Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko kiinteistövälittäjät ottavat provikkaa myytävästä asunnosta?

Vierailija
22.04.2011 |

Itse asun ulkomailla ja olen myymässä asuntoani ja välittäjät ottavat 6-7% asunnon hinnasta riippuen (7% yli 500 000 euron kaupoista) ja aika kovalta tuntuu..

Tuolta koti&asuminen palstalta sain ymmärtää että Suomessa välittäjät ottavat vaan pari tonnia, ei siis kymmeniä tuhansia, onko näin?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalainen hinnoittelu on luokkaa 3-4% + alv. Yleensä on myös joku alaraja, kuten vaikka 3000.

Riippuu siis aivan asunnon hinnasta, että miten paljon joutuu maksamaan välityspalkkioa, mutta hivenen pienempiä on täällä nuo kulut. Lisäksi jos myy vähän useamman asunnon, niin noista saa usein vielä tingattua. Itse myin kolme asuntoa reilun vuoden sisään ja sain jopa siltä kalleimmalta välittäjältä tingittyä hintaa.

Vierailija
2/3 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa yrittää sitten myydä itse, melkein 30 000 e jonkun välittäjän taskuun tuntuu aika liioitellulta..!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen siellä maassa on se myyntikulttuuri? Ainakin mitä olen jotain Jenkkisarjoja katsonut, niin siellä on aika erilainen rooli kiinteistönvälittäjällä kuin Suomessa. Koko osto- ja myyntiprosessikin menee eri tavalla. Entä käyvätkö siellä ihmiset katsomassa asuntoja, jos itse myy?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi