Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruman naisen elämä on tod rankkaa! Aina nauretaan.

Vierailija
02.05.2011 |

Olen lähes 40 v. ja läpi iän kestänyt kiusaaminen jatkuu edelleen. Olen faktisesti ruma piirteiltäni. Noitamaiset kasvot nenineen ja leukoineen ja silmälasit, jotka eivät ilmeisesti oikein sovi. Kroppa on ok. Joku habituksessani saa kuitenkin aikuiset ihmiset nauramaan autoistaan ja jopa osoittelemaan sormella. Tuntuu rinnassa ihan yhtä pahalta kuin teini-ikäisenäkin.

Rumuus alkaa nyt vaikuttaa jo työelämässäkin, sillä minua ei oteta tosissaan. Korkeasti koulutetuilla ihmisillä on vaikeuksia pidellä pokkaa minut nähdessään. Välillä mietin miten Tarja Halonen on päässyt niin pitkälle, sillä kyllähän hänenkin ulkonäölleen nauretaan ja hän on myös huvittava olemukseltaan. Hänellä taitaa olla itsetunto terästä, mulla se ei ole.

Olen nyt käynyt plastiikkakirurgin puheilla ja ainakin jotain on tehtävissä, mutta mietin mahtaako yksittäisten piirteiden korjaaminen kuitenkaan muuttaa tätä yleistä olemusta.

Onko muita rumia? Mielipiteitä? Kokemuksianne? Miten jaksatte ja selviätte? Minulla ainakin vaikuttaa ihan suoraan haluun liikkua ihmisten ilmoilla.

Kommentit (262)

Vierailija
41/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2013 klo 15:22"]

[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 16:16"]

Minulla on kokemusta sekä tosi rumana että tosi kauniina olosta. Minulle on tehty hampaiden oikomiseen liittyvä kirurginen toimenpide, joka siis sai aikaan positiivisen muutoksen ulkonäössä.

- - -

Sitten naps vaan muutuin kauniiksi yhdessä yössä.

[/quote]

Yllä lyhyt lainaus kirjoituksesta nr. 180.

En oikein tiedä mitä tähän kehtaisi sanoa. En halua vähätellä kirjoittajan kokemaa pilkkaa, ja jokaiselle on toki oikeus täällä tuoda ilmi omat kokemuksensa, mutta... tosi ruma ei ole ihminen, jolla on pelkästään rivi vinoja hampaita.

Meitä on monia, joilla on tuon lisäksi huono iho, heikot hiukset, vino selkäranka, sairauksia, ripsettömät silmät, iso nenä, epämuodostuneet korvat jen. jne. Jopa kaikki nämä yhdessä kropassa.

Meitä on monia, joilla ei ole mitään mahdollisuuksia korjauttaa vikojamme vaan joudumme elämään niiden kanssa koko elämämme.

Ihminen, jonka ongelma poistuu *bling* yhdessä yössä on hädin tuskin kelvollinen edes osoittamaan sympatiaansa. Lähinnä pilkkaa on tuollainen kirjoitus kuin nr. 180.

[/quote]

No nyt et kyllä tiedä yhtään mistä puhut. Kyseessähän ei ole mitkään vinot hampaat vaan leukaluun kirurginen korjaus, siirto eteen tai taaksepäin purennasta riippuen, ja se kyllä muutta ulkonäköä ihan huomattavasti. Jopa niin ettei henkilöä enää tunnista samaksi. Siinä tapahtuu juurikin noin että bling ihminen muuttuu kerralla aivan erinäköiseksi.

Vierailija
42/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidin itseeni pitkään rumana ja sain silloin paljon pilkkaa, haukkumista, huutelua. Lopulta totesin että mun elämäni ei ole elämisen arvoista rumana ja päätin lopettaa itseni vihaamisen. Yhtä äkkiä kaikki paska ja ilkeily loppui. Se että kannan itseni ylpeänä tekee musta kauniin. :) Kukaan ei tule huutelemaan itsevarmalle ihmiselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisen mielipiteen mukaan varmasti olen ruma. :) Ylipainoa, "outo" tyylitaju, en meikkaa, erikoiset silmälasit, rastat. Mä en vaan enää jaksa välittää ulkoisesta kauneudesta, se on kuitenkin pinnallista. Tapaan aitoja ihmisiä, sellaisia jotka eivät keskity muoviseen ulkokuoreen vaan siihen mikä on tärkeintä; Sieluun.

Vierailija
44/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 12:30"]

Mä pidin itseeni pitkään rumana ja sain silloin paljon pilkkaa, haukkumista, huutelua. Lopulta totesin että mun elämäni ei ole elämisen arvoista rumana ja päätin lopettaa itseni vihaamisen. Yhtä äkkiä kaikki paska ja ilkeily loppui. Se että kannan itseni ylpeänä tekee musta kauniin. :) Kukaan ei tule huutelemaan itsevarmalle ihmiselle!

[/quote]

Samanlainen kokemus on minullakin. Kun uskot olevasi kaunis, muutkin näkevät kauneutesi. Aito kauneus tulee oikeasti sisältä, vaikka sille sisäiselle kauneudelle aina naureskellaankin.

Huono itsetuntoinen nainen ei ole viehättävä vaikka miten meikkaisi ja laittautuisi, hyvän itsetunnon omaava nainen on hyvännäköinen vaikka jätesäkkiin pukeutuneena :)

Omaa itsetuntoaan ja sitä, miten itsensä kantaa, voi muuten oikeasti testata tuon jätesäkin kanssa. Pue se jätesäkki päälle, älä meikkaa ja lähde ulos, kierrä vaikka kortteli. Onko sinulla silloinkin kaunis ja itsevarma olo siellä ulkona? Miten käyttäydyt kun tulee ihmisiä vastaan? Mikä on päällimmäinen tunne kun pääset takaisin kotiin?

Minä olen tehnyt tämän ja kuljin niinkuin missä tahansa muussakin vaatteessa, ei varsinaisesti häirinnyt että päällä on mekon sijasta löysä jätesäkki. Kyllähän se huomiota herätti, ehkä negatiivistakin, mutta minulla oli hyvä ja kaunis olo siitä huolimatta, koska uskon ja tiedän olevani kaunis (omasta mielestäni). Eikä ollut kiire oman kodin suojaan. Uskon täysin, että niin kauan kun itse pidät itseäsi kauniina ja uskot siihen, eivät muiden mielipiteet kiinnosta pätkän vertaa.

Vierailija
45/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

219: Kuvasit mun ajatuksia täydellisesti! Tän päivän fiksuin postaus aaveeltä :) <3 Positiivisia energioita sinne! <3

Vierailija
46/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 13:45"]

Huono itsetuntoinen nainen ei ole viehättävä vaikka miten meikkaisi ja laittautuisi, hyvän itsetunnon omaava nainen on hyvännäköinen vaikka jätesäkkiin pukeutuneena :)

[/quote]

Oma kokemukseni on ihan eri. Jos kaunis nainen on huonoitsetuntoinen, sitä pidetään yleensä söpönä ujoutena tai vaatimattomuutena. Samoin jos hän on hyväitsetuntoinen, sekin tulkitaan positiivisesti: siinäpä on omassa nahassaan viihtyvä elämäänsä tyytyväinen ihminen.

Jos taas rumalla naisella on huono itsetunto, se tulkitaan hänelle lisämiinukseksi rumuuden lisäksi. Ruman lisäksi hänen arvellaan nyt olevan kummallisen säikky, ihmiskammoinen tai ylimielinen tai muuten vaan naama norsunvitulla aina. Mutta jos hänellä on oikein hyvä itsetunto, sekin välillä menee miinuspuolelle: luuleeko tuo ruma muija olevansa joku hyvännäköinen vai, onpa noloa! 

Uskon että toimii lähinnä ulkonäöltään aika keskinkertaisilla taviksilla tuo että itsetunnon vaikutus on merkittävä. Taviksesta iloisuus ja hyvä itsetunto voi tehdä kauniin tai kiukkuisen näköisyys ja itsensä arastelu rumahkon. Mutta oikeasti piirteiltään rumasta ei tule kyllä itsetunnon kautta kaunista eikä tosi kauniista rumaa.

Vierailija
47/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on oikeasti piirteiltään ruma? Minä en ole nähnyt vielä yhtäkään oikeasti rumaa piirrettä. On olemassa vain piirteitä ilman adjektiivia. Se piirteen rumuus/kauneus/joku muu on vain ja ainoastaan katsojan silmässä ja päässä. Ja se, että jokin piirre on henkilön X mielestä ruma, kertoo varmasti enemmän henkilöstä X kuin siitä piirteestä.

Vierailija
48/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en pidä itseäni rumana, koska mun henkinen kauneus on koko ajan läsnä. :) Jos joku tulkitsee sen yli-itsevarmuudeksi ja nauraa sille niin se ei todellakaan ole minun ongelma. Jos en kelpaa jollekkin tämmöisenä niin se ei oo mun ongelma, mulla on kuitenkin ympärilläni ne ihmiset jotka pitävät mua kauniina ja arvokkaana, vaikka painoa onkin melkein 100kg. :)

216

Vierailija
49/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole liian rumia naisia, vain liian vähän viinaa.

Vierailija
50/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 13:07"]

Yleisen mielipiteen mukaan varmasti olen ruma. :) Ylipainoa, "outo" tyylitaju, en meikkaa, erikoiset silmälasit, rastat. Mä en vaan enää jaksa välittää ulkoisesta kauneudesta, se on kuitenkin pinnallista. Tapaan aitoja ihmisiä, sellaisia jotka eivät keskity muoviseen ulkokuoreen vaan siihen mikä on tärkeintä; Sieluun.

[/quote]

Mä taas uskon, että olet kaunis. Olet juuri sellainen ihminen, joista pidän:aito, spirituaalinen, välittävä. 

Vierailija
51/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 14:06"]

Mikä on oikeasti piirteiltään ruma? Minä en ole nähnyt vielä yhtäkään oikeasti rumaa piirrettä. On olemassa vain piirteitä ilman adjektiivia. Se piirteen rumuus/kauneus/joku muu on vain ja ainoastaan katsojan silmässä ja päässä. Ja se, että jokin piirre on henkilön X mielestä ruma, kertoo varmasti enemmän henkilöstä X kuin siitä piirteestä.

[/quote]

Ihan turha yrittää väittää, ettei ole olemassa kauniita ja rumia ihmisiä, ihan kuin ei olisi mitään melko yleistä esteettistä tajua ihmisen viehättävyydestä.

Olen itsekin osallistunut joskus tutkimukseen, jossa piti laittaa ihmisiä valokuvien perusteella viehättävyysjärjestykseen. Tuollaiset tutkimukset selvästi osoittaa, että on piirteitä joita ihmisten enemmistö pitää rumina, tai toisaalta puoleensavetävänä. Aika usein näillä mieltymyksillä on biologinen perusta, viehättävänä pidetty piirre korreloi jonkun lisääntymismielessä hyödyllisen ominaisuuden kanssa. Geneettisellä tasolla ihminen kuitenkin on edelleen luolamies, joka etsii hedelmällistä naista tai voimakasta, perheen suojelemis- ja elatuskykyistä miestä - sellaiseen viittaavat fyysiset piirteet viehättävät tutkimuksissa kerta kerran jälkeen vieläkin, vaikka puheissa on nykyisin niin pelkkää henkisyyttä parisuhde ;-)

Vierailija
52/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 08:25"]

Olen lähes 40 v. ja läpi iän kestänyt kiusaaminen jatkuu edelleen. Olen faktisesti ruma piirteiltäni. Noitamaiset kasvot nenineen ja leukoineen ja silmälasit, jotka eivät ilmeisesti oikein sovi. Kroppa on ok. Joku habituksessani saa kuitenkin aikuiset ihmiset nauramaan autoistaan ja jopa osoittelemaan sormella. Tuntuu rinnassa ihan yhtä pahalta kuin teini-ikäisenäkin.

Rumuus alkaa nyt vaikuttaa jo työelämässäkin, sillä minua ei oteta tosissaan. Korkeasti koulutetuilla ihmisillä on vaikeuksia pidellä pokkaa minut nähdessään. Välillä mietin miten Tarja Halonen on päässyt niin pitkälle, sillä kyllähän hänenkin ulkonäölleen nauretaan ja hän on myös huvittava olemukseltaan. Hänellä taitaa olla itsetunto terästä, mulla se ei ole.

Olen nyt käynyt plastiikkakirurgin puheilla ja ainakin jotain on tehtävissä, mutta mietin mahtaako yksittäisten piirteiden korjaaminen kuitenkaan muuttaa tätä yleistä olemusta.

Onko muita rumia? Mielipiteitä? Kokemuksianne? Miten jaksatte ja selviätte? Minulla ainakin vaikuttaa ihan suoraan haluun liikkua ihmisten ilmoilla.

[/quote] Ammu itses?

Vierailija
53/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 14:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 13:07"]

[/quote]

Mä taas uskon, että olet kaunis. Olet juuri sellainen ihminen, joista pidän:aito, spirituaalinen, välittävä. 

[/quote]

Kiitos kovasti. Tuo lämmitti sydäntä. :) Musta tuntuu siltä että säkin oot varmasti tosi kaunis ihminen, ihan henkisen antisi takia! :) Namaste! <3

Vierailija
54/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on muuten etenkin nuorena useamman kerran sanottu: "Jos olisin noin ruma, en puhuisi mitään". Tämä on jäänyt mieleen. Ruman ei kannata sanoa mielipidettään, koska odotettavissa voi olla tällainen kommentti. Olepa siinä sitten hyvällä itsetunnolla oma itsesi.

Vierailija
55/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä mun rumuus katoaa siinä vaiheessa kun avaan suuni - osaan keskustella, argumentoida ja luoda kauneutta sanoillani. :) 

T. se aiempi rastapää

Vierailija
56/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.08.2013 klo 14:27"]

Minulle on muuten etenkin nuorena useamman kerran sanottu: "Jos olisin noin ruma, en puhuisi mitään". Tämä on jäänyt mieleen. Ruman ei kannata sanoa mielipidettään, koska odotettavissa voi olla tällainen kommentti. Olepa siinä sitten hyvällä itsetunnolla oma itsesi.

[/quote]

Vastaisin tuossa tilanteessa että "onneksi et ole näin ruma, ihan kiva että säkin voit puhua :)". On todellakin ihan vaan omasta päästä kiinni miten asennoituu ja ottaako muiden kommenteista itseensä vai ei. Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos.

Vierailija
57/262 |
23.08.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina kun mut haukutaan rumaksi tyydyn toteamaan vain "Onneksi olen ruma, enkä tyhmä. Rumuudelle voin tehdä paljonkin, tyhmyydelle sinä et mitään." 

Vierailija
58/262 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
59/262 |
17.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.04.2014 klo 23:19"]Minulle huutelijat ovat korkeasti kouluttautuneita ja hyväpalkkaisia, hyvillä sosioekonomisilla taustoilla. Asun hyvällä asuinalueella ja huutelijoita myös nämä parempiosaiset naapurit. Eivät siis ole mitään fiksuja  varakkaat ja korkeastikouluttautuneet henkilöt. Varsinkin nämä miehet ovat kaikista pahimpia, todella törkeitä. En olisi uskonut jos en olisi itse kokenut. Opettajia myös naapureina ja samaa surkeaa kastia hekin. Nyt on mennyt pahemmaksi käytös. Huutelun lisäksi ovat alkaneet sylkeä päin. Helsingin Etelä-Haagassa tätä siis tapahtuu. Parempiosaisten juttu siis ihmisten haukkuminen. Matalammin kouluttautuneet ja ei niin hyvin tienaavat ovat olleet kaikista ystävällisimpiä, eivätkä ole pahemmin huudelleet. Haukkuvat kyllä kaikkea muutakin kuin ulkonäköä nämä asukkaat, varallisuus, rahatilanne, sosiaaliset suhteet, harrastukset kaikkea ovat pilkanneet. Että koulutus tekee ihmisestä näköjään vain pinnallisen ja itsekkään, jopa tyhmemmän ja ilkeämmän. Sivistys kaukana näistä henkilöistä. Itse olen syrjäytynyt vielä kaiken lisäksi, niin todella armotonta on kaikenlainen julmuus ollut. Ja yksi naapuri, joka on opettaja ei ole huomaavinaan enää ja kertoi syynkin, ja se siis oon liian ruma ulkonäköni ja virheet ulkonäössäni. Ihmettelen kyllä sillä hän on itsekin erittäin ruma ja ei ole siitä syystä mm. saanut miestä. Ja nämä samat "miehet" ovat sitten näteille ja nuorille naisille niin mielinkielin että ei mitään rajaa. Todella saastaa siis.

[/quote]

Höpö höpö.

Vierailija
60/262 |
20.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.11.2014 klo 10:36"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 08:25"]

saa kuitenkin aikuiset ihmiset nauramaan autoistaan ja jopa osoittelemaan sormella. .. sillä minua ei oteta tosissaan. Korkeasti koulutetuilla ihmisillä on vaikeuksia pidellä pokkaa minut nähdessään.

[/quote]

Onkohan isompi ongelma pääsi sisällä, mielenterveydessäsi? Jos kuvittelet, että kaikki puhuvat sinusta, kaikki nauravat jollekin -ahaa, sinulle olet vaan itsekeskeinen herkkis ja kuvittelet. Meneppäs mt-terapeutille.

[/quote]

Uskon hänen kokemuksiaan. Olen nähnyt sivusta monet kerrat kun niin tapahtuu. Se on todella yleistä. Jatkuvasti piikittelevät. En itsekään uskonut todeksi, ennen kuin näin omin silmin. Monet tuttavat kertoneet samaa, joten se on todellista, ei mitään kuvittelua. Ei se mistään herkkyydestä johdu. Herkät huomaavat helposti kaikkea mitä teiltä ei-herkiltä jää huomaamaatta/tajuamatta/ymmärtämättä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme