Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen suorastaan sanaton, tuleva morsian antoi mulle pääsiäisen kunniaksi kunnon laskun

Vierailija
25.04.2011 |

Hyvän ystäväni sisko menee kesällä naimisiin ja hän on minullekin ollut ystävä jo yli kymmenen vuotta. En tietenkään odota kutsua häihin, mutta kotiäitinä halusin jotenkin osallistua häihin ja lupasin tehdä pöytäkortit.

Olen opiskellut iltakoulussa tekstausta puolen vuoden kurssin ajan ja olen tehnyt kymmeniin häihin paikkakortit ja olen jopa häistä saanut uusia asiakkaita, kun morsiamelta on kysytty tilauspaikkaa.

Sain talvella listan ihmisistä jotka kutsutaan, eli tein taatusti turhia, mutta tämä sopi paremmin mulle.

Ennen työni aloittamista sanoin käytät näitä tai et.No, työni jälki ei kelvannut morsiamelle.

Morsian olisi halunnut että teen kortit uusiksi, mutta en yksinkertaisesti viitsi, nämä olivat kuitenkin lahja enkä saanut edes materiaalikorvausta. Olin sanonut sinun pitää hankkia paikkakortit sitten jostain muualta.

Morsian oli käsittänyt että minä ne myös maksan ja sain juuri kuulla hinta on 5 - 8 euroa kpl x 120 vierasta.

Sellainen pääsiäisyllätys tuli tänne. Hymyilyttää kovasti. Viesti tuli äsken sähköpostissa.

Mä tässä mietin soitanko ystävälleni ja kerron tästä. Morsian on kuulemma niin herkällä päällä ettei hänelle kannata soitella.

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että joku rupeaa näpertelemään paikkakortteja jonkun ystävän häihin ihan omaa iloaan ja ilman pyytämistä, tai edes kunnollista vieraslistaa..

Koko juttu on ihan outo.

Vierailija
82/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue avaus uudestaan. Hitaammin.

Siis miksi kukaan rupeisi tekemään mitään paikkakortteja edes ennen kuin vieraat ovat selvillä? Onko nyt kaikille tulijoille edes olemassa kortteja ollenkaan? Ja kuinka paljon on ylimääräisiä?

Miten tuo lisätilausjuttu liittyy tähän avauksen aiheeseen ollenkaan?

tilauksia, joihin on tehnyt kortit. Varmaan ap siis halusi kertoa, että ei ole ihan ensimmäinen kerta, kun hän tekee kortteja.

Eikös ap sanonut, että tekee kortit kaikille kutsutuille - siis niillekin, jotka eivät välttämättä tule. Ap ei siis ollut ottamassa maksua korteista ollenkaan, kyse oli lahjasta.

Onko sulla jonkinlainen lukihäiriö vai mistä on kyse?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikkakortteja tehnyt toisten häihin, samoin kutsukortteja yms. Aina olen kyllä tehnyt nämä morsiamen toiveiden mukaisesti, enkä omin päin ole ruvennut mitään sataa korttia näpertelemään..

En nyt ihan ymmärrä että mikä tuossa on ajatuksena.

Vierailija
84/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla jonkinlainen lukihäiriö vai mistä on kyse?

Useimmiten olen ihka ensimmäinen vastaaja näissä palstaketjuissa. Toki en nyt alkanut tavata avausta sen ilmestyttyä vaan tuossa vartti sitten samalla kun söin.

Kyllä oli seikkaperäisesti kerrottu juttu!

Vierailija
85/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei ole yksikään lause epäselvä.

Vierailija
86/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on tehnyt paikkakortit kaikille kutsutuille. Osa ei varmaan pääse, joten niitä ei käytetä. Mutta tuskin häihin sitten muita tulee, vai onko teillä tapana mennä ilman kutsua? Ja ihan oikeasti, pitääkö niiden paikkakorttien maksaa 5-8 e? siis aivan älytöntä...Miksei vain laita karttaa istumajärjestyksestä ja pari nuorta sukulaista ohjaa pöytiin?

Vierailija
87/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu juttu!

Vierailija
88/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja oliko morsiamen mielipidettä korttien tyylistä edes kysytty? Hullu juttu!

Ei kai se silti tarkoita sitä, että ihminen joka on tarjoutunut kortit tekemään, joutuu maksamaan jossain muualla teetetyt kortit?

Vierailija
89/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai se silti tarkoita sitä, että ihminen joka on tarjoutunut kortit tekemään, joutuu maksamaan jossain muualla teetetyt kortit?

korteistaan morsiamelle, en yhtään ihmettele, että tämä luuli saaneensa pöytäkortit (ap:n tekemänä tai ostettuna, ihan sama) häneltä lahjaksi...

Vierailija
90/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri vaan tarjoaa hyvää hyvyyttään tekemiään ja sanoo vielä, että käytä tai et. Kaveri ei siis odota edes kutsua häihin. Nyt morsian on saanut päähänsä, että kaverin pitäisi maksaa morsiamen haluamat paikkakortit. Siis ihan sama kuin kiva naapuri ilmoittaisi, että meille tulee vieraita, niin me lähetetään teille lasku ruuista, sinähän kun kerran leivoit meille kakaun, josta en tykännyt.

Mutta ap vois kertoa mitä on tapahtunut!

Vierailija
91/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korteistaan morsiamelle, en yhtään ihmettele, että tämä luuli saaneensa pöytäkortit (ap:n tekemänä tai ostettuna, ihan sama) häneltä lahjaksi...

tarjoamiseen lahjaksi viitataan:

"kotiäitinä halusin jotenkin osallistua häihin ja lupasin tehdä pöytäkortit"

ja näin:

"Ennen työni aloittamista sanoin käytät näitä tai et"

Loppu on sun tulkintaa.

Vierailija
92/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tosta avauksesta sen käsityksen, että morsian ei edes pyytänyt sua tekemään niitä. Hyvää hyvyyttäsi vaan rupesit tekemään, niinkö?

Mitäs tuppauduit. Ei silti...morsian kyllä kuulostaa karmealta akalta.

Vierailija
93/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ap on yhtä vaikeaselkoisesti kertonut

Vierailija
94/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helkkarin ruman itsetehdyn vaasin. En ole tajunnut ollenkaan, että voisin laittaa sen tekijälle laskun kivasta Aalto-vaasista. Mutta kiitos vinkistä, oi kesän morsio!

Vierailija
95/101 |
25.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ap on tehnyt vain ystävällisen eleen. Jos se ei mielleytä, niin vois vain kohteliaasti kiittää tehdystä ja hankkia melua pitämättä uudet kortit. Eihän ap ole menossa häihin, ja mukaan muu ei niihin huomiota pane.

Sainhan mäkin työkaverilta vauvalahjaksi kamalat villahousut vauvalle. Kiitin kauniisti ja laitoin kiertoon. So what.

Vierailija
96/101 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitas ap linkki tästä ketjusta morsmaikulle sähköpostiin ! Aivan uskomatonta toimintaa. Säälin jo valmiiksi tulevaa aviomiestä !

Vierailija
97/101 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

me päätettiin ystäväni kanssa että homma jää tähän.

En halua enkä aio ottaa morsiameen yhteyttä ja samoin ystäväni ei puhu minulle häistä, jotka ovat aiheuttaneet minulle näin paljon mielipahaa.

En jatkoa ei tule.

Pariin kysymykseen vastaus, kyllä, morsian lähetti oman tekemänsä laskun joka oli vielä avoin, mutta siinä oli summat, tilinumero, tilin omistajien nimet ja arvio laskusta. Eli tietenkään tälläisestä ei ikinä mitään karhua voi tulla, en ole mitään tilannut ja ei varmaan, en ole varma, mutta en usko että yksityinen ihminen voisi lähettää karhua toiselle yksityiselle ihmiselle. Tai voi jos kirjoittaa laskuun tämä on karhu, mutta mitään sellaista josta voisi seurata jotain vakavampia toimenpiteitä.

Morsian antoi minun ymmärtää ne paikkakortit, siis lähes kaikki, joita hän ei hyväksynyt, on tuhottu, ehkä heitetty roskiin ? Eli minun "osuuteni" häistä on nyt ohi.

Vähän sellai paha fiilis, koska olemme tunteneet toisemme ikuisuuden ja tulen aina olemaan ystäväni elämässä, samoin hän minun, mutta toisaalta en mä muista minkälainen morsian itse aikanaan olin. Meitä vaan on joka junaan.

Vierailija
98/101 |
03.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. se aika kun omat ystäväpariskunnat alkaa suunnittelemaan häitään!

Onneksi itse olen jo onnellisesti siviilisäätyni vaihtanut. :)

Vierailija
99/101 |
04.05.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

helkkarin ruman itsetehdyn vaasin. En ole tajunnut ollenkaan, että voisin laittaa sen tekijälle laskun kivasta Aalto-vaasista. Mutta kiitos vinkistä, oi kesän morsio!

Paras! :D

Vierailija
100/101 |
28.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa...

Multa pyydettiin kyytiä (joku sukulaisen kaveri ois pitänyt kuskata sukulaisen luo). En suostunut (ei kiinnostanut, mikä taksi minä olen?). Vastasin että bussilla ne muutkin kulkevat ja jos bussiin on liian hieno niin aina voi mennä taksilla...Seuraavaksi tämä sukulainen vastasi, että "Selvä! Sinä maksat sitten sen taksi matkan".

Siis mitäh!!!! Mikä logiikka! Laitoin tekstarin perään, että parempi vaan persaukisten pysyä vaan omissa kodeissaan ja unohtaa veirailut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi