Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ärsyttää autoillessa?

Vierailija
20.04.2011 |

Minua ottaa päähän ihan hel****ti ohittelijat. Ajan itse rajoitusten mukaan ja silti takaa tulee aina joku, jonka pitää päästä ohi ja jäädä sitten eteeni. Tämäkin on ok, mutta jos edessäni on rekka, johon olen pitänyt TURVAVÄLIN, niin eikö joku tampio kiilaa siihen minun ja rekan väliin.

Minä joudun tässä tilanteessa jarruttamaan ja ottamaan uuden turvavälin. Eikö siis järkeä ole sen vertaa, että ohittaisi sitten koko "hidastelevan" pötkön? Ellei ole munaa siihen, niin tällainen ihminen voisi vain kiltisti jäädä paikalleen autoletkassa.

Eikö nämä ihmiset tajua, että he vaarantavat edessä olevan hengen perseessä ajamisella ja olemattomalla kiilaamisella. Miten jotkut ovatkin niin itsekkäitä, ettei edes muiden henki kiinnosta. Vai onko päässä niin vähän järkeä, että unohtui se, ettei auto pysähdy kuin seinään?

Kiitos ja anteeksi.

Kommentit (122)

Vierailija
21/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että kun ohittaa jonkun, hän yhtäkkiä löytääkin sen kaasupolkimen ja ajaa huomattavasti kovempaa kuin ennen ohittamiseen lähtöäni

Oma työmatkani 65km yhteensuuntaan on lähes koko matka 10k-nopeusrajoitus, lyhyt pätkä on 80-nopeusrajoitus. Kerran kun ajelin töihin, eräs auto ajoi siinä 80-alueella 60km tunnissa vauhtia, lähdin tietysti ohittamaan ja painan kaasua. Parin sekunnin päästä vilkaisen oman auton nopeusmittaria: että mitä hittoa, kaasu lähes pohjassa mutta en vaan pääse ohi. Nopeutta mulla ja sillä toisella autolla 140. Tuli auto vastaan joten tietysti piti palata omalle kaistalle.

Tuo toinen auto kaahasi menemään, kunnes pian 100-alueelle tullessani huomasin että oli taas löytänyt jarrupolkimen ja vauhtia oli 70. Sillä kertaa antoi ohittaa ja sanotaanko näin että lapsellisesti ohittaessani näytin kansainvälistä käsimerkkiä... Hieman oli hermo pinnassa.

työmatka on lähes koko matkan 100 nopeusrajoitus. =)

Vierailija
22/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuuntelemaan Pikku Kakkosen sivuilta Hertan liikennelaulu! Se on lapsen henkivakuutus vastuuttomia ja ajattelemattomia autoilijoita vastaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Perseessäroikkujat. (Toisille se on vaan tapa, ei tarkoita, että ajaisin alinopeutta)

-Kaaharit. (Ajais päin puuta)

-Ne ihmiset, jotka vilkuttaa liikenneympyrässä vasemmalle? What!?

-Mopoilijat, joilla ei hajuakaan liikennesäännöistä.

-Itsemurha-alttiit motoristit. (Varsinkin näin keväisin)

-Pienillä autoilla ajajat, eivät näes osaa parkkeerata.

-Taksit, bussikuskti ynnä muut "ammatti"autoilijat, joiden pitäisi olla esimerkkinä muille, muttei onnistu millään, vaan ovat niitä pahimpia törppöjä.

Ynnä muuta, ynnä muuta.

Vierailija
24/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian hitaasti ajavat ihmiset, jotka vaan kasaavat peräänsä letkan tuskaisia autoilijoita, joiden on pakko lähteä ohittamaan, koska jonossa ajaminen on yhtä tuskaa. Ja en puhu nyt ruuhkasta tai huonolla kelillä ajamisesta. Vaan ihan siitä että esim 80 alueella on yksi auto joka ajaa n. 65 km/h vaikka ei ole mitään näkyvää syytä alentaa ajonopeutta.

Tällainen oikeasti saa minut näkemään punaista.

Jos pelottaa ajaa 80-alueella niin sitten pitäisi jättää ajaminen muille tai ajaa niillä teillä mitkä tuntuu vauhdiltaan sopiviksi.

Vierailija
25/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kuuntelemaan Pikku Kakkosen sivuilta Hertan liikennelaulu! Se on lapsen henkivakuutus vastuuttomia ja ajattelemattomia autoilijoita vastaan!

http://yle.fi/pikkukakkonen/#kuuntele

Vierailija
26/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ottaa päähän ihan hel****ti ohittelijat. Ajan itse rajoitusten mukaan ja silti takaa tulee aina joku, jonka pitää päästä ohi ja jäädä sitten eteeni. Tämäkin on ok, mutta jos edessäni on rekka, johon olen pitänyt TURVAVÄLIN, niin eikö joku tampio kiilaa siihen minun ja rekan väliin.

Minä joudun tässä tilanteessa jarruttamaan ja ottamaan uuden turvavälin. Eikö siis järkeä ole sen vertaa, että ohittaisi sitten koko "hidastelevan" pötkön? Ellei ole munaa siihen, niin tällainen ihminen voisi vain kiltisti jäädä paikalleen autoletkassa.

Eikö nämä ihmiset tajua, että he vaarantavat edessä olevan hengen perseessä ajamisella ja olemattomalla kiilaamisella. Miten jotkut ovatkin niin itsekkäitä, ettei edes muiden henki kiinnosta. Vai onko päässä niin vähän järkeä, että unohtui se, ettei auto pysähdy kuin seinään?

Kiitos ja anteeksi.

ihmeen kiilaamisella? Jos sinulla on turvaväli edessäajavaan niin ohittaja pääsee vaikka yksitellen puikkelehtimaan jonon ohi ja te nysvärit voitte jäädä sen rekan perään vaikka Ivaloon saakka.

Vierailija
27/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään aina kuollakseni takapenkin lasten puolesta. Sikamaista roikkua per*eessä kiinni ison auton kanssa! Jos tulee joku tilanne että edessä oleva henkilöauto lyökin jarrut pohjaan???

helvetin hitaasti oikein ajat?

Minulla ei ikinä roiku rekka takapuskurissa.

Roikkuminen on merkki että "ajat liian hiljaa -paina kaasua!"

Vierailija
28/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkään aina kuollakseni takapenkin lasten puolesta. Sikamaista roikkua per*eessä kiinni ison auton kanssa! Jos tulee joku tilanne että edessä oleva henkilöauto lyökin jarrut pohjaan???

helvetin hitaasti oikein ajat? Minulla ei ikinä roiku rekka takapuskurissa. Roikkuminen on merkki että "ajat liian hiljaa -paina kaasua!"

on sulle merkki siitä, että "ajat liian perseessä, otappa pakkia!" XDD

Vierailija
29/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-punaisia päin ajavat vittupäät

-puskurissa roikkuvat vittupäät (vaikka itse ajan rajoitusten mukaan)

-kiertoliittymässä vasemmalle vilkuttavat järjen jättiläiset

-reikäpäiset ohittelijat

-alinopeutta köröttelevät papparaiset

Vierailija
30/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kun aletaan selvää alinopeutta vaikka keli olisi hyvä. Tie on kuiva ja täysin sula, rajoitus 100, silti joku ajaa 80:iä tai vieläkin hitaammin. Ok, henkilöautolla peräkärry perässä täytyy ajaa hitaammin (samoin rekalla) mutta kun monestikaan ei ole. Perässä on hirveä jono, koska ohittamaan pysty vastaantulevan liikenteen vuoksi, mutta eipä tämä alinopeutta ajavakaan voi väistää P-pisteelle että päästäisi muut ohi. Siinä sitten tyrrätään kaikki 20 autoa jonossa ja jotkut hullut lähtee ohittamaan mutkissa, ylämäessä jne. Yleensä nämä tyrrääjät on joko naisia tai vanhempia mieshenkilöitä.

Vierailija
31/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos halutaan kääntyä vasemmalle. Suomen yksikaista liikenneympyröis ei kyllä ei tartte mutta haittaneeko tuo.

Kato mallia tuolta niin ymmärrät

http://en.wikipedia.org/wiki/File:NonUK_Roundabout_8_Cars.gif

-Perseessäroikkujat. (Toisille se on vaan tapa, ei tarkoita, että ajaisin alinopeutta) -Kaaharit. (Ajais päin puuta) -Ne ihmiset, jotka vilkuttaa liikenneympyrässä vasemmalle? What!? -Mopoilijat, joilla ei hajuakaan liikennesäännöistä. -Itsemurha-alttiit motoristit. (Varsinkin näin keväisin) -Pienillä autoilla ajajat, eivät näes osaa parkkeerata. -Taksit, bussikuskti ynnä muut "ammatti"autoilijat, joiden pitäisi olla esimerkkinä muille, muttei onnistu millään, vaan ovat niitä pahimpia törppöjä. Ynnä muuta, ynnä muuta.

Vierailija
32/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ottaa päähän ihan hel****ti ohittelijat. Ajan itse rajoitusten mukaan ja silti takaa tulee aina joku, jonka pitää päästä ohi ja jäädä sitten eteeni. Tämäkin on ok, mutta jos edessäni on rekka, johon olen pitänyt TURVAVÄLIN, niin eikö joku tampio kiilaa siihen minun ja rekan väliin. Minä joudun tässä tilanteessa jarruttamaan ja ottamaan uuden turvavälin. Eikö siis järkeä ole sen vertaa, että ohittaisi sitten koko "hidastelevan" pötkön? Ellei ole munaa siihen, niin tällainen ihminen voisi vain kiltisti jäädä paikalleen autoletkassa. Eikö nämä ihmiset tajua, että he vaarantavat edessä olevan hengen perseessä ajamisella ja olemattomalla kiilaamisella. Miten jotkut ovatkin niin itsekkäitä, ettei edes muiden henki kiinnosta. Vai onko päässä niin vähän järkeä, että unohtui se, ettei auto pysähdy kuin seinään? Kiitos ja anteeksi.

ihmeen kiilaamisella? Jos sinulla on turvaväli edessäajavaan niin ohittaja pääsee vaikka yksitellen puikkelehtimaan jonon ohi ja te nysvärit voitte jäädä sen rekan perään vaikka Ivaloon saakka.

Siis nyt meni hermot.. Etkö ymmärrä, että turvaväli on sen vuoksi, että jotain menee liikenteessä pieleen? EI sen vuoksi, että sinä pääset puikkelehtimaan autojen seassa!

Mitä ihmeen merkitystä turvavälillä on jos samaan aikaan sinun ohittaessasi tapahtuu jotain, mihin sitä väliä olisi tarvittu? Tuloksena on ketjukolari erilaisilla seurauksilla.

Minä ajan aina rajoitusten mukaan, toisinaan 5-10km/h ylimääräistäkin ja silti näen 200 km matkalla kymmeniä ohittelijoita. Eli olen ns. nysväri?

Mikä ihme toisilla on niin vaikeaa ohittaa koko letka vaikka ajamalla reilusti ylinopeutta, jos kerran näkemäni kuskit ajavat muutenkin vähintään 120-130km/h. Eiväthän ne muuten pääsisi ohi!

Vierailija
33/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat ratissa. Kuka on keksinyt että ämmät saa ajaa liikenteessä?

Vierailija
34/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä kiihdytetä tarpeeksi sisääntulokaistalla nopeelle tielle, vaan jäädään siihen jalkoihin

Vierailija
35/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akat ratissa. Kuka on keksinyt että ämmät saa ajaa liikenteessä?

t: N41

Vierailija
36/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ottaa päähän ihan hel****ti ohittelijat. Ajan itse rajoitusten mukaan ja silti takaa tulee aina joku, jonka pitää päästä ohi ja jäädä sitten eteeni. Tämäkin on ok, mutta jos edessäni on rekka, johon olen pitänyt TURVAVÄLIN, niin eikö joku tampio kiilaa siihen minun ja rekan väliin. Minä joudun tässä tilanteessa jarruttamaan ja ottamaan uuden turvavälin. Eikö siis järkeä ole sen vertaa, että ohittaisi sitten koko "hidastelevan" pötkön? Ellei ole munaa siihen, niin tällainen ihminen voisi vain kiltisti jäädä paikalleen autoletkassa. Eikö nämä ihmiset tajua, että he vaarantavat edessä olevan hengen perseessä ajamisella ja olemattomalla kiilaamisella. Miten jotkut ovatkin niin itsekkäitä, ettei edes muiden henki kiinnosta. Vai onko päässä niin vähän järkeä, että unohtui se, ettei auto pysähdy kuin seinään? Kiitos ja anteeksi.

Siis nyt meni hermot.. Etkö ymmärrä, että turvaväli on sen vuoksi, että jotain menee liikenteessä pieleen? EI sen vuoksi, että sinä pääset puikkelehtimaan autojen seassa!

Mitä ihmeen merkitystä turvavälillä on jos samaan aikaan sinun ohittaessasi tapahtuu jotain, mihin sitä väliä olisi tarvittu? Tuloksena on ketjukolari erilaisilla seurauksilla.

Minä ajan aina rajoitusten mukaan, toisinaan 5-10km/h ylimääräistäkin ja silti näen 200 km matkalla kymmeniä ohittelijoita. Eli olen ns. nysväri?

Mikä ihme toisilla on niin vaikeaa ohittaa koko letka vaikka ajamalla reilusti ylinopeutta, jos kerran näkemäni kuskit ajavat muutenkin vähintään 120-130km/h. Eiväthän ne muuten pääsisi ohi!

on niin pitkä suora tai vastaantulevaa liikennettä niin vähän että pääsisi kerralla ohittamaan koko letkan. Ja sehän se vasta täyttä hulluutta onkin lähteä ohittamaan henkilöautoa ja rekkaa joilla kunnon turvaväli. Vaatii todella todella pitkän suoran, jopa satoja metrejä että pääsee ohi. Ja vaikka suoran päässä katsot että vapaata on, antaa mennä, kun pääset siihen rekan rinnalle, voi vastaantulla jo auto.

Vierailija
37/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tilanne, jossa on esim. kaksi kaistaa: toinen vasemmalle kääntyville ja toinen oikealle kääntyville.

Vasemmalle kääntyvien kaistalla on pitkä, kymmenien ja kymmenien autojen jono. Aina joku urpo (sillä on varmaan KIIRE) ajaa lähes risteykseen asti toista kaistaa pitkin, ja laittaa tyynesti vilkun päälle kaistaa vaihtaakseen. ARGH.

Yleensä sen huomaa, kuka tekee tämän törkeyttään, ja kuka tekee sen vahingossa (eli ei tunne kaistajärjestelyjä).

Vierailija
38/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkkuvammaiset, eli ei käytetä vilkkua ollenkaan tai sitten ihan liian lähellä kääntymistä.

Alinopeutta ajavat, siis ne keillä ei ole mitään ilmeistä syytä ajaa alinopeutta mutta tekevät silti niin.

Kaaharit, jotka ajaa selkeää ylinopeutta etenkin taajama-alueilla.

Liian hitaasti valoista lähtevät matelijat.

Kaistanvaihtajat joita saa väistellä etteivät kolhi muita kun eivät hahmota oman autonsa rajoja.

Äkkijarruttelijat, eli ihmiset jotka jarruttavat vain ja ainoastaan täysillä ja ihan ihme syistä, kuten oravista teillä.

Ohituskaistalla hissukseen köröttelevät ajelijat.

Sumuvaloihinsa rakastuneet kuljettajat myös ärsyttävät. Samoin kuin ne jotka ei hallitse pitkienvalojen käyttöä ja sitä että ne voi nappasta pois päältä kun tulee auto vastaan.

Moni asia ärsyttää ja huomenna pitää lähtä ajamaana 350 km pääsiäisen viettoon...jee.

Vierailija
39/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis nyt meni hermot.. Etkö ymmärrä, että turvaväli on sen vuoksi, että jotain menee liikenteessä pieleen? EI sen vuoksi, että sinä pääset puikkelehtimaan autojen seassa! Mitä ihmeen merkitystä turvavälillä on jos samaan aikaan sinun ohittaessasi tapahtuu jotain, mihin sitä väliä olisi tarvittu? Tuloksena on ketjukolari erilaisilla seurauksilla. Minä ajan aina rajoitusten mukaan, toisinaan 5-10km/h ylimääräistäkin ja silti näen 200 km matkalla kymmeniä ohittelijoita. Eli olen ns. nysväri? Mikä ihme toisilla on niin vaikeaa ohittaa koko letka vaikka ajamalla reilusti ylinopeutta, jos kerran näkemäni kuskit ajavat muutenkin vähintään 120-130km/h. Eiväthän ne muuten pääsisi ohi!

on niin pitkä suora tai vastaantulevaa liikennettä niin vähän että pääsisi kerralla ohittamaan koko letkan. Ja sehän se vasta täyttä hulluutta onkin lähteä ohittamaan henkilöautoa ja rekkaa joilla kunnon turvaväli. Vaatii todella todella pitkän suoran, jopa satoja metrejä että pääsee ohi. Ja vaikka suoran päässä katsot että vapaata on, antaa mennä, kun pääset siihen rekan rinnalle, voi vastaantulla jo auto.

Juuri tätä en ymmärrä. Eli jos on kuvailemasi kaltainen tilanne, niin miksi pitää ohittaa? Puhun siis tilanteesta missä letka ajaa nopeusrajoitusten mukaan ei ainakaan alle tai paljon yli. Tuntuu että joidenkin on vain pakko päästä eteen, hinnalla millä hyvänsä. Kun ollaan letkan edessä niin voidaankin sitten ajaa samaa vauhtia kuin kaikki muutkin, mutta eteen pitää päästä!

Suomalaisten pitäisi kehua itseään enemmän niin ei tarvisi näytellä juuri liikenteessä sitä kovaa kundia tai naista. Täälläkin on näitä naisia, jotka eivät ole "ämmiä". Onnea vaan teille, rekkikset.

Vierailija
40/122 |
20.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ihmiset tuijottaa vaan omaa napaa, ei osata ennakoida eikä järkeillä. Esim. ruuhka-aikaan risteyksissä on tungettava eteenpäin kun vihreä palaa, VAIKKA jäisi siihen ruuhkan keskelle kaikkien tukkeeksi tönöttämään. Tänään just meni hermo sellaiseen, kun joku idiootti jökitti koko risteyksen...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi neljä