Olen suorastaan sanaton, tuleva morsian antoi mulle pääsiäisen kunniaksi kunnon laskun
Hyvän ystäväni sisko menee kesällä naimisiin ja hän on minullekin ollut ystävä jo yli kymmenen vuotta. En tietenkään odota kutsua häihin, mutta kotiäitinä halusin jotenkin osallistua häihin ja lupasin tehdä pöytäkortit.
Olen opiskellut iltakoulussa tekstausta puolen vuoden kurssin ajan ja olen tehnyt kymmeniin häihin paikkakortit ja olen jopa häistä saanut uusia asiakkaita, kun morsiamelta on kysytty tilauspaikkaa.
Sain talvella listan ihmisistä jotka kutsutaan, eli tein taatusti turhia, mutta tämä sopi paremmin mulle.
Ennen työni aloittamista sanoin käytät näitä tai et.No, työni jälki ei kelvannut morsiamelle.
Morsian olisi halunnut että teen kortit uusiksi, mutta en yksinkertaisesti viitsi, nämä olivat kuitenkin lahja enkä saanut edes materiaalikorvausta. Olin sanonut sinun pitää hankkia paikkakortit sitten jostain muualta.
Morsian oli käsittänyt että minä ne myös maksan ja sain juuri kuulla hinta on 5 - 8 euroa kpl x 120 vierasta.
Sellainen pääsiäisyllätys tuli tänne. Hymyilyttää kovasti. Viesti tuli äsken sähköpostissa.
Mä tässä mietin soitanko ystävälleni ja kerron tästä. Morsian on kuulemma niin herkällä päällä ettei hänelle kannata soitella.
Kommentit (101)
Luen ja muokkaan tekstejä työkseni ja asian ymmärtämiseen minulla menee huonommassakin tekstissä korkeintaan pari lukukertaa. Tätä tavasin noin viisi kertaa ennen kuin uskoin jotenkin ymmärtäneeni asian.t. ohis
Mitä on tapahtunut? Oletko sairastellut, vai miksi työkykysi on mennyt?
Haluu tietää, miten asia etenee!
KUKAAN morsian ei voi olla tuollaienn, että laittaisi tonnin laskun VENTOVIERAALLE jota ei edes kutsu häihin..
heh heh
ei kait ap luule, että yksityishlön laittaman "laskun" (=tilisiirron) voisi jotenkin laittaa perintään ????
Huoh mitä porukkaa
ja ihan selvä provo
Ei tulis mieleenkään maksaa tuollaista laskua.
Asiasta vähän ohitse... itse tein meidän häihin kaikki härpäkkeet ja hienon paikkakartankin. Lopputuloksena paikkakortit oli pöydissä ja paikkakartta kotona :/ siinä sitten itse morsian ja sulhanen opasti pöytiin onnittelujen ohessa. Eli ei sano sille morsiammelle, ettei noista nyt kamalasti kannata stressiä nähdä. Ja jos on muisto häistä, niin vinkkinä, että joillain vierailla se menee sitte auton sivulokerosta parkkilappujen kanssa roskiin.
Tuskinpa ap:lla on aikomustakaan maksaa niitä seko-morsiamen tilaamia paikkakortteja vai kuinka? Minä vastaisin hyvin lyhyesti ja taatusti mitään pahoittelematta morsiamelle, että maksua ei ole tulossa. Tosiaan se maksaa joka tilaa.
miten morsian on reagoinut ap:n maksamattomuuteen.
Joka tapauksessa sinun olisi viisainta oman selustasi varmistamiseksi ilmoittaa asiasta laskun lähettäjälle.
Riittää, kun ilmoitat sinne, että heidän lähettämänsä lasku on jonkun väärinkäsityksen vuoksi toimitettu sinulle, aiheettomasti. Pyydä heitä varmistamaan, että tilaus ja lasku menevät samaan paikkaan - tilaajalle.
ja viestissä numero 80 olleesi töissä tänään.... Mites tuo asia nyt on?
Minä ymmärsin, että hän soitti tästä tekemästään työstä (=paikkakorteista) ei työpaikalta... menee samaan sekavaan kirjoittamiseen/tyyliin
hän itse teki tilauksen ja firma vaatii häneltä rahat.
mitään laillista sopimusta että sinä maksat ei ollut edes olemassa
unohda koko juttu. rahat kerätään häneltä ja hän ei voi sille mitään
Morsianhan taitaa olla ihan päästään vialla?? Ei tuollainen ole normaalia käytöstä.
Multa pyydettiin kyytiä (joku sukulaisen kaveri ois pitänyt kuskata sukulaisen luo). En suostunut (ei kiinnostanut, mikä taksi minä olen?). Vastasin että bussilla ne muutkin kulkevat ja jos bussiin on liian hieno niin aina voi mennä taksilla...Seuraavaksi tämä sukulainen vastasi, että "Selvä! Sinä maksat sitten sen taksi matkan".
Olin baareilemassa kaverini kotikulmilla, jossa törmäsinkin häneen. Hän lyöttäytyi porukkaamme ja jatkoimme kaupungin toiselle laidalle juhlimaan. Illan päätteeksi nappasin taksin, jolla jatkoin suorinta tietä kotiini.
Matkalla sain kiukkuisen tekstiviestin tältä kaveriltani, että olen hänelle velkaa hänen taksimatkansa. Mulle ei ihan avautunut logiikka, jonka perusteella minä olisin velvollinen huolehtimaan kaikkien seurueeseen tuppautuneiden kotimatkat, varsinkin, kun suunta oli aivan eri.
Jännittävä on ihmismieli, kun keksii laskutusperusteita kavereilleen;)
joka tuolla rehentelee. Nostipa sitten itse, ällöhymiöillään kuorrutettuna.
ap kirjoitti tuolla jotain että pitää maksaa ennenkuin lasku menee perintään.
Ap ei ole työtä tilannut, joten perintä ei kohdistu häneen, vaan tilauksen tehneeseen eli morsiameen.
Ap voi ottaa yhteyttä tai olla ottamatta, maksaa laskun tai olla maksamatta, mutta mitään velvoitetta tai ulosottouhkaa hänellä ei ole, koska ei ole mitään tilausta tehnytkään.
Jos tilaus on tehty apn nimissä, on morsian syyllisytynyt johonkin ... kait sillekin rikosnimike löytyy..
Ap ei ole työtä tilannut, joten perintä ei kohdistu häneen, vaan tilauksen tehneeseen eli morsiameen.
Ap voi ottaa yhteyttä tai olla ottamatta, maksaa laskun tai olla maksamatta, mutta mitään velvoitetta tai ulosottouhkaa hänellä ei ole, koska ei ole mitään tilausta tehnytkään.
Jos tilaus on tehty apn nimissä, on morsian syyllisytynyt johonkin ... kait sillekin rikosnimike löytyy..
olisko petos?
Minä tulkitsin, että se perintään meneminen oli ap:n sarkasmia. Eikös hän sanonut, että morsian oli lähettänyt itse tehdyn laskun sähköpostiin. Ap lohkaisi, että seuraavaksi se menee varmaan perintään.
eikä ap ole vielä keksinyt jatkoa
olen oikeesti niin äimänä ettei aina ulosanti ole täydellistä - kaukana siitä.
Soitin tänään töistä ystävälleni ja hän on edelleen suorastaan sanaton siskonsa käytöksestä.
Teimme nyt yhteisen päätöksen olemme kumpikin aivan hiljaa episodi paikkakortit, en ota yhteyttä morsiameen ja sisko ei enää tunne sanaa paikkakortit.
Ystäväni tuntee siskonsa parhaiten ja hänellä voi olla pokkaa pyytää minua maksamaan laskun. No tietenkään sitä en maksa.
Ja todellakin, kaikki kortit, jotka olen tehnyt lahjoina, olen tehnyt ne hyvissä ajoin.
Olen saanut hääparilta listan ketkä kutsutaan ja tiedän että osa menee roskiin, koska eivät tule häihin, mutta viimeinen lista tulee monta kertaa viime tipassa ja tämä tapa sopii minulle paremmin.
Ystäväni kertoi nyt on morsian päättänyt ettei mua kutsuta polttareihinkaan. Ihan kun olisin sinne mennytkään :).
ap
On tosiaan viisautta vaieta koko sähköpostiviestinsä ja pitää etäisyyttä tuollaiseen tapaukseen.
Käytöksestä tulee mieleen lähinnä joku sosiopaatti, jolla ei empatiakykyä ja härski pyrkimys käyttää toisia hyväkseen. Ja viimeisenä pisteenä "et saa kutsua polttareihin" - kosto.
Ei ole ihan täyspäisen touhuja nuo, ei.
Taidat hiukan yliarvioida omia taitojasi.. :)
AP kertoo ryhtyneensä korttien tekoon jo hyvissä ajoin, eikä häntä haitannut tehdä ylimääräistä työtä (jos joku kutsutuista ei pääsekään häihin). Hän ilmoitti morsiamelle tekevänsä kortit ja heidän päätettäväkseen jää, käyttävätkö he niitä vai ei.