Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruman naisen elämä on tod rankkaa! Aina nauretaan.

Vierailija
02.05.2011 |

Olen lähes 40 v. ja läpi iän kestänyt kiusaaminen jatkuu edelleen. Olen faktisesti ruma piirteiltäni. Noitamaiset kasvot nenineen ja leukoineen ja silmälasit, jotka eivät ilmeisesti oikein sovi. Kroppa on ok. Joku habituksessani saa kuitenkin aikuiset ihmiset nauramaan autoistaan ja jopa osoittelemaan sormella. Tuntuu rinnassa ihan yhtä pahalta kuin teini-ikäisenäkin.

Rumuus alkaa nyt vaikuttaa jo työelämässäkin, sillä minua ei oteta tosissaan. Korkeasti koulutetuilla ihmisillä on vaikeuksia pidellä pokkaa minut nähdessään. Välillä mietin miten Tarja Halonen on päässyt niin pitkälle, sillä kyllähän hänenkin ulkonäölleen nauretaan ja hän on myös huvittava olemukseltaan. Hänellä taitaa olla itsetunto terästä, mulla se ei ole.

Olen nyt käynyt plastiikkakirurgin puheilla ja ainakin jotain on tehtävissä, mutta mietin mahtaako yksittäisten piirteiden korjaaminen kuitenkaan muuttaa tätä yleistä olemusta.

Onko muita rumia? Mielipiteitä? Kokemuksianne? Miten jaksatte ja selviätte? Minulla ainakin vaikuttaa ihan suoraan haluun liikkua ihmisten ilmoilla.

Kommentit (262)

Vierailija
221/262 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen parikin miestä, joilla on mielestään oikeus naureskella ja irvailla rumina pitämilleen naisille. Itse ovat kohtuullisen näköisiä, varsinkin omasta mielestään ja pitävät itseään muita älykkäämpinä ja tärkeämpinä.

Toinen on oma isäni, hän naureskelee autolla ajessaa ohikulkeville naisille ja kommentoi heidän ulkonäköään, istuskelee kauppakeskusten kahviloissa ja naureskelee ihmisille ja kertoo sitten jälkikäteen miten rumia ihmisiä on nähnyt. Kotona voi esim. katsella ikkunasta ja kommentoida miten naapurilla on paljon rumempi akka kuin hänellä ja ääneen naureskelee heille.

Toinen on työnantajani, kerrankin sanoi yhdestä ohikulkevasta naisesta, että voi v... katso nyt tuotakin miten ruma, mahtaa olla kamala elämä. Tahallaan sen verran kovaa, että toinen voi kuulla. Sanoo myös, ettei ikinä palkkaisi rumaa eikä lihavaa ihmistä, eikä kyllä palkkaakaan.

Ällöttäviä molemmat.

Vierailija
222/262 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen todella ruma, mutta en ole teini-iän jälkeen joutunut kokemaan asiasta mitään negatiivista palautetta. Millä tavalla olen ruma? Olen lyhyt, persjalkainen, iso- ja lattaperseinen, ihonväri on sairaalloisen sinertävä punaisilla couperosa-poskilla höystettynä, pää on munanmuotoinen (kapea otsa, todella leveät leukaperät), olematon lyhyt kaula jonka peittää läskipussi, luisut hartiat...

Ja joo, teininä minua kiusattiin ja esim. lukion vanhojentansseiss akukaan poika ei vapaaehtoisesti suostunut tanssimaan kanssani, joten jouduin jäämään pois tansseista, kun en kestänyt sitä häpeää että joku joutuisi opettajan pakottamana ottamaan minut... Mutta myöhemmin olen saanut olla ihan täysin rauhassa ja usein tuntuu, että työelämässä miesvaltaisella teknisellä alalla minut otetaan vakavammin kuin jotkut kauniimmat naiset. Minuun suhtaudutaan tasavertaisena asiantuntijana, ei flirttailun kohteena. 

Se varjopuoli toki on, että en ole 39 ikävuoteen mennessä koskaan seurustellut, eikä minulla ole sosiaalista elämää. Mutta eipä tuo mitään, olen jo oppinut elämään erakkona ja selibaatissa eikä asia minua erityisemmin haittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/262 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 13:47"]Käsittämätöntä suomalaisten käyttäytymisessä on myös se, ettei nenäni ole niin epänormaalin iso, jos sitä vertaa esimerkiksi eteläeurooppalaisten neniin. Mutta suomessahan pitää olla pottunokka, jottei erotu joukosta ja jos muunlainen nenä päästä löyty, niin sitähän saa ja pitää ääneen kommentoida.

[/quote]

Mä oon aina pitänyt isoja, selkeitä neniä ihanina. Kaikilla kauneimpina pitämilläni naisilla lähipiirissä on ollut isohko tai erikoisemman muotoinen nenä ja on ärsyttänyt etteivät ile aina tajunneet sen hienoutta. Itsellä tällainen suomalainen perusperuna.

Vierailija
224/262 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa 180cm ja nykyään käytän korkoja, koska tykkään niistä, mutta nuorempana en uskaltanut, kun tuli muutenkin niin ilkeää kommentointia ja yleensä miehiltä. Joillekin se nyt vaan on kauheen paha paikka että joku nainen joka ei edes liity sen elämään mitenkään on sitä pidempiä. Jotenkin tässä elämässä oon oppinut, että naisena sitä on aina liian pitkä tai liian lyhyt, liian lihava tai liian laiha, liian lauta tai liian rintava. Pitää vaan jotenkin oppia pitämään itsestänsä ja jättämään muiden kommentit omaan arvoonsa. Vaikka olisihan se kiva, jos ihmiset oppis käyttäytymään. Paljon lähtee varmaan siitä, millasta esimerkkiä näyttää lapsille. Mua on harmittanut hirveesti aina jos oon vahingossa arvostellut omaa painoa lapsen kuullen. En halua opettaa turhan päivästä itsensä arvostelua.

Vierailija
225/262 |
15.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2014 klo 12:18"]

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 23:19"]Minulle huutelijat ovat korkeasti kouluttautuneita ja hyväpalkkaisia, hyvillä sosioekonomisilla taustoilla. Asun hyvällä asuinalueella ja huutelijoita myös nämä parempiosaiset naapurit. Eivät siis ole mitään fiksuja  varakkaat ja korkeastikouluttautuneet henkilöt. Varsinkin nämä miehet ovat kaikista pahimpia, todella törkeitä. En olisi uskonut jos en olisi itse kokenut. Opettajia myös naapureina ja samaa surkeaa kastia hekin. Nyt on mennyt pahemmaksi käytös. Huutelun lisäksi ovat alkaneet sylkeä päin. Helsingin Etelä-Haagassa tätä siis tapahtuu. Parempiosaisten juttu siis ihmisten haukkuminen. Matalammin kouluttautuneet ja ei niin hyvin tienaavat ovat olleet kaikista ystävällisimpiä, eivätkä ole pahemmin huudelleet. Haukkuvat kyllä kaikkea muutakin kuin ulkonäköä nämä asukkaat, varallisuus, rahatilanne, sosiaaliset suhteet, harrastukset kaikkea ovat pilkanneet. Että koulutus tekee ihmisestä näköjään vain pinnallisen ja itsekkään, jopa tyhmemmän ja ilkeämmän. Sivistys kaukana näistä henkilöistä. Itse olen syrjäytynyt vielä kaiken lisäksi, niin todella armotonta on kaikenlainen julmuus ollut. Ja yksi naapuri, joka on opettaja ei ole huomaavinaan enää ja kertoi syynkin, ja se siis oon liian ruma ulkonäköni ja virheet ulkonäössäni. Ihmettelen kyllä sillä hän on itsekin erittäin ruma ja ei ole siitä syystä mm. saanut miestä. Ja nämä samat "miehet" ovat sitten näteille ja nuorille naisille niin mielinkielin että ei mitään rajaa. Todella saastaa siis.

[/quote]

Höpö höpö.

[/quote]

Ei ole höpöhöpö, vaan totuus. Saastaista sakkia ovat.

Vierailija
226/262 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 08:25"]

saa kuitenkin aikuiset ihmiset nauramaan autoistaan ja jopa osoittelemaan sormella. .. sillä minua ei oteta tosissaan. Korkeasti koulutetuilla ihmisillä on vaikeuksia pidellä pokkaa minut nähdessään.

[/quote]

Onkohan isompi ongelma pääsi sisällä, mielenterveydessäsi? Jos kuvittelet, että kaikki puhuvat sinusta, kaikki nauravat jollekin -ahaa, sinulle olet vaan itsekeskeinen herkkis ja kuvittelet. Meneppäs mt-terapeutille.

Vierailija
227/262 |
16.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä voiko tätä verrata, mutta minulla akne on murskannut itsetunnon. Olen ihan tavallisen näköinen, enkä ole koskaan pitänyt ulkonäköä pääasiana. Nyt akne on peittänyt koko naaman ja kaikki hoitokeinot kokeiltu, en tiedä meneekö tämä ajan kanssa ohi. Syöminen sattuu, kun naama on täynnä finnejä. Nukkuminen sattuu kasvoihin, kun kääntyessä tyyny osuu finneihin (yritän nukkua selälläni, mutta unissani kääntyilen). Aamulla olet lähdössä töihin ja monta kipeää finniä on juuri "räjähtämäisillään"... :( Olen saanut kuulla kadulla jos jonkinlaista kommenttia "näppylä naama" , "hirviö" (lähinnä teini-ikäisiltä) jne. Ainoa keino on vahva meikki, mutta en haluaisi käyttää, kun meikkivoiteen laittaminenkin sattuu naamaan. 

Vierailija
228/262 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itseäni haukuttiin ala- ja yläasteella rumaksi mutta vain satunnaisesti, ja olin yläasteella ainakin ihan perusnätti mielestäni. Samoin kaunista ystävääni haukuttiin ja kiusattiin, vain koska ei meikannut yhtä paljon kuin muut tytöt. Hänestä tuli malli ja se kohotti hänen itsetuntoaan. Läskiksikin minua on haukuttu, ihan normaalipainoisena. Useastikin. Mutta riidanhaastomielessä tai vain itsetuntoni alentamistarkoituksessa. Olen ajatellut, että he ovat olleet vaan itse henkisesti jotenkin vajaita ihmisiä. Ärsyttävää oli, kun rupesin meikkaamaan kuin muut ja pukeutumaan kuin muut, minut tavallaan "hyväksyttiin". Inhotti ihmisten pinnallisuus.

Tiedän muuten muitakin haukuttuja huonoitsetuntoisia mutta työskentelevät malleina. Jännä juttu, että niistä peruskoulun "rumista" moni on kuitenkin malliksi kelvannut, luulen olleen kateuttakin kysymyksessä...

Vaikea kyllä uskoa että olisi oikeasti niin rumaa ihmistä, että kadullakin haukuttaisiin vain sen takia. Miehet muuten haukkuu helposti jos heidät torjutaan. Varsinkin nuoret miehet ei oikein ole kasvaneet vielä aikuisiksi henkisesti monesti. Ystävääni yritettiin kerran muuten kadulla iskeä, kun ei suostunut, mies haukkui hänen hiustyylinsä niin, että ystäväni melkein pillahti itkuun. 

Toki tässä keskustelussa oli hyvänä pointtina se, ettei välttämättä täytä nykyisiä kauneusihanteita. Tiedä sitten tarkalleen mitä ne on, mutten itse esim. pidä henk.koht silikonirinnoista tai muustakaan kauhean feikistä vaikka se nyt muotia olisikin. Oikea luonnollisuus tuntuu olevan nykyään kuin punainen vaate pinnallisemmille ihmisille. Oletan siinä olevan jotain kateuttakin mukana.

Itse en ole tavannut kuin yhden ulkoisesti ruman, mutta hän oli sisäisesti niin ihana ihminen, etten paljoa siihen ulkonäköön sitten enää kiinnittänytkään huomiota. Hänellä oli kuitenkin alkoholiongelma joten se vaikutti hänen ulkonäköönsä varmasti. Sisimmissään lämmin ihminen.

Vierailija
229/262 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

256: Sinä et kyllä tiedä mitään ruman elämästä, mutta voithan lässyttää vähän lisää.

Vierailija
230/262 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 22:24"]

Vaikea kyllä uskoa että olisi oikeasti niin rumaa ihmistä, että kadullakin haukuttaisiin vain sen takia.

[/quote]

Ihan kiva, että tulit kertomaan, että muut täällä valehtelee. Idiootti.

Vierailija
231/262 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle, 28-vuotiaalle "leuattomalle kääpiölle" (erään tuntemattoman miehen luonnehdinta minusta metrossa) on tultu sanomaan jossain vaiheessa suunnilleen joka ainoa ilta, kun olen ravintolaan uskaltautunut naisporukassa että "vittu että olet ruma." Sanoja on yleensä keski-ikäinen, vihainen ja humalainen mies. Pahin loukkaus oli kun olin tanssinut hitaita erään miehen kanssa, joka sen jälkeen katsoi ohitseni ja käveli nauraen kaverinsa luo todeten että "kaikkea pitää kokeilla, paitsi omaa mummoaan ja kansantanhuja." 

Vierailija
232/262 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan vitun sairasta että joku harkitsee leikkauksia siksi että muut ihmiset ovat typeriä kusipäitä.

Suosittelisin terapiaa. Ikävä kyllä kaikkia mulkkuihmisiä ei sinne voi pakottaa mutta itse voit mennä.

Vierailija
233/262 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarja Halonen EI ole ruma. Hän on tavallisen näköinen suomalainen. Toisia rumaksi haukkuvat ihmiset ovat todella törkeitä ja idioottimaisia. Todellinen kauneushan tulee sisältä päin. Itsekin olen kokenut koulukiusaamista rumuuden takia, ja juuri enimmäkseen tytöt huutelivat ja haukkuivat ja puhuivat pahaa! Jopa ihan kaveritkin mäkättivät ja vihjailivat, että minun pitäisi suoristaa hiukseni ja värjätä ja vaikka mitä. Eikö se ole lahja, jos on erilainen? Jos kaikilla olisi sileä tukka, kaunis iho, isot bambisilmät ja täydellinen kroppa, kaikki olisivat samanlaisia. Jos mulla on kihara tukka, niin Entäs Sitten?

ja suomalaisista miehistä sen verran, että kyllä on erikoisen vähä-älyistä käytöstä! Suomalaiset miehet kohtelevat naisia ja lapsia niin kuin pesurättejä!

Vierailija
234/262 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta en välttämättä ainakaan ihan kaikkien mielestä. Tuskin minulle naureskellaan tai en ole huomannut.

Ap jos sinun silmälasit eivät sovi sinulle, oletko harkinnut piilareita? Voisit hankkia vaikka sellaisella värillä, joka piristäisi sinua.

Auttaisiko uusi hiustyyli? Väri? Leikkaus? Permanentti?

Onko pukeutumistyylissäsi jotain omituista? Voisiko joku väri pukea sinua siten että korostaisi ok kroppaasi paremmin?

Jos päivittäinen meikkaaminen ei ole juttusi tulisiko sinuun uutta hehkua kestovärjätyistä kulmista, ripsistä?

Korvikset yms. korut voivat tehdä sinusta myös naisellisemman ja vaikket olisikaan kaunis voit olla puhdas, siisti ja viehettävä omalla tavallasi. Puhtaat hampaat kaunistavat hymyn.

Vierailija
235/262 |
25.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

omituisella tavalla erikoisen näköinen.

Vitsailen aina äidilleni,että sain äidiltä ja isältä molemmilta ne huonot puolet ;D (äitini siis todellakin tietää hurtin huumorini,ei loukkaannu!)

Kun kyselette miltä joku näyttää niin listaan oman ulkonäköni "kohokohdat.

-kasvot ovat pienet,kapeat ja pitkähköt,paljon paljon luomia ja todella pikkuinen leuka,nykeronenä,hampaat isot ja ulkonevat,huulet kapeat

-olkapäät kapeat,selkä todella notko (ja joo,oon käynyt fysioterapiassa jne),todella pitkä ja iso takapuoli (siis leveä ja vielä alaspäin pitkä,kiinteä mutta vain tuollainen lanttalevy),reidet ovat paksummat kuin urhailija miehillä

-käsivarret ovat pyöreät ja lyhyet,samoin sääret,nilkat paksut

Lisäksi minulla on jalassa sellainen syntymässä tullut vika jonka takia se rasittuessaan vääntyy rankasti ja saa esim kaatumaan herkästi ja kävelemään hyvin vaikeasti

NOH,kaikki tämä yhteenlaitettuna tekee minusta omituisen näköisen. Ei sitä kieltää voi.

Kouluaikoina minua kiusattiin runsaasti.

Onnekseni omaan pari hyvää piirrettä,todella kauniit hiukset (luonnostaan kastanjanruskeat,paksut ja kiiltävät) ja kauniit silmät.

Opin lukioiässä pukeutumaan niin,että näytän tasaisemmalta ja meikkaamaan niin,että silmäni huomataan. Myös käyn ahkerasti kampaajalla.

NÄMÄ eivät silti poista sitä,että edelleen (viimeksi maanantaina) törmään huutelijoihin ja tirskujiin.

Maanantaina kauppakeskuksessa kävelin ja jalkani olivat väsyneet,kaksi n.20v naista käveli perässäni ja vaikka minun ei selkeästi ollut tarkoitus kuulla,kuulin silti kuinka he puhuivat "kato tota rumaa ämmää,miten se kävelee,mä tappasin itseni jos oisin ton näköinen" jne...

Vaikka ne tälläkertaa oli vain nuoria naisia niin kirpaisi se silti. Ja vaikka nykyisin onneksi kuulen tällaista vähemmän (varsinkin kun olen pukeutunut huolella ja meikannut huolella,mutta on se toisaalta väärin sekin,että välttyäkseni huutelulta minun on tehtävä töitä tunnin verran aamulla??) niin silti tätä kuulee aina säännöllisin väliajoin.

Kommentteja aikuisten naisten suusta aika vasta ovat olleet "mikä vammanen!", "tänne vois olla ulkonäkörajoitus" ja "mee himaan kammotus!".

Vierailija
236/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 12:43"]

sisäisesti rumia ihmisiä, jotka aiheuttavat murhetta muille heitä haukkumalla. Niin paljon tuntuu olevan vihaa, katkeruutta ja muiden alaslyöntiä nyky-yhteiskunnassamme. :(

[/quote]

Kaikille ei riitä kaikkea. Joten toisia täytyy syrjiä, että itselle jää enemmän hyviä asioita. Siitä se johtuu. Ihminen on itsekäs.

Vierailija
237/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.04.2012 klo 15:17"]

palkkaa stylisti ja hyvät silmälasit tai piilarit. käy kampaajalla, meikkaa. kyllä paljon voi itsekin tehdä. Jotain pienti kirurgista jos on pakko.

[/quote]

Ei kannata. Nauravat vielä enemmän. Itse olen ruma ja yritin tuota hyvän tyylin hankkimista, mutta paljon paljon pahemmaksi meni haukkuminen.

Vierailija
238/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 13:56"]

Mä en ole nähnyt sellaista koskaan.
Olen nähnyt kyllä vammautuneita ihmisiä mutta sellaista tervettä luonnonrumaa en ikinä. En usko, että sellaisia onkaan.

[/quote]

Rumia ihmisiä on olemassa, olen nähnyt paljonkin. Katso vaikka kadulla ihmisiä niin varmasti näet.

Vierailija
239/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi rumien naisten on vaikeampi saada seksiä kuin rumien miesten. :(

Vierailija
240/262 |
17.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 14:08"]

Miksi heillä on tarve loukata muita ihmisiä, lähinnä naisia? Onko se niin että miehet ovat ilkeitä yksinkertaisesti siksi että voivat olla? Naisista ei ole fyysistä uhkaa, joten heitä voi nimitellä kuten haluaa.

Naisista on fyysistä uhkaa. Naisten harjoittama kotiväkivalta miehiä kohtaan on lisääntynyt. Siitä ei vain puhuta kuten miesten tekemästä väkivallasta. Naisia ei voi nimitellä kuten haluaa. Se on kunnianloukkaus, lainvastaista ja sen takia voi ottaa yhteytä poliisiin. Voi vaikka nauhoittaa haukkumiset niin on todisteita. Itse naiset alistuvat haukkumiseen, mutta ei ole mikään pakko. Oma valinta.

Sitä vaan en voi käsittää miten niin monella miehellä on tuo tarve naisten nöyryyttämiseen.

[/quote] Luulisin, että se on kulttuurista osittain, joten myös naisten oma vika kun sallivat ja kasvattavat jo lapsista asti sellaisiksi. Omaa huonommuuttaan miehet nöyryyttävät, kun eivät saa parempaa elämäänsä. Rahaa ja kauniita naisia siis, niin ovat ilkeitä siksi.Mies olettaa kaikkea hyvää elämäänsä jo sukupuolensa takia. Kulttuuri tietysti tukee tätä.