Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua (34-v. lapsetonta sinkkua) sanottiin tänään rouvaksi :(

Vierailija
17.04.2011 |

julmaaaaaaaa

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mua joku sanoisi neidiksi, niin se kyllä särähtäisi korvaan.

Vierailija
2/25 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vain hyvä, että ajatellaan sinun olevan jo naimisissa. Entisaikaan ajateltiin, että ihminen oli vanhapiika, jos hän ei kelvannut kellekään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
18.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun odotin esikoistani ja olin viimeisilläni raskaana. Kaupan kassa kysyi onko tämä rouvan kortti. Katsoin ensin sivuilleni nähdäkseni rouvan jota puhuteltiin, kunnes tajusin että kassa tarkoitti minua :-) Ikää oli tasan 30v.

Rouvittelu jatkui synnärillä ja jäi taas pois palatakseen uuden raskauden myötä. Kyllä tassä vaan nyt pikkuhiljaa rouvaksi ollaan muuttumassa. Eipä mahda mitaan....

Vierailija
4/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että suomalaisnaiset alkaa rupsahtaa jo kolmevitosina.

Vierailija
5/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti on jotenkin ... tytöttelevä ja teennäinen.

Vierailija
6/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvittelu on kohtelias puhuttelumuoto kuten teitittely, eikä viittaa vanhuuteen.

Vierailija
7/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä iässäsi on jo perhettä. Mutta kyllä se varmaan tuntuu siltä, että joku kiertää puukkoa haavassa ;) Onneksi elämä saattaa muuttua yhtäkkiä paremmaksi.

Vierailija
8/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
9/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sijoittaisit siihen tuon asiakas-sanan?

Vierailija
10/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

korjaisin: "Asiakas haluaa nämä --"

Miten sijoittaisit siihen tuon asiakas-sanan?

Vierailija
11/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokunen vuosi lisää, niin sinua aletaan jo teititellä :(

T:Kohtalotoveri

Vierailija
12/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut tosiaan tuntuvat pitävän sitä kohteliaana muotona. Itse en viiti ottaa asiasta hernettä nenään, vaan korjaan kohteliaasti "neidiksi". Mielestäni koko tuo "neiti"-"rouva" -systeemi, joka useimmissa kielissä on, on aikansa elänyt ja patriarkaalinen. Miehillehän tuota eroa ei tehdä...

Vierailija
13/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta neiti-rouva-herroittelu ei ole mitenkään kategorisoivaa tai eriarvoistavaa. Pelkkä kohtelias puhuttelutapa vain. Teitittely kuulostaa myös kauniilta, kun se tehdään oikein. Väärä teitittelymuoto on karmeata: Miten Te olette voineet, rouva presidentti? AAAARGH!

(Miten Te olette voinut, rouva presidentti)

Vierailija
14/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta neiti-rouva-herroittelu ei ole mitenkään kategorisoivaa tai eriarvoistavaa. Pelkkä kohtelias puhuttelutapa vain. Teitittely kuulostaa myös kauniilta, kun se tehdään oikein. Väärä teitittelymuoto on karmeata: Miten Te olette voineet, rouva presidentti? AAAARGH!

(Miten Te olette voinut, rouva presidentti)

Ei miehille tuollaista kategorisointia tehdä. Tasa-arvoista se olisi, jos molemmille sukupuolille olisi vain yksi nimitys. Mutta olen samaa mieltä kanssasi tuosta "huonosta teitittelystä".

Vierailija
15/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut sanovat rouvaksi kaikkia murrosiän ohittaneita tissiotuksia:)

Vierailija
16/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai sitä mistään sormuksista tarkisteta onko nainen neiditeltävä ja rouviteltava? 2-kymppinen on neiti, 4-kymppinen rouva

Vierailija
17/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja olen kohta 36 v kolmen lapsen äiti. Mua luullaaan yleensä vähintään 10v nuoremmaksi, ei haittaa;)

Vierailija
18/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoani luultiin taannoin minun äidikseni=) Ja ikäeroa meillä on 1,5 vuotta.

Vierailija
19/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteleeko hän olevansa jokin neiti vielä tuossa iässä. Olisiko aika katsoa realiteetit syntymätodistuksesta, ettei enää luulisi itseään joksikin tytönheitukaksi. Aikuinen nainen on rouva, hullua on loukkaantua normaalista kohteliaasta puhuttelusta.

Vierailija
20/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulta, kolmen lapsen naimisissa olevalta 26-vuotiaalta äidiltä kysyttiin alkossa åaåerit, kun ostin yhden lonkeron.