Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minua (34-v. lapsetonta sinkkua) sanottiin tänään rouvaksi :(

Vierailija
17.04.2011 |

julmaaaaaaaa

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin joku vanhempi nainen kutsui joskus rouvaksi, vaikka olin 20 v. enkä edes näytä vanhalta. :D

Vierailija
22/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainospostia, osoitetiedoissa luki: rouva Maija Meikäläinen. Siitä olin tuohtunut. Posti oli vielä mainos jostain lasten vakuutuksesta ja meillä ei ole lapsia. Olemme ihan omasta tahdostamme lapsettomia mutta tuolloin mietin, että kuinka pahalta tuo mainos olisikaan tuntunut jos vuosia olisimme yrittäneet lasta siinä onnistumatta. Mielestäni melko tökeröä, olisivat ottaneet edes selvää että onko minulla lapsia. Muutenkin "rouvittelu" jotenkin ottaa korvaan, minulle rouvasta tulee mieleen epämääräisesti vanhempi naishenkilö (joku 60-vuotias). Ja minä kyllä kuvittelen olevani vielä tytönheitukka vaikka olen yli 30 vuotias. (Yleensä minua kyllä luullaan 10-vuotta nuoremmaksi enkä näin ollen kauhean usein tuota rouvaa kuule).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se viittaa siviilisäätyyn.

Vierailija
24/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki naispuoliset armeijassa ovat rouvia. Ja suurin osa on n. parikymppisiä. Saati sitten vähän vanhemmalle.

Vierailija
25/25 |
17.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opi tottumaan. Se on kohtelias muoto kuitenkin. Eikä liity siviilisäätyyn vaan ikään. (Aikuisen naisen nimitys. Neidittely käy mielestäni alaikäisistä.) Ei Saksassakaan neiditellä ihmistä, joka on 20 tai yli. Amerikassa "Madam" käy myös 2-kymppisestä ylöspäin.