Minua (34-v. lapsetonta sinkkua) sanottiin tänään rouvaksi :(
Kommentit (25)
mainospostia, osoitetiedoissa luki: rouva Maija Meikäläinen. Siitä olin tuohtunut. Posti oli vielä mainos jostain lasten vakuutuksesta ja meillä ei ole lapsia. Olemme ihan omasta tahdostamme lapsettomia mutta tuolloin mietin, että kuinka pahalta tuo mainos olisikaan tuntunut jos vuosia olisimme yrittäneet lasta siinä onnistumatta. Mielestäni melko tökeröä, olisivat ottaneet edes selvää että onko minulla lapsia. Muutenkin "rouvittelu" jotenkin ottaa korvaan, minulle rouvasta tulee mieleen epämääräisesti vanhempi naishenkilö (joku 60-vuotias). Ja minä kyllä kuvittelen olevani vielä tytönheitukka vaikka olen yli 30 vuotias. (Yleensä minua kyllä luullaan 10-vuotta nuoremmaksi enkä näin ollen kauhean usein tuota rouvaa kuule).
kaikki naispuoliset armeijassa ovat rouvia. Ja suurin osa on n. parikymppisiä. Saati sitten vähän vanhemmalle.
Opi tottumaan. Se on kohtelias muoto kuitenkin. Eikä liity siviilisäätyyn vaan ikään. (Aikuisen naisen nimitys. Neidittely käy mielestäni alaikäisistä.) Ei Saksassakaan neiditellä ihmistä, joka on 20 tai yli. Amerikassa "Madam" käy myös 2-kymppisestä ylöspäin.
Muakin joku vanhempi nainen kutsui joskus rouvaksi, vaikka olin 20 v. enkä edes näytä vanhalta. :D