Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä prkl mun 4v poikaani vaivaa??

Vierailija
22.04.2011 |

Etenkin erästä tiettyä ikätoveriaan kiusaa ihan älyttömästi, (ovat tunteneet jo pienestä asti) jos ollaan puistossa vaikka, niin päristelee, puhuu typeriä (tyyliin mä en oo sun kaveri) ja loppujen lopuksi AINA, joka vitun kerta, lyö tätä kaveria. Tällä kertaa lapiolla, ihan kunnolla.

Joka kerta ennen kun lähdetään tätä kaveria tapaamaan, puhun pojalle ja kertaan käyttäytymissäännöt. Ja joka kerta poika lupaa ja odottaa innolla että pääsee leikkimään kaverin kanssa.

Kotona meillä ei lyödä eikä haukuta ketään, eli ei kotoa ole näitä tapoja voinut oppia. päiväkodissa ei ole tälläsiä ongelmia.

Mä oon niiiin kypsä!!!!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tapahtuu ennen tuota lyömistä?

Vierailija
2/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomannut miten jotkut käyttäytyy noin, ja päättää sitten matkia sopivan uhrin tullen. Mutta jos kerran tiedätte jo että samaa kaavaa menee touhu, niin ensi kerralla kerrot etukäteen mikä on kiusaamista ja jos sitä kiusaamista tulee, niin täytyy viedä poika pois koska ei osaa leikkiä satuttamatta toista. Sitten vaan pois paikalta ekasta kerrasta, ei niin että saa mennä sinne lyömiseen asti ilman seuraamuksia, jospa oppisi että kaverin kanssa voi leikkiä vaan jos osaa leikkiä nätisti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämä kaveri ei millään lailla (siis minun silmissäni) ärsytä lastani, poikani vaan yleensä sanoo jotain ilkeää ja sitten perään lyö. Tai pelkästään lyö vain. ei siihen kerkeä väliin ennen kuin on jo lyönyt. Sitten pyytää anteeksi ja yleensä otan viereeni istumaan rangaistusta, jossa poikani sitten itkee ja huutaa kunnes lähdetään lopulta kotiin.

Pakko koska sitten kun poikani on raivostunut niin on kyllä aggressiivinen eli en voi ottaa sitä riskiä että täräyttää uudelleen toista. Minua ei yritäkään lyödä eikä haukkua, huutaa vaan "oon kiltti oon kiltti" ja rimpuilee. eli onko tässä nyt kuitenki joku juttu että ei kunnioita minua?

ap

Vierailija
4/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on ryhmässä jossa itse on yksi nuorimmista, enemmistö taitaa olla 5v. Tämä kaveri on lisäksi pikkuisen "arka" menee kertomaan ihan kaikesta, turhasakin äitille heti. Eli varmaan helppo kiusattava.

Täytyy alkaa tosiaan tuolle linjalle varmaan että jos kuulen/näen pientäkin kiusaa ni lähtö tulee.

ap

Vierailija
5/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai onko kovasti uhmakas sinua kohtaan muutenkin?

Mietin vain, kun minun kaksospojat (4v) eivät juurikaan kokeile rajojaan minun kanssani vaan toistensa kanssa. Että jos teilläkin muuten menee hyvin, niin siirtäisikö lapsi niitä rajojen kokeiluja tuohon kaveriin?

Vierailija
6/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ja isänsä kanssa. Perusuhmaa nyt on muttei mitään tällaista ongelmaa. Neuvolassa juttelin asiasta mutten saanut sieltä mitään apua. ap

Vierailija
7/7 |
22.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtääkö tuo kaveri omaa lastasi ts. onko tuon toisen lapsen puheenkehitys yms. ihan ikätason mukaista? Voisiko joku tuollainen ärsyttää omaasi?

Meillä yhden tuttavan lapsi on arvaamatonta leikkiseuraa. Aluksi sujuu aina ihan hyvin/lapset leikkivät omiaan rinnakkain. Sitten jossain vaiheessa kaverin lapsi saattaa yllättäen käydä omani päälle, on löynyt, purrut useaan otteeseen jne. Kun tilanteita on selvitetty, usein on käynyt niin, että tuo toinen lapsi ei ole tullut ymmärretyksi, ja käyttää siksi ikäviä keinojaan. Ja meillä lapset menee ensi syksynä eskariin, joten tilanne on oikeasti hankala. Omani ei ole tottunut enää tällaiseen, eikä halua kaverini lasta enää tavata. Ihan ymmärrettävästi toki. En minäkään haluaisi kyläillä sellaisten luona, jotka saattaisivat käydä kimppuun.

Voisiko teillä juttu olla jotenkin päinvastoin? Että omasi ei tule ymmärretyksi, ja tulistuu siitä? Meidän tapauksessa kaverini lapsella on selkeästi puheenkehityksen viivästymää. Puheterapeuttia yms. on suositeltu mutta perheen mielestä mitään tarvetta ei ole... Tosi kurja juttu kaikenkaikkiaan.

Ihan vaan äkkiseltään tuli mieleen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi