Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun tulit ensimmäisen kerran raskaaksi

Vierailija
28.04.2011 |

minkä ikäinen olit? Oliko se vahinko vai suunniteltu..? Itse olen alle 25 ja olisin valmis äidiksi, mies ei. Tiedän, että minulla on vielä aikaa hyvin.. Jos tutut saman ikäiset ovat saaneet lapsen se on aina ollut "vahinko" ainakin ensimmäinen lapsista.. Onko näin aina tämän ikäisillä vai haaveileeko joku alle 25 v. mies lapsista jo.. Minun tuttavapiirissä ei.. Masentavaa.

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen veli, joka on mielestäni 26 tai 27 ja hänellä saman ikäinen avovaimo. Avovaimo on ollut vauvakuumeessa monta vuotta ja kun viimeksi oltiin syömässä miehen äiti rupesi sitten meiltä kaikilta neljältä kyselemään milloin olisi lapsenlapsia tiedossa näin huumorimielessä.. No eikös tämä mihen veli sitten vastannut, että ei vielä.. no sitten kyseltiin, että miksi ei.. Vastaus oli "se on se kadotettu nuoruus".. Kyllä siinä hänen avopuolison ilme oli aika mielenkiintoinen.. Itselläni olisi varmasti ollut myös.. Toivottavasti tämä nuorempi veli (minun avopuolisoni) ei ole tuossa iässä vielä samoilla linjoilla..

Vierailija
62/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli 32 ja vauvakuumeinen jo ennen kuin tavattiin, ilmoitti aika pian seurustelun alettua että on valmis yrittämään lasta heti kun vain minusta tuntuu siltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaa tulla tuolloin 30 v:nä tuota vauvakuumetta.. Toki voi aikaisemminkin olla.. Mutta tuolloin tuntuu, että miehet ovat oikeasti kuumeissaan..

Vierailija
64/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

23 ja mies 27, molemmat toivottiin lasta,nyt odotan kolmatta ja olen 27v

Vierailija
65/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli 8v vanhempi, jolla jo oli lapsia. Mies muuten sai ekan lapsensa 20v ja suunnitellusti.

Vierailija
66/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta aloitettiin yrittämään kaksi kuukautta aikaisemmin, siis yksi kierto oli välissä, sitten tulin raskaaksi. Onnellinen olin, ja niin oli miehenikin. Sitä ennen olin syönyt pillereitä monta vuotta.

Vierailija
67/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunniteltu raskaus ja mies oli valmis väsyi jopa kun niin innokaasti vauvaa puuhailtiin. Oi oisinpa jo silloin tiennyt että ei tarvi pahemmin yrittää riittää kun miehen alushousut samassa pyykissä:D

Vierailija
68/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi oli todella toivottu, yritettiin yli 10kk. Nyt ollaan 25v ja kahden todella ihanan muksun vanhempia :)

Vierailija
69/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suunniteltu raskaus ja mies oli valmis väsyi jopa kun niin innokaasti vauvaa puuhailtiin. Oi oisinpa jo silloin tiennyt että ei tarvi pahemmin yrittää riittää kun miehen alushousut samassa pyykissä:D

Olisipa minun mies yhtä innokas :D

Vierailija
70/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiukan alta 24 kun raskaus alkoi muutaman kuukauden yrityksen jälkeen :)

Vierailija
71/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietää millaisia miehenne ovat luonteeltaa, te joilla mies ollut reilu parikymppisenä täysillä mukana vauvatouhuissa.. ?

Onko minun avopuoliso jotenkin liian bilehile ja menevä tyyppi., kun juhliminen ja kaverit on niin tärkeitä.. Seurusteltu ollaan kohta 5 v.

Vierailija
72/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin ensimmäisen kerran raskaaksi 29-vuotiaana. Emme olleet sitä suunnitelleet, mutta ehkäisy oli leväperäistä. Jouduin lopettamaan pillerit ja sopivaa ehkäisyä kokeiltiin. Mies oli laiska kortsun käyttäjä.. joten tuolla parvekkeella nukkuu se tulos..

Olimme kyllä puhuneet että haluamme lapsia sitten joskus.. Lähipiirissämme on paljon lapsettomuudesta kärsiviä, niin jotenkin tuntui että lapsia pitää tehdä tekemällä.

Tiedän, että on vaikea odottaa jos tuntee haluavansa äidiksi, mutta kyllä se silti kannattaa :D. Olisi hyvä jos on valmistunut (itse opiskelen, ei helppoa) ja ehtinyt olla töissä (korkeampi äitiysraha). Moni asia on silloin helpommin.

Lapsen saaminen on melkoinen muutos elämään. Kannattaa varmistaa, että on siihen todella valmis. Itse ehdin jo olla maailmalla ja toteuttaa haaveitani, niin ei ole mitään hankaluutta siirtää painopistettä kotielämään. Vaikka miten sanotaan, että kyllä elämää voi jatkaa "kuten ennenkin" lapsen saamisen jälkeen, niin ei se vaan niin mene. Lapsi muuttaa vanhempaansa ja sitoo myös henkisesti. Sitä ei voi ymmärtää ennen kun saa oman lapsen. Niin se vaan on.

Vierailija
73/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei ollut vahinko, mutta ei sen kummemmin suunniteltukaan (jos tarkoitat kierron laskemista ja ovistikkuja ja täsmäpanoja :)). Lopetin ehkäisyn koska molemmat toivoimme lasta. Nyt meillä on kolme.

Vierailija
74/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esikoinen sai alkunsa

Vierailija
75/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin suunniteltu raskaus, samoin toinen ja kolmaskin. Joku luuli, että tulin vahingossa raskaaksi, kun kakkonen syntyi jo 1,5v esikoisen jälkeen, mutta ihan tarkoituksella tehty lapsi oli.

Vierailija
76/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin suunniteltu raskaus, samoin toinen ja kolmaskin. Joku luuli, että tulin vahingossa raskaaksi, kun kakkonen syntyi jo 1,5v esikoisen jälkeen, mutta ihan tarkoituksella tehty lapsi oli.

Oliko mies saman ikäinen myös ? :)

Vierailija
77/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 kun sain ensimmäisen lapseni, mies oli 33, sitä ennen olimme yrittäneet 5 vuotta lasta, mies ei heti ollu innoissaan mutta kypsyi ajan myötä. Tarvittiin hedelmöityshoitoja, sama oli kakkosen kohdalla jonka syntyessä olin 33, mieheni halusi vielä tytön ja sehän sieltä tuli, on haltioissaan lapsistamme!! Miehet on yksilöllisiä, kuten naisetkin, vauva asioiden suhteen.

Vierailija
78/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etukäteen laitettiin elämä siihen malliin, että oli varaa olla kotona lasten kanssa 6 vuotta (pientä osapäivätyötä joskus siinä ohessa, että ammattitaito säilyi). Eli vaikka meille tuli 3 lasta 3 vuodessa, ei tarvinnut miettiä, mitä ostaa tai mitä mikäkin maksaa.

Vierailija
79/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 24v, jo kauan haaveillut vauvasta. Mies oli 34v.

Ja ihan tekemällä tehtiin eli mittasin lämpöäni kuumemittarilla, joten tiesin oviksen ajankohdan, silloin hypättiin sänkyyn ja heti paloi pohjaan, saman tien.

Vierailija
80/108 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oli toivottu. Kolmannella kierrolla tärppäsi.