Onko mulla liian kovat kriteerit miehen suhteen?
Haluaisin tällaisen miehen:
- olisi hyvässä ammatissa, jossa itse viihtyy. Menossa ammatillisesti eteenpäin (ei ainakaan taakse)
- mielellään korkeakoulututkinto
- iloinen ja reipas, ei masennusta tai uniongelmia tms.
- rehellinen, rehti ja luotettava, uskollinen
- sivistynyt ja laaja-alaisesti asioista kiinnostunut (lukee sanomalehdestä muutakin kuin urheilusivut)
- lähtee ennakkoluulottomasti myös vaikka museoon tai taidenäyttelyyn tai kaupunkilomalle
- liikunnallinen, edes vähän
- vapaa-aika ei pyöri tv:n, oluttölkin tai tietokonepelien ympärillä
- sosiaalinen, omaa omiakin kavereita ja harrastuksia
- ei ole mikään harrikka-, pubi- tai rokkijätkä
- miehekäs mies: väh. 175 cm ja ruumiinrakenne mielummin vähän raamikas kuin hontelo (ei tarvi olla kuitenkaan bodari eikä pieni mahakumpu haittaa)
- hiukset päässä ja jopa päälaellakin
- ulkonäöstään huolta pitävä, muttei mikään donjohnsson
- avarakatseinen
- osaa tarvittaessa vaihtaa autonrenkaat, rakentaa terassin tai laatoittaa kylppärin seinän
- ei ole vielä hankkinut lapsia, mutta haluaa perheen tulevaisuudessa
- ikä 34-40v.
Mahtaako 36-vuotiaalle naiselle löytyä enää tuollaista miestä? Onko kriteerini liian kovat?
Kommentit (151)
ja sitten tuo vaatimus että "vähintään korkeakoulututkinto" bla blaa....
Eihän rakkaus vaadi mitään tutkintoa eli periaatteessa työtön mieskin pitäisi kelvata mutta te akat näköjään ajattelette joko alapäällänne tai sitten etsitte miestä joka tuo teille kaiken valmiina.
Vittumaisia lutkia tuommoiset. Akat nyt on aina olleet avuttomia. Suurin osa julkkis akoista on perseestä juuri sen takia että etsitään ukko joka tyhmänä elättää koko akan ja hankkii talot ja hauvat. Ei siis mitään rajaa...
Ylpeille teinihoroille oli tyypillistä että poikaystävä vaihtui heti jos löytyi ehdokas jolla oli auto.
Miksi teille pitää olla kaikki valmiina?
Onko tuollainen kriteerien esittäminen vähän niinkun eläisi liisa haavemaassa ja kuka vittu vielä kehtaa sitä julki tuoda???
Kysyn vaan. Nähty on ja koettu vastaavia elämän aikana ainakin 2 kpl ja turhaan meni aikaa ja energiaa, huh huh!
Eihän tuollaisten seurassa kukaan pysy kauaa kun ihan supermies pitäisi olla. Taitaa tällaisilla bimboilla olla ihan muut tavoitteet kuin löytää " se oikea". eli vetäkää vittu päähän.
T: Janne
.. melkein kaikki kriteerisi ;)
M40
- Menossa ammatillisesti eteenpäin (ei ainakaan taakse)
- osaa tarvittaessa vaihtaa autonrenkaat, rakentaa terassin tai laatoittaa kylppärin seinän
On paljon hyviä ammatteja joissa ei ole portaittaista urakehitystä, joten voi olla vaikea määritellä onko menossa eteenpäin. Tällaisia ovat joidenkin alojen virat ja taideammatit muun muassa.
Monet miehet eivät nykyään osaa auto- ja rakennushommia, koska eivät ole olleet sellaisten kanssa tekemisissä. Etenkin kulttuuria paljon harrastavat eivät välttämättä ole kiinnostuneita suuremmista käytännön hommista. Nuo voi hyvin teettää ulkopuolisellakin.
Mun veli täyttäis muuten kriteerit, mutta sekin seurustelee eron ja pitkän yksinolon jälkeen. Enkä tosiaan olisi varma tuosta perheen perustamishalusta. Eiköhän se olis sen jo perustanut jos olisi halunnut.
kelvata kuin Brad Pitt miljoonaomaisuudella. No, ihan tavallisten perujamppojen kanssa ne nykyään seukkaa, eikä tulotkaan kovin huimat ole, muista ominaisuuksista puhumattakaan... Kyllä se sullekin löytyy, mutta joustamaan voit joutua ja paljonkin.
Et ikinä ole esim. vähääkään epäreilu, mustasukkainen, itserakas, ylimielinen, tylsä, liian puhelias tms? En väitä, etteikö mainitsemasi hyvät puolet pitäisi paikkaansa, tarkoitan vain, että jos et siedä itsessäsi "oikeita" virheitä niin varmaan sitten torppaat miehiä liian helpoin perustein, jos et huomaa, että itsekin sorrut joskus johonkin muuhunkin kuin ei-ryyppäämiseen (oikeasti, kellekään miehelle ei ole ongelma, jos oma nainen ei juo, paitsi jos vietät paljon aikaasi teinien parissa)
Jos vain nuo luetellut ovat oikeita virheitä, niin minullakaan ei ole oikeita virheitä, eikä monella muuallakaan.
Silloin mahdollisuutesi olisivat olleet paremmat. Tuon ikäisissä ei tuollaisia miehiä ole vapaana.
Laske vaatimustasoasi.
olen mielummin yksin kuin ihmisen kanssa, jota kohtaan en tunne minkäänlaista vetovoimaa. Eikä suhteeseen voi mielestäni lähteä sillä asenteella, että muutan tuosta miehestä tuon ja tuon ja tuon asian. Ei ihmiset oikeasti muutu!:)
Minä olen myös mieluummin yksin, itse asiassa viihdyn ihan hyvin yksinkin. Mutta jos sopiva tulee eteen ja rakastun, niin sitten kyllä toivon parisuhdetta. Pitää olla sopiva luonnostaan, ihmiset eivät yleensä muutu, eikä minulla ole oikeuttakaan alkaa ketään muuttamaan.
ap kuulostaa kerrassaan ärsyttävälle. Suorituskeskeinen ihminen, joka siis puhua pölöttää, kun tule taukoja.
Itse olen aina ajatellut, että miehessä riittää, kun on rehellinen, ahkera ja luotettava sekä perhe-keskeinen. Kaikki muu on toissijaista. Karmeaa listata miehissä ominaisuuksia noilla ranskalaisilla viivoilla.
Onko itse todella niin hyvä, että voi vaatia paljon. Tarkoitan hyvä, naisellinen ja sellainen ihana tosi nainen, mitä miehet tuntuvat hakevan. Urakeskeisyys ja oman menestyksen korostaminen tuntuvat olevan monelle miehelle aika turn off-juttuja.
Itsellänikin on kaksi tällaista ihan hyvää ystävää, jotka ovat siis 40-v ikisinkkuja. Koulutettuja, fiksuja, itsenäisiä naisia, mutta kriteerit miesten suhteen ovat olleet niin kovia, että juna meni jo. Heillä on paljon surua, kun eivät ole saaneet perhettäja ikä on jo tullut vastaan. Lämmintäkainaloa hekin kuitenkin vain loppupelissä ovat itselleen kaivanneet.
Melko typeriä ämmiä tuollaiset jotka testailee miehiä ja esittää kriteerejä jotka miehen tulee täyttää. Opetelkaa tekemään itse ne remontit tai pitäkää nyt hyvä luoja turpanne kiinni.
Eihän kukaan voi teidän pillin mukaan tehdä sitä ja tätä.
Itse en ainakaan montaa kriteeriä naiselle veloita miehenä, vain luotettavuuden ja rehellisyyden.
Ette mielestäni sovi edes avioliittoon.
- Janne