Kerro hauskin juttu uusavuttomuudesta!
Mä aloitan. Yks kaveri osti uuden mikron kun ei osannut pestä vanhaa likaista.
Kommentit (215)
joissa ilmaistaan, ettei jälkikasvu tiedä, mitä peruna on.
Nainen etsi kirjaa, jossa olisi ohje kukkakaalin keittämiseen. Lopuksi kysyi myyjältä vaihtoehtoisesti tietäisikö hän, kauan kukkakaalia pitää keittää, että se on kypsää.
Mutta lapseni tietää silti mitä se on.
En voi käsittää miten joku lapsi olisi voinut olla näkemättä keitettyjä perunoita. Vaikka niitä ei kotona syötäisi, niin entäs esim. mummolassa?
estää tietämästä, mistä on kyse? Menee kyllä ohi.
Ellei ole perunaa nähnyt tai tunnistanut, miten voi väittää, ettei pidä siitä.Kyllä nyt taitaa typeryys löytyä ihan toisesta päästä! Miksi perunaa pitäisi syödä, jos ei siitä esim. tykkää?
Tämä oli tarkoitettu kirjoittajalle nro 18.
Jos vanhemmat eivät tykkää perunasta, sitä ei syödä sitten ehkä kotonakaan. Mulla on yksi tuttu, joka vihaa perunaa yli kaiken, tuskin sitä heillä kotona tarvitaan.
Onko sulla joku tikku perseessä vai miksi oot niin kiukkuinen?
Päiväkodissa on lapsia alle vuoden ikäisestä eskariin, joten jos joku ei ole syönyt kotona perunaa eikä tiedä mitä se on, niin VOI KAUHEAA. Jätä vaikka yhteystietos tänne, niin sut voidaan kutsua paikalle päivittelemään, jos johonkin päiväkotiin sattuu niin tietämätön mukula, ettei perunaa tunne. Samalla sulle voidaan jakaa vaikka Vuoden perunainformaattori -palkinto. Samalla saat sen Saivare 2010 -pystin, jota et ehtinyt viime vuonna lunastamaan.
Vedenkeitin jäi avoerossa miehelle. Mietin ekana aamuna uudessa kodissani et miten hitossa mä nyt keitän teetä! Kattiloita oli pitkä rivi kaapissa mut eipä leikannut, ei.
Yksi kaveri etsi perunapussista keitto-ohjetta.. Minä luulin ensin, että hän tarkoitti oikeaa keitto-ohjetta siis esim. jauhelihakeiton ohjetta (jonka olisin jotenkuten ymmärtänyt), mutta hän tarkoittikin ihan vain keitettyjen perunoiden teko-ohjetta. Ja sitten hän ihmetteli miksi siinä ei ole ohjetta, kun onhan ranskalaispussissakin paisto-ohje..
ja rauhoitu. Tietyt perusasiat opetetaan lapsille kotona ja viimeistään koulussa.
En voi käsittää miten joku lapsi olisi voinut olla näkemättä keitettyjä perunoita. Vaikka niitä ei kotona syötäisi, niin entäs esim. mummolassa?
Ellei ole perunaa nähnyt tai tunnistanut, miten voi väittää, ettei pidä siitä.Kyllä nyt taitaa typeryys löytyä ihan toisesta päästä! Miksi perunaa pitäisi syödä, jos ei siitä esim. tykkää?
Jos vanhemmat eivät tykkää perunasta, sitä ei syödä sitten ehkä kotonakaan. Mulla on yksi tuttu, joka vihaa perunaa yli kaiken, tuskin sitä heillä kotona tarvitaan.
Päiväkodissa on lapsia alle vuoden ikäisestä eskariin, joten jos joku ei ole syönyt kotona perunaa eikä tiedä mitä se on, niin VOI KAUHEAA. Jätä vaikka yhteystietos tänne, niin sut voidaan kutsua paikalle päivittelemään, jos johonkin päiväkotiin sattuu niin tietämätön mukula, ettei perunaa tunne. Samalla sulle voidaan jakaa vaikka Vuoden perunainformaattori -palkinto. Samalla saat sen Saivare 2010 -pystin, jota et ehtinyt viime vuonna lunastamaan.
Vedenkeitin jäi avoerossa miehelle. Mietin ekana aamuna uudessa kodissani et miten hitossa mä nyt keitän teetä! Kattiloita oli pitkä rivi kaapissa mut eipä leikannut, ei.
Keitän edelleenkin kattilassa veden, mulla ei ole vedenkeitintä.
Ei ollut kirjoituksellani tarkoitus tölviä sua. Minua katsotaan fossiiliksi :D
Toivottavasti daamit on tyytyväisiä.
pyöreänä, että voiko kahvipannun pestä tiskikoneessa. Isä laittoi tiskikoneeseen tavallista fairya ja sai koneen pilalle.
ettei kahvinkeittimen lasipannua saa pestä koneessa. Menee sen pannun pintajännite rikki tai jotain.
En ole uskaltanut kokeilla. Pesen sen pannun joskus nestem. konetiskiaineella, jotta tummentumat saa pois.
Mä kans tunnen yhden, joka laittoi tavallista fairya koneeseen. Kuulemma vaahtoa tursui luukusta :D
Riitta Hari
Leena Peltonen-Palotie
Anna-Leena Siikala
Pirjo Mäkelä
Heiskanen Outi
Kunnas Kirsi
Kuusela Marjo
Nurmesniemi VuokkoSiskoni ei osaa tehdä kaurapuuroatai pullataikinaa ilman ohjetta. Akateemikko on tuplaten.
..., hän kun on ollut toista vuotta kuolleena...
maksaa laskujaan, eivät tiedä mikä on klamydia.
Tekevät lapsia, mutta eivät tiedä, mitä niille pitäisi tehdä!
Äitini on sellaisessa asemassa, että joutuu paimentamaan kesätyöläisiä. Kitkevät sairaanhoitopiirissä piha-alueita, ruohonleikkuuta jne. Nuoret itkevät, että onko ihan oikeasti pakko tulla töihin siihen ja siihen aikaan! "Kun en osaa herätä seitsemäksi töihin." Tsiisus.
Kaveri oli pitkään Prismassa töissä. Nämä "Tienaa XXX rahaa" -kesätyöntekijät tulevat sillä meiningillä, että siellä ei tarvitse mitään tehdä! Kantelevat vanhemmilleen, jos on laitettu hyllyttämään jne.
Aivopieru-sanasta tuli jotenkin kummasti mieleen tämänaamuinen sananvaihtomme. Totesin miehelle, että voisin pitää tässä joku ilta omaa aikaa. Mies äsähti siihen, että koskakohan hän ehtii viettää omaa aikaa (kotona paljon projekteja kesken). Minä siihen vilpittömästi, että just eilenhän olit pokeria pelaamassa. Mies vaan pokalla sanoi, että ei se pokerinpeluu ole omaa-omaa aikaa, että täytyyhän sitä ihmisiä nähdä... Meinasin jo ihan suuttua, että kuinka tyhmänä tuo minua pitää.
Samainen mies jäi ilmoittamatta ylitöihin, kun oli sovittu että voin illan puuhailla omiani. Samalla viikolla ehti kuitenkin omiin harrastuksiinsa. Kysyin, että mitenkäs kummassa se aika löytyi. Löytyy kuulemma, kun varautuu ennakkoon... Tästä on saanut kyllä kuulla jälkikäteen, useasti.
ei kertakaikkiaan osaa vaihtaa lakanoita ja kaikkein vaikein on pussilakana. On nyt maannut kolme viikkoa ilman pussilakanaa, sillä en enää suostu hotellityöntekijäksi.Pian informoin sitä, että se täkki tulisi nyt sitten pikkuhiljaa pestä....
Taaperon vaipanvaihto on myös todella ongelmallista;meteli on korviahuumava kun hän yrittää koulia jo valmiiksi nätisti paikallaan olevaa lasta olemaan hievahtamatta. Viimeksi vessasta kuului kuolematon aivopieru: "Kyllä kaikilla naisillakin pitäisi olla armeija pakollinen, oppisitte olemaan paikoillanne kun sanotaan!" Jep, JSSAP, I know!
kertoi paistavansa munkkeja: leipoi pullataikinan soiroiksi, joiden päät yhdisti sitten renkaiksi! :-D
Ihmetteli kuinka onkaan vaivalloista!
Vastaus löytyy tästä ketjusta pariinkin otteeseen.
tai pullataikinaa ilman ohjetta. Akateemikko on tuplaten.
kun sekoitetaan akateemikko ja akateeminen.
Jälkimmäinen on korkeakoulutusen saanut henkilö. Näitä voi tosiaan olla tuplia ja triploja ja muutenkin nykyään viitisentoista tusinassa.
Ensimmäinen on arvonimi joka myönnetään yhtä aikaa enintään 12 tieteenharjoittajalle (koko loppuiäksi) ja 11 taiteenharjoittajalle (samoin loppuiäksi). Näitä ei koskaan voi olla yhdellä henkilöllä kahta.
on tosi uusavutonta mitata vauva kylpyveden lämpö äp:sen vedenlämpömittarilla. Muutenkin suurin osa äideistä tuntuu olevan ensimmäisen lapsensa kanssa niin uusavuttomia. Yksikin valitti minulle, että pienen vauvan peppu ärtyy niistä vauvojen kosteuspyyhkeistä ja kertoi rasvailevansa ja laittavansa reippaasti talkkia. Oli ihmeissään, kun käskin kokeilla pepun huuhtasemista vedellä, kuivaamista pyyhkeellä, ilmakylpyjä ja kaikkien rasvojen pois jättämistä. Oli vauvan iho parantunut kahdessa päivässä.
tai pullataikinaa ilman ohjetta. Akateemikko on tuplaten.
kun sekoitetaan akateemikko ja akateeminen.
Jälkimmäinen on korkeakoulutusen saanut henkilö. Näitä voi tosiaan olla tuplia ja triploja ja muutenkin nykyään viitisentoista tusinassa.
Ensimmäinen on arvonimi joka myönnetään yhtä aikaa enintään 12 tieteenharjoittajalle (koko loppuiäksi) ja 11 taiteenharjoittajalle (samoin loppuiäksi). Näitä ei koskaan voi olla yhdellä henkilöllä kahta.
vaan sivistymättömuutta. Uusavuttomuus ja sivitys on aivan eriasiat. Henkilö voi aivan hyvin olla kaikkea muuta kuin uusavuton ja yhtäaikaa sivistymätön.
. Nykyisessä työssäni joku on halunnut tehdä valituksen möykkäävästä naapurista ja on kysellyt valmista lomaketta sitä varten.
Olen aikoinaan tehnyt valituksen möykkäävästä naapurista ja kun kyselin neuvoa millä tavoin se tulisi tehdä,sain valmiin lomakkeen!
pukukaappi toimi kolikkopantilla. Viereisellä kaapilla ollut rouva päivitteli, että on se kamalaa, kun ensin pitää maksaa uimahallin sisäänpääsymaksu ja sitten vielä erikseen pukukaapin käytöstä. Hämmästyi kovin, kun huomautin, että kolikon saa takaisin kun oven avaa. Ei ollut koskaan tajunnut.
olin leikannut sipulin renkaiksi. Kysyi ihan tosisaan, että miten sä osasit leikata noita renkaita?