Miten saada järkeä ja motivaatiota työntekoon kun ulosotossa on 230 000e?
Palkka edellisessä työssä 3700e/kk bruttona.
Korot juoksee nopeammin kuin pystyn maksamaan...
Onko mulla muuta vaihtoehtoa kuin tehdä vain pimeitä hommia ja elää tuilla kunnes velat ehkä joskus vanhenevat?
Kommentit (61)
Suosittelen sulle ulosotossa-blogia.
Miten olet onnistunut tuossa? Oletko kysynyt pääsyä velkasaneeraukseen?
Olisit miettinyt tuota ennen kuin velat hankit.
Vierailija kirjoitti:
Miten olet onnistunut tuossa? Oletko kysynyt pääsyä velkasaneeraukseen?
En ole päässyt saneeraukseen.
En halua kertoa miten velka on syntynyt, koska minut tunnistettaisiin.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Olisit miettinyt tuota ennen kuin velat hankit.
Okei, eli annatko mulle aikakoneen nyt?
Muuten täysin hyödytön kommentti...Kyllä mulla on ollut aikaa asiaa pohtia.
Ap
Soita Jethro Rostedille ja kysy neuvoa.
Voisiko velkojan/velkojien kanssa yrittää sopia takaisinmaksusta, ellet velkasaneeraukseen pääse?
Odotin 20 vuotta, että velat vanhenee. Perintä laittoi ne takaisin uo:n ja sama ralli jatkuu. Velat ei vanhene koskaan sitten haudassa.
Perusta tai osta osakeyhtiö ja laskuta tekemäsi työt ja maksa itsellesi pientä palkkaa ja siirrä kuluja firmalle sen minkä pystyt
on helvetin pitkä aika odotella velkojen vanhenemista jos ei iso osa ole esimerkiksi veroja jotka vanhenee viidessä vuodessa.
Velkajärjestelyä voi hakea myöhemmin uudelleen jos nyt edellytykset ei täyty. Mikset siis muuttaisi olosuhteita, jotka velkajärjestelyn ovat nyt estäneet?
Jos saisit vastaavaa palkkaa kuin aiemmin sait, niin kyllähän tuon reilusti alle 10 vuoden maksaa vaikkei suu säkkiä myöten eläisikään. Jos oikeasti kiristää kukkaron nyörejä, niin nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Odotin 20 vuotta, että velat vanhenee. Perintä laittoi ne takaisin uo:n ja sama ralli jatkuu. Velat ei vanhene koskaan sitten haudassa.
20 vuodessa maksaa pois todella isonkin velan jos omistaa selkärangan ja tekee töitä. En ymmärrä miten pummit voivat elää itsensä kanssa, kaikki rahat ovat jonkun omaisuutta, ja jotkut ovat valmiita täysin härskisti varastamaan toisilta.
Riippumatta miten on tullut aivan posketon summa. Ei tuota ole mahdollista maksaa kuten lienet jo päätellyt. Vaikka tuo liksa sinänsä ihan hyvä ei riitä mihinkään tuohon tapaukseen.
Jaa, mulla jäi velkaa aikoinaan 700 000, kun yritys meni konkurssiin. Sain sen maksettua, vaikka 20% korkotaso oli mielestäni aika kova. Yrittäjä 90-luvun lama-aikana, velaton vasta 2020.Kyllä se siitä. Päivä kerrallaan.
Vierailija kirjoitti:
Jos saisit vastaavaa palkkaa kuin aiemmin sait, niin kyllähän tuon reilusti alle 10 vuoden maksaa vaikkei suu säkkiä myöten eläisikään. Jos oikeasti kiristää kukkaron nyörejä, niin nopeammin.
Ei tosiaankaan oletko kuullut esim. koroista ja brutto on eri asia kuin netto.
Vierailija kirjoitti:
Miten muka?
Laskeppas uudelleen
Mitä ihmettä nyt taas, ettei voi muka maksaa ikinä takaisin. Kyllähän ihmiset paljon kalliimpia asuntoja saa maksetuksi.
Itse tekisin rehellisiä töitä ja siten osoittaisin et oon oikeasti tosissani maksamassa velkaa takaisin. Sitten hakisin velk.järj. uudelleen.
Mene velkaneuvontaan.