.

Kävin myös Eriksnäsissä tunneilla joskus -87 (ja parilla leirillä sitä ennen), mutta en oikein muista hevosten nimiä. Paitsi Carazoomin (?) jonka kanssa kaaduin ikävällä tavalla, jäin alle. Eriksnäsissä kivointa oli hevosten uitto, maastoilu ja pellolla hyppääminen/laukkaaminen.

Loviisassa kävin 1984 yhdellä Jepan leirillä, mutta en muista että olisin erityisesti tykästynyt poneihin siellä.

Vierailija
371/389 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun  lapsuudessa oli isoissa taloissa monta hevosta.  Sai ratsastaa  ihan kuinka paljon halusi. Pienenä vein hevosia  metsäpolkua  hiekkarannalle uimaan. Voi sitä riemua kun näkivät kaverinsa  rannlla. Kotiin  tulin ratsastaen  , eikä. aina ollut satulaa. Kaikenlaista  sattui kun sattui  matkalla , kun  hevonen  riehaantui jostain.  Otin  lähipuusta  oksista kiini ja annoinhevosen mennä  omia menojaa.  Asuimme  kasäisin serkkujen  kartanossa ja talvilomat myös.  Hevonen oli  silloin myös  kulkuvälina. Hevonen vei  kauppaankin vaikka pimeällä.  Sanoin vain mennään kaupalle,   itse makasin  taljan ja heinän päällä reessä selälläni ja katselin hienoa  tähtitaivasta. Takaisin  tultiin hevosen vaiston varassa  peltoja pitkin.yksin en osannut kauppaan.  Vielä 70- luvulla ratsatettiin  siellä  , ja silloin satulalla serkkujen kanssa. Me olimme  niitä  Helsingin  serkkuja. Olin kai  se ainoa   heppatyttö  serkuista, siellä tallissa  kyllä muuten leikittiin. Syötettiin varsaa ja yritettiin silläkin 955ratsastaa. Sain myös tehdä  töitä hevosella, olin  innostunut   haravakoneen  käyttäjä.  Nokohta oli sitten kaiklla  lekkuupuimurit.

Vierailija
372/389 |
02.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuuhuoneessa mukava ratsastaa pari kolme kertaa viikossa. Hyvää kyytiä ja raukea olo ratsastuksen jälkeen.

Vierailija
373/389 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan Pick-Nickin pilkkuineen :). Senkin muistan, etten halunnut kauheasti sillä ratsastaa sen pomppivan ravin takia :).

Moritz oli oma lemppari :).

Vierailija
374/389 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EVR ja Arne

Vierailija
375/389 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EVR ja Arne

Ai niin, sitäkin aiemmin ensirakkauteni nf-ruuna Bright Star (Spraitti). Sain ratsastaa sillä aina, koska kukaan muu ei sitä huolinut:)

Vierailija
376/389 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poni Haka ja ihana poni Comet, joskus 80 luvun alussa

Vierailija
377/389 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras Sipoon suunnalta kesän minulla vuokralla joskus ollut musta ruuna Picant, tanskan puoliverinen muistaakseni.

Muita Jokirannan ratsastuskoulusta poniruunat mr. Barker ja Gero.

Parkanosta v.v Liliane ja Tapiolan ratsastuskoulusta Jocky.

Voi niitä aikoja.. <3

Tärkeitä heppoja kaikki!

Vierailija
378/389 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapiolan ratsastuskoululla Kvick ja Focus, myöhemmin Indian ja Panther.

Vierailija
379/389 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evitskogissa 90 luvulla Bonko.

Virkkalan Stall classicissa Milos.

Espoossa lounaisrannikon ratsastuskoulussa Prins.

Vierailija
380/389 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paimion ratsastuskoulu. Suosikkini oli risteytysponi tai pienehkö hevonen, ruunikko nimeltä Camaro.

Myöhemmin Keiramon talli ja rautias laukkipää pv ruuna Batman.

Myöhemmin Onnenperän talli ja rautias laukkipää pv ruuna Nikke.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan