Uuden työni vuorot eivät salli miehen pitkään suunniteltua mökkireissua. Mies ehdotti...
... että lapset menisivät ensin pe hoitoon miehen veljen perheelle ja lauantaina miehen serkkutytön perheelle. Oli jo asian varmistanut, että näin onnistuisi. Lapset 4v ja 2,5v.
Minusta ei hyvä idea. Varsinkin pienempi on tosi vähän ollut yökylässä missään, ja nyt kahtena peräkkäisenä päivänä eri paikkoihin.
En halua ilkeillä miehelleni, mutta nyt kun juuri sain työn, niin hänen pitäisi taipua ja jäädä kotiin lasten kanssa, jotta pääsen töihin, eikä lapsia tarvitsisi muutenkin raskaan päiväkotiviikon jälkeen alkaa riepottelemaan sinne sun tänne!
MIELIPITEITÄ??
Kommentit (250)
ap olet. Taisit tosissaan yrittää vaan tehdä kiusaa miehelle ettei pääsis mökkireissulle. No onneksi sulla mies joka ei alistu moiseen.
Kyllä sä nyt saat sen av-mammat patsaan kun jäät kotiin lasten kanssa kuin että menisit töihin. Ja nyt jos menetätä työpaikan varmaan jaksat kiukutella ja katkerana purkaa sen miehen niskaan läpi elämän..noh, lyhyt taival se on.
Mä en edelleenkään ymmärrä miksi et voi hoitaa la lapsia niin et mies pääsis mökille la-su?? Ainiin, pitäähän sun saada omaa aikaa, nukkua jne. ilman lapsia. Ja nyt sit perut kaikki työt kun joudut olemaan kotona.
tulee väistämättä mieleen, että ap:n aloitus on taas näitä, että oma mielipide on se ainoa oikea, eikä oikein haetakaan muuta ratkaisua... Ei oteta varteen yhtään neuvoa, haetaan vaan mielipiteitä, jotka tukevat sitä omaa mielipidettä.
mitä täällä on ehdotettu. Luulen, että ratkaisu on se, että perun tänään viikonlopun vuorot. Pääsee mies sinne ihanalle viikonloppureissulleen. Ja lapset voivat olla kotona kanssani. Kaikki hyvin. Eli mies ei jää kotiin. Hurratkaa nyt te, ketkä olitte sitä mieltä, että niin on paras. Ja niinhän se onkin - lapset saavat olla kotona. AP.
Mä en edelleenkään ymmärrä miksi et voi hoitaa la lapsia niin et mies pääsis mökille la-su?? Ainiin, pitäähän sun saada omaa aikaa, nukkua jne. ilman lapsia. Ja nyt sit perut kaikki työt kun joudut olemaan kotona.
sehän se on juomaan menossa niin hoitakoon asiat. Helvetti minkälaista perhe-elämää joillain oikein vietetään jos vaimon rooliin kuuluu tuokin hoitaa.
-Miksei ap sopinut kun vaihtoi työpaikkaa, että en voi olla viikonloppuna X töissä tai voin olla vuorossa X. Nämä asiat ovat aina sovittavissa
Sitten koeajan päätyttyä työsuhde ei jostain syystä jatkuisikaan. Tervetuloa tosielämään.
Kohta miehellä ei ole yhtään kaveria. Jäljelle jää pelkästään vaimo ja lapset. Millaista miehen elämää se on. Kysyn vaan. Onneksi minun mieheni pääsee, koska haluaa niin ei tarvitse tukeutua vanhana vain minuun ja lapsiin.
Kohta miehellä ei ole yhtään kaveria. Jäljelle jää pelkästään vaimo ja lapset. Millaista miehen elämää se on. Kysyn vaan. Onneksi minun mieheni pääsee, koska haluaa niin ei tarvitse tukeutua vanhana vain minuun ja lapsiin.
niin on ehkä syytäkin vaihtaa kaveripiiriä.
Niin, me olemme valinneet monta asiaa jotta meillä on lapsenvahteja.
Pidämme aktiivisesti sukulaisiin yhteyksiä, emme asu heistä kovin kaukana, ja toki olemme onnekkaita sen suhteen että meillä on sukulaisia! (Vert. joku ainoiden lapsien ainoa lapsi joka iäkkäille vanhemmille siunaantunut --> ei välttämättä ole sukulaisia.)
että valitsee millaisille vanhemmille ja millaiseen sukuun syntyy.
Voi herran tähden.
Palstalaisista tämä on varmasti merkki siitä että perheessämme ei viihdytä kotona, mutta minusta tuon tyyppiset "irtiotot" kuuluvat (myös sen itsenäistyvän 4-vuotiaan) kaikkien oikeuksiin.
Itsenäistyvä 4-v?? -okei...
Ap:lle tsemppiä, luultavasti tekisin samoin, jos mieheni ei tajuaisi asioiden tärkeysjärjestystä itse. En voisi kuvitellakaan, että omat 6-ja 4-v nauttisivat yökyläilyistä eri paikoissa, saatika vielä pienempinä. Mummola on ainut missä ovat olleet ja sielläkin harvoin. Hyi meitä, kun emme ole totuttaneet lapsia nukkumaan ties kenen luona, että vanhemmat voivat juhlia. Saattaisin myös toteuttaa jonkun aikasemmin ehdottamaa koe-elämää, eli tekisin kaikkea omaa ilmoittamatta, miestä huomioimatta.
tuossa tilanteessa reissuun, ei taitaisi avain enää lukkoa avata ...
Sympatiani sinulle ap, ainoa oikea ratkaisu mielestäni että jos mies on MIES eikä kakara, peruu menonsa ja alkaa käyttäytymään kuin mies.
todella marttyyri nyt!!
Kuka käskee sun olemaan heti pois töistä? Miksi olisit pois töistä?
Miksi miehen pitäisi perua reissunsa?
Lapsillahan on hoitaja ja tämä on harvinainen tilanne!!!
Kyllä nyt teet AP kärpäsestä härkäsen!!!
Älä vaan sano työnantajalle että haluat perua vuorosi siksi että mies lähtee mökkireissulle ja lapsilla olisi hoitaja mutta sinä et halua heitä hoitoon viedä. Saattaa alkaa pitämään sua ihan ääliönä.
Voin oikeasti kuvitella sinun ajatuksesi nyt. Olen itse välillä samanlainen ja äkkipikaistuksissa voisin hermostua miehelle joka lähtisi mökille ja olisin siitä kade. Mutta nuku vaikka yön yli ja mieti asia huomenna uudelleen.
Tämä on kuitenkin aika vähäpitoinen juttu...
Ajattele jos sinä AP näkisit ystäviäsi mökillä esim kerran vuodessa ja nyt joutuisit jäämään lasten kanssa kotiin vaikka olisit hommannut lapsille hoitajat. Mutta mies sanoisi että sun on pakko hoitaa lapset itse!!! Sitten täällä palstalla haukuttaisiin sun miehesi sovinistipaskaksi joka on laittanut sut nyrkin ja hellan väliin.
Relaa AP vähän!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
olen kyllä ap:n puolella.
Mies pääsee mökille varmasti muinakin viikonloppuina.
lapsia vieraasta paikasta ja valvoisi päivää ja lähtisi tekemään toista yövuoroa samoille silmille vain siksi, että mies pääsisi ryyppäämään. Niin ja kuten ap.n tapauksessa, joutuisin itse ajamaan ja kuskaamaan lasten hoitoonviemiset ja ajamiset kun mies makaisi mökillä krapulassa.
Mutta mää oonki paskamutsi ja itsekäs eukko. Jos ei kelpaa miehelle niin ihan vapaasti saa jäädä sinne mökille jos tuollaisen tempun tekisi. Lohduttajia tosiaan löytyisi ainakin tämän ketjun mukaan. Naisia, jotka ajaisivat lapsiaan vaikka joka ilta pitkin Suomea eri yöpaikkoihin, että miesrukka pääsee kavereidensa kanssa rentoutumaan ja pämppäämään.
Ps. vielä ainakin olen naimisissa, ei ole mies lähtenyt litomaan, vaikka teenkin vuorotyötä ja mies joutuu omia lapsiaan hoitamaan.
Sympatiani sinulle ap, ainoa oikea ratkaisu mielestäni että jos mies on MIES eikä kakara, peruu menonsa ja alkaa käyttäytymään kuin mies.
sääli teidän ukkoja! Jos mies ei saa käydä joskus kauan suunnitellulla mökkireissulla kavereiden kanssa niin voi, voi. Ja vielä hommannut lapsillekin hoitajat... On joo toooooooooosi kakara.
No mut jos se mökkiviikonloppu on kerran vuodessa...mites sinne enää mennään seuraavana viikonloppuna ???
Mä en ikinä kehtais töissä sanoa et en nyt tule vuoroihin, koska en voi viedä lapsia hoitoon vaikka sellainen järjestyisi. Luuletko todella et koeajan jälkeen sopparia uusitaan??
olen kyllä ap:n puolella. Mies pääsee mökille varmasti muinakin viikonloppuina.
ja en ole katkeroitunut ja haukkunut miestäni. Asiat tärkeysjärjestykseen.
Ap.n mies taitaa olla aika nuori sälli vielä?
todella marttyyri nyt!!
Kuka käskee sun olemaan heti pois töistä? Miksi olisit pois töistä?
Miksi miehen pitäisi perua reissunsa?
Lapsillahan on hoitaja ja tämä on harvinainen tilanne!!!Kyllä nyt teet AP kärpäsestä härkäsen!!!
Älä vaan sano työnantajalle että haluat perua vuorosi siksi että mies lähtee mökkireissulle ja lapsilla olisi hoitaja mutta sinä et halua heitä hoitoon viedä. Saattaa alkaa pitämään sua ihan ääliönä.Voin oikeasti kuvitella sinun ajatuksesi nyt. Olen itse välillä samanlainen ja äkkipikaistuksissa voisin hermostua miehelle joka lähtisi mökille ja olisin siitä kade. Mutta nuku vaikka yön yli ja mieti asia huomenna uudelleen.
Tämä on kuitenkin aika vähäpitoinen juttu...Ajattele jos sinä AP näkisit ystäviäsi mökillä esim kerran vuodessa ja nyt joutuisit jäämään lasten kanssa kotiin vaikka olisit hommannut lapsille hoitajat. Mutta mies sanoisi että sun on pakko hoitaa lapset itse!!! Sitten täällä palstalla haukuttaisiin sun miehesi sovinistipaskaksi joka on laittanut sut nyrkin ja hellan väliin.
Relaa AP vähän!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Miksi teidän mielestänne isällä pitää olla oikeus yhtään mihinkään mökkiviikonloppuihin. Ei tietenkään ole, kun äiti on töissä. PISTE. En myöskään käsitä, miksi äijä ei voi mennä sinne mökille minään muuna viikonloppuna. Ymmärtäisin edes jotenkin, jos tässä olisi ostettu ulkomaan matka tai jotain, mutta joku mökki.
Kuten joku yllä sanoi, myös minä tekisin sisustusjärjestelyt uusiksi kotona, jos mieheni edes uskaltaa ehdottaa ettei voi yhtä viikonloppua hoitaa lapsia, kun minä olen TÖISSÄ.
Saakaa jo kaaliinne pliis, että miehellä ei ole mitään ylivaltaa suomalaisessa parisuhteessa. Tässä lisäksi molemmat käyvät töissä, joten ei ole minkäänlaista keskustelua edes, miten asiat itäisi hoitaa.
Voi että raivostuttaa.,
-Miksei ap sopinut kun vaihtoi työpaikkaa, että en voi olla viikonloppuna X töissä tai voin olla vuorossa X. Nämä asiat ovat aina sovittavissa, ja ap varmasti tiesi miehen aikeista, joten oliko niin "tyhmä" ettei osannut tuota pyytää, vai tekikä tahallaan jotta mie "ei pääsisi" mökille?
-Jos reissu on pitkään suunniteltu, ja mies vielä oma-aloitteisesti selvittänyt lasten hoitopaikat ja uut (mitä kaikkia miehet eivät tekisi) niin hän todella haluaa mökille ja varmasti reissua on odotettu pitkään. Joten itse en raaskisi moista "kieltää" vaan toimisin niin että mies reissuun pääsee.
-Tuon ikäiset lapset kyllä pärjäävät, yökylässä voi suositusten mukaan olla 1 yö per ikävuosi. Ja jos jotain tulee, niin kai ap lähellä on tavoitettavissa? Ja jos tuskin on koko v-loppua töissä, eli pystynee lapsia näkemään sen aikana.
-Tuollainen irtiotto arjesta tekee todella HYVÄÄ! Mikään ei ole parempaa kun se että pääsee hetkeksi irrottautumaan arkirutiineista. Joten mies varmasti on aivan maassa jos ei reissuun pääse (itse ainakin olisin). Ja olisin hyvin pettynyt mieheeni jos hän minulta koittaisi tuollaisen odotetun reissunevätä, ja vielä ilman mitään "syytä".
Ja mies vois hoitaa lapsia sen aamun et ap nukkuu pidempään ja sit lähtee mökille kavereita tapaamaan.
Kuka ihan oikeesti on noin uusavuton ettei yhtä viikonloppua rämmi jotenkin päin.
lapsia vieraasta paikasta ja valvoisi päivää ja lähtisi tekemään toista yövuoroa samoille silmille vain siksi, että mies pääsisi ryyppäämään. Niin ja kuten ap.n tapauksessa, joutuisin itse ajamaan ja kuskaamaan lasten hoitoonviemiset ja ajamiset kun mies makaisi mökillä krapulassa. Mutta mää oonki paskamutsi ja itsekäs eukko. Jos ei kelpaa miehelle niin ihan vapaasti saa jäädä sinne mökille jos tuollaisen tempun tekisi. Lohduttajia tosiaan löytyisi ainakin tämän ketjun mukaan. Naisia, jotka ajaisivat lapsiaan vaikka joka ilta pitkin Suomea eri yöpaikkoihin, että miesrukka pääsee kavereidensa kanssa rentoutumaan ja pämppäämään. Ps. vielä ainakin olen naimisissa, ei ole mies lähtenyt litomaan, vaikka teenkin vuorotyötä ja mies joutuu omia lapsiaan hoitamaan.
ellei pääse mökille ryyppäämään ja olisi valmis panemaan vaimonsa kuskaamaan lapsia sellaisiin hoitopaikkoihin, missä lapset eivät ole ennen olleet yökylässä. Varsinkin se 2v, joka ei ole muutenkaan paljoa yökyläillyt.
Epäilen, että elämäni olisi onnellisempaa ilman sellaista miestä. Tuskin kaipaisin.
sääli teidän ukkoja! Jos mies ei saa käydä joskus kauan suunnitellulla mökkireissulla kavereiden kanssa niin voi, voi. Ja vielä hommannut lapsillekin hoitajat... On joo toooooooooosi kakara.
Minusta teet nyt kärpäsestä härkäsen. Miksi asenteesi on noin negatiivinen?
Mikseivät sinun vanhempasi voisi tulla teille pe-su?
Vähän rennompi asenne, ni kaikilla olis kivempaa, myös itselläsi.
Lapset eivät todellakaan mene rikki jos _yhtenä_ viikonloppuna on normaalista poikkeavaa aktiviteettia, lapsetkin varmasti tykkäisivät olla kylässä!
Miehillekin tekee aina silloin tällöin hyvää päästä lomalle, ilman perhettä, ihan kaveriporukalla.
:'(
Mutta tällästähän se elämä on. Välissä näin.
AP.