Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kun tulit ensimmäisen kerran raskaaksi

Vierailija
28.04.2011 |

minkä ikäinen olit? Oliko se vahinko vai suunniteltu..? Itse olen alle 25 ja olisin valmis äidiksi, mies ei. Tiedän, että minulla on vielä aikaa hyvin.. Jos tutut saman ikäiset ovat saaneet lapsen se on aina ollut "vahinko" ainakin ensimmäinen lapsista.. Onko näin aina tämän ikäisillä vai haaveileeko joku alle 25 v. mies lapsista jo.. Minun tuttavapiirissä ei.. Masentavaa.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli suunnitelu ja toivottu raskaus.

Jos koet olevasi valmis äidiksi, niin anna mennä vaan :)

Vauva-aikana on yleensä helppo tutustua muihin vauvojen äiteihin. Ei kannata masentua jos nykyisessä kaveripiirissä ei vielä vauvat kiinnosta.

Tsemppiä.

Vierailija
22/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa tosin tuosta jo koska sain miehen innostumaan lapsista ja nyt meillä on suurperhe. ;)

Mutta me tavattiin alle 20- vuotiaina. Opiskeltiin ja muutettiin yhteen. Mies kävi armeijan ja minä valmistuin ensin, menin töihin ja sitten mies suostui. Hänen valmistuminen oli tulossa ja saikin vakipaikan kun lapsi syntyi.

Olin 22- vuotias kun jätettiin ehkäsy pois. Vuosi meni tärppiin. Loput lapsita tulleet onneksi lyhyemmällä odottamisella.

Minunkin kaveripiirissä lapsia sai alkuunsa ensimmäisillä vahingosta tai miehen huijaamisesta että käyttää ehkäsyä. Tälläset liitot on sitten kaikki kaatunut.

Minusta tärkeää on puhuminen: kertoa mitä perheen perustaminen sinulle tarkoittaa ja kuuntele mitä mies perustelee.

Yksi aikuinen tapa selvittää asioita on laittaa paperille ylös ongelmia joita pelätään (kerro myös sinä omasi) ja miettikää miten niitä ratkaistaan.

Kun meillä oli kaksi lasta saatuna niin mies kerran huokaisi automatkalla miten hän NYT ei enää näe sitä järkeä odottaa jota ennen lapsia näki.

Mutta silti minusta tärkeää on se että myös miehen halua on kuunneltu.

Koen saavani paljon että parisuhde on vahva ja mies haluaa lasta ja huolestuu kanssani kun tärppiä ei kuulu.

Kun mies tahtoo isäksi, hän kokee suhteen lapseen läheiseksi ja tukee varmasti naistakin arjessa enempi, uskoisin.

Nyt olen 32- vuotias ja lapsia ehtisi tekemään lisääkin joskus jos siltä tuntuu. Mutta tietysti tähän pääsemiseen on saatu se kaivattu perhe.

Onnellista parisuhdetta! Mun tarttee nytten lähteä lapsia paimentamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 30-v viimeisilläni raskaana. Nyt 32-v ja kaksi lasta :)

Vierailija
24/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olin 16 ja oli ihan toivottu, nyt toista ollaan yritetty yli vuosi ja ikää kohta 19..ukko pari vuotta vanhempi

Vierailija
25/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itsellä ei vielä lasta ole mutta yritämme sitä.

mies on halunnut lasta koko seurustelumme alusta asti, hän suostutteli minua yritykseen 3 vuotta... ja mies oli 20 v kun aloimme seurustella.

Vierailija
26/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

29 v ja raskaus oli hyvin perusteellisesti harkittu ja pohdittu :).

Vierailija
27/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tulin raskaaksi ekan kerran ja mies 21v. Halusin tulla nuorena äidiksi että mulle ei tullut raskaus yllätyksenä. Miehelle oli hauhea shokki

Vierailija
28/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli tuolloin ruikuttanut lasta jo monta vuotta, itse olin valmis vasta tuolloin. Oli siis suunnniteltu ja toivottu. Tosi monella miehen kaverilla oli silloin jo taaperoita/lapsia.

Vierailija
29/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse olen 22v. mies 23, koirat ja omakotitalo, kyllä tähän elämään lapsi sopisi :)

Vierailija
30/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunniteltu. Minä 21, mies 23.

Vierailija
31/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja oliko vahinko vai ei, no, ei kai. Siis ei käytetty ehkäisyä tietoisesti, eli otettiin riski. Ei varsinaisesti ollut tarkoitus ihan vielä silloin raskautua vaan suunnitelmat oli muutaman kuukautta eteenpäin, mut ei siis mikään katastrofi. :-D Joka tapauksessa ajatuksena oli etten ehtis täyttää 19 ennen vauvan syntymää.

Vierailija
32/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus oli suunniteltu, olimme menneet naimisiin nelisen kuukautta aiemmin. Lapsen isä minua 2 vuotta vanhempi, eli 23-vuotias. Molemmat halusimme lapsen :).

Vierailija
33/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaus oli vahinko mutta olimme onnellisia vahinosta kunnes tajusin että lapsi ei ole mieheni vaan erään satunnaisen syrjähypyn joka oli sovittu ja annettu anteeksi kauan sitten.

Surullista on elämä joskus. Potkii.

Vierailija
34/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin 25-vuotiaana raskaaksi kun naimisissa oli oltu reilut kaksi vuotta ja yhdessä pohdiskeltu ensin asiaa joitain kuukausia. Mies taisi olla se, joka alkoi ensimmäisenä puhumaan vauveleista, ehkä myös senkin takia että tiesimme hänen spermansa laadun olevan huono eikä olisi takeita raskaaksi tulosta. Mies olisi myös samantien ollut valmis hedelmöityshoitoihin (joita yksityislääkäri tietysti suositteli), mutta minä halusin ensin katsoa tapahtuuko mitään luomuna, ja niinhän minä tulinkin raskaaksi vain pari kuukautta ehkäisyn lopettamisen jälkeen! Oli siis sekä suunniteltu että myöskin iloinen yllätys että onnistui.

Kaveripiirissä vain muutamat ovat naimisissa ja pari puolituttua on saanut jo esikoisensa. (olen nyt 27, kaverit samaa ikäluokkaa). Vain yksi ystävä tuli vahingossa raskaaksi 18-vuotiaana, ja nyt on jo kolme lasta. Pikkusiskonsa pistikin paremmaksi, ja on nyt 16-vuotiaana raskaana. :D Toisaalta perhevalmennuksessa suurin osa perheistä oli kyllä suunnilleen meidän ikäisiä, vain yksi n. kymmenestä oli varmaan lähempänä neljää- kuin kolmeakymmentä.

Vierailija
35/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies oli silloin 18

Vierailija
36/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumi pois. Se riitti ja esikoinen sai alkunsa. Ei me kaiketi kumpikaan siihen vielä ihan valmiita oltu, mutta raskausaika kypsytti ja vauva oli toivottu ja rakastettu. Sen jälkeen tehtiin vielä pari lasta.

Vierailija
37/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

26 ehdin kyllä täyttää ennen laskettua aikaa. Mies täyttää juuri 27.

Raskaus oli vahinko, olin ollut stressaantunut ja siksi oksennellut ja ilmeisesti pillerit eivät imeytyneet (lääkärin arvio). Harrastettiin seksiä tuossa kuussa sen kerran. Ja se riitti.

Kyllä mä aina tiesin että varmasti olen yhtä hedelmällinen kuin muutkin suvun naiset mut onhan tuo jo aika hassua..

Joka tapauksessa, päätimme että antaa hänen sitten tulla kun niin on tullakseen ja varmasti on rakastettu.

Mies ei ole menijä, ollut oikeastaan yhtään, ei seurustelun eikä avioliiton aikana. Uskon että hänestä tulee hurjan hyvä isä, on jo niin valmentautunut ja innoissaan.

Vierailija
38/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja 5v lapsettomuushoitoja takana.

Vierailija
39/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo edellinen kirjoittaja 103. Monesti sitä ihmettelee miten epätasaisesti nuokin jutut kulkee. On varmasti ollut rankkaa haluta lasta kovasti ja käydä lapsettomuushoitoja kun minä kirjoittelen miten kerrasta "sattui vahinko".. :(

Oikeasti sydämeni pohjasta onnittelut onnistumisesta.

Vierailija
40/108 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo edellinen kirjoittaja 103. Monesti sitä ihmettelee miten epätasaisesti nuokin jutut kulkee. On varmasti ollut rankkaa haluta lasta kovasti ja käydä lapsettomuushoitoja kun minä kirjoittelen miten kerrasta "sattui vahinko".. :( Oikeasti sydämeni pohjasta onnittelut onnistumisesta.

Rankkaahan se todellakin on. Ja tuntuu, että kaikki muut saavat vahinkovauvoja tai tulevat heti raskaaksi.. kaikki muut paitsi me.