Olen suorastaan sanaton, tuleva morsian antoi mulle pääsiäisen kunniaksi kunnon laskun
Hyvän ystäväni sisko menee kesällä naimisiin ja hän on minullekin ollut ystävä jo yli kymmenen vuotta. En tietenkään odota kutsua häihin, mutta kotiäitinä halusin jotenkin osallistua häihin ja lupasin tehdä pöytäkortit.
Olen opiskellut iltakoulussa tekstausta puolen vuoden kurssin ajan ja olen tehnyt kymmeniin häihin paikkakortit ja olen jopa häistä saanut uusia asiakkaita, kun morsiamelta on kysytty tilauspaikkaa.
Sain talvella listan ihmisistä jotka kutsutaan, eli tein taatusti turhia, mutta tämä sopi paremmin mulle.
Ennen työni aloittamista sanoin käytät näitä tai et.No, työni jälki ei kelvannut morsiamelle.
Morsian olisi halunnut että teen kortit uusiksi, mutta en yksinkertaisesti viitsi, nämä olivat kuitenkin lahja enkä saanut edes materiaalikorvausta. Olin sanonut sinun pitää hankkia paikkakortit sitten jostain muualta.
Morsian oli käsittänyt että minä ne myös maksan ja sain juuri kuulla hinta on 5 - 8 euroa kpl x 120 vierasta.
Sellainen pääsiäisyllätys tuli tänne. Hymyilyttää kovasti. Viesti tuli äsken sähköpostissa.
Mä tässä mietin soitanko ystävälleni ja kerron tästä. Morsian on kuulemma niin herkällä päällä ettei hänelle kannata soitella.
Kommentit (101)
ja sitten tulet kertomaan meille korppikotkille miten herkän morsmaikun kävi. Ylimalkaan millainen paikkakortti maksaa 9€. Laita kuvalinkki!
Jospa nyt näyttelet suuren roolin näytelmästä "köyhä kotiäiti" ihan täysillä. Pura koko sydämesi morsiamelle ja pahoittele kovasti, että voivoi kun pääsi tällainen väärinkäsitys tulemaan.
vaikka joku olis "herkällä" päällä? So? kakaroita sitä vielä ollaan?
Sanotaanhan sitä omille lapsillekin suoraan asioista..vai?
Kuka hullu maksaisi paikkakorteista tuon verran ylipäänsä... :DD
Itse voisit laittaa morsiammelle laskun niistä itsetekemistäsi jotka eivät kelvanneet...
että et maksa. Ei tää voi olla edes totta. Miten helvetissä ne nyt sun pitäisi maksaa?! Sano, että tämä on provo. Jos ei ole, niin morsian on idiootti. Oli herkällä päällä tai ei, niin et sä tota laskua maksa.
ei kelvanneet ne ap:n tekemät paikakortit? Kai te olitte yhdessä sopineet, millaiset niistä pitää tulla?
En minäkään tässä nyt välittäisi morsiamen herkästä mielialasta vaan vastaisin meiliin kohteliaasti, että lahja oli ne käsin tehdyt paikkakortit, ja jos niistä kieltäytyy niin sitten kieltäytyy koko lahjasta. Muuta ei tule.
Ja oletettavasti morsiankin on kuitenkin aikuinen (ellei ole saanut erikoislupaa avioitua ennen 18-vuottaan). Joten kerrot asian kuten se on tuossa postauksessasi esitetty.
Oletko varmasti itse tullut huomioineeksi morsiamen avuntarpeen eli millaisia kortteja toivoi? Kuuntelitko toivetta?
Jonkun olisi nyt oltava se aikuinen kuitenkin.
kyllä minunkin mielestäni jotenkin väärinymmärrykseltä.. Ei kukaan oleta että kaveri maksaa jotain paikkakortteja..
Ettekö lue muiden laittamia kommentteja ollenkaan?
myös maksaa, kelpasi työn jälki tai ei.
Taytyypa muuten seuraavissa Suomessa vietettavissa haissa oikein kiinnittaa huomiota noihin paikkakortteihin. Siis mita? Kuka maksaa 9 euroa pelkasta paikkakortista?!
No, pankista kai saa lainaa tarvittaessa tuohonkin lystiin. Tai aina voi nakittaa ystavat maksamaan... Nyt vaan taisi tosiaan morsmaikulta karata lapasesta.
Annatteko tosiaan keskimaarin tuhannen euron lahjoja ystaville, jotka eivat siis ole edes sukulaisia? Onko ihan tavallista?
Kun paikkakortit maksavat n. 50senttiä kipale normaalisti? Siis painetut paikkakortit. Mutta silti niitä ei kannata kaverin maksaa. Olis aika kallis lahja silti. Varsinkaan jos ei edes kutsuta häihin...
myös kiitoskorttinsa, servettinsä jne. Itse en ole koskaan törmännyt euroa kalliimpaan paikkakorttiin.
Kun paikkakortit maksavat n. 50 senttiä kipale normaalisti? Siis painetut paikkakortit. Mutta silti niitä ei kannata kaverin maksaa. Olis aika kallis lahja silti. Varsinkaan jos ei edes kutsuta häihin...
5-9 euron paikkakorttienhan täytyy olla aidolla kullalla silattuja.
Mutta kuten sanottua, kannattanee olla yhteydessä suoraan morsiameen pikimmiten.
niin ehkä ne kortit täytyy silata kullalla....ja pehmentää haahkanuntuvilla. Mä haluan kutsun näihin häihin!
niin ehkä ne kortit täytyy silata kullalla....ja pehmentää haahkanuntuvilla. Mä haluan kutsun näihin häihin!
Kannattaisiko tutustua kuitenkin ensin parin lahjalistaan, saattaa olla samaa sarjaa... ;)
Siis kuka saanut lisätilauksia ja mistä syystä?
Enkä minäkään välttämättä kelpuuttaisi jonkun hyvää hyvyyttään tekemiä kortteja jos ei sovellu häiden tai minun tyyliini...
Miksen mä ymmärrä tästä viestistä hökkäsen pöläystä? Siis kuka saanut lisätilauksia ja mistä syystä?
Enkä minäkään välttämättä kelpuuttaisi jonkun hyvää hyvyyttään tekemiä kortteja jos ei sovellu häiden tai minun tyyliini...
Lue avaus uudestaan. Hitaammin.
Lue avaus uudestaan. Hitaammin.
Siis miksi kukaan rupeisi tekemään mitään paikkakortteja edes ennen kuin vieraat ovat selvillä? Onko nyt kaikille tulijoille edes olemassa kortteja ollenkaan? Ja kuinka paljon on ylimääräisiä?
Miten tuo lisätilausjuttu liittyy tähän avauksen aiheeseen ollenkaan?
Oisko voinut olla morsian on ilmaissut asian jotenkin stressissä väärin siinä s.postissaan ja tarkoittanut vaikka kysyä että onko tämä hinta korteille ok? Tai jotain muuta tämänkaltaista..