Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen suorastaan sanaton, tuleva morsian antoi mulle pääsiäisen kunniaksi kunnon laskun

Vierailija
25.04.2011 |

Hyvän ystäväni sisko menee kesällä naimisiin ja hän on minullekin ollut ystävä jo yli kymmenen vuotta. En tietenkään odota kutsua häihin, mutta kotiäitinä halusin jotenkin osallistua häihin ja lupasin tehdä pöytäkortit.

Olen opiskellut iltakoulussa tekstausta puolen vuoden kurssin ajan ja olen tehnyt kymmeniin häihin paikkakortit ja olen jopa häistä saanut uusia asiakkaita, kun morsiamelta on kysytty tilauspaikkaa.

Sain talvella listan ihmisistä jotka kutsutaan, eli tein taatusti turhia, mutta tämä sopi paremmin mulle.

Ennen työni aloittamista sanoin käytät näitä tai et.No, työni jälki ei kelvannut morsiamelle.

Morsian olisi halunnut että teen kortit uusiksi, mutta en yksinkertaisesti viitsi, nämä olivat kuitenkin lahja enkä saanut edes materiaalikorvausta. Olin sanonut sinun pitää hankkia paikkakortit sitten jostain muualta.

Morsian oli käsittänyt että minä ne myös maksan ja sain juuri kuulla hinta on 5 - 8 euroa kpl x 120 vierasta.

Sellainen pääsiäisyllätys tuli tänne. Hymyilyttää kovasti. Viesti tuli äsken sähköpostissa.

Mä tässä mietin soitanko ystävälleni ja kerron tästä. Morsian on kuulemma niin herkällä päällä ettei hänelle kannata soitella.

Kommentit (101)

Vierailija
41/101 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä tapahtui samantyyppinen juttu, vaikkakin ei lähellekään noin paha kuin ap:lle...

Saavuin eräisiin pippaloihin myöhään, noin klo 23, koska tulin suoraan eräästä tilaisuudesta, jota en voinut jättää väliin. Olin isältäni lainatulla autolla liikenteessä, eikä aikomuksenanikaan ollut juoda mitään sen illan aikana. Miesystäväni oli ollut koko illan näissä pippaloissa mukana, ja liityin näin hänen ja ystäviensä seuraan. Eräs mieheni ystävistä kysyi sitten, että voinko heittää hänet autolla kotiin, koska hänellä olisi muuta menoa aikaisin seuraavana päivänä. Lupauduin tottakai, hyvä kaveri kun miehelleni on.

Mieheni ei tullut mukaan, koska matka ei ollut pitkä, alle 5 kilometriä. Autossa tämä kyytiläinen sitten pamautti, että " "Mikko"(mieheni) maksaa sitten sulle bensarahaa!". En ylipäätään odottanut että hän maksaa kyydistä rahalla mitään, tai jos olisi maksanut, olisi voinut muutaman euron kolikon mulle heittää. Yleensä ajattelen että kavereiden kesken nämä kuitataan sillä, että tarjotaan joskus myöhemmin kalja tai kyyti jonnekin vastapalvelukseksi, eikä siitä tarvitse välttämättä mitään edes mainita tämän kyydin aikana.

En tiennyt mitä tähän olisi pitänyt vastata, vaikka hän toisti sen useampaan kertaan matkan aikana (Liiallisella alkoholilla ei ollut osuutta asiaan, olisin vielä voinut luottaa veneen hänen ajettavakseen, vaikken autoa). Yritin sitten heittää jotain vitsiä, että tottakai mieheni maksaa, ainakin luonnossa jossei muuten...

Loppuyhteenvetona voidaan siis todeta, että tämän kyytiläisen mukaan mieheni olisi pitänyt maksaa minulle bensarahaa siitä, että heitin hänen ystävänsä (tämän kyseisen ystävän pyynnöstä, mieheni ei osallistunut kyytikeskusteluun mitenkään) kotiin isäni autolla, johon tottakai itse kustansin käyttämäni bensat. Tämä kyytiläinen ei kuitenkaan todellakaan ole mikään tyhjätasku, vaan perinyt sen verran rahaa, että tekee töitä vaan sen takia, että on päivisin jotain mielekästä tekemistä. Mieheni ei myöskään ole mikään köyhä, mutta on itse työllään ansainnut joka ainoan penninsä, ei ole perinyt mitään arvokasta koskaan. Minä taas kituutan opintotuella, eli olisin mielelläni sen kolme euroa vaikka kolikoina ottanutkin... :O

Vierailija
42/101 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja viestissä numero 80 olleesi töissä tänään.... Mites tuo asia nyt on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/101 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minkä ikäinen tää mies oli? Kuulostaa idiootilta, mutta valitettavasti ei mitenkään epätavalliselta tapaukselta.

Vierailija
44/101 |
26.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään ihan nuori jannu enää, minuakin muutaman vuoden vanhempi (itse olen siis opiskelijaksi vanhemmasta päästä)...

Vierailija
45/101 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

etkä maksa- viev'tköön vaikka kuluttaja-asiamiehelle-tai sinä viet sen kuluttaja-asiamiehelle

olet itsekin herkällä tuulella

Vierailija
46/101 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erityisesti tämä kohta ihan hepreaa ja sekoittaa päätä vaikka muun olisikin ymmärtänyt.

Sain talvella listan ihmisistä jotka kutsutaan, eli tein taatusti turhia, mutta tämä sopi paremmin mulle. Ennen työni aloittamista sanoin käytät näitä tai et.

Luen ja muokkaan tekstejä työkseni ja asian ymmärtämiseen minulla menee huonommassakin tekstissä korkeintaan pari lukukertaa. Tätä tavasin noin viisi kertaa ennen kuin uskoin jotenkin ymmärtäneeni asian. t. ohis

Tuo on meinaan ihan suhteellisen selkeä:

"sain talvella listan" -> kertoja sai listan talvella

"ihmisistä jotka kutsutaan" -> lista oli näistä ihmisistä

"eli tein taatusti turhia" -> ei tarvinne tulkintaa ;-)... turhia toki viittaa kortteihin, joista tässä on puhuttu

"mutta tämä sopi paremmin mulle" -> ei myöskän tarvinne tulkintaa

"ennen työni aloittamista" -> selkeä myös

"sanoin käytät näitä tai et" -> sanoi morsiamelle, käytti hän niitä tai ei -> näitä/niitä = paikkakortit

Kerrohan oi ammatikseksi lukeva/muokkaava, mikä edellä olevassa oli hankalaa?

t. nimim tässä kohtaa jo ihan oikeasti huvitti :-D

Vierailija
47/101 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
48/101 |
27.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

unohda koko asia ja onnittele morsianta

ja jätä se lasku maksamatta

Vierailija
49/101 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mitään uutta ?

Vierailija
50/101 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin vetää kyllä aika hiljaiseksi. Onko tuollaisia ihmisiä kuin tuo morsian oikeasti olemassa? Aika himmeillä valoilla vissiin ajelee, jos tosissansa kuvittelee että on ap:n tehtävä maksaa paikkakortit.

Vierailija
51/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tuollaista olla? Onko muutenkin jotenkin epätasapainoinen ihminen?

Vierailija
52/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

et sitten varmaan maksa.

Vierailija
53/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut kyse ihan puhtaasta väärinkäsityksestä, kun sinä olet niitä paikkalappuja niin paljon meuhkannut..

Vierailija
54/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, vaikka morsian saisi millaisen paskahalvauksen, et missään nimessä maksa penniäkään!

Ihan hirveä ihminen, miten tuollaisia voi olla.

Vierailija
55/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt on kuitenkin ollut kyse ihan puhtaasta väärinkäsityksestä, kun sinä olet niitä paikkalappuja niin paljon meuhkannut..

joku kehtaa lähettää kaverilleen laskun jostain omiin häihinsä hankkimasta? Älä nyt edes viitsi.

Vierailija
56/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisin morsiamelle vain sähköpostin, että nyt on tullut lasku ihan väärään paikkaan. Siis pitäisikö sinun maksaa tuttavasi häistä, jonne et ole edes menossa?

Jos morsian on sekaisin, niin ole sinä järkevä nyt ja laita lasku takaisin. Lisäksi soittaisin siskolle, että nyt taitaa morsiamella olla puurot ja vellit sekaisin. Ei noin voi tehdä kuin hyvin itsekäs henkilö, tai sitten asiassa on joku virhe. Pääasia on että et ole itse mitään tilannut, niin et ole velvollinen maksamaankaan.

Vierailija
57/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos väärinkäsitys, eli että sinä maksat kortit, syntyi siitä että olette kommunikoineet siskon välityksellä? Välikädet voi tahtomattaan aiheuttaa sotkua.

Mä ottaisin asiallisen ystävällisesti suoraan morsiameen yhteyttä ja ilmottaisin etten maksa. Jos morsian on herkällä päällä, niin voivoi.

Vierailija
58/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta tuo morsmaikku se taitaa tilata ne lakkeimmat, eli yht. 960e :D

ET SITTEN VARMAAN MAKSA.

ja ap,soita nyt samantien,jotta morsmaikkuli ehtii perua tilauksen,ennenkuin niitä aletaan oikeasti tekemään....pääset helpommin irti laskusta. JOTA ET MAKSA!!

Vierailija
59/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä jos sanot morsiamelle suoraan ( aikuisia kun olette ) että niitten piti olla lahja sinun tekemänä, että et tosiaan osta sille jonkun muun tekemiä? Sano ettei sulla ole rahaa sellaisiin eikä sun kuulukaan niitä maksaa!!!

Vierailija
60/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikaise väärinkäsitys: "Ajatukseni oli lahjoittaa sinulle käsintehdyt paikkakortit. En pysty valitettavasti hankkimaan sinulle sellaisia maksullisina, hinta on niin kova".

Kuulostaa muuten erittäinkin paljon tekaistulta provolta, eli opettele tiivistämään yhä vain.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kaksi