Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerro hauskin juttu uusavuttomuudesta!

Vierailija
26.04.2011 |

Mä aloitan. Yks kaveri osti uuden mikron kun ei osannut pestä vanhaa likaista.

Kommentit (215)

Vierailija
181/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihanneksia ja soseuttaa niitä :-D

Seuraava haaste on, kuinka tehdään vauvalle liharuokaa. (Antaa varmuuden vuoksi purkista, kuten kyllä yleensäkin, koska sitä vauvanruokaa on niiiiiin vaikea valmistaa. Samoin aikuisten.)

Vierailija
182/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja pyyhkii jollakin likaisella pikku rätillä. Arvatkaas, haiseeko kämppä pahalta, onko siellä tahmeat lattiat, huonekalut ja raitaiset ikkunat?

Pyykkikonetta tai mankelia ei osaa käyttää, vaan vie lakanat pesulaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

imuroin kaksi vuotta samalla pölypussilla ennen kuin opin vaihtamaan sen :D

Vierailija
184/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen poikaystävä aikoinaan pyysi minua ompelemaan napin kiinni. Naureskelin, että etkö sä itse osaa nappia ommella, niin hän tiuskahti tuohtuneena että "No voin mä sen äidillekin viedä!" :D

Aviomies seurustelun alkuvaiheessa halusi paistaa minulle lettuja. Ryhtyi oikein innoissaan puuhaan, katsoi reseptin kirjasta. Hetken päästä kysyi vähän ihmeissään "siis voiko tää oikeasti olla näin helppoa?" mietin, että mitäs tähän nyt vastaisi, ei kai se nyt kovin vaikeaa kyllä ole.. Hän sitten jatkoi, että "Siis eikö näitä oikeasti tartte sekoittaa? Reseptissä näet luki, että "laita ainekset kulhoon"..

Mutta tuli hyviä lettuja, ja nykyään hän kokkaa jo vaikka mitä. :)

Vierailija
185/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen etsi kirjaa, jossa olisi ohje kukkakaalin keittämiseen. Lopuksi kysyi myyjältä vaihtoehtoisesti tietäisikö hän, kauan kukkakaalia pitää keittää, että se on kypsää.

No jos ei ole ikinä keittänyt kukkakaalia (mäkään en ole koska en pidä siitä) niin mistä automaattisesti tietäisi kuinka kauan sitä pitää keittää? Mistä tietää onko se kypsää vaikka on vielä kova, vai pitääkö keittää pehmeäksi? Ja fiksuahan se oli siltä myyjältä kysyä jos olis siltä saanut tiedon ihan ilmaiseksi.

jos tunkee sen kukkakaalin veteen kiehumaan, seisoo kattilan vieressä ja välillä kokeilee haarukalla onko kova vai jo pehmennyt? Jos ei ole varma kuinka pehmeä pitää olla, nappaa palasen kukkakaalista ja puraisee. Jos on kovaa ja maistuu pahalle -> keittää vielä vähän aikaa lisää ja toistaa maistelun hetken kuluttua.

Vierailija
186/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin sitten ensimmäisiä kertoja kokatessani reseptistä, että ruokaan tarvitaan sitruunanmehua. Etsiskelin kahdesta eri kaupasta mehuhyllystä sitruunamehua ja soittelin poikakaverillekin, joka muisteli sitä löytyvän kaupoista sitruunanmuotoisessa pullossa. Ei sitten edes siitäkään tullut mieleen, että olisi voinut ostaa ihan oikean sitruunan.

Minä pyysin isää tuomaan kaupasta ruoanlaittoon sitruunamehua, niin tämäpä toi litran tölkin Marlin juissi sitruuna-lime-mehua. Olin kai itse ilmaissut itseni epäselvästi, koska olisin halunnut sellaisen keltaisen sitruunanmuotoisen pullon.

Vierailija
187/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kertakaikkiaan osaa vaihtaa lakanoita ja kaikkein vaikein on pussilakana. On nyt maannut kolme viikkoa ilman pussilakanaa, sillä en enää suostu hotellityöntekijäksi.Pian informoin sitä, että se täkki tulisi nyt sitten pikkuhiljaa pestä....

Taaperon vaipanvaihto on myös todella ongelmallista;meteli on korviahuumava kun hän yrittää koulia jo valmiiksi nätisti paikallaan olevaa lasta olemaan hievahtamatta. Viimeksi vessasta kuului kuolematon aivopieru: "Kyllä kaikilla naisillakin pitäisi olla armeija pakollinen, oppisitte olemaan paikoillanne kun sanotaan!" Jep, JSSAP, I know!

:D mutta miehelle pisteet yrittämisestä vaipanvaihdossa... :D

Vierailija
188/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemian tunnilla opettaja sai vetokaapin ulkopuolella tulta ja savua aikaan. Haki vesipullon ja koitti sammuttaa huutamaan alkaneen palohälyttimen sillä :D

Voi ei. :') En ole ennen kuullutkaan, että jonkun mielestä ensisijaisesti se palohälytin pitäisi sammuttaa, eikä suinkaan sitä itse paloa...

Vierailija
189/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aivan äimänkäkenä kun 10v sukulaistyttö avasi tölkin..kyllä se tyttö tuijotti pitkään ja hitaasti minua.

Onneksi olen vähän kehittynyt siitä ajasta.

Kun veden sisäinen paine ylittää ympäräivän ilman paineen alkaa vesi kiehua.

Kahvipannun pesen koneessa, lasi kuin lasi.

Vierailija
190/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sitten halusi pihveistä vähän ohuempia, ja yritti ensin KAULIA kaulimella, kunnes lopulta hermostui, ja alkoi nuijia sillä kaulimella niitä pihvejä :D

Lopputulos oli se, mitä halusikin... :)

Normaalisti perheen äiti teki kaikki ruuat ja kotityöt, ja tämä mies oli täysin avuton ihan missä vain, paitsi autoasioissa.

Eikö pihvejä nuijita ihan ravintoloissakin ohuiksi, vaikkakaan ei kaulimella? No jauhelihapihvejä harvemmin, mutta muita. Kaulitsemisesta en kylläkään ole kuullut. :D

Vierailija
191/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurinta uusavuttomuutta on tehdä AV:lle aloituksia asioista jotka löytää Googlella n. 5 sekunnissa.

Vierailija
192/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että värjätäänkö ne punajuuret tehtaassa.

Vierailija
193/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöreänä, että voiko kahvipannun pestä tiskikoneessa.

Isä laittoi tiskikoneeseen tavallista fairya ja sai koneen pilalle.

Minä en aikoinani tiennyt, että astianpesukoneeseen saa laittaa kattiloita tai paistinpannuja, ennen kuin kotoa muutettuani kämppis pesi niitä siellä. Meillä lapsuudenkodissa kattilat sunmuut oli aina pesty käsin. Muuten osasin kyllä siivota ja tiskata ihan hyvin kun muutin kotoani.

Vierailija
194/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyöreänä, että voiko kahvipannun pestä tiskikoneessa. Isä laittoi tiskikoneeseen tavallista fairya ja sai koneen pilalle.

Minä en aikoinani tiennyt, että astianpesukoneeseen saa laittaa kattiloita tai paistinpannuja, ennen kuin kotoa muutettuani kämppis pesi niitä siellä. Meillä lapsuudenkodissa kattilat sunmuut oli aina pesty käsin. Muuten osasin kyllä siivota ja tiskata ihan hyvin kun muutin kotoani.

ei ole uusavuttomuutta. Voi ajatellakin, että mikä ilo on täyttää konetta isoilla tavaroilla kun ne ne voi sipaista käsinkin.

Vierailija
195/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis töissä liikennemyymälässä, joka on vuoden jokaisena päivänä auki 24h vuorokaudessa. Tämä siis ihan mainoslause ja silti ihmiset soittelee jokaikisenä pyhäpäivänä ja monta kertaa että moneltako menette kiinni ja oletteko edes auki :D

eräskin ketju kovasti mainostaa noita 24/7 myymälöitään, mutta osa ketjun liikennemyymälöistä ei ole auki ympäri vuorokauden. Ja itse asiassa mulle selvisi vasta nyt, että vaikka meidänkin paikkakunnalla kys. ketjun kyltti seisoo, ei siellä varsinaista myymälää ole, vain automaatti, ja jonkun sortin kahvio/huoltis, joka taas on auki vielä lyhyemmän aikaa. Ja meni kyllä aikaa löytää tuokin tieto.

Vierailija
196/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai pullataikinaa ilman ohjetta. Akateemikko on tuplaten.

En minäkään osaisi pullataikinaa tehdä ilman ohjetta, koska leivon pullaa vain muutamia kertoja vuodessa. Tiedän suurinpiirtein mitä pullataikinaan tulee, mutta mittasuhteista en ole aivan sataprosenttisen varma ilman ohjeita. Siksi aina varmuuden vuoksi pitää olla ohje mukana.

Vierailija
197/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen etsi kirjaa, jossa olisi ohje kukkakaalin keittämiseen. Lopuksi kysyi myyjältä vaihtoehtoisesti tietäisikö hän, kauan kukkakaalia pitää keittää, että se on kypsää.

No jos ei ole ikinä keittänyt kukkakaalia (mäkään en ole koska en pidä siitä) niin mistä automaattisesti tietäisi kuinka kauan sitä pitää keittää? Mistä tietää onko se kypsää vaikka on vielä kova, vai pitääkö keittää pehmeäksi? Ja fiksuahan se oli siltä myyjältä kysyä jos olis siltä saanut tiedon ihan ilmaiseksi.

jos tunkee sen kukkakaalin veteen kiehumaan, seisoo kattilan vieressä ja välillä kokeilee haarukalla onko kova vai jo pehmennyt? Jos ei ole varma kuinka pehmeä pitää olla, nappaa palasen kukkakaalista ja puraisee. Jos on kovaa ja maistuu pahalle -> keittää vielä vähän aikaa lisää ja toistaa maistelun hetken kuluttua.

ei yhtään tiedä viekö se muutaman minsan vai tunnin? Entä jos haluaa täsmätä sen kypsymisen muiden ainesten kanssa?

Kyllä niistä kypsymisaikojen selvittämisestä jotain hyötyä on.

Vierailija
198/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ex vaimo soitti eron jälkeen ja kysyi: Mistä me on meidän vessapaperit ostettu?

Ööö kaupasta...

Sama Ex ei osaa edelleenkään 15vuotta eron jälkeeen valmistaa ruokaa, ainut enää kotona asuva lapsi syö eineksiä, vuoropäivin maksalaatikkoa ja silakkalaatikkoa...

Vierailija
199/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa laittaa peittoa lakanan sisään. Joskus oikein kylminä talvina pyytänyt minua laittamaan peiton. Ja olen kyllä näyttänyt monta kertaa miten homma tehdään. Muuten todella käytännöllinen ja osaava mies.

Vierailija
200/215 |
05.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paistoin makaroonia, jauhelihaa, sipulia yms. Seuraavan kerran kun näimme, hän ihmetteli, miten sain makarooneista pehmeitä??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän