Tulen aina surulliseksi kirjoituksista, joissa pilveä ylistetään
tai se edes hyväksytään ja sen puolesta puhutaan. Ovatko näiden kirjoittelijat itse polttelijoita, jotka saavat aineesta sen vaikuttaessa hyvän olon minkä jälkeen aine tekee sen, että ihminen masentuu ja taas tarvitsee vetää pilveä, koska sehän piristää ja tekee olosta niin hyvän ja hassunkin. Ja sitten ollaan kierteessä. Ex-mieheni, lapseni isä, oli tällainen ja pilasi meidän perhe-elämän tällä "harmittomalla" aineella. Erosta 5 vuotta ja exä on ainoa, joka on päässyt eroon (tuli uskoon) pilvestä, mutta kaveriporukkansa ovat samassa pössykoukussa edelleen. Ja sivusta, kun seuraa niin ei elämä ole häävistä, kun on tullut kuvioihin työttömyytta jne. Eli siis kyllä se "elämisen taso" on heillä laskenut. Onhan se selvää, että joku on vinksallaan, jos ei kestä itseään ja elämäänsä selvinpäin ja pää pitää sekottaa ja vieläpä laittomalla aineella. Surullista. Saa nähdä saako lapseni joskus tietää mikä pilasi hänen perheensä. Toisaaltaan olisi hyvä, kun tietäisi niin ehkä opettaisi hänelle jotain huumeista.
Kommentit (56)
mutten suhtaudu siihen negatiivisestikaan. Sama juttu alkoholin kanssa. Polttelen pilveä ehkä muutaman kerran vuodessa. Päihderiippuvuus on sairaus, satunnainen käyttö ei.
Riippuvuus on aina pahasta, oli se sitten viina, kannabis, porkkana, uhkapelit tai ihan mitä vaan. MUTTA itse kannabis ei sinällään ole haitallista jos ei mene överiksi. Jointti päivässä ei tee musta työkyvytöntä! T, kolmen ällän yo, joka on myös työskennellyt koko lukion
Jointti päivässä ei tee musta työkyvytöntä!
dokata elämänsä pilalle niin moni muukin Suomessa. Silti alkoholi on täysin laillinen tuote. Ja itse asiassa vaarallisempaa kuin hasis tai marihuana.
Ei ne ole ne aineet, jotka pilaa ihmisen elämän. Se on ihminen itse, joka tekee omat valintansa. Ja mikään holhoaminen ja kieltäminen ei auta mitään, jos ihmisen persoona on moniongelmainen, heikko ja helposti johonkin addiktoituva. Aina löytyy jotakin.
Maailma vaan on sellainen, sorry.
On aivan sama, mikä päihde on kyseessä, jos ihminen on herkästi addiktoituva. Sinä tietysti katsot juuri pilveä negatiivisemmalla silmällä, koska se on vaikuttanut oman elämäsi alamäkiin. Jos mies olisi ollut ihan tavallinen juoppo, niin saarnaisit täällä alkoholinkäytöstä. Mielestäni pilven polttaminen silloin tällöin ei tosiaankaan ole pahempi juttu kuin kännien vetäminen. Itse asiassa joissain suhteissa parempikin: ei rähinäfiilistä, ei darraa jne.
on vaarallista myös satunnaisesti käytettynä. Ja huumeeseen tulee aina riippuvuus jossain vaiheessa.
Onhan tuosta tutkimuksia ja esimerkkejä, että huume on vaarallista myös satunnaisesti käytettynä. Ja huumeeseen tulee aina riippuvuus jossain vaiheessa.
päihteillä (alkoholi mukaanluettuna) ja esim. lääkkeillä on tosi monessa tapauksessa tapauksessa myös negatiivisia sivuvaikutuksia, mutta en mä nyt kyllä keksi, mitä käytännön haittaa mulle voisi olla pilvenpoltosta muutaman kerran vuodessa.
Koska mulle muuten kehittyy se riippuvuus? Ekan kerran olen polttanut 16-vuotiaana ja nyt olen 31. Viimeksi oon tainnut polttaa pilveä viime elokuussa.
Samaa mieltä edellisten kanssa siinä, että mikä tahansa päihde on haitallinen, jos sitä käyttää liikaa. siksipä vastustankin kannabiksen laillistamista, koska emme tosiaankaan tarvitse enempää laillisia päihteitä sekoittamaan ihmisten elämää.
Onhan tuosta tutkimuksia ja esimerkkejä, että huume on vaarallista myös satunnaisesti käytettynä. Ja huumeeseen tulee aina riippuvuus jossain vaiheessa.
tarkoitat käsitteellä huume. Mikäköhän tutkimus käsittelee "huumetta"?
Itse olen nähnyt tutkimuksen, jossa ns. miedot huumeet, kuten marihuana, todettiin aika vaarattomiksi verrattuna alkoholiin.
on vaarallista myös satunnaisesti käytettynä. Ja huumeeseen tulee aina riippuvuus jossain vaiheessa.
Tässä yhden Lancetissa julkasitun tutkimuksen vaarallisuusjärjestys:
1. Heroin
2. Cocaine
3. Barbiturates
4. Street methadone
5. Alcohol
6. Ketamine
7. Benzodiazepines
8. Amphetamine
9. Tobacco
10. Buprenorphine
11. Cannabis
12. Solvents
13. 4-MTA
14. LSD
15. Methylphenidate
16. Anabolic steroids
17. GHB
18. Ecstasy
19. Alkyl nitrates
20. Khat
Oli mennyt psykoosiin ja saanut myös sydänpysähdyksen ensimmäisen hasiksen käytön yhteydessä ja jälkeen. Sairastui myös vaikeaan paniikkihäiriöön aineen vaikutuksesta.
Luin ihan äskettäin eräältä palstalta nuoren naisen varoituksen. Oli mennyt psykoosiin ja saanut myös sydänpysähdyksen ensimmäisen hasiksen käytön yhteydessä ja jälkeen. Sairastui myös vaikeaan paniikkihäiriöön aineen vaikutuksesta.
pilvi voisi aiheuttaa joissain yksilöissä poikkeavia reaktioita, mutta kyllä pilven aiheuttamat psyykkiset ja fyysiset sairaudet ovat aika pieni pisara alkoholiperäisten sairauksien ja muiden ilmiöiden (esim. väkivalta ja henkirikokset) rinnalla.
Tuo kuulostaa kyllä enemmän sen synteettisen kannabiksen aiheuttamalta, josta on puhuttu paljon viime aikoina.
Oli mennyt psykoosiin ja saanut myös sydänpysähdyksen ensimmäisen hasiksen käytön yhteydessä ja jälkeen. Sairastui myös vaikeaan paniikkihäiriöön aineen vaikutuksesta.
Ihan sydänpysähdys! Hei ihan oikeesti, juuri tälläisset älyttömyydet estävät asiallista keskustelua. Ei kannabiksessa mitään sen ihannoitavampaa ole kuin viinassakaan, mutta nämä heitot ovat lähinnä hupaisia. Kannabis ei ole myrkyllistä eikä se aiheuta sydänpysähdyksiä.
ihmisiä, eikä ole mitään syytä epäillä asiaa. Siis sydän pysähtyi yksittäisen kannabiskäytön seurauksena. Ja lisäksi tuli pitkäaikainen sairaus. Ei ole mitään asiallista puolustaa kiellettyä ainetta.
<a href="http://msn.terveyskeskus.fi/do.xsp?objectType=complextype&
"Vielä ei kuitenkaan varmuudella tiedetä suurentaako kannabis psykoosiriskiä vain sairastumiselle alttiilla henkilöillä vai muillakin. "
Suosittelisin myös tilastotieteen peruskurssia kaikille av-mammoille. Tuossa toisessa hesarin uutisessahan ei puhuttu riskin suurudesta mitään. Elämä on yhtä riskiä, kaikkia riskejä ei voi vältäää kuin itsemurhalla.
iEi ole mitään asiallista puolustaa kiellettyä ainetta.
paljon kiellettyjä asioita, joita on ihan hyvä puolustaa. Onhan Suomessakin kahvi ollut aikoinaan kiellettyä. Neuvostoliitossa kiellettyihin asioihin kuului mm. sananvapaus
elimistöön kuudeksi viikoksi. Sekin on ja melko huolestuttavaa.
mutten suhtaudu siihen negatiivisestikaan. Sama juttu alkoholin kanssa. Polttelen pilveä ehkä muutaman kerran vuodessa. Päihderiippuvuus on sairaus, satunnainen käyttö ei.