Ruman naisen elämä on tod rankkaa! Aina nauretaan.
Olen lähes 40 v. ja läpi iän kestänyt kiusaaminen jatkuu edelleen. Olen faktisesti ruma piirteiltäni. Noitamaiset kasvot nenineen ja leukoineen ja silmälasit, jotka eivät ilmeisesti oikein sovi. Kroppa on ok. Joku habituksessani saa kuitenkin aikuiset ihmiset nauramaan autoistaan ja jopa osoittelemaan sormella. Tuntuu rinnassa ihan yhtä pahalta kuin teini-ikäisenäkin.
Rumuus alkaa nyt vaikuttaa jo työelämässäkin, sillä minua ei oteta tosissaan. Korkeasti koulutetuilla ihmisillä on vaikeuksia pidellä pokkaa minut nähdessään. Välillä mietin miten Tarja Halonen on päässyt niin pitkälle, sillä kyllähän hänenkin ulkonäölleen nauretaan ja hän on myös huvittava olemukseltaan. Hänellä taitaa olla itsetunto terästä, mulla se ei ole.
Olen nyt käynyt plastiikkakirurgin puheilla ja ainakin jotain on tehtävissä, mutta mietin mahtaako yksittäisten piirteiden korjaaminen kuitenkaan muuttaa tätä yleistä olemusta.
Onko muita rumia? Mielipiteitä? Kokemuksianne? Miten jaksatte ja selviätte? Minulla ainakin vaikuttaa ihan suoraan haluun liikkua ihmisten ilmoilla.
Kommentit (262)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 20:01"]
esimerkiksi kampaajan toimesta? Kokeilepa laittaa hiukset nutturalle tai toispuoleista kampausta jossa etuhiukset on pidemmät toisesta reunasta tms. Ehkä nykyinen hiustyylisi korostaa voimakkaita piirteitäsi?
Ei missään nimessä. Vino tukka vain korostaa rumuutta, menee rumemmaksi.
Julma ehdotus.
Ja korosta niitä puolia itsessäsi jotka ovat mielestäsi kauniita. Esim. ala käyttämään vähän avonaisempia kaula-aukkoja puseroissa. Miesten silmät kiinnittyy vähän alemmas ja kasvot jää vähemmälle huomiolle?
Huono idea tuokin. Ilkeitä ehdotuksia sinulla. Vai onko tuo mustaa huumoria.
Tai sitten kiinnittävät vielä enemmän huomiota naamaan, jos korostaa kaula-aukkoansa. Saavat vain makeammat naurut. Nähty ja koettu.
[/quote]
mulla on joitakin persoonallisen näköisiä ystäviä ja olen vierestä nähnyt sekä suomessa että muualla miesten törkeää käytöstä. olen pitänyt ystävieni puolta, mutta se on saattanut johtaa entistä pahempaan haukkumiseen.
ap, olen pahoillani siitä, että olet joutunut kokemaan tuollaista. käy hyvällä plastiikkakirrurgilla, jos uskot että siitä on apua. mutta todellisuudessa yhteiskunnan ympärillä pitäisi muuttua, ei sinun.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2011 klo 08:57"]
Nyt kun alan kelata, niin ei tule yhtään niin rumaa ihmistä mieleen kuin te kuvaatte olevanne. Toki, vaatimattomia ja ei niin kauniita, mutta ei ketään sellaista, joka olisi "vaivaavan" ruma. Siksi on vaikea ymmärtää, että jollekin oikeasti asiasta huomauteltaisiin. En kiellä, ettei tuollaista voi tapahtua, mutta silti tuntuu uskomattomalta, että joku olisi muka niin ruma ja päälle niin typeriä ihmisiä löytyisi, että siitä huomauttelisivat.
Jos tuo huutelu pitää paikkaansa, niin mä häpeän niiden ihmisten puolesta. Omassa tuttavapiirissä ei ole ketään, joka huomauttelisi toisten ulkonäöstä. Jopa 6-vuotiaalle olen opettanut, että kaikki on omanlaisiaan ja ketään ei saa sanoa rumaksi.
[/quote] Haukkuminen on todellista. Nätti kaverinikaan ei uskonut, kunnes näki ja kuuli itse. Psykiatrinen sairaanhoitaja ja diakonissakaan eivät uskoneet, sanoivat suoraan, että ei ole totta.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 14:46"]
mulla on joitakin persoonallisen näköisiä ystäviä ja olen vierestä nähnyt sekä suomessa että muualla miesten törkeää käytöstä. olen pitänyt ystävieni puolta, mutta se on saattanut johtaa entistä pahempaan haukkumiseen.
ap, olen pahoillani siitä, että olet joutunut kokemaan tuollaista. käy hyvällä plastiikkakirrurgilla, jos uskot että siitä on apua. mutta todellisuudessa yhteiskunnan ympärillä pitäisi muuttua, ei sinun.
Olen itse puolustanut itseäni ja kyllä haukkuminen meni vain pahemmaksi.
[/quote]
Äiti ja sisko pahimmat haukkujat. Ja isä myöhemmin lähti mukaan. Ja muut sukulaiset, mutta en ole enää tekemisissä johtuen haukkumisesta.
Itseään ei kannata puolustaa, haukkuminen menee vain pahemmaksi.
Ei voi tehdä muuta kuin alistua.
Tosin takaisin haukkuminen on tehonnut. Joten yritän keksiä jotain pahempaa haukkumista tilalle. Naamat venähtäneet, mieli pahoittunut ja itku silmässä olleet, nänä mukamas kovikset,joten ihan oikein antaa takaisin. Hyökkäys näköjään paras puolustus, muuta keinoa joka tehoaisi ei ole.
Menevät ainakin hiljaisiksi.
168 puhuu miesten törkeästä käytöksestä.
Omasta puolestani rumana miehenä voin todeta, ettei naisten käytös ole yhtään sen parempaa.
Tekevät kyllä mielipiteensä rumasta miehestä varsin selväksi.
Myös näiden haukkujien naisten haukkuminen takaisin tehoaa. Monesti olen sanonut, että taitaa se oma eukkokin olla karmaiseva näky. Ja todella noloina olleet, selvästi häpeävät omien eukkojensa ulkonäköä. Eivätkä voi kieltää, että eihän ole, kun totuus on totuus. Mutta haukkuminen taitaa kuulua suomalaiseen kulttuuriin muutenki ja monet nauttivat siitä. Luulen, että häpeävät eukkojansa ja haukkuvat sen vuoksi muita, siis omaa huonommuuttaan ja häpeäänsä, kun ei ole sallittua haukkua omaa naista ainakaan toisten kuullen, kun hyvä käytös kieltää sen. Naiset kieltävät haukkumisen, joten heidän on haukuttava muualla ja näin purettava tukahduttamisensa.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2013 klo 15:24"]
168 puhuu miesten törkeästä käytöksestä.
Omasta puolestani rumana miehenä voin todeta, ettei naisten käytös ole yhtään sen parempaa.
Tekevät kyllä mielipiteensä rumasta miehestä varsin selväksi.
[/quote]
Haluatko itsellesi tavallisennäköisen tai nätin naisen eli oman tasosi yläpuolelta. Ovatko rumat naiset haukkuneet sinua. Luulen, että sinulle ei kelpaa ruma nainen, vaikka itse olet ruma mies. Yleensä samantasoiset ulkonäöllisesti pariutuvat keskenään. Poikkeuksena rahalla saa itseään paremmannäköisen. Tutkimusten mukaan se on näin. Oletko siis yrittänyt itseäsi paremmannäköistä.
Naiset haluavat näin tehdä selväksi, että eivät olekiinnostuneita, jos ei muuten mene perille.
[quote author="Vierailija" time="09.02.2014 klo 16:47"]
Tunnen parikin miestä, joilla on mielestään oikeus naureskella ja irvailla rumina pitämilleen naisille. Itse ovat kohtuullisen näköisiä, varsinkin omasta mielestään ja pitävät itseään muita älykkäämpinä ja tärkeämpinä.
Toinen on oma isäni, hän naureskelee autolla ajessaa ohikulkeville naisille ja kommentoi heidän ulkonäköään, istuskelee kauppakeskusten kahviloissa ja naureskelee ihmisille ja kertoo sitten jälkikäteen miten rumia ihmisiä on nähnyt. Kotona voi esim. katsella ikkunasta ja kommentoida miten naapurilla on paljon rumempi akka kuin hänellä ja ääneen naureskelee heille.
Toinen on työnantajani, kerrankin sanoi yhdestä ohikulkevasta naisesta, että voi v... katso nyt tuotakin miten ruma, mahtaa olla kamala elämä. Tahallaan sen verran kovaa, että toinen voi kuulla. Sanoo myös, ettei ikinä palkkaisi rumaa eikä lihavaa ihmistä, eikä kyllä palkkaakaan.
Ällöttäviä molemmat.
[/quote]
Jos nyt yhtään lohduttaa, niin tuollaiset "miehet" ovat yhtä paskamaisella käytöksellä myös niitä kauniimpia kohtaan.
Voi sitä sekstistisken "vitsien" määrää. Niitä heitetään jopa nättinä pitämälleen asiakaspalvelijalle ja kuvitellaan, että tämän velvollisuus olisi kuunnella kiltisti näiden limanuljaskoiden seksifantasioita ja kikatella ihastuneena. Yllättyvät kun käsketään painumaan helvettiin ja pysymään poissa.
Esimerkiksi baarissa sitten koetaan oikeudeksi tulla puristamaan perseestä ja tämäkin pitäisi ottaa niin "kohteliaisuutena". Ja taas yllättyvät, kun ihastuneen kikattelun sijasta tuleekin "hieman" erilainen reaktio..
[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 11:54"]
Olen lähes 40 v. ja läpi iän kestänyt kiusaaminen jatkuu edelleen. Olen faktisesti ruma piirteiltäni. Noitamaiset kasvot nenineen ja leukoineen ja silmälasit, jotka eivät ilmeisesti oikein sovi. Kroppa on ok. Joku habituksessani saa kuitenkin aikuiset ihmiset nauramaan autoistaan ja jopa osoittelemaan sormella. Tuntuu rinnassa ihan yhtä pahalta kuin teini-ikäisenäkin. Rumuus alkaa nyt vaikuttaa jo työelämässäkin, sillä minua ei oteta tosissaan. Korkeasti koulutetuilla ihmisillä on vaikeuksia pidellä pokkaa minut nähdessään. Välillä mietin miten Tarja Halonen on päässyt niin pitkälle, sillä kyllähän hänenkin ulkonäölleen nauretaan ja hän on myös huvittava olemukseltaan. Hänellä taitaa olla itsetunto terästä, mulla se ei ole. Olen nyt käynyt plastiikkakirurgin puheilla ja ainakin jotain on tehtävissä, mutta mietin mahtaako yksittäisten piirteiden korjaaminen kuitenkaan muuttaa tätä yleistä olemusta. Onko muita rumia? Mielipiteitä? Kokemuksianne? Miten jaksatte ja selviätte? Minulla ainakin vaikuttaa ihan suoraan haluun liikkua ihmisten ilmoilla.
Että aikuiset ihmiset pilkkaisivat ja nauraisivat jollekin vain rumuuden takia.. Ehkä ylireagoit tai kuvittelet asian olevan näin vaikkei se olekaan?
Leikkauta kasvosi jos uskot sen parantavan tilannetta?
Kasvoja ei tarvitse leikkauttaa, vaan huutelijoiden pitää muuttaa käytöstään.
Kasvojen leikkely on merkki alistumisesta ja kiusaajien voitosta. Ei missään nimessä.
Uskon täysin ap:ta. Minulla on paljon samanlaisia kokemuksia. Helpottavaa kuulla että muillakin on samanlaista.
Lääkärille en uskalla asiasta enää puhua, koska hän ei uskonut että sellaista tapahtuu. Väitti että olen päästäni seonnut ja ne ovat harhakuvitelmia ja yrittää nyt pakottaa minut mielisairaalaan. Joten lääkärille en puhu asiasta enää mitään. Eikä se mitään hyödytä, masennuslääkettä vain määräsi. Apua ei siis lääkäreistä ole. Hullu kun en ole, vaan kiusaaminen on tosiasia.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 12:05"]
Ja uskon kokemuksesi. Nuorempana olin ruma, sileen vaan piirteet vähän vinksallaan, tyylitön, kamala tukka ja rillit, mutta epämiellyttävän näköinen yhtä kaikki. Kyllä, aikuiset ihmiset kiusaavat rumaa. Törkeitä kommentteja sain kuulla, olin aivan vapaata riistaa. 'Oikeesti miten sä voit elää ton näköisenä', 'onks sulle kukaan sanonut että näytät Tarja Haloselta, hehehe' ja tätä linjaa.
Aikuistuin, piirteeni jotenkin sulivat esiin, iho parani, löysin oman tyylini, nyt olen jos en ihan suuri kaunotar, niin keskimääräistä paremman ja nuoremman näköinen nainen. Enkä luulottele, mulla meni vuosia edes uskoa tähän, mutta valokuvat ja ihmisten kehut ovat vakuuttaneet mut tästä.
Nyt mua ei loukata, mut otetaan vakavasti, mua liehitellään, mun seuraa kaivataan. Ja aivan sama persoona olen ulkonäköni alla!
En itse välitä muiden ulkonäöstä. Kaikissa on jotain kaunista ja oikeasti sisin ratkaisee. Parhaat ystäväni ovat kestäneet kanssani sekä pilkan että nyt kehut. (Osa kesti vain sen pilkan...)
Omissa nahkoissa viihtyminen on tärkeintä. Siksi mene vain plastiikkakirugille. En usko että sun ongelma on itsetunto, sen tien olet jo käynyt. Sulla on oikeus elää normaalia elämää ja jos se vaatii sen, niin mene. Tavallisen näköiset ihmiset ei ymmärrä, miten syvästi se pilkka sattuu.
Yksi kysymys, hyvin henkilökohtainen: Mitä mieltä miehesi on ulkonäöstäsi? Kommentoiko, koetko etä hän rakastaa sinua siksi vai siitä huolimatta?
[/quote]
En ole ap, mutta hänen miehensä todennäköisesti on samaa mieltä kuin muutkin miehet. Tietenkään hänen mies ei sitä sano ja kysymisen ehdottaminenkin on tyhmää. Eihän miehensä nyt voi totuutta sanoa.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 10:38"]
Tai mikä ettei, jos siltä tuntuu. Ensin ajattelin, ettei tämä voi olla totta, että jonkun pitää ulkonäöstä aikuisena kärsiä, mutta ehkä tosiaan.
Itsellä ei tuota ongelma (onneksi? anteeksi) ole, mutta kuvataiteita harrastaneena katselen ihmisten kasvonpiirteitä muuten vaan.
Mites esim. Camilla Parker-Bowles? Hän kasvoiltaan ns. ruma ilmeisesti, mutta, kun satsaa vaatteisiin ja hiuksiin ja meikkiin, niin en minä hänelle nauraisi. Tyylikäs rouva. Oletko mielestäsi samantyyppinen kasvoilta?
Luovu nyt ensin silmälaseistasi, etenkin jos ovat ei-niin-tyylikkäät ja satsaa kampaukseen. Ryhti suoraksi ja tyylikkäät vaatteet. Meinaan, jos on varaa plastiikkakirurgille, niin ehkä istuviin vaatteisiinkin, etenkin jos kroppasi on ok.
Ehkä Tarja Halonen ei ole ns. kaunis, mutta eiköhän hänen ulkonäkönsä pilkkaajat ole eri puolueesta ja pilkkaisivat sitten älyä tai jotain muuta, jos ei voisi ulkonäköä pilkata. Ei hän nyt niin ruma tai huvittava ole. Oikeasti.
[/quote]
Camilla ei ole ruma, vaan ihan tavallisen brittinaisen näköinen. Monessa kuvassa hän on suorastaan upea, kun hän nauraa ja on kauniissa asussa. Luulen, että monikin joka luulee olevansa ruma, ei vain ole löytänyt vahvaa puoltaan. Jollain se voi olla hymy ja ystävällisyys, jollain se voi olla sirous, jollain se voi olla silmät tms. Jotkut valokuvamallit ilman meikkiä ovat suorastaan omituisen näköisiä, mutta sekään ei haittaa, jos on sopiva luusto.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 12:10"]
Ja uskon kokemuksesi. Nuorempana olin ruma, sileen vaan piirteet vähän vinksallaan, tyylitön, kamala tukka ja rillit, mutta epämiellyttävän näköinen yhtä kaikki. Kyllä, aikuiset ihmiset kiusaavat rumaa. Törkeitä kommentteja sain kuulla, olin aivan vapaata riistaa. 'Oikeesti miten sä voit elää ton näköisenä', 'onks sulle kukaan sanonut että näytät Tarja Haloselta, hehehe' ja tätä linjaa. Aikuistuin, piirteeni jotenkin sulivat esiin, iho parani, löysin oman tyylini, nyt olen jos en ihan suuri kaunotar, niin keskimääräistä paremman ja nuoremman näköinen nainen. Enkä luulottele, mulla meni vuosia edes uskoa tähän, mutta valokuvat ja ihmisten kehut ovat vakuuttaneet mut tästä. Nyt mua ei loukata, mut otetaan vakavasti, mua liehitellään, mun seuraa kaivataan. Ja aivan sama persoona olen ulkonäköni alla! En itse välitä muiden ulkonäöstä. Kaikissa on jotain kaunista ja oikeasti sisin ratkaisee. Parhaat ystäväni ovat kestäneet kanssani sekä pilkan että nyt kehut. (Osa kesti vain sen pilkan...) Omissa nahkoissa viihtyminen on tärkeintä. Siksi mene vain plastiikkakirugille. En usko että sun ongelma on itsetunto, sen tien olet jo käynyt. Sulla on oikeus elää normaalia elämää ja jos se vaatii sen, niin mene. Tavallisen näköiset ihmiset ei ymmärrä, miten syvästi se pilkka sattuu. Yksi kysymys, hyvin henkilökohtainen: Mitä mieltä miehesi on ulkonäöstäsi? Kommentoiko, koetko etä hän rakastaa sinua siksi vai siitä huolimatta?
Mieheni pitää minusta, jopa ulkonäöstäni, sillä hän pitää voimakkaista piirteistä.
Miehesi valehtelee. Hän on kanssasi vain koska ei ole saanut parempaa (näköistä) naista. Valitettava tosiasia.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 12:49"]
tule mieleen että niiden kiusaajien pitäisi mennä terapiaan?
Kuinka kellekään ei tullut mieleenkään lähteä ohjaamaan niitä anonyymejä autoista huutelijoita ja kadulla naureskelijoita terapiaan? Sillähän ap näppärästi pääsisi ongelmastaan.
Miten ajattelit itse hoitaa heidän ohjaamisensa terapiaan?
Tuon kommentin pointti on se että huutelijoiden pitäisi mennä terapiaan, ei sen jolle huudellaan. Kukaan ei ole tässä kehottanut ketään ohjamaan heitä terapiaan. Ymmärsit väärin lukemasi ja lisäilet siihen omia ajatuksiasi.
Sitäpaitsi ,hyvin voi huutelijalle sanoa että mene terapiaan, ei heitä sen kummemmin tarvitse alkaa ohjaamaan, kehottaa vaikka vain ottamaan yhteyttä lääkäriinsä. Kaikki huutelijat eivät autoista huutele, vaan ihan vaikka kaupassa on helppo sanoa heille takaisin. Näin olen itse tehnyt ja olen huutelun kohde. Hiljaiseksi ja noloiksi menevät kyllä.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 12:54"]
ketjussa vastannut liikkuvat, kun väittävät, että heille naureskellaan ja osoitellaan sormella, mutta on kyllä todella, TODELLA vaikea uskoa, että tuota tapahtuisi.
Varmasti rumia syrjitään ja pilkataan, mutta ei kyllä ainakaan usein päin naamaa.
Itse olen hiukan punkero ja hyvin keski-ikäinen. Ikinä en ole kaunis ollutkaan, mutta nuorempana sentään suht tyylikäs, kun oikein laittauduin. Tunnistan kyllä sen, että et ole naisena "näkyvä", kun olet ei-niin-missityyppinen tallukka.
Mutta hei: ihan takuuvarmasti sen ammatin ja uran voi luoda siitä huolimatta. Veikkaan että oikeasti kauniille sellainen on jopa vaikeampaa kuin susirumalle, koska hän taistelee uskottavuuden puutteesta.
Minulla on erikoisesti käyttäytyvä erityislapsi, joka hyppii ja huitoo. Herättää huomiota, mutta edes häntä eivät vieraat ihmiset osoittele sormella tai naureskele. Pienet lapset saattavat kummastella, mutta eivät hekään pilkkaa päin naamaa. Joten sen vuoksikaan en ihan osta tuota, että ihmiset ohikulkiessaan pilkkaisivat ap:tä.
Se kun ON todella moukkamaista.
[/quote]
Rumia ei palkata töihin nykyään varsinkaan. Joten uraa ei kyllä voi luoda. Minä en saa mitään työpaikkaa edes huonoimpia hommia rumuuteni takia. Suoraan ovat sanoneet että emme palkkaa sinua ja sinun on turha opiskella töitä et saa (kun sanoin että menen sitten opiskelemaan). Ja niin se on, sitkeän yrittämisen jälkeen luovutin. Nyt olen sitten pitkäaikaistyötön ja syrjäytynyt kun en kelvannut. Omasta yrittämisestä ei siis ole aina kiinni, kun eivät palkkaa niin eivät. Väkisin ei voi työpaikalle mennä. Ja nämä syrjijät olivat miehiä. Nättejä ja nuoria naisia sitten palkkasivat hymyssäsuin ja osaamisella ei niin väliä.
Minulle huutelijat ovat korkeasti kouluttautuneita ja hyväpalkkaisia, hyvillä sosioekonomisilla taustoilla. Asun hyvällä asuinalueella ja huutelijoita myös nämä parempiosaiset naapurit. Eivät siis ole mitään fiksuja varakkaat ja korkeastikouluttautuneet henkilöt. Varsinkin nämä miehet ovat kaikista pahimpia, todella törkeitä. En olisi uskonut jos en olisi itse kokenut. Opettajia myös naapureina ja samaa surkeaa kastia hekin. Nyt on mennyt pahemmaksi käytös. Huutelun lisäksi ovat alkaneet sylkeä päin. Helsingin Etelä-Haagassa tätä siis tapahtuu. Parempiosaisten juttu siis ihmisten haukkuminen. Matalammin kouluttautuneet ja ei niin hyvin tienaavat ovat olleet kaikista ystävällisimpiä, eivätkä ole pahemmin huudelleet. Haukkuvat kyllä kaikkea muutakin kuin ulkonäköä nämä asukkaat, varallisuus, rahatilanne, sosiaaliset suhteet, harrastukset kaikkea ovat pilkanneet. Että koulutus tekee ihmisestä näköjään vain pinnallisen ja itsekkään, jopa tyhmemmän ja ilkeämmän. Sivistys kaukana näistä henkilöistä. Itse olen syrjäytynyt vielä kaiken lisäksi, niin todella armotonta on kaikenlainen julmuus ollut. Ja yksi naapuri, joka on opettaja ei ole huomaavinaan enää ja kertoi syynkin, ja se siis oon liian ruma ulkonäköni ja virheet ulkonäössäni. Ihmettelen kyllä sillä hän on itsekin erittäin ruma ja ei ole siitä syystä mm. saanut miestä. Ja nämä samat "miehet" ovat sitten näteille ja nuorille naisille niin mielinkielin että ei mitään rajaa. Todella saastaa siis.
[quote author="Vierailija" time="20.11.2014 klo 23:42"]
Aivan vitun sairasta että joku harkitsee leikkauksia siksi että muut ihmiset ovat typeriä kusipäitä.
Suosittelisin terapiaa. Ikävä kyllä kaikkia mulkkuihmisiä ei sinne voi pakottaa mutta itse voit mennä.
[/quote]
Niin, sinäkään et oikeasti tiedä millaista on olla ruma ja hyljeksitty/haukuttu. Tietysti on aina vaihtoehtoja ja suurimmalle osalle se on yksinäisyys ja eristäytyminen koska ei oikeastikaan ole muita vaihtoehtoja. Harvalla on varaa korjauttaa ulkonäköään.
Parisuhteen luominen/saaminen voi olla mahdottomuus joko yksinkertaisesti sen vuoksi että ei kelpaa kellekään tai siksi että on saanut niin syvät traumat. Oletko koskaan ottanut selvää paljonko maksaa yksilöterapia itsemaksavalle? Näillä ihmisillä jotka siitä aina jankkaavat ei ole mitään käsitystä siitä että kuinka kalliiksi se tulisi. Yhtälailla siihen ei useimmilla ole varaa kuin ei leikkauksiinkaan. Ja julkisen kautta ei VARMASTI pääse koska priorisointi. Sinulla pitää olla diagnosoitu masennus ja sitten väh kolmen kuukauden lääkkeiden käyttö + hoitajalla ravaaminen ja niitänäitä keskustelu ennen kuin pääset psykiatrin vastaanotolle joka sitten päättää tarvitko terapiaa ja lähin on mahdollisesti sadan kilsan päässä. Ja sinne on jono.
Itse olen siinä onnellisessa asemassa että minulla on parisuhde, olen päässyt naimisiin ennen ulkonäön menettämistä ja mieheni on kasvanut minuun rakkaudessa niin ettei minua hylkäisi. Mutta jos jäisin leskeksi niin olisi mahdottomuus solmia uutta suhdetta. Kukaan,ei kukaan huolisi minua tänä päivänä.
"Ihan kiva, että tulit kertomaan, että muut täällä valehtelee. Idiootti." Voisit aloittaa vaikka sen haukkumatta olemisen itsestäsi :) Ja kun sanoin että vaikea uskoa että haukutaan _vain_ jonkun ulkonäön takia, tarkoitin sitä, että haukkujalla on varmasti jotain omia ongelmia. En sanonut etten usko että haukutaan, huoh.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2011 klo 14:27"]
Enkä tajua mistä nämä ihmiset tulevat ja miten heidät on kasvatettu.
Koko ajan on kouluissa ja päiväkodeissa kiusaajia, ja aikuisten maailmassa myös. E ymmärrä miten jotkut sallivat sen. Eivät opeta lapsiaan olemaan kiusaamatta!