Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruman naisen elämä on tod rankkaa! Aina nauretaan.

Vierailija
02.05.2011 |

Olen lähes 40 v. ja läpi iän kestänyt kiusaaminen jatkuu edelleen. Olen faktisesti ruma piirteiltäni. Noitamaiset kasvot nenineen ja leukoineen ja silmälasit, jotka eivät ilmeisesti oikein sovi. Kroppa on ok. Joku habituksessani saa kuitenkin aikuiset ihmiset nauramaan autoistaan ja jopa osoittelemaan sormella. Tuntuu rinnassa ihan yhtä pahalta kuin teini-ikäisenäkin.

Rumuus alkaa nyt vaikuttaa jo työelämässäkin, sillä minua ei oteta tosissaan. Korkeasti koulutetuilla ihmisillä on vaikeuksia pidellä pokkaa minut nähdessään. Välillä mietin miten Tarja Halonen on päässyt niin pitkälle, sillä kyllähän hänenkin ulkonäölleen nauretaan ja hän on myös huvittava olemukseltaan. Hänellä taitaa olla itsetunto terästä, mulla se ei ole.

Olen nyt käynyt plastiikkakirurgin puheilla ja ainakin jotain on tehtävissä, mutta mietin mahtaako yksittäisten piirteiden korjaaminen kuitenkaan muuttaa tätä yleistä olemusta.

Onko muita rumia? Mielipiteitä? Kokemuksianne? Miten jaksatte ja selviätte? Minulla ainakin vaikuttaa ihan suoraan haluun liikkua ihmisten ilmoilla.

Kommentit (262)

Vierailija
201/262 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen todella ruma ilman meikkiä ja ihan hyvännäköinen meikattuna ja käytös on todellakin aivan erilaista. Kaikki eivät tajua samaksi ihmiseksi, joten on ollut huvittavaa. Rumana saa todella törkeää ja kamalaa kohtelua. Hyvännäköisenä paljon parempaa, aivan erilaista on kyllä.

Vierailija
202/262 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun entinen työkaveri oli todella kaunis (muutenkin ihana ihminen). Onhan se totta, että kauniilla naisella elämä on helpompaa. Esim. hän haki töitä useasta eri vaatekaupasta ja olisi päässyt niihin kaikkiin, jopa ilman haastattelua? Samantien tyyliin olisivat tehneet työsopimuksen, ja se on aika harvinaista. Jos hakija olisi ollut ylipainoinen tms vähemmän viehättävä niin tuskin heti olisi palkattu. Asuntoa hakiessa hän on myös aina saanut kämpän, ilman ponnisteluja. Joten turha väittää ettei ulkonäkö vaikuttaisi mitenkään;).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/262 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai ei ole rumia ihmisiä? lol. siis toki ulkonäkö on makuasia mutta on kyllä paljon ihmisiä joita about kaikki pitävät ruma, tässä yksinkertainen google-haku;

https://www.google.com/search?q=ugly+woman&client=firefox-a&hs=GCK&rls=org.mozilla:en-US:official&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=mYAQUrn-EcbStQaYyIHQBA&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1760&bih=858

rumien/lihavien kokema kiusaus on kamalaa, itseäni kiusattiin koko peruskoulu, tosin muista syistä vaikka joskus vähän pyöreydestäkin. mutta tuossakin on jotain erikoista että täällä joku sanoi että häntä kiusattiin 65-80 kiloisena eniten...  itse olen painanut parhammillani lähes 90kg (ja olen 157cm), mutta kukaan ei ikinä sanonut mitään... tai ainakaan tietääkseni. varmaan selän takana sitten, en tiedä. mutta jotkut on varmasti herkempiä huomaamaan jos ovat esim. koko ikänsä joutuneet kuuntelemaan? itse lihoin enemmän vasta aikuisiällä ja siis siinä välissä olin monta vuotta ihan normi/pyöreä ja totuin siihen että ei kiusata/kommentoida. ehkä sitten lihoessa jos sitä tapahtui niin en edes osannut odottaa ja siksi meni ohi. en tiedä miksi muuten jotain 70-80 kiloista haukuttais ja mua melkis 90-kiloisena ei...  olin tuossa painossa kuitenkin pari vuotta että aikaa oli.

lopuksi haluan sanoa että nuo kommentit missä sanotaan joillekin että olette varmaan kauniita, siksi teille ei sanota niin, ja baarissa kukaan ei iske kun liian kaunis on liian pelottava - on aika hyvää mielikuvistusta. kauniilta ihmiseltä ei kyllä mene ohi että on kaunis. vaikka varmasti joku ei pokaa kun pelkää niin kauniita kyllä aina jossain JOKU tulee iskemään jne ja JOKU kertoo myös että olet kaunis. ei se tieto voi mennä ohi, eli ihan suotta lohdutatte. kyllä kaveriporukassa vaikkemme ulkonäöstä juuri puhukaan niin kauniille voi aina sanoa että kaunis tai "näytät hyvältä tänää!", mutta jos kaveri olisi ruma niin jäisi tietty sanomatta. vaatteita voi tietty aina kehua, ja kehunkin, se ei liity edes lihavuuteen jos on kiva vaate. mutta ei lihavalle - mikä olen itsekin ollut - sanota että oletpa hoikka ja hyväkroppainen...  

lakatkaa hyssyttelemästä, maailma on julma ja ap voi käydä kirurgilla vaikka "vika" eli kommentointi onkin ulkopuolisissa - ei se lohduta jos tuollaista kiusaamista joutuu kestämään, on vaan tämä yksi elämä ja ap voi päättää kestääkö sen tällaisenaan vai parantaisiko sitä jos ulkonäkö vähän muuttuisi.

plastiikkakirurgia ei kyllä ole mikään ihmeratkaisu, joku mainitsi että työpaikkakiusaamista voi tapahtua muutenkin jos on miesvaltaisella alalla ja jos tulee tuijotetuksi/kiusatuksi jonkun vian takia niin sitten on helppo pistää kaikki maailman tapahtumat sen syyksi...  on mullekin tullut kadulla joku spurgu tai sekopää mummo joskus jotain riehumaan mutta kaikille on käynyt niin, ulkonäöstä riippumatta, eikö? vähän kuin Oprah Winfrey joka sai Sveitsissä vittuilua osakseen kaupassa, se laitettiin heti rasisimin piikkiin koska tyyppi on musta - vaikka netissä on monenikäiset ja väriset (rikkaat/julkkikset) sen jälkeen kertonut että heille on käynyt samoin. mutta koska Oprah on musta, johtui kohtelu siis autom. siitä...  pointtini on että kaikki ihmiset kohtuu joskus törkeää käytöstä jossain, se ei aina johdu "siitä" mistä sen luulisi johtuvan.

vaikkei minua läskinä haukuttu/tuijotettu niin laihdutin ja nyt saan jopa positiivista huomiota joskus, se on ihanaa ja kohottaa itsetuntoa - suosittelen samaa muille "läskeille", MIKÄLI asia siis häiritsee tai kaipaa jotain niinkin pinnallista kuin positiivinen huomio. mutta toki kaikki kukat saa kukkia.

puuh, vielä; yksi lihava (n. 100kg, kohtuu lyhyt) kaverini miettii aina miksei saa miestä ja sanoo ääneen että ei kai se VOI johtua painosta, kamoon. no ei tietty täysin varmasti johdukaan, on se säkästäkin kii jne että törmää johonkin sopivaan - mutta se on ikävä tosiasia että hoikemmilla on enempi vientiä. huomasin tämän hyvin kun lihoin siitä "lievästi pyöreä" tilastani siis vahvaan ylipainoon - kyllä kiinnostus vaan väheni. no niin ja nyt muistan että pari miestä kommentoi kyllä mun painoa, mutta he siis tunsi minut jo eli en laske sitä "kiusaamiseksi" kuten kadulla huutelu. sattui toki sitäkin enempi kun kyseessä oli joku jonka kanssa kesksteli ja josta oli kiinnostunut. siis sanoivat että olisin hotimpi jos painoa tippuisi jne... vastaavaa. mutta esim. nettideittikumppanit, en tietenkään voi vannoa mihin kiinnostus jumahti mutta usein tuntui että paino oli ongelma. anyway, olin sanomassa että musta on hassua jos lihava ei halua uskoa että asia vaikuttaa miesten kiinnostukseen. helppoahan se painon pudotus EI ole. ja kv että miehet/ihmisey on niin pinnallisia (olen bi ja musta ainakin tuntui että naistenkin kiinnostus vähinä kun olin läski) mutta jos ja kun asia vaivaa ja esim. miesten kiinnostuksen puute haittaa niin ainakin painolle voi tehdä jotain. sen sijaan että jankkaa ettei sillä pitäisi olla väliä. jo ei pitäisi niin mutta pakko kai se on uskoa häh? onneksi on ihania miehiä kuten omani, tutustuimme läski-vuosinani ja hän tykkäsi minusta ihan sellaisenaan. mutta läskinä on siis vaan paljon vähemmän valinnanvaraa. onneksi mieheni on ihan huippuyksilö, valitsisin hänet nytkin, mutta huomaan että sen kerran kun joku humalainen baarissa tälle "läskiystävälleni" tulee juttelemaan niin eivät ole parhaimmasta päästä :( ja eivät siksi tietty kelpaa kaverillenikaan. miettii vaan miksi joku hotti adonis ei tule pokaamaan häntä. no ehkä joku päivä tuleekin, ei se toki mahdotonta ole. 

sori eksyin hieman rumuus aiheesta... 

Vierailija
204/262 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nämä tuntemattomat ukot, jotka räkii päin näköä tai nimittelee rumaksi on niitä samoja, jotka huorittelee kauniita naisia. Tälläisistä tuntemattomista ei passaa välittää.

Vierailija
205/262 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä lapsia, vaikka menee kauneusleikkaukseen, perivät kuitenkin rumat geenit.

Vierailija
206/262 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ongelma ei ole kenenkään rumuus vaan se, että joku on niin päästään sekaisin, että alkaa huudella jotain tuntemattomille ihmisille kadulla. Eihän nyt kukaan terve sellaista tee. Kysymys kuuluukin miksi se on "uhri" eli se joka häiriintyy jonkun toisen aggressiivisesta käytöksestä jonka pitäisi mennä terapiaan? Miten yhteiskunnan pitäisi muuttua jotta terapiaan hakeutuisivat ne joilla on joku tarve hyökätä jonkun kimppuun? Hakeutuisivatko raiskaajat terapiaan jos rangaistukset olisivat kovempia ja yhteiskunta tuomitsisi raiskaukset selvemmin? Huutelu on jonkinlaista verbaalista raiskaamista, toisen tilaan luvatta tunkeutumista. Pedofiilithän eivät paljon kekkuloi julkisesti joten jos raiskaus olisi tai muu häiriköinti olisi yhtä tuomittavaa, niin ehkä ihmiset saisivat kulkea kadulla rauhassa ilman äänisaastaa.

Vierailija
207/262 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa kuulla, että jotkut tuijottavat ja nauravat. En voi käsittää, että joku käyttäytyy noin :(

Vierailija
208/262 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 13:02"]

Minusta ongelma ei ole kenenkään rumuus vaan se, että joku on niin päästään sekaisin, että alkaa huudella jotain tuntemattomille ihmisille kadulla. Eihän nyt kukaan terve sellaista tee. Kysymys kuuluukin miksi se on "uhri" eli se joka häiriintyy jonkun toisen aggressiivisesta käytöksestä jonka pitäisi mennä terapiaan? Miten yhteiskunnan pitäisi muuttua jotta terapiaan hakeutuisivat ne joilla on joku tarve hyökätä jonkun kimppuun? Hakeutuisivatko raiskaajat terapiaan jos rangaistukset olisivat kovempia ja yhteiskunta tuomitsisi raiskaukset selvemmin? Huutelu on jonkinlaista verbaalista raiskaamista, toisen tilaan luvatta tunkeutumista. Pedofiilithän eivät paljon kekkuloi julkisesti joten jos raiskaus olisi tai muu häiriköinti olisi yhtä tuomittavaa, niin ehkä ihmiset saisivat kulkea kadulla rauhassa ilman äänisaastaa.

[/quote]

Hyvin sanottu. Tuollaiset kaduilla huutelijat tai toisten ulkomuodolle naureskelijat ovat kyllä todella sairaita ja terapian tarpeessa. Kellään normaalilla ihmisellä ei ole kyllä tarvetta moiseen, hienoa huomata olevansa terve ainakin tässä suhteessa, ei tulisi kyllä ikinä mieleen huudella tai naureskella kenellekään.

Kyllä pitäisi tehdä selväksi tuollaisille sekopää paskiaisille, että on sopimatonta käytöstä kun eivät itse raukat edes sitä ymmärrä.

Vierailija
209/262 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin on kokemusta sekä rumuudesta että nättiydestä. Komppaan sitä, että ihmisten suhtautuminen on muuttunut merkittävästi ulkonäön parantuessa, varsinkin miesten. :/

Rumuuskauttani oli lapsuus ja nuoruus. Rumuudesta eivät huomautelleet ainoastaan toiset lapset, vaan aikuisetkin kommentoivat ulkonäköä toisinaan, mikä on mielestäni aivan käsittämätöntä. Tuli kommenttia painosta, piirteistä ja teini-iässä lohduteltiin, että miehillä on monia makuja, eikä kaikkien tarvitse näyttää misseiltä. Nuo "Ei tarvitse näyttää missiltä" -kommentit olivat siis siitä outoja, että ne eivät olleet vastauksia mihinkään murehtimisiini tms., vaan ne tulivat tilanteeseen mitenkään liittymättä, välillä ihan yllättäenkin.

Aloin näyttää selvästi paremmalta n. 20. ikävuoden paikkeilla. Ensimmäisenä huomasin muutoksen miesten suhtautumisessa. Minulle oltiin selvästi kohteliaampia, minua kuunneltiin tarkemmin ja pääsin helpommin mukaan keskusteluihin. Myös mielipiteitäni arvostettiin enemmän kuin ennen. Aloin kokea olevani tasa-arvoisempi monilla elämän aloilla. Aiemmin osa miehistä käyttäytyi kuin olisin ollut ilmaa, ja osa taas käyttäytyi jotenkin nihkeästi. Moinen nihkeys ja välinpitämättömyys katosi yllättäen. Tuntui, että minua alettiin arvostaa enemmän. Naisissa en niin suurta muutosta huomannut, lähinnä omituiset ulkonäkökommentit loppuivat, eikä minua tultu enää neuvomaan niin paljoa siinä, mitä pitäisi laittaa päälle tai miten hiukset pitäisi laittaa yms.

Kerran baarissa tapasin poikia, jotka olivat kouluaikoina kiusanneet minua jatkuvasti. He olivat aivan äimistyneitä siitä, että eivät edes meinanneet tunnistaa minua, kun olin niin hyvännäköinen. Ulkonäön lisäksi he kehuivat älykkyyttäni ja aktiivisuuttani, kun puhuimme siitä, miten elämä on mennyt. Eli yhtäkkiä minulla olikin vaikka mitä muitakin hyviä piirteitä, kun olinkin hyvännäköinen.

Vierailija
210/262 |
18.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumana oleminen on kurjaa! Olen yli viidenkymmenen, sille ei voi mitään. Olen ylipainoinen, sille voisi jotain jos jaksaisin. Olen pitkä, ei voi mitään. Mulla on ihramakkaroita, kelmeä iho. On katkenneita verisuonia ja suonikohjuja. On ohut pitkä tukka, hiusraja paennut kuin miehillä. On mustat silmänalukset ja ruskeita vanhuuden luomia. Karvoja nenässä, ohuet harvat kulmakarvat. Keltaiset hampaat, joista osa puuttuu. Huono ryhti. Liuskoittuvat kynnet. Ruma ääni. Olen sisäisestikin ruma, olen tyhmä. Löysä lössis kaiken kaikkiaan, virtsakin karkailee joten Tenoissa kuljen.. Jne ja loputtomiin.....

Joten eipä tässä muuta, onneksi on loma niin ei tarvii töihin  mennä pariin viikkoon muita rumuudellani piinaamaan. Elettävähän tässä kuitenkin on, ei kai tässä muu auta. Hyvää tulevaa viikkoa kaikille ;) 

Vierailija
211/262 |
20.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoisitteko, missä noita huutelijoita tapaa? Mä en ole koskaan kuullut sivusta saati mua itseä kohtaan tullut mitään. En ole varmaankaan ruma, mutta ylipainoa on pahimmillaan ollut niin paljon, että BMI oli 36. Ehkä mä olen sellainen tössötteljä, etten huomaa naureskelua. Eipä ole kukaan päin naamaa tullut sanomaan läskiksi.

Vierailija
212/262 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehet tosiaan kohtelevat vähemmän viehättäviä naisia noin. Olen itse sellainen vähemmän naisiin vetoava mies ja olen kyllä huomannut olevani naisille seksuaalisessa mielessä näkymätön.

Vierailija
213/262 |
29.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä rumia ihmisiä on? Liikun paljon pääkaupunkiseudulla ja ainut minkä tiedän on nainen, jonka kasvot ovat vaurioituneet jonkun onnettomuuden seurauksena. Ja häntäkään en ole koskaan huomannut kenenkään kohtelevan epäasiallisesti. En tunnista tuota tönimistä enkä huutelua, en ole tällaista itse koskaan huomannut. Olen itse ylipainoinen ja tottahan minuakin kiusattiin ylä-asteella, mutta se taitaa olla aika vakio. Tietenkään baareissa pyöriessä miehet eivät ole kiinnostuneita, mutta olen siis "näkymätön", en ole koskaan saanut mitään ikäviä kommentteja tuntemattomilta. Siksi tämä keskustelu vaikuttaa ihan käsittämättömältä Ja jos ulkonäeöstä ruvetaan puhumaan, niin minusta rumia (tai vastenmielisiä) miehiä on huomattavasti enemmän kuin naisia. Juuri nämä limaisen ja pervon tuntuiset keski-ikäiset miehet...

Vierailija
214/262 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella järkyttävää.

Minua kiusattiin koulussa ja minua on tuijotettu, pitkälti siksi, koska minulla oli ujo olemus. Mutta on ihan hirvittävää lukea miesten kommentteja aikuisten maailmassa! Paikkakunta varmaan vaikuttaa tähän? Onko isommissa kaupungeissa kovempaa? Maalla tietenkin on omat öykkäriäijänsä, mutta asun pienellä paikkakunnalla ja täällä käytös toisia kohtaan kyllä on aika kilttiä.

Ulkonäkö vaikuttaa. Olin ihan nätti ennen lihomista, ihmiset suhtautuivat paljon arvostavammin kuin nyt 20 kg ylipainoisena. Nyt suhtautuminen on välinpitämätöntä. Olen monesti miettinyt, että todella lihavat saavat varmasti kuulla karmeita kommentteja. Jotkut ovat todella idiootteja käytökseltään.

Tsemppiä, ap, halaus. Kysy vain plastiikkakirurgilta.

Vierailija
215/262 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 15:01"]

Kertoisitteko, missä noita huutelijoita tapaa? Mä en ole koskaan kuullut sivusta saati mua itseä kohtaan tullut mitään. En ole varmaankaan ruma, mutta ylipainoa on pahimmillaan ollut niin paljon, että BMI oli 36. Ehkä mä olen sellainen tössötteljä, etten huomaa naureskelua. Eipä ole kukaan päin naamaa tullut sanomaan läskiksi.

[/quote]

Tuo on kerrottu jo aiemmassa viestissä eli kaikkialla missä vain kulkee: kadulla, kaupassa, kirjastossa, baarissa, töissä , harrastuksissa, julkisissa kulkuneuvoissa, uimarannalla, kahvilassa, lomamatkalla, tapahtumissa, yms... siis aivan kaikkialla.

Vierailija
216/262 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2013 klo 13:47"]

[/quote]

Hyvin sanottu. Tuollaiset kaduilla huutelijat tai toisten ulkomuodolle naureskelijat ovat kyllä todella sairaita ja terapian tarpeessa. Kellään normaalilla ihmisellä ei ole kyllä tarvetta moiseen, hienoa huomata olevansa terve ainakin tässä suhteessa, ei tulisi kyllä ikinä mieleen huudella tai naureskella kenellekään.

Kyllä pitäisi tehdä selväksi tuollaisille sekopää paskiaisille, että on sopimatonta käytöstä kun eivät itse raukat edes sitä ymmärrä.

[/quote]

Eli melkein kaikki 99% ihmisistä sairaita päästänsä. Nuo haukkujat ovat kyllä aivan "normaaleja" ihmisiä kaikista yhteiskuntaluokista. Ja on siis todella niin yleistä, että lähes kaikki huudelleet yms...Varmasti teidänkin tuntemat ihmiset tekevät tuota pilkkaa, eivät ole sen parempia.

Vierailija
217/262 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Aivan totta ja hienosti sanottu.. Jouduin pilkan ja haukkumisen kohteeksi aikuisopiskelupaikassani

haukkujina kouluttajat ja opiskelijat. Pilkkaaminen oli niin pahaa, etä puhuin siitä koulunjohtajan kanssa. Hän ei tehnyt asialle paljoa mitään, sanoi, että antaa olla vaan. Ja väitti että ei usko minua että valehtelen ja haukkujat puhuvat totta. Oli kyllä itsekin näkemässsä ja kuulemassa. Hulluinta oli juuri se, että hän ehdotti terapiaa minulle noiden kauheiden kokemuksien vuoksi (puhui siis ristiriitaisesti ja itsensä pussiin) eikä pilkkaajillle, jotka sinne terapiaan olisi oikeasti kuuluneet.

Vierailija
218/262 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.05.2013 klo 12:37"]

Ruma lihava nainen voi olla ihan yksikseen ja korjata ulkonäkönsä sekä kitisemisen http://pleieri.blogspot.com/2013/05/ruma-lihava-nainen.html mieti tätä

[/quote]

Noin rumia naisia kuvatessa pitäisi tehdä kameraan jokin kuvaamisen esto nappula! Ei kenenkään kuuluis noin rumia naisia nähdä! LENSI OKSENNUS!

[/quote]

Tässä tälläkin palstalla yksi haukkuja ja kommentinkin voi itsekin lukea tuosta ylhäältä.

Vierailija
219/262 |
22.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut koko ketjua, mutta todella vaikeaa kuvitella ap tilannettasi! Ihme, että aikuiset ihmiset eivät osaa käyttäytyä vaan naureskelevat. Ehkä se kertoo heistä jotain ihmisenä?

Vierailija
220/262 |
08.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up