oletko ilman raskausarpeja vaikka olet saanut monta
lasta? Minulla on 4 lasta - 3 heistä syntyneet 4vuoden sisällä jopa - eikä yhtään raskausarpea ole, tämä on ihan totta. Enkä ole ikinä voidellut ihoani tms, uskon että on ihotyypistä kiinni saako niitä vai ei.
Kommentit (32)
ei raskausarpia. Hypertrofinen sektioarpi on tosin...
ei raskausarpia. Hypertrofinen sektioarpi on tosin...
ei arpia. Enkä ole rasvaillut tms.
En usko, että siihen itse voi pahemmin vaikuttaa, tuleeko vai ei. Toisille tulee raskausarpia jo teininä, kun rinnat alkaa kasvaa ja takapuoli levitä naisen mittoihin. Enpä usko, että sellainen ihminen selviää raskaudestakaan ilman raitoja, vaikka kuinka rasvailisi...
vaikka lapsia on 4.
Rinnat sensijaan repeilivät ensimmäisen lapsen synnyttyä maidon noustessa. Taisivat vielä toisenkin kohdalla saada lisää arpia. Lienee turha mainita, että "normaalisti" rintani ovat tosi pienet.
Mutta vatsassa ei ole arven arpea. En tiedä johtuuko geeneistä vai rasvailusta. Etenkin ensimmäistä odottaessani rasvasin vatsani joka päivä huolellisesti, iho oli niin pinkeä, että ahdisti.
mutta äitini on synnyttänyt kahdeksanlasta eikä yhtään arpea. Eikä taatusti voidellut laisinkaan. Neljä meistä tytöistä on saanut lapsia, kahdella on hirveästi arpia ja kahdella ei lainkaan.
että joko raskausarvet tai suonikohjut.. minulla on ne arvet. Ei tosin kamalasti, mutta on kuitenkin. Tulivat vasta ihan ihan loppuraskaudessa.
on reisissä pari raskausarpea, jotka tulivat kun lihoin mielialalääkityksestä johtuen 10 kiloa kuukaudessa :/
Kaksi raskautta takana, joista toisessa iso painonnousu, eikä yhtään arpea niistä. Vatsa on arveton ja sikspäkkikin löytyy!
Pienet riipputissit ja eppariarpi on mun lapsien saantiin liittyvät vauriot :)
kun oikeintarkasti katson. Piti ihan siis tarkistaa maha ja rinnat, mutta teininä tulleet repeämät reisissä kyllä näky aavistuksen paremmin, eli ei niiden tulokaan kerro siitä mikä raskauden jälkeen odottaa.
Ja lapsia neljä painon vaihtelu ollut eri tilanteissa n. 25 kilon luokkaa.
Vatsassa, rinnoissa, myös reisissä. Tiesin tosin odottaa näitä, kun jo teininä sain pituuskasvusta selkään poikittaisraitoja. Uskon ihotyypin olevan päätekijänä, kuten joku muukin jo sanoi.
Raskaudessa tuli arpia peppuun ja reisiin, vaikka painoa tuli vain 8 kiloa. Mutta vatsaani ei ole tullut ensimmäistäkään arpea.
Paljon enemmän haittaisi se, jos äidinkielen taitoni olisi noin heikko. Kamalaa luettavaa!
Minulla ei ainakaan vielä ole tullut raskausarpia. En ole tehnyt asian hyväksi mitään.
Olen normaalipainoinen, painonnousu edellisessä raskaudessa 19 kg ja saman verran tai vähän vähemmän näyttää nytkin tulevan. 15 kg lähti edellisen raskauden jälkeen jälkitarkastukseen mennessä. Lasten ikäeroksi tulee vain vähän yli vuosi.
Luulen, että kudokset ovat ihmisillä erilaiset ja joillekin tulee raskausarpia ja joillekin ei. Täytyy kyllä sanoa, että en pahemmin välitä tällaisista. Vauvojen saaminen on niin upea asia, että olisin valmis paljon suurempiin muutoksiin kehossani kuin tähän asti on ollut.
oon miettinyt, että onko yhteys sillä, että en ole saanut raskausarpia enkä revennyt kummassakaan synnytyksessä (eikä epppariakaan).
Minä repesin pahasti ja raskausarpia on todella paljon. Ensimmäiset tuli teininä ja viimeisimmät imettäessä kun maito pakkaustui rintoihin.
Muttei yhtään raskausarpea, vaikka raskauksia seitsemän, enkä tasan ole rasvaillut.
että joko raskausarvet tai suonikohjut.. minulla on ne arvet. Ei tosin kamalasti, mutta on kuitenkin. Tulivat vasta ihan ihan loppuraskaudessa.
1+ kaksoset (ei keskoset) + 1
Eli neljä lasta.
Lapsia on neljä. Rasvaan kuivaa ihoani aina.
Ehdottomasti kiinni enimmäkseen kudotyypistä. En ole tosin tavannut yhtään kaksoset saanutta naista, jolla ei olisi vatsassa raskausarpia. Ja useita kaksosten äitejä olen kyllä tavannut.
Eikä mitään kikkoja ole käytetty. Kuivaa ihoa on kyllä jonkun verran tarvinut rasvata, mutta ei mitenkään päivittäin kuitenkaan. Eli minäkin oon sitä mieltä, että joillekin ei vaan tule niitä.
Eikä oo kyllä suonikohjujakaan.
2 lasta enkä koskaan ole rasvaillut ihoani.
Läskiä, riipputissit, peräpukamat ja kohdunlaskeuma kyllä löytyy.
3 lasta.