Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha mieli :( tilitystä kesälomasta...

Vierailija
17.04.2011 |

mulle oli sitten laitettu toukokuulle kesäloma, vaikka toivoin jotain ihan muuta :(

Mies aloittaa heinäkuussa, joten pieni koululaisemme on kesäkuun yksin :((((

Miten ihmeessä saamme hoidon järjestettyä?

Miten muut olette saaneet järjestymään lomat yms. koululaisten kesälomien aikaan?

Meitä on liki sata, joten ymmärrän, että näin voi käydä ja nyt sit oli mun vuoro, mutta silti...

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

päiväkursseja juuri kesäkuussa?

toukokuu on kyllä ihan paska aika pitää kesäloma.

Vierailija
2/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle osui nyt toukokuu, seuraavalla kerralla sitten jotain muuta. Sellaista se on työelämässä. Kesäkuun hoidon järjestämiseksi on vaikka kuinka monta vaihtoehtoa: sukulaiset, tuttavat, palkattu lastenhoitaja ja osan aikaa esimerkiksi joku kesäleiri. Ei se ongelma ole, ellet itse tee siitä ongelmaa.

Moni ilman kesätyötä jäänyt opiskelija voi esimerkiksi tulla pienelläkin tuntipalkalla vahtimaan tuonikäistä lasta.

Ellet sitten oikeasti tarkoittanut kysyä, että miten saat sen järjestymään ilmaiseksi...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toukokuu on kyllä ihan paska aika pitää kesäloma.

toukokuun loppu on todella kaunis. Jos tykkää olla luonnossa (eikä kuole koivun siitepölyyn), toukokuun loma on aika ihanteellinen. :)

Vierailija
4/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle osui nyt toukokuu, seuraavalla kerralla sitten jotain muuta. Sellaista se on työelämässä. Kesäkuun hoidon järjestämiseksi on vaikka kuinka monta vaihtoehtoa: sukulaiset, tuttavat, palkattu lastenhoitaja ja osan aikaa esimerkiksi joku kesäleiri. Ei se ongelma ole, ellet itse tee siitä ongelmaa. Moni ilman kesätyötä jäänyt opiskelija voi esimerkiksi tulla pienelläkin tuntipalkalla vahtimaan tuonikäistä lasta. Ellet sitten oikeasti tarkoittanut kysyä, että miten saat sen järjestymään ilmaiseksi...

Vierailija
5/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä asutte ? Esim. Vantaalla haku koulujen kesäkuun päiväleireille on huomenna netin kautta. Erilaisia leiriä on paljon ja hakuajat ovat käynnissä. Onko lapsella läheisiä kavereita, joiden vanhempien kanssa voisitte hoitaa ristiin toistenne lapsia. Sukulaiset ja muut ystävät voivat olla myös yksi hyvä vaihtoehto.

Vierailija
6/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastut sopivasti (selkä vaikka nitkahtaa, sitä on vaikea todentaa) kesäkuuksi. Tai sitten niin, että sairastut toukokuussa just ennen kun sun loma alkaa, saikkua tulee 2-3 vkoa ja ne työntää sun loman kesäkuulle.

Kokeile!

Vierailija
7/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jollekin koko toukokuu. Miksei voisi olla 2 viikkoa toukokuussa ja kaksi vaikika heinäkuussa. Tai 3+1...

Vierailija
8/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulle osui nyt toukokuu, seuraavalla kerralla sitten jotain muuta. Sellaista se on työelämässä. Kesäkuun hoidon järjestämiseksi on vaikka kuinka monta vaihtoehtoa: sukulaiset, tuttavat, palkattu lastenhoitaja ja osan aikaa esimerkiksi joku kesäleiri. Ei se ongelma ole, ellet itse tee siitä ongelmaa. Moni ilman kesätyötä jäänyt opiskelija voi esimerkiksi tulla pienelläkin tuntipalkalla vahtimaan tuonikäistä lasta. Ellet sitten oikeasti tarkoittanut kysyä, että miten saat sen järjestymään ilmaiseksi...

Ja joka kerta on hoitaja järjestynyt. Jos ei muuten, niin rehellisesti palkkaa maksamalla.

Vierailija
9/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että saat pitää lomasi yhteen pötköön. Minun loma menee pätkittynä viikon osiin.. Tosi kivaa..

Vierailija
10/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastut sopivasti (selkä vaikka nitkahtaa, sitä on vaikea todentaa) kesäkuuksi. Tai sitten niin, että sairastut toukokuussa just ennen kun sun loma alkaa, saikkua tulee 2-3 vkoa ja ne työntää sun loman kesäkuulle. Kokeile!

Kesälomat ovat jo siinä vaiheessa kiveen kirjoitettuina muiden työntekijöiden osalta, joten AP:n uuden loman ajankohdan määrää hänen työnantajansa kuten alkuperäisenkin.

Vierailija
11/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ongelmaa, vaikka mulla ei ole ollut koskaan kesälomaa. Olen ollut yh.

Määräaikaiset työsuhteet katkes aina kesäks ja silloin tein muita töitä.

Vierailija
12/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitäisin lomani pätkissä kesä-elokuun aikana, kuin että olisin koko toukokuun lomalla.

Vierailija
13/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut mukana kun kaksi lomilla kikkailevaa,sairaslomia väärinkäyttävää äitiä irtisanottiin meiltä kun ne jäi kiinni.Miten te kehtaatte antaa tollasia neuvoja?Selvästihän täs tais olla kyse siitä ettei AP halua maksaa kuukaudeksi hoitajaa.Sit vielä ihmetellään miksi ns.miesvaltaiset alat ei halua palkata naisia eikä osallistua äitiysloma kustannuksiin.Tässähän ei ole edes kyse vauvasta eikä alle 5 vuotiaasta.

Vierailija
14/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastut sopivasti (selkä vaikka nitkahtaa, sitä on vaikea todentaa) kesäkuuksi. Tai sitten niin, että sairastut toukokuussa just ennen kun sun loma alkaa, saikkua tulee 2-3 vkoa ja ne työntää sun loman kesäkuulle. Kokeile!

Kesälomat ovat jo siinä vaiheessa kiveen kirjoitettuina muiden työntekijöiden osalta, joten AP:n uuden loman ajankohdan määrää hänen työnantajansa kuten alkuperäisenkin.

Vierailija
15/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri määrää sairaslomaa, niin kai sen saa pitää.

Vierailija
16/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla edes ekaluokkalainen vaan vähän vanhempi.

Vierailija
17/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos menee läpi yhtäkkiä just ennen lomaa "sairaus" joka kestää sopivasti 4 viikkoa ja sit alkaa 4 viikon kesäloma.Vaikka onnistuis,työporukan kunnioitus menee samalla.Mä halveksin tollasia äitejä.

Vierailija
18/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakoteta toukokuussa lomalle, vaikka meilläkin yli 500 hengen työpaikka niin kaikki saa halutessaan pitää lomaa kesä-elokuussa.

Minkä alan työpaikka, missä ei lomat järjesty kaikille kesä-elokuussa. Ja meille otetaan kesätyöntekijöitä paikkaamaan kesävajetta noin 15 henkilöä.

Vierailija
19/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todellakin valmis maksamaan, vaikka mansikoita, jos saan lapseni hoidon järjestymään, niitä vaihtoehtoja tuntuu olevan vain kovin vähän meilläpäin.

Harmittaa vain, kuin meitä on vain kaksi ihmistä, kenellä on pieni kolululainen (7v) ja minulle sitten kävi näin. No, ainahan voi yrittää vaihtaa, mutta ei taida kukaan haluta toukokuussa lomailla :( Onpahan sitten aikaa itselle.

Vierailija
20/23 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen todellakin valmis maksamaan, vaikka mansikoita, jos saan lapseni hoidon järjestymään, niitä vaihtoehtoja tuntuu olevan vain kovin vähän meilläpäin. Harmittaa vain, kuin meitä on vain kaksi ihmistä, kenellä on pieni kolululainen (7v) ja minulle sitten kävi näin. No, ainahan voi yrittää vaihtaa, mutta ei taida kukaan haluta toukokuussa lomailla :( Onpahan sitten aikaa itselle.

Missä asutte, kun kerrot vaihtoehtojen olevan kovin vähissä teilläpäin ? Erilaisia päiväleirejä on paljon tarjolla eri järjestäjillä kuten myös pidempiä yön yli viikonkin kestäviä leirejä mm. leirikesä ry. Oma 7-v. lapseni menee Kiljavan kesäleirille viikoksi kavereidensa kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi neljä